Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"52bbc1df-07a1-4fdc-bf7f-d8639c178c4c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elő a szelvénnyel!","shortLead":"Elő a szelvénnyel!","id":"20250412_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52bbc1df-07a1-4fdc-bf7f-d8639c178c4c.jpg","index":0,"item":"ea94d9af-2388-446a-89be-d5adc0965065","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250412_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ebx","timestamp":"2025. április. 12. 19:41","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az akkumulátorstratégiában nincs országos terv a vízfogyasztásra, de azt sem tudni több üzem esetében, hogy mennyi vízre van szükségük.","shortLead":"Az akkumulátorstratégiában nincs országos terv a vízfogyasztásra, de azt sem tudni több üzem esetében, hogy mennyi...","id":"20250411_felmillios-varos-akkugyar-vizfogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93.jpg","index":0,"item":"1b860fd5-cf0c-442b-b53d-eb2162e87348","keywords":null,"link":"/zhvg/20250411_felmillios-varos-akkugyar-vizfogyasztas","timestamp":"2025. április. 11. 16:34","title":"Egy félmilliós városéval vetekszik a hazai akkugyárak vízfogyasztása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfa35af9-e151-4d2b-87dd-2f7cf0112055","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kimondottan gyorsan javította az Office problémás frissítését a Microsoft, pár mozdulattal javítható az összeomlást okozó hiba.","shortLead":"Kimondottan gyorsan javította az Office problémás frissítését a Microsoft, pár mozdulattal javítható az összeomlást...","id":"20250411_microsoft-office-2016-word-excel-outlook-osszeomlas-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfa35af9-e151-4d2b-87dd-2f7cf0112055.jpg","index":0,"item":"3dd69f30-2f78-4132-ba7a-9d3df4d748f0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_microsoft-office-2016-word-excel-outlook-osszeomlas-javitas","timestamp":"2025. április. 11. 14:03","title":"Összeomlik a gépén az Office? Megérkezett a megoldás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6b1a7eb-7e2c-4476-80a5-dbba052bb9b3","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Az ukrán–orosz háború kezdete óta ismét nő Magyarországon a szénhidrogén-kitermelés. A hazai olaj csepp a tengerben, földgázból viszont az ország közel önellátó lehetne a fogyasztás lefaragásával.","shortLead":"Az ukrán–orosz háború kezdete óta ismét nő Magyarországon a szénhidrogén-kitermelés. A hazai olaj csepp a tengerben...","id":"20250412_hvg-olaj-gaz-kitermeles-koncesszio-mol-tpoc-hhe-group-cancambria-hungary","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6b1a7eb-7e2c-4476-80a5-dbba052bb9b3.jpg","index":0,"item":"0b10b046-344c-4c40-a884-06c0cfeffb40","keywords":null,"link":"/360/20250412_hvg-olaj-gaz-kitermeles-koncesszio-mol-tpoc-hhe-group-cancambria-hungary","timestamp":"2025. április. 12. 10:30","title":"A háború óta Magyarország sokkal önellátóbb lett földgázból, már a közel teljes önellátás sem lenne elérhetetlen cél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c573fd3-5818-4b79-b8f7-91378be59ab4","c_author":"Marabu","category":"gazdasag.zhvg","description":"","shortLead":"","id":"20250411_Marabu-Feknyuz-Maguk-dogtemetot-kapnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c573fd3-5818-4b79-b8f7-91378be59ab4.jpg","index":0,"item":"ab02a62e-3d6d-4691-8a8f-afef33ce7a54","keywords":null,"link":"/zhvg/20250411_Marabu-Feknyuz-Maguk-dogtemetot-kapnak","timestamp":"2025. április. 11. