Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ba7f21ef-28c4-46cb-9199-f0484716a492","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Lelkes nézelődők fotózták vasárnap a Dunát a Margit-szigetnél, látványosan kevés víz van a mederben. Jövő héten érkezik valamennyi csapadék.","shortLead":"Lelkes nézelődők fotózták vasárnap a Dunát a Margit-szigetnél, látványosan kevés víz van a mederben. Jövő héten érkezik...","id":"20250309_Mar-turistak-fotozzak-a-Dunat-Budapesten-annyira-keves-viz-van-a-mederben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba7f21ef-28c4-46cb-9199-f0484716a492.jpg","index":0,"item":"f587f925-58b2-41dc-a333-29f953bf51ae","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Mar-turistak-fotozzak-a-Dunat-Budapesten-annyira-keves-viz-van-a-mederben","timestamp":"2025. március. 09. 19:45","title":"Képek: turisták nyüzsögnek az apadó Duna medrében Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62874a96-1a78-4128-8cc6-0d9b8c564715","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az anyatejhez akár csak hasonló táplálékot gyártani még a tudomány mai állása mellett is lehetetlen, de újabban sokat ígérő kísérletek folynak.","shortLead":"Az anyatejhez akár csak hasonló táplálékot gyártani még a tudomány mai állása mellett is lehetetlen, de újabban sokat...","id":"20250308_hvg-mesterseges-anyatej","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62874a96-1a78-4128-8cc6-0d9b8c564715.jpg","index":0,"item":"5b222c7b-fb36-4a72-9210-dc6e581186e2","keywords":null,"link":"/360/20250308_hvg-mesterseges-anyatej","timestamp":"2025. március. 08. 15:45","title":"Dohányszerű növényből készülhet a mesterséges anyatej","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"961808d0-d5f4-4302-bd81-fbfa1da79aff","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a szalonállapotú BMW 320i Coupé egészen a 90-es évek közepéig tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a szalonállapotú BMW 320i Coupé egészen a 90-es évek közepéig tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250309_66-azaz-hatvan-kilometerrel-aruljak-ezt-a-remek-32-eves-kupe-bmw-t-e36","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/961808d0-d5f4-4302-bd81-fbfa1da79aff.jpg","index":0,"item":"7d1097e3-e354-4e7f-8e0f-1648c76cf704","keywords":null,"link":"/cegauto/20250309_66-azaz-hatvan-kilometerrel-aruljak-ezt-a-remek-32-eves-kupe-bmw-t-e36","timestamp":"2025. március. 09. 07:21","title":"66, azaz hatvanhat kilométerrel árulják ezt a remek 32 éves kupé BMW-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc9bb87f-cf08-4aab-a1aa-1d4c54b79700","c_author":"Balizs Benedek","category":"elet","description":"Valóban ennyire rémes ez a feladat? Van ennek bármi értelme? Egyáltalán ki találta ki a szekrényugrást, és miért része ma is a tornaóráknak? ","shortLead":"Valóban ennyire rémes ez a feladat? Van ennek bármi értelme? Egyáltalán ki találta ki a szekrényugrást, és miért része...","id":"20250308_szekrenyugras-oktatasa-tornaora-serules-trauma-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc9bb87f-cf08-4aab-a1aa-1d4c54b79700.jpg","index":0,"item":"4885017d-fc3e-40ec-aa8e-e456cf99adb6","keywords":null,"link":"/elet/20250308_szekrenyugras-oktatasa-tornaora-serules-trauma-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 20:00","title":"„Alkotmányba foglalnám ennek a kínzóeszköznek a betiltását” – emlékszik még a tornaórák rémére, a szekrényugrásra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b706d63e-14d6-489e-a2e4-6a97d140c756","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egyértelművé tette a célokat a kormányfő.","shortLead":"Egyértelművé tette a célokat a kormányfő.","id":"20250308_Orban-Budapestnek-nem-jut-ujabb-beruhazas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b706d63e-14d6-489e-a2e4-6a97d140c756.jpg","index":0,"item":"d0b1b451-7e66-411d-bd1b-ec2ffd1a482c","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Orban-Budapestnek-nem-jut-ujabb-beruhazas-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 12:55","title":"Orbán: Budapestnek nem jut újabb beruházás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6bdb9ba-1026-4c95-9781-c454e451b4c8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"A brit kormány álláspontja szerint a nemzetközi jog egyértelműen kötelezi Oroszországot az általa Ukrajnának okozott háborús károk megtérítésére.","shortLead":"A brit kormány álláspontja szerint a nemzetközi jog egyértelműen kötelezi Oroszországot az általa Ukrajnának okozott...","id":"20250308_A-zarolt-orosz-vagyon-hozamabol-adtak-hitelt-Ukrajnanak-a-britek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6bdb9ba-1026-4c95-9781-c454e451b4c8.jpg","index":0,"item":"d610bbc3-8d68-4ae8-b0a5-db78a199560a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250308_A-zarolt-orosz-vagyon-hozamabol-adtak-hitelt-Ukrajnanak-a-britek","timestamp":"2025. március. 