Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1aeff304-7cc4-4f53-825a-92c070661e55","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Nincs alku – a képviselők nem is szavaztak a főpolgármester-helyettesekről, a Párbeszéd javaslatára levették Karácsony Gergely Vitézy Dávidról és Kiss Ambrusról szóló előterjesztését a napirendről. A képviselők viszont megszavazták az aluljárók lezárását. Kovács Gergely egyik előterjesztése megbukott, így maradhatnak a birodalmi lépegetők a fővárosban, a másik viszont átment, húzós karácsonyi játékot fognak játszani a képviselők. ","shortLead":"Nincs alku – a képviselők nem is szavaztak a főpolgármester-helyettesekről, a Párbeszéd javaslatára levették Karácsony...","id":"20241127_fovarosi-kozgyules-karacsony-gergely-tisza-part-vitezy-david","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1aeff304-7cc4-4f53-825a-92c070661e55.jpg","index":0,"item":"73c2e891-574d-4c4d-b870-c4001a4198ed","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_fovarosi-kozgyules-karacsony-gergely-tisza-part-vitezy-david","timestamp":"2024. november. 27. 08:56","title":"Átment a parkolási reform, megszűnnek a legnagyobb budapesti cégek igazgatóságai - tízórás ülést tartott a Fővárosi Közgyűlés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a396210c-6dad-41c7-aaff-6e16c951fa1a","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Szijjártó Péter miniszter hatályon kívül helyezte saját korábbi rendeletét.","shortLead":"Szijjártó Péter miniszter hatályon kívül helyezte saját korábbi rendeletét.","id":"20241126_covid-koronavirus-oltas-igazolvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a396210c-6dad-41c7-aaff-6e16c951fa1a.jpg","index":0,"item":"0aa7bf57-7c0e-4559-9d7a-78c236027e0f","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_covid-koronavirus-oltas-igazolvany","timestamp":"2024. november. 26. 07:17","title":"Keddtől már nem lehet magyar igazolványt adni egy sor országban beadott Covid-oltásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ac22e28-06ad-4855-a4d2-046faabcd228","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„Amikor először mentem szavazni, azt sem tudtam, hogy kell rendesen kitölteni a szavazólapot” – emlékezett vissza.","shortLead":"„Amikor először mentem szavazni, azt sem tudtam, hogy kell rendesen kitölteni a szavazólapot” – emlékezett vissza.","id":"20241127_Hermanyi-Mariann-a-kozeleti-erdeklodesrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ac22e28-06ad-4855-a4d2-046faabcd228.jpg","index":0,"item":"ec02d0bd-9944-4f95-87b6-961f6484fd6b","keywords":null,"link":"/kultura/20241127_Hermanyi-Mariann-a-kozeleti-erdeklodesrol","timestamp":"2024. november. 27. 12:04","title":"Hermányi Mariann az aktív közéleti érdeklődéséről: az a furcsa, ha valaki nem foglalkozik ezzel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4f56c60-9b44-4bd5-bd31-5a260a63eff7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A miniszterelnök a Szerbia jelentette fenyegetéssel is indokolta a beruházást.","shortLead":"A miniszterelnök a Szerbia jelentette fenyegetéssel is indokolta a beruházást.","id":"20241127_koszovo-loszergyar-drontervezo-laboratorium-hadiipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4f56c60-9b44-4bd5-bd31-5a260a63eff7.jpg","index":0,"item":"cf31aa07-9efe-4e00-9c47-92f15e0f1d3c","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_koszovo-loszergyar-drontervezo-laboratorium-hadiipar","timestamp":"2024. november. 27. 18:32","title":"Komoly hadiipari fejlesztésbe fog Koszovó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aaf90b6f-4db7-471b-b2d8-08ae00652d45","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az örökifjú lemezlovas arról is mesélt, hogy ’56-ban rálőttek. ","shortLead":"Az örökifjú lemezlovas arról is mesélt, hogy ’56-ban rálőttek. ","id":"20241127_Devenyi_Tibor_korhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aaf90b6f-4db7-471b-b2d8-08ae00652d45.jpg","index":0,"item":"625cbf29-6776-4d95-8569-a701fdcacb43","keywords":null,"link":"/elet/20241127_Devenyi_Tibor_korhaz","timestamp":"2024. november. 27. 11:05","title":"\"Mindkét lábamban vasak vannak\" - Dévényi Tibor kórházban volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdacec59-8df1-4937-81ea-79e7d28bc880","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Aljona Mihajljót szombaton látták utoljára.","shortLead":"Aljona Mihajljót szombaton látták utoljára.","id":"20241126_rendorseg-kereses-eltunt-ukran-lany-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdacec59-8df1-4937-81ea-79e7d28bc880.jpg","index":0,"item":"c8dca3ff-82f1-45b0-b912-5ec4166df3d9","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_rendorseg-kereses-eltunt-ukran-lany-budapest","timestamp":"2024. november. 