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Maguk dögtemetőt kapnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1ecce1f-ac4d-4619-a786-c8c8f5721d95","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Az egészséges agy lényegében végtelen mennyiségű információt képes megjegyezni, más kérdés, hogy ezek közül mit tudunk később felidézni. A jó hír, hogy a memória fejleszthető, egyesek szerint akár egyetlen egyszerű szabállyal is.","shortLead":"Az egészséges agy lényegében végtelen mennyiségű információt képes megjegyezni, más kérdés, hogy ezek közül mit tudunk...","id":"20250411_memoria-javito-emlekezet-fejlesztese-trukk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1ecce1f-ac4d-4619-a786-c8c8f5721d95.jpg","index":0,"item":"0ab61454-b486-4e7a-87bf-7c54794e39ff","keywords":null,"link":"/elet/20250411_memoria-javito-emlekezet-fejlesztese-trukk","timestamp":"2025. április. 11. 05:30","title":"Képtelen megjegyezni a dolgokat? Ezzel a trükkel egyszerűen fejlesztheti a memóriáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d359c86-0e76-4789-8188-968a1820af11","c_author":"Sindelyes Dóra","category":"360","description":"Azért akarunk állatot, hogy elfogadjon, feltétlenül szeressen minket. Miben különleges a cicákkal zajló terápia, miben tud a macska támogatni minket, amiben más állat nem? Mi a szabadságához ragaszkodó négylábú nevelésének trükkje? És milyen tükröt tart nekünk ez az egykor önmagát háziasító, titokzatos lény? Ezekről is kérdeztük a minap megjelent, egyedülálló macskás terápiás könyv szerzőjét, Bánszky Noémi állatasszisztált terapeutát.","shortLead":"Azért akarunk állatot, hogy elfogadjon, feltétlenül szeressen minket. Miben különleges a cicákkal zajló terápia, miben...","id":"20250412_macska-terapia-banszky-noemi-allat-asszisztalt-terapeuta-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d359c86-0e76-4789-8188-968a1820af11.jpg","index":0,"item":"4df1cbd5-7bbc-4abe-9505-7b478923d3c2","keywords":null,"link":"/360/20250412_macska-terapia-banszky-noemi-allat-asszisztalt-terapeuta-interju","timestamp":"2025. április. 12. 19:30","title":"Mondd meg macska, lehet engem szeretni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90f83e8e-fd6e-4210-a841-6cc2559ccc3c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több nagy tisztaságú kvarclelőhelyet is felfedeztek, most fel is került a védett nyersanyagok listájára.","shortLead":"Több nagy tisztaságú kvarclelőhelyet is felfedeztek, most fel is került a védett nyersanyagok listájára.","id":"20250411_Kina-a-ritkafoldfemek-mellett-most-mar-a-kvarccal-is-elkezdett-trukkozni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90f83e8e-fd6e-4210-a841-6cc2559ccc3c.jpg","index":0,"item":"d5118e66-ba0d-48ff-b288-74e1cae90659","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_Kina-a-ritkafoldfemek-mellett-most-mar-a-kvarccal-is-elkezdett-trukkozni","timestamp":"2025. április. 11. 07:37","title":"Kína a ritkaföldfémek mellett most már a kvarccal is elkezdett trükközni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Úrvezetőként elég nehéz szavakban visszaadni a KTM X-Bow menetélményét. Ez a motorkerékpár és az autó keresztezéséből született fura szerzet leginkább egy Formula istállóból kiszabadult versenyautóra emlékeztet.
Felszerelése spártai, vezetéséhez ajánlatos bukósisakot felvenni, a sofőr és utasa jószerivel csak cipőkanállal tudja magát bepréselni a szűk „cockpitbe”, a négypontos biztonsági öv pedig valósággal lepányvázza a bent ülőket. A jobb vezetési pozíciót legfeljebb az segíti, hogy a pedálok zsámolyszerűen tologatva a vezető lábaihoz állíthatók. Ebben a nyitott, kétüléses minimalista járgányban nincs szervokormány, elektronikus menetstabilizáló, légzsák, rádió vagy más efféle autósflanc.
