Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e26261a7-3199-435a-91ff-bf77485c458e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Több mint 60 százalékuk szerint az is esélytelen, hogy feljebb lépjen a munkahelyi ranglétrán.","shortLead":"Több mint 60 százalékuk szerint az is esélytelen, hogy feljebb lépjen a munkahelyi ranglétrán.","id":"20250509_fiatal-dolgozok-munkahely-megbecsultseg-stabilitas-elorelepes-pesszimizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e26261a7-3199-435a-91ff-bf77485c458e.jpg","index":0,"item":"2d84f0e0-f755-4b81-a566-7d75f36bddf6","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_fiatal-dolgozok-munkahely-megbecsultseg-stabilitas-elorelepes-pesszimizmus","timestamp":"2025. május. 09. 08:24","title":"A fiatalok majdnem 60 százaléka nem érzi úgy, hogy megbecsülnék a munkahelyén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ae3a4b9-99d5-49ca-8c8c-1106f7cb167a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hogyan árthat egy olyan időtöltés, mint a labdagurigató golf a környezetvédelemnek? – tűnhet logikusnak a kérdés. Nem is magával a sporttevékenységgel van a gond, hanem azzal az óriási földterülettel, ami helyet ad neki.","shortLead":"Hogyan árthat egy olyan időtöltés, mint a labdagurigató golf a környezetvédelemnek? – tűnhet logikusnak a kérdés. Nem...","id":"20250509_golfpalyak-terulete-kornyezetvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ae3a4b9-99d5-49ca-8c8c-1106f7cb167a.jpg","index":0,"item":"b26bbe78-f99e-4916-917f-c3482a95b1c1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_golfpalyak-terulete-kornyezetvedelem","timestamp":"2025. május. 09. 18:03","title":"Beleálltak a golfba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04a8acb5-fe1b-4926-9845-d94729b365e4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kormánypárti napilap Von Der Leyent lényegében azért támadja, amit a honvédelmi miniszterünknek is fel lehetne róni. ","shortLead":"A kormánypárti napilap Von Der Leyent lényegében azért támadja, amit a honvédelmi miniszterünknek is fel lehetne róni. ","id":"20250508_Magyar-Nemzet-Honvedelmi-miniszter-Magyar-Peter-haboru-beke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04a8acb5-fe1b-4926-9845-d94729b365e4.jpg","index":0,"item":"f824ff19-f902-485f-b0c5-c86ddb7a8195","keywords":null,"link":"/elet/20250508_Magyar-Nemzet-Honvedelmi-miniszter-Magyar-Peter-haboru-beke","timestamp":"2025. május. 08. 11:36","title":"A Magyar Nemzet csütörtöki címlapja kiváló időzítéssel száll bele a háborúpártiságba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05b238cf-73c7-4b49-b7bd-6cc44e320eeb","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A kormány újraindítja a szerkezetátalakítási programot.","shortLead":"A kormány újraindítja a szerkezetátalakítási programot.","id":"20250509_dohanytermelok-szerkezetatalakitas-rendelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05b238cf-73c7-4b49-b7bd-6cc44e320eeb.jpg","index":0,"item":"3d52024c-2a91-4d32-9a59-92d57f9cb8c5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_dohanytermelok-szerkezetatalakitas-rendelet","timestamp":"2025. május. 09. 08:40","title":"Segítséget kapnak a dohánytermelők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény szerint bármikor megvadítható és élvezetes kanyarvadászatra fogható. Teszten a magyar kéz által rajzolt CLE csúcsmodellje.","shortLead":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény...","id":"20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee.jpg","index":0,"item":"c5a7d56f-721d-4d41-a64b-673922f38690","keywords":null,"link":"/cegauto/20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 10. 