08. 13:20","title":"A zárolt orosz vagyon hozamából adtak hitelt Ukrajnának a britek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"A rendszer nagyon buta. De abban nem vagyok teljesen biztos, hogy érdemes hosszabb távon is hozzábutulnunk. – Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: egykepolitika, véleményes, békeosztalék, szankcióakció, premiNER.","shortLead":"A rendszer nagyon buta. De abban nem vagyok teljesen biztos, hogy érdemes hosszabb távon is hozzábutulnunk. – Az én...","id":"20250309_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe.jpg","index":0,"item":"a2cb4dfd-780c-4c60-a225-df1519fc4851","keywords":null,"link":"/360/20250309_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. március. 09. 19:18","title":"Volt már a földön ennél idiotisztikusabb korszak? Az én hetem Krusovszky Dénessel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c2fd453-89fe-49e7-93bc-1829b3a61307","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"A kiégés, más néven burnout szindróma fizikai, érzelmi és mentális kimerüléssel járó tünetegyüttes. Leggyakrabban munkahelyi környezetben jelentkezik, de előfordulhat például tanulmányi stresszhelyzetekben vagy bármilyen hosszú távú, intenzív érzelmi erőfeszítés esetén. De mi vezet el idáig, hogyan ismerhető fel, és mit tehetünk ellene?","shortLead":"A kiégés, más néven burnout szindróma fizikai, érzelmi és mentális kimerüléssel járó tünetegyüttes. Leggyakrabban...","id":"20250129_Igy-ismerje-fel-a-burnout-szindromat-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c2fd453-89fe-49e7-93bc-1829b3a61307.jpg","index":0,"item":"b23d09c0-7471-4468-a46b-1a6b07830a15","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Igy-ismerje-fel-a-burnout-szindromat-remotiv","timestamp":"2025. március. 09. 11:30","title":"Így ismerje fel a burnout szindrómát!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""}]
"A Forma-1 jobban akarja az Audit, mint az Audi a Forma-1-et"
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Megszakította az Audi régóta tartó sikersorozatát a házon belüli ellenfél, a Porsche, ám a négykarikás márka nem tágít a megbízhatósági-vb (WEC) mellől – tudta meg a hvg.hu az ingolstadti különítménynél kulcsembernek számító korábbi háromszoros Le Mans-i győztestől, Allan McNishtől. A gárda menedzsmentjét erősítő expilóta leszögezte azt is, hogy a folyamatos pletykák ellenére az Audit nem érdekli a Forma-1.
2009 óta először, 2000 óta pedig másodszor fordult elő minden autóversenyek autóversenyén, a Le Mans-i 24 órás futamon, hogy nem egy Audi nyerte a derbi abszolút értékelését. A domináns márka legyőzője házon belülről érkezett: a futam történetének legnagyobb hírű gyártója, a szintén VW-érdekeltségű Porsche története 17. Le Mans-i győzelmét aratta egy évvel azután, hogy visszatértek az LMP1-es csúcskategóriába. A versenyzőként három Le Mans-i 24 órást nyerő, 2013-as visszavonulása óta pedig az Audi csapatának menedzsmentjét erősítő Allan McNishtől a hvg.hu megtudta: a négykarikás márka nem roppant meg a vereség hatására.
Audi R18 e-tron quattro
Audi
„Egyszer minden sikersorozatnak vége szakad” – mondta a pályafutása során a Forma-1-es vb-t is megjáró skót a hvg.hu-nak az Osztrák Nagydíj hétvégéjén. „Legutóbb 2009-ben fordult elő, hogy nem Ingolstadtba került a trófea, így a márka valóban fantasztikus időszakot tudhat maga mögött. Bár most kikaptunk, ismét versenyképesnek bizonyultunk és az egyik egységünk dobogón végzett. Személy szerint én úgy vélem, hogy meg kell emelnünk a kalapunkat a Porsche előtt, mert pokolian jó munkát végeztek idén. Nincs mit tenni, keményen kell dolgoznunk, hogy jövőre visszavághassunk.”
