Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ca2df5c4-4bbd-49f0-9e53-e5876d7be1ff","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar miniszterelnök pénteken beszélt arról, semmilyen elszigetelődést, retorziót nem fog támogatni Romániával és annak vezetőjével szemben.","shortLead":"A magyar miniszterelnök pénteken beszélt arról, semmilyen elszigetelődést, retorziót nem fog támogatni Romániával és...","id":"20250510_George-Simion-Romania-elnokjelolt-Orban-Viktor-uzenet-EU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca2df5c4-4bbd-49f0-9e53-e5876d7be1ff.jpg","index":0,"item":"f3e3c427-aa95-4468-8a3e-fe8677340573","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_George-Simion-Romania-elnokjelolt-Orban-Viktor-uzenet-EU","timestamp":"2025. május. 10. 09:43","title":"George Simion köszöni Orbán üzenetét és azt mondja, közös harc áll előttük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce000969-f45a-40f0-b43d-01d1e51fceab","c_author":"Tornyos Kata","category":"elet","description":"A Franke házaspár a csúcson havonta 35 millió forintnak megfelelő összeget keresett azzal, hogy megosztotta hat gyerekük mindennapjait az interneten – beleértve a legkínosabb pillanatokat is, hiszen ezek hozták a legtöbb kattintást. A történet vége azonban 30 év börtön lett, amit gyermekbántalmazás miatt szabtak ki. Az ügyről idén dokumentumsorozatot mutattak be.","shortLead":"A Franke házaspár a csúcson havonta 35 millió forintnak megfelelő összeget keresett azzal, hogy megosztotta hat...","id":"20250511_ruby-franke-mormon-anya-ordoguzo-gyerekbantalmazo-disney-sorozat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce000969-f45a-40f0-b43d-01d1e51fceab.jpg","index":0,"item":"ea5df65c-9b83-481d-a564-64afb2085acf","keywords":null,"link":"/elet/20250511_ruby-franke-mormon-anya-ordoguzo-gyerekbantalmazo-disney-sorozat-ebx","timestamp":"2025. május. 11. 12:00","title":"Hogyan lesz egy példás életű mormon anyából ördögűző gyerekbántalmazó?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f33a15a4-9af0-4309-ab2f-8739cf357d3f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Skót kutatók egy emberi döntéseket szimuláló mesterséges intelligenciát fejlesztenek. A pszichológiára építő rendszertől azt várják, sokféle területen hatékony lehet.","shortLead":"Skót kutatók egy emberi döntéseket szimuláló mesterséges intelligenciát fejlesztenek. A pszichológiára építő...","id":"20250511_mesterseges-intelligencia-emberi-viselkedes-modellezese-pszochologia-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f33a15a4-9af0-4309-ab2f-8739cf357d3f.jpg","index":0,"item":"df36c6e4-34bb-4a87-a222-799e864b33e8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_mesterseges-intelligencia-emberi-viselkedes-modellezese-pszochologia-mentes","timestamp":"2025. május. 11. 08:03","title":"Eltévedt, eltűnt emberek helyébe képzeli magát egy új mesterséges intelligencia, így találja meg őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0998aeb6-4160-48ac-87ec-77fc47153600","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A május közepén tervezett hongkongi tőzsdére lépést úgy alakítanák, hogy amerikai belföldi befektetők ne vehessenek az értékpapírból, egyben mentesíti a céget bizonyos amerikai szabályozási kötelezettségek alól.","shortLead":"A május közepén tervezett hongkongi tőzsdére lépést úgy alakítanák, hogy amerikai belföldi befektetők ne vehessenek...","id":"20250511_A-CATL-korlatozza-hogy-mely-amerikai-cegek-vasarolhatnak-a-reszvenyeibol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0998aeb6-4160-48ac-87ec-77fc47153600.jpg","index":0,"item":"f561c05b-f645-4270-a064-955d793a0d5e","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_A-CATL-korlatozza-hogy-mely-amerikai-cegek-vasarolhatnak-a-reszvenyeibol","timestamp":"2025. május. 