07:21","title":"Skizofrén élménygép: teszten a finoman kemény Mercedes-AMG CLE 53 sportkupé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07aced0f-8fd7-4697-9862-3435303cb7b7","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Mindketten tagadják a vádat, de a mobiltelefonjaik helyadatai szerint a helyszínen voltak a nagy értékű fa kivágásakor.","shortLead":"Mindketten tagadják a vádat, de a mobiltelefonjaik helyadatai szerint a helyszínen voltak a nagy értékű fa kivágásakor.","id":"20250509_anglia-hadrianus-fala-robin-hood-film-platanfa-kivagas-bunosseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07aced0f-8fd7-4697-9862-3435303cb7b7.jpg","index":0,"item":"94d14f9b-3c9a-432e-b70a-234a19af30fd","keywords":null,"link":"/elet/20250509_anglia-hadrianus-fala-robin-hood-film-platanfa-kivagas-bunosseg","timestamp":"2025. május. 09. 15:28","title":"Bűnösnek találták a Robin Hood platánfáját kivágó férfiakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae477e5e-ca02-4f49-9175-898b1e8dbf99","c_author":"hvg360","category":"360","description":"80 évvel a felszabadulás után nem csupán a nemzetiszocializmus sok millió áldozatára emlékezünk, hanem ki kell állni az idegengyűlölet, a rasszizmus és az antiszemitizmus ellen is – mondta a magyar származású publicista a bécsi Heldenplatzon, ahol 1938-ban 250 ezren üdvözölték lelkesen az Ausztria megszállását, az Anschlusst bejelentő Hitlert.","shortLead":"80 évvel a felszabadulás után nem csupán a nemzetiszocializmus sok millió áldozatára emlékezünk, hanem ki kell állni...","id":"20250509_Paul-Lendvai-becsi-beszede-a-vilaghaboru-vegenek-80-evfordulojan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae477e5e-ca02-4f49-9175-898b1e8dbf99.jpg","index":0,"item":"01a0aba3-9caf-4e29-b508-166c6b179304","keywords":null,"link":"/360/20250509_Paul-Lendvai-becsi-beszede-a-vilaghaboru-vegenek-80-evfordulojan","timestamp":"2025. május. 09. 15:45","title":"Sebek, melyek újra és újra felszakadnak – Paul Lendvai bécsi beszéde a világháború végének 80. évfordulóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"798a1f1c-ddd9-4af0-a46b-1e58d84eb3bd","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"James Foley 71 éves volt. A rendező agydaganattal küzdött.","shortLead":"James Foley 71 éves volt. A rendező agydaganattal küzdött.","id":"20250509_Meghalt-hollywoodi-veteran-Madonna-es-Pacino-is-sokat-koszonhet-James-Foley","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/798a1f1c-ddd9-4af0-a46b-1e58d84eb3bd.jpg","index":0,"item":"3786b1f9-039c-4c5d-b3a2-b2527bc66171","keywords":null,"link":"/kultura/20250509_Meghalt-hollywoodi-veteran-Madonna-es-Pacino-is-sokat-koszonhet-James-Foley","timestamp":"2025. május. 09. 08:38","title":"Meghalt a hollywoodi veterán, akinek Madonna és Pacino is sokat köszönhet. Meg a Szürke 50 árnyalata rajongói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fiatalon, de még inkább tiniként, talán a legfontosabb, attraktívnak lenni. Hogy aktuálisan iszonyú divatosnak érezzük magunkat. Aztán tíz év múlva, amikor egy korabeli kép előkerül, érezzük "ú, ezt lehet nem kellett volna". Kicsit benne van ez a faktor a mai CLA, CLA Shooting Brake párosban is, hogy milyen lesz jó pár év múlva, pedig kétségtelen, hogy most nincs látványosabb kombi a Merciénél.
Azt nem lehet mondani, hogy Stuttgartban nem elég találékonyak, hogyan adják el ugyanazt másképp. A Mercedes mára a kompakt osztályban osztódással szaporodik. Van ugye az „alap” az A-osztály, a kis egyterű a B-osztály, az emelthasú GLA, a négyajtós limuzin a CLA és végül a sport kombi a CLA Shooting Brake. Ez utóbbival, ráadásul egy igazán direkt konkurencia nélküli autót sikerült csinálni, még ha elég speciális