26. 10:15","title":"Eltűnt egy 16 éves ukrán lány a II. kerületből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff81bd14-3d00-4e61-948f-2a5790ebafd7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az emberek egy telefonos alkalmazás segítségével gyorsan megtalálhatják majd a hozzájuk legközelebbi óvóhelyet. ","shortLead":"Az emberek egy telefonos alkalmazás segítségével gyorsan megtalálhatják majd a hozzájuk legközelebbi óvóhelyet. ","id":"20241126_nemetorszag-bunkerek-orosz-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff81bd14-3d00-4e61-948f-2a5790ebafd7.jpg","index":0,"item":"df1c9575-6eb2-4feb-9fc0-0f1dcba6734b","keywords":null,"link":"/elet/20241126_nemetorszag-bunkerek-orosz-tamadas","timestamp":"2024. november. 26. 11:09","title":"Németország listázza a bunkereit, hogy támadás esetén menedéket találjanak a polgárai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5596c92d-f88b-4bf1-b1ff-20f88916a09a","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Eladja a főként informatikával foglalkozó vállalatcsoportját Tasnádi László, a Belügyminisztérium volt államtitkára. Tasnádi a rendszerváltás előtti titkosszolgálati múltja miatt 2016-ban távozott a kormányból, és azóta egy egész cégbirodalmat épített fel. ","shortLead":"Eladja a főként informatikával foglalkozó vállalatcsoportját Tasnádi László, a Belügyminisztérium volt államtitkára...","id":"20241127_Tasnadi-Laszlo-Pinter-Sandor-A-B-Y-11-Kft-felvasarlas-Csanyi-Sandor-Nagy-Gyorgy-Digital-Innovation-and-Solution","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5596c92d-f88b-4bf1-b1ff-20f88916a09a.jpg","index":0,"item":"1740b991-3032-4eac-9c81-4f85caca9838","keywords":null,"link":"/360/20241127_Tasnadi-Laszlo-Pinter-Sandor-A-B-Y-11-Kft-felvasarlas-Csanyi-Sandor-Nagy-Gyorgy-Digital-Innovation-and-Solution","timestamp":"2024. november. 27. 10:37","title":"A titkosszolgálatokhoz is be van kötve az a több ezer térfigyelő kamera, amelynek üzemeltetője most az OTP-vezérhez került","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Új, üzleti, üzletkötői felszereltséggel tettük próbára a Toyota Avensist. Ezúttal a leggyengébb dízelmotorral választottuk. A halovány menetteljesítményért visszafogott fogyasztás kárpótolt.
2010 sem telt el úgy az Avensis életében, hogy ne foglalkozott volna vele a Toyota. Ráncfelvarráson nem esett át, de új felszereltségi csomaggal gazdagodott, kifejezetten cégautós üzleti használatra ajánlott a Travel Edition csomag.
A Travel Edition limitált széria a népszerű Sol változat felszereltségére épül. Vásárlóit az integrált navigációs rendszer (Toyota tartozék) kalauzolja utazásaik során. Az 5,8 hüvelykes színes érintőképernyős kijelzőn Nyugat-Európa teljes, Kelet-Európa részleges lefedettségű térképe érhető el SD-kártyán – Magyarország szerencsére benne van -, hátramenetben a tolatókamera által közvetített kép is itt jelenik meg.
am
Autós multimédia eszközök, így MP3/WMA-kompatibilis CD-lejátszó, AUX- és USB-bemenetek és iPod-kompatibilitás (opció) teszi teljessé a vezetés kényelmét. A Bluetooth technológia a biztonságos vezetést szolgálja, a telefonos kapcsolódás egyszerű, a kihangosítás minősége kiváló. Az elektromos parkolófék alapáras, a kezdetben hiányolt kéziféket kitűnően helyettesíti, segítségével könnyedén elindulunk az emelkedőn. Gázadásra automatikusan kiold.
Csomagtartója hatalmas, de szája szűk. A három személyre szabott hátsó ülések kényelme kárpótol az egyszerű miliőért. A berendezés visszafogott, egy alig használt legénylakásra hasonlít, ahol a dolgok a helyükön vannak, semmi sallang, semmi fölösleg. A technikával minden rendben van, a legkorszerűbb cuccok szolgálják ki a vezetőt, legyen szó biztonságról, kényelemről vagy szórakozásról. Az egyhangú beltér komfortját tovább rontja az a ropogás, amit akkor hallunk, ha bal könyökünkkel rátelepszünk az ajtó kárpitjára.
Váltója hatsebességes, a takarékos vezetéshez optimális kapcsolási pontról a műszerfalon felvillanó grafika jelez. Futóműve érzéketlen az úthibákra, a pesti kátyúkat sem vesszük észre, egy-egy fekvőrendőr juttatja eszünkbe csak, hogy autóban, és nem egy hajóban ülünk. A kormányzás indirekt, áll itt is a hajós hasonlat. A bizonytalanságot sugalló érzés ellenére az autó pontosan követi a választott ívet, kiválóan kanyarodik nagyobb tempónál is.