McNish a legfényesebb Audi-sikerek tevékeny részeseként úgy véli, hogy a Porschének nem lesz könnyű dolga, ha a csúcson akarnak maradni: „Le Mans-ban egyszer győzni nagyon nehéz, ezt a személyes tapasztalataimból tudom. Sokszor nyerni nem lehet csak úgy, ezt kizárólag kemény munkával és elkötelezettséggel lehet megvalósítani. Amikor a csúcson vagy, nehéz ottmaradni. Ezzel tisztában kell lennie a Porschének is, akik a csúcson akarnak maradni, mi pedig készülünk a visszavágásra. Ráadásul javítani akar a Toyota, valamint a Nissan is, amely remélhetőleg jövőre már versenyképesebb lesz.”
McNish (balra) és Le Mans legendája, Tom Kristensen
Audi
Mióta a Porsche tavaly visszatért, hogy konkurenciája legyen az Audinak az LMP1-es géposztályban, a közvélemény és a nemzetközi szaksajtó szakadatlanul forszírozza: van-e értelme annak, hogy ugyanaz a konszern párhuzamosan versenyeztesse két márkáját ugyanabban sorozatban. Mindezt pokoli pénzekért, ugyanis az idei Le Mans-i 24 órás előtt kiszivárgott, hogy a megbízhatósági-vb-s program az Audinak nagyjából évi 250 millió dollárjába került, így nagy valószínűség szerint a Porsche sem ússza meg kevesebből.
McNish természetesen azon a véleményen van, hogy nincs probléma a párhuzamosan programmal. A skót szerint a két márka versengése technológiai fronton komoly hasznot hajt a Volkswagen-konszernnek: „Testvércégek vagyunk a Volkswagen konszern égisze alatt, de ez az Audit és a Porschét sem foglalkoztatja túlságosan. Versenyzők vagyunk mindannyian, a cél az, hogy mindenki mást legyőzzünk. Biztos vagyok benne, hogy a Volkswagen igazgatótanácsának tagjai elégedettek azzal, amit látnak. A Porsche a benzines hibrid technológiát, az Audi pedig a dízel hibrid technológiát fejleszti gőzerővel és tudva azt, hogy például az Audinak mennyire szoros a kapcsolata a közúti autós divízióval, ennek nemhogy negatív, csakis pozitív hozadéka lehet” – érvelt az expilóta.
Mióta kezdetét vette a párhuzamos Audi-Porsche Le Mans-i versenyprogram, felerősödtek azok a pletykák is, amelyek szerint a Volkswagen előbb-utóbb úgy dönt majd, hogy az Audit inkább a Forma-1-be irányítja. Egy ilyen lépés kétségkívül jót tenne az utóbbi időben komoly ostromzár alatt álló Ecclestone-cirkusznak is, ahol gyári szinten csak a Mercedes, a Renault és a Ferrari képviselteti magát, de McNishtől is csak azt a választ kaptuk, amit annyiszor hallhattunk már a Volkswagen és az Audi felső vezetésétől: hiába készült megvalósíthatósági tanulmány Ingolstadtban, hiába szerződtettek a Forma-1-hez ezer szállal kötődő szakembereket, és hiába várják a rajongók szerte a világon, az Audi nem készül a száguldó cirkuszba.
Audi R18 e-tron quattro
Audi
„Mindig, mindig, mindig vannak pletykák arra vonatkozóan, hogy az Audi otthagyja Le Mans-t és átjön a Forma-1-be. Pedig az elnökünk, Rupert Stadler épp a Kanadai Nagydíj előtt mondta ki nagyon tisztán és érthetően, hogy a Forma-1-nek magától kell megoldania a saját problémáit, az Audit nem érdekli ez. Jómagam úgy látom egyébként, sokat mond az is, hogy az ilyen pletykák mindig innen, a Forma-1-es paddockból származnak, nem pedig kívülről, vagyis a Forma-1 jobban akarja az Audit, mint az Audi a Forma-1-et…” – fogalmazott az 1998-ban 2008-ban és 2013-ban Le Mans-t nyerő expilóta, aki 2002-ben, a Toyota gyári csapatának első idényében járta meg a Forma-1-et.
McNish egyébként kitért a Porsche idei győztes egységének vezérürüjére, Nico Hülkenbergre is: a skót „szenzációsnak” titulálta, hogy a Force Indiától aktív Forma-1-es pilótaként átruccanó németnek első próbálkozásra sikerült győznie Nick Tandy és Earl Bamber társaként, ugyanakkor biztos benne, hogy a Le Mans-i siker jótékony hatással lesz az őstehetségnek tartott, ám a Forma-1-es élcsapatok által mellőzött pilóta karrierjére is. „Az utóbbi időben kezdett picit kikerülni a reflektorfényből, de most ismét nagyszerű formában van és mindenki rá figyel. Elég csak ránézni, olyan, mintha újjászületett volna” – dicsérte Hülkenberget a skót.
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.