KTM/Balázs Viktor
KTM/Balázs Viktor
Helyette viszont ott van a ragadozó kinézetű, lapos szénszálas felépítmény, a betonkemény futómű és hátul, a középen elhelyezett motor, amely mind-mind a szélsebes repesztést szolgálja. És ha a némileg komplikáltabb önindítózás után felhörög a felpiszkált kétliteres Audi turbómotor, az X-Bow kevesebb, mint 4 másodperc alatt kilőhet százra, s felgyorsítható 230 km/óra végsebességre is, feltéve, ha közúton az egyáltalán valahol is lehetséges. Ennél talán mellbevágóbb a jármű stabilitása. A szikár műszaki adatok helyett legyen elég annyi, hogy a KTM-verda az alpesi szerpentin hajtűkanyarjaiban felfelé, 80-90 km/órás sebességnél is szilárdan tapadt az aszfalthoz – mindenekelőtt a fordított repülőgépszárnyakra emlékeztető aerodinamikai elemeknek, az úgynevezett diffuzoroknak köszönhetően.
Az alkalmi X-Bow tesztet voltaképpen annak köszönhettem, hogy a KTM meghívására az osztrák motorkerékpár-gyár eldicsekedett látványos eredményeivel. Mindenekelőtt azzal, hogy a röpke két évtizeddel ezelőtt még a pénzügyi csőd szélén bukdácsoló cég tavaly Európa legnagyobb motorgyártójává lépett elő. Maga mögé utasította a BMW Motorradot és az Audi érdekeltségébe tartozó olasz Ducatit is. A főként offroad sportsikereiről ismert motoros cég egyik „vadhajtása” az X-Bow.
KTM
Salzburg mellett, a mattighofeni KTM-központ körül kanyargó alpesi szerpentinen először Thomas Kuttruf sajtófőnök és mellékesen „civil tesztpilóta” mutatta be az extravagáns járgány szédítő menetteljesítményeit. Úrvezetőként, nekem először szokni kellett a motor-autó öszvért: be- és kiszálláskor a kis kormány levehető és a néhány kezelőgomb többsége, így az irányjelző annak közepén van (magyarán keresgéltem).
A járgány, mint a versenyautók esetében, kis kormánykorrekciókkal könnyen irányítható, de szervo híján, lassúbb, nagy kanyarvétel esetén keményen kell forgatni a volánt. Csak a bot-sebességváltókar emlékeztet a hagyományos kocsikéra, no meg a hatásos Brembo-fékek, amelyekkel a pedálra taposva pillanatok alatt lehet megszelídíteni a vad jószágot. Igaz, a gázpedál a legkisebb pöccintésre a kocsi nekiiramodik, de mi tagadás, a demo-száguldásokhoz képest én csak vánszorogva mertem bevenni az alpesi hajtűkanyarokat.
Az X-Bow még 2007-ben debütált, konstrukcióját a KTM mérnökei és a Kiska stúdió formatervezői ötölték ki, végső elkészítésében pedig a pehelykönnyű szénszálas karosszéria-mester, az olasz Dallara cég és a motorokat szállító Audi segédkezett.
A legenda szerint a közúti bestia ötlete a KTM salzburgi dizájnpartnerének, a Kiska stúdió embereinek a fejéből pattant ki, amikor egy olyan quadon kezdtek meditálni, amely megtestesíti a KTM „ready to race” (versenykész) filozófiáját. A versenyautóból évente legfeljebb száz darab készül a KTM grazi üzemegységében. Motorteljesítménytől és felszereltségtől függően három féle változatot kínálnak. Az utcai csúcsmodell 300 lóerős, de a „puhány” vevő kérhet még szélvédőt és (ablak)fűtést is. Annyi azonban bizonyos, aki leszurkolja a több mint 20 millió forintos vételárat, nem sétakocsikázni akar: az X-Bow a száguldás pénzes szerelmeseinek négykerekűje.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.