Az Avensistől távol van mindenféle dinamizmus, sportos mozdulat – ez a nyugodt, megfontolt, sikeres és magabiztos emberek autója. Az hogy a budai Kapy utcán hármasban felkapaszkodott, külön melegséggel töltötte el a szívemet, végig szurkoltam azon, hogy ne kelljen visszaváltanom kettesbe és persze azon is, le ne fulladjak.
A nagy nyomáson (2000 bar) működő piezoelektromos befecskendezők, a töltőlevegő-hűtő és a változó geometriájú turbófeltöltő révén a 126 lovas teljesítményhez 135 gramm/kilométeres szén-dioxid-emisszió társul. Természetesen ez a gyári 5,4 literes átlagfogyasztás figyelembevételével. Ha ennyire takarékos nem is, de 6 literes átlagra nálunk is jó volt az Avensis. Az eredményt vegyes üzemben (városban, autópályán és országúton) megtett 400 kilométeres teszt során mértük.
Ami a Jeep Wrangler az amerikaiaknak, a Land Rover a briteknek, a G-osztály a németeknek – az a Land Cruiser a japánoknak. Igazi offroad legenda. A háromliteres dízelmotor valóban az őskort idézi, de az autó kényelme, technikai fejlettsége és ár/érték aránya a nagytestű terepjárók legjobbjai közé emeli. A kakasülőn ülve összetöpörödik a világ, mindenki csak felnéz rá, elnézőek esetlenségével és ott is előnyhöz juttatják, ahol nem kellene.
Ájkjú. Ez a jövő? Szörnyecskék lepik el a városi dzsungelt, gumifüstölés helyett a srácok helyben megfordulással ajzzák fel a lányokat, akik később egy gyermeket szülnek nekik. Több ugyanis nem fér a négyszemélyes, háromméteres Toyota iQ-ba. Ha nem lenne botrányosan drága, meghajtanám a fejem előtte.
A Toyota Prius III-ban (harmadik generációs) minden a fogyasztásról szól, kis zöld autókat gyűjtünk a kijelzőn, ha megtakarítunk 30 Wattot óránként, lassításkor leáll a motor, töltődik az akksi, villanyüzemben nincs kibocsátás - őrület, mekkora a felhajtás a szén-dioxid körül. Ám, a Priusra mégsem úgy fogok emlékezni, mint minden idők legtakarékosabb autójára, hanem mint minden idők legmodernebb autójára. A high-tech és a varázslás hétköznapi megtestesülésére.
Érdekes, hogy amíg a német piacon a Yaris ellenfeleként jellemzik a Toyota városi hobbiautóját, addig itthon az importőr az Auris-szal veti össze az Urban Cruisert. A rejtély kulcsa az árban van.
Közel kétezer kilométeren át nyüstöltem sok csomaggal, sok utassal, számtalan szerpentinen, hegyen, dombon és kátyún át Erdélyben és Magyarországon a Toyota Versót. Panasz nélkül tűrte a megpróbáltatásokat, az emelkedőkön megizzadt, a falusi utakon megszeppent, de sem zokszót, sem mérges morgást nem hallatott. A benzinnel nem volt telhetetlen, ám a csomagokat csak úgy nyelte.
Bár manapság divat a dízelmotor és az automatikus váltó kombinációja az SUV szegmensben, ezúttal a jó öreg, ám nemrégiben felfrissített Toyota RAV4 benzines csúcsváltozatát faggattuk, számára a legelőnyösebb időszakban: télen. Hattyúdal ez, hisz idén érkezik az utódja.
Itthon a Suzuki SX4 az egyik legnépszerűbb mini SUV, de a Jimnyt, az Ignist és a Fiat Pandát is sokan választották összkerékhajtással. Ebbe a körbe furakodik be a különc Toyota. Az Urban Cruiser 4x4 igényes, intelligens, ám a magyar piacon mégsem életképes. Főként az ára miatt.
Méltó a Toyota hagyományaihoz, fejlettségéhez, világuralmi törekvéseihez az a technikai arzenál, amit az Avensis felvonultat a biztonság, a környezetvédelem szolgálatában. Ebben a nagy igyekezetben a vezetési élmény kihalt az autóból. Hiába a műszaki és kényelmi fejlettség, az Avensis nem élmény-, de nem is örömautó. Marad a cégautós kategóriában.
Nagyon jó autó a dízel Toyota Auris: kényelmes, kellemes, kis család számára praktikus, cégautónak szerény, tartós, erőforrása takarékos, nyomatékos és halk. Egyszóval: aranyat ér. Igaz, az árát is aranyban mérik.
Több mint fél évszázadra visszanyúló történetével, páratlanul jó terepképességeivel és tartósságával a Land Cruiser megbízhatóságának hírneve sziklaszilárd. Hóban, jégben - ott ahol a madár is őzekkel jár – tettük próbára a Land Cruiser család legújabb tagját. Nem volt olyan helyzet, pillanat, vagy útszakasz a Mogyoród és Szada környéki dombokon, ahol megnyikkant volna a kocsi. Csak a jég jajongott alattunk, a legyőzöttek szégyenhimnuszát fújta a szél.