szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Új, üzleti, üzletkötői felszereltséggel tettük próbára a Toyota Avensist. Ezúttal a leggyengébb dízelmotorral választottuk. A halovány menetteljesítményért visszafogott fogyasztás kárpótolt.

2010 sem telt el úgy az Avensis életében, hogy ne foglalkozott volna vele a Toyota. Ráncfelvarráson nem esett át, de új felszereltségi csomaggal gazdagodott, kifejezetten cégautós üzleti használatra ajánlott a Travel Edition csomag.

A Travel Edition limitált széria a népszerű Sol változat felszereltségére épül. Vásárlóit az integrált navigációs rendszer (Toyota tartozék) kalauzolja utazásaik során. Az 5,8 hüvelykes színes érintőképernyős kijelzőn Nyugat-Európa teljes, Kelet-Európa részleges lefedettségű térképe érhető el SD-kártyán – Magyarország szerencsére benne van -, hátramenetben a tolatókamera által közvetített kép is itt jelenik meg.

am

Autós multimédia eszközök, így MP3/WMA-kompatibilis CD-lejátszó, AUX- és USB-bemenetek és iPod-kompatibilitás (opció) teszi teljessé a vezetés kényelmét. A Bluetooth technológia a biztonságos vezetést szolgálja, a telefonos kapcsolódás egyszerű, a kihangosítás minősége kiváló. Az elektromos parkolófék alapáras, a kezdetben hiányolt kéziféket kitűnően helyettesíti, segítségével könnyedén elindulunk az emelkedőn. Gázadásra automatikusan kiold.

Csomagtartója hatalmas, de szája szűk. A három személyre szabott hátsó ülések kényelme kárpótol az egyszerű miliőért. A berendezés visszafogott, egy alig használt legénylakásra hasonlít, ahol a dolgok a helyükön vannak, semmi sallang, semmi fölösleg. A technikával minden rendben van, a legkorszerűbb cuccok szolgálják ki a vezetőt, legyen szó biztonságról, kényelemről vagy szórakozásról. Az egyhangú beltér komfortját tovább rontja az a ropogás, amit akkor hallunk, ha bal könyökünkkel rátelepszünk az ajtó kárpitjára.

Váltója hatsebességes, a takarékos vezetéshez optimális kapcsolási pontról a műszerfalon felvillanó grafika jelez. Futóműve érzéketlen az úthibákra, a pesti kátyúkat sem vesszük észre, egy-egy fekvőrendőr juttatja eszünkbe csak, hogy autóban, és nem egy hajóban ülünk. A kormányzás indirekt, áll itt is a hajós hasonlat. A bizonytalanságot sugalló érzés ellenére az autó pontosan követi a választott ívet, kiválóan kanyarodik nagyobb tempónál is.

Az Avensistől távol van mindenféle dinamizmus, sportos mozdulat – ez a nyugodt, megfontolt, sikeres és magabiztos emberek autója. Az hogy a budai Kapy utcán hármasban felkapaszkodott, külön melegséggel töltötte el a szívemet, végig szurkoltam azon, hogy ne kelljen visszaváltanom kettesbe és persze azon is, le ne fulladjak.

A nagy nyomáson (2000 bar) működő piezoelektromos befecskendezők, a töltőlevegő-hűtő és a változó geometriájú turbófeltöltő révén a 126 lovas teljesítményhez 135 gramm/kilométeres szén-dioxid-emisszió társul. Természetesen ez a gyári 5,4 literes átlagfogyasztás figyelembevételével. Ha ennyire takarékos nem is, de 6 literes átlagra nálunk is jó volt az Avensis. Az eredményt vegyes üzemben (városban, autópályán és országúton) megtett 400 kilométeres teszt során mértük.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Toyota Land Cruiser teszt: érti a tréfát, de nem szereti

Ami a Jeep Wrangler az amerikaiaknak, a Land Rover a briteknek, a G-osztály a németeknek – az a Land Cruiser a japánoknak. Igazi offroad legenda. A háromliteres dízelmotor valóban az őskort idézi, de az autó kényelme, technikai fejlettsége és ár/érték aránya a nagytestű terepjárók legjobbjai közé emeli. A kakasülőn ülve összetöpörödik a világ, mindenki csak felnéz rá, elnézőek esetlenségével és ott is előnyhöz juttatják, ahol nem kellene.

hvg.hu Autó

Toyota iQ teszt: terminátor vagy hőscincér?