11. 12:42","title":"A CATL korlátozza, hogy mely amerikai cégek vásárolhatnak a részvényeiből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fcba763-2c5b-4fae-8ec7-2b365dc1c32a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A VI. kerületi polgármester nem helyesli a Nyugati téren zajló kampány stílusát, Barabás házmestertempót emleget.","shortLead":"A VI. kerületi polgármester nem helyesli a Nyugati téren zajló kampány stílusát, Barabás házmestertempót emleget.","id":"20250510_Barabas-Richard-Soproni-Tamas-vita-vallasgyalazo-plakatkampany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fcba763-2c5b-4fae-8ec7-2b365dc1c32a.jpg","index":0,"item":"67adb948-a468-4f65-85d1-8baf41f49ae2","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Barabas-Richard-Soproni-Tamas-vita-vallasgyalazo-plakatkampany","timestamp":"2025. május. 10. 14:50","title":"Barabás Richárd vitára hívta Soproni Tamást, miután vallásgyalázónak nevezte a Párbeszéd plakátjait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf445556-bc0d-4637-a7ee-8c996982ddbe","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"A kiskereskedelmi szereplőket tömörítő szövetség elnöke szerint nincs semmilyen gazdasági, társadalmi kényszerűség, ami indokolná az árrésstop kiterjesztését a drogériai termékekre.","shortLead":"A kiskereskedelmi szereplőket tömörítő szövetség elnöke szerint nincs semmilyen gazdasági, társadalmi kényszerűség, ami...","id":"20250511_OKSZ-kozak-tamas-arresstop-drogeria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf445556-bc0d-4637-a7ee-8c996982ddbe.jpg","index":0,"item":"26ac561f-ee79-4fee-a842-0f2be27c1ee6","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_OKSZ-kozak-tamas-arresstop-drogeria","timestamp":"2025. május. 11. 10:12","title":"OKSZ: az árrésstop miatt senki nem fog heti egy tubus fogkrém helyett kettőt használni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A bíboros ugyanakkor úgy véli, XIV. Leó személye kapocs lehet Észak- és Dél-Amerika között.","shortLead":"A bíboros ugyanakkor úgy véli, XIV. Leó személye kapocs lehet Észak- és Dél-Amerika között.","id":"20250509_papa-papavalasztas-robert-prevost-xiv-leo-erdo-peter-biboros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700.jpg","index":0,"item":"33c4fbed-5571-4d36-9864-c682c060e9e0","keywords":null,"link":"/elet/20250509_papa-papavalasztas-robert-prevost-xiv-leo-erdo-peter-biboros","timestamp":"2025. május. 09. 20:33","title":"Erdő Péter szerint nem az állampolgársága miatt választották pápává Robert Prevostot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68c52acb-7ee7-4a85-acb9-ce8b4ea1e8dd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök úgy fogalmazott, összeállt a tettre készek koalíciója.","shortLead":"Az ukrán elnök úgy fogalmazott, összeállt a tettre készek koalíciója.","id":"20250510_Kijev-Friedrich-Merz-Emmanuel-Macron-Keir-Starmer-Donald-Tusk-Volodimir-Zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68c52acb-7ee7-4a85-acb9-ce8b4ea1e8dd.jpg","index":0,"item":"ecdddd81-ec7b-4ff3-81f1-d3d99a13f833","keywords":null,"link":"/vilag/20250510_Kijev-Friedrich-Merz-Emmanuel-Macron-Keir-Starmer-Donald-Tusk-Volodimir-Zelenszkij","timestamp":"2025. május. 10. 10:18","title":"Közösen látogatott Kijevbe Merz, Macron, Starmer és Tusk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden autógyártónak megvan a maga messiása, a Citroené ezúttal a C4. Úgy tekintenek rá, mint arra a szuperhősre, aki megmenti a világot, vagy a világnak azt a részét, amelyben éppen vagyunk. Talán ezért választotta a márka a Korda Filmstúdiót a hazai bemutató helyszínéül. Arról, hogy nekünk, statisztáknak szükségünk van-e a C4-esre, nem szól a film, 4 millió forint alatti alapára kedvezőnek számít a piacon.
Nagyot változott az új Citroen C4, pedig az előd sem volt rossz autó. Az új C4 kívülről a C3-as vonásait viszi tovább nagyban, belső terét pedig a C5-ösben megismert igényes megoldások uralják. Közvetlen – a márka által felsorolt - konkurensei közül (Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, VW Golf, Renault Mégane) csak a Mégane olcsóbb, az 1,4 literes benzines alapára 3,959 millió forint, a legolcsóbb dízel (HDi 90 Collection) 4,669 millió forint. Ha nagyon keresünk még a piacon, találunk Fiat Bravót 3,99 millióért (autócserében 3,49 millió Ft), Hyundai i30-ast akciósan 3,449 millió forintért, vagy fapados Kia c’eed-et 2,99 millióért. Jó klíma, rádió, ködlámpa és egyebek nélkül. Ez utóbbiakhoz mérve az új C4 prémium autó.
Dízelmotorral tettem próbára Budapest-Etyek távon, majd a Hellboy 2 (Pokolfajzat: az aranyhadsereg) három éve árválkodó, New York-i utcarészletet ábrázoló díszletei között az autót. A mikrohibridként aposztrofált e-HDi rendszer 8 kilométer/órás sebesség alatt leállítja a motort, hogy a fékpedál elengedését követően aztán észrevétlenül újrainduljon (az e-booster rendszer 0,4 másodperc alatt indítja újra az erőforrást). Számlálóval mérhetjük a dugóban zölden eltöltött időt, az autó károsanyag-kibocsátása átlagban, papíron 109 gramm/kilométer, később érkezik a 99 gramm/kilométer CO2 kibocsátást garantáló, legújabb generációs start-stop rendszerrel felszerelt e-HDi mikrohibrid. A jelenlegi technológia egy megfordítható üzemmódú generátort egy dízelmotorral kombinál. A legfontosabb kényelmi (légkondicionáló, rádió…) és rásegítő funkciók (kormány, ESP…) a motor leállításakor is működnek. Nem alapáras, 250 ezer forintért juthatunk hozzá, a csomagban kapjuk hozzá a robotizált váltót is. Aki azt nem szereti, marad a hagyományos dízel- vagy benzinmotoroknál.
bcs
Az új Citroën C4-et gazdaságos üzemeltetésű, környezetbarát Euro 5-ös motorok hajtják: 4 HDi motor (HDi 90 FAP, HDi 110 FAP, e-HDi 110 FAP és HDi 150 FAP), valamint 3 benzinmotor (VTi 95, VTi 120 és THP 155). A THP 155 és az e-HDi 110 FAP motorokhoz elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. A HDi 110 FAP és a HDi 150 FAP motorok pedig hatfokozatú kézi sebességváltóval vannak felszerelve. Végezetül a VTi 120 motor kínálatában egy ötfokozatú kézi és egy négyfokozatú automatikus sebességváltó szerepel. A C4 szén-dioxid-kibocsátása vegyes ciklusban mindegyik dízelmotor esetében 130 g/km alatt van, a benzinmotorok esetében pedig 140 és 162 g/km között mozog.
Ülései komfortosak, elsősorban az első ülések elektromosan állítható deréktámasza és a beépített masszázsfunkció révén, amely Magyarországon az Exclusive felszereltségi szinten választható. Ha valaki sávelhagyásra figyelmeztető rendszert kér, akkor a masszázsból kaphat alacsonyabb szinteken is, igaz, ahhoz szabálytalanul kell átlépni a felezővonalat. A Citroen kompaktjában az egyéni igényekhez igazodó belső kivitel is fontos szerephez jut: a műszerfal-világítás színei, a polifonikus visszajelző hangok (az index kapcsoló haangja diszkósítható) és az légkondicionáló automata funkciójának intenzitása mind teljesen személyre szabhatóak. A mobiltelefon, fényképezőgép vagy laptop töltésére is alkalmas 230 voltos csatlakozó, a sok tárolóhely, a sík felületekkel határolt, ezért nagyon hatékonyan pakolható, tágas, 380 (de pótkerékkel nélkül 408) literes csomagtér erősítik versenypozícióját a kompaktok népes piacán.
Az elektronikusan vezérelt kézi sebességváltóval szerelt változatokon (az autó váltáskor bólogató mozgását változatlanul nem szoktam meg) rendelkezésre álló magas középkonzol egyedi újításnak számít a kompakt limuzinok piacán. A konzolt díszítő váltókar és az elektromos rögzítőfék elhelyezése teljesen megváltoztatja az autó térkialakítását: szép és elegáns a belső.
bcs
Vezetése halk és finom, a kormányzás túl indirekt, kiölték belőle a sportosság zsigerét is. Az új Citroën C4 elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel, hátul pedig deformálódó kereszttartóval rendelkező újfajta futóművel rendelkezik – ezt a hátsó üléseken utazók érezték is, de nem rajongtak érte -, és elektromosan hajtott szivattyúval működő hidraulikus szervokormánnyal szerelték fel. A motor teljesítményéhez és nyomatékához igazodnak a kerékfelfüggesztés különböző beállításai, nevezetesen a rugók és a stabilizátorrudak merevségének beállításai, valamint a Michelin gumiabroncsokhoz kapcsolódó új lengéscsillapító programok.
A sofőr munkáját olyan vezetést segítő technológiák erősítik, mint az elektronikus fékerőelosztó, a vészfékezés-rásegítő és az ESP-hez kapcsolódó intelligens kipörgésgátló rendszer (ITC). A C4 minden változatában szériafelszereltség az ESP és a hat légzsák. A modell ötcsillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjén.
Néhány komoly fejlesztést is beépítenek annak, aki megfizeti. Az ultrahangos holttér-figyelő rendszere egyszerűen működik: a visszapillantó tükör sarkában lévő narancssárga dióda figyelmezteti a vezetőt, ha egy gépjármű van az autó holtterében. Az első és hátsó lökhárítókba beépített 4 érzékelőből álló rendszer 12 és 140 km/h közötti sebességnél működik. Elöl a külső visszapillantó tükör által behatárolt, a hátsó lökhárító mögött kb. 5 méteres, a gépkocsi mellett pedig mintegy 3,5 méteres területet figyel. A tempomat programozható: a vezető akár 5 sebességértéket is rögzíthet a rendszer memóriájában, így az út során a sebességkorlátozás változásakor könnyen megtalálhatja a beállításokat.
Az első ködfényszórók bevilágítanak a kanyarba, ez új a Citroën típuskínálatában. A fényszórók kiegészítő fénysugárral világítják be a kanyar belső ívét, ezáltal jobb látási viszonyokat és nagyobb biztonságot garantálnak a kanyarokban és a kereszteződésekben. A ködfényszórók kétféleképpen lépnek működésbe: az irányjelző lámpa bekapcsolásakor, illetve ha a kormányállás szöge eléri a 60°-ot. Akár 75°-os szögben is be tudják világítani a gépkocsi bal vagy jobb oldalát;
A Franciaországban készülő (Mulhouse) Citroën C4 gyártásánál olyan új technológiákat használnak, mint például a lemezek lézerhegesztéssel történő összeállítása, amit a PSA Peugeot Citroën csoporton belül először alkalmaznak. Ennek a gyártási újításnak köszönhetően az új C4-nél egyáltalán nem látszanak a tetőnél lévő illesztések.
Az új Citroen C3 városi üdvöske, főként lányoknak és asszonyoknak ajánlott. Fiúknak ott a vadabb DS3. Közepesen felszerelt, középszerű motorral és különlegesen nagy szélvédővel kínált példányt teszteltünk.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.
Különleges limuzin a C5, a tesztelt kétliteres változat igazi üzleti autó. Vezetője nem szégyenkezik, ha Audi, VW, vagy Mercedes mellé áll be a vállalati parkolóba. Sőt, kifejezetten büszke, autója franciásan kaján és arcpirítóan elegáns.
A Citroen C4 Picasso még mindig a legszebb egyterű az autópiacon, efelől nincs kétség. Az 1,6 literes benzines turbómotor és az elektronikusan vezérelt hatfokozatú váltó násza azonban nem győzött meg, a C4 Picasso gyengébb motorral és hagyományos váltóval jobb választás a családnak.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.
A legerősebb, legszebb és legelegánsabb Citroen immár nem a C6-os, hanem a kombi C5. Duruzsoló, 240 lovas biturbó csúcsdízelje, finom futóműve és tökéletes hatfokozatú automatikus váltója a német prémiummodellek közé helyezi a francia középkategóriást. A tesztelt összeállítás nem csupán a Passatnak, de az A4-esnek és a C-osztálynak is komoly konkurenciát jelent. Hogy ki vesz 13 millióért francia kombit? A franciák.