szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megugrottak a Toyota globális eladásai az idei első kilenc hónapban a cég pénteki közlése szerint, árnyékot vet viszont a cég üzletmenetére, hogy a márka egyik legfontosabb piacán, Kínában, a Toyota sok más japán céghez hasonlóan, hátrányos megkülönböztetésben részesül a két ország közti szigetvita miatt.

A Toyota 7,4 millió járművet adott el szeptemberig, 28 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Kínában majdnem a tavalyi felére, 44 ezer darabra csökkent az értékesítés szeptemberben, s ez akár még világelső pozícióját is veszélybe sodorhatja. A Toyota az idén egymillió kocsit tervezett eladni Kínában, de ez a terve a politikai viták miatt meghiúsulni látszik.

A japán autógyártó az év első felében eladott autók száma - 4,97 millió - alapján elorozta a világelső címet a General Motorstól, ami komoly fordulat, tekintettel az elmúlt évek nagy visszahívási akcióira.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!