Ájkjú. Ez a jövő? Szörnyecskék lepik el a városi dzsungelt, gumifüstölés helyett a srácok helyben megfordulással ajzzák fel a lányokat, akik később egy gyermeket szülnek nekik. Több ugyanis nem fér a négyszemélyes, háromméteres Toyota iQ-ba. Ha nem lenne botrányosan drága, meghajtanám a fejem előtte.

hvg.hu Autó

Toyota Prius teszt: valóban olyan keveset fogyaszt a villanyos?

A Toyota Prius III-ban (harmadik generációs) minden a fogyasztásról szól, kis zöld autókat gyűjtünk a kijelzőn, ha megtakarítunk 30 Wattot óránként, lassításkor leáll a motor, töltődik az akksi, villanyüzemben nincs kibocsátás - őrület, mekkora a felhajtás a szén-dioxid körül. Ám, a Priusra mégsem úgy fogok emlékezni, mint minden idők legtakarékosabb autójára, hanem mint minden idők legmodernebb autójára. A high-tech és a varázslás hétköznapi megtestesülésére.

Biró Csongor Autó

Toyota Verso teszt: Ábel a rengetegben

Közel kétezer kilométeren át nyüstöltem sok csomaggal, sok utassal, számtalan szerpentinen, hegyen, dombon és kátyún át Erdélyben és Magyarországon a Toyota Versót. Panasz nélkül tűrte a megpróbáltatásokat, az emelkedőkön megizzadt, a falusi utakon megszeppent, de sem zokszót, sem mérges morgást nem hallatott. A benzinnel nem volt telhetetlen, ám a csomagokat csak úgy nyelte.

hvg.hu Autó

Toyota RAV4 teszt: kátyújáró

Bár manapság divat a dízelmotor és az automatikus váltó kombinációja az SUV szegmensben, ezúttal a jó öreg, ám nemrégiben felfrissített Toyota RAV4 benzines csúcsváltozatát faggattuk, számára a legelőnyösebb időszakban: télen. Hattyúdal ez, hisz idén érkezik az utódja.

hvg.hu Autó

Toyota Urban Cruiser teszt: egy csipetnyi SUV

Itthon a Suzuki SX4 az egyik legnépszerűbb mini SUV, de a Jimnyt, az Ignist és a Fiat Pandát is sokan választották összkerékhajtással. Ebbe a körbe furakodik be a különc Toyota. Az Urban Cruiser 4x4 igényes, intelligens, ám a magyar piacon mégsem életképes. Főként az ára miatt.

hvg.hu Autó

Toyota Avensis teszt: cégvezetők Toyotája

Méltó a Toyota hagyományaihoz, fejlettségéhez, világuralmi törekvéseihez az a technikai arzenál, amit az Avensis felvonultat a biztonság, a környezetvédelem szolgálatában. Ebben a nagy igyekezetben a vezetési élmény kihalt az autóból. Hiába a műszaki és kényelmi fejlettség, az Avensis nem élmény-, de nem is örömautó. Marad a cégautós kategóriában.

Biró Csongor Autó

Toyota Auris teszt: hibrid helyett jó lesz a dízel is

Nagyon jó autó a dízel Toyota Auris: kényelmes, kellemes, kis család számára praktikus, cégautónak szerény, tartós, erőforrása takarékos, nyomatékos és halk. Egyszóval: aranyat ér. Igaz, az árát is aranyban mérik.

hvg.hu Autó

Toyota Land Cruiser teszt: bárhol elmegy

Több mint fél évszázadra visszanyúló történetével, páratlanul jó terepképességeivel és tartósságával a Land Cruiser megbízhatóságának hírneve sziklaszilárd. Hóban, jégben - ott ahol a madár is őzekkel jár – tettük próbára a Land Cruiser család legújabb tagját. Nem volt olyan helyzet, pillanat, vagy útszakasz a Mogyoród és Szada környéki dombokon, ahol megnyikkant volna a kocsi. Csak a jég jajongott alattunk, a legyőzöttek szégyenhimnuszát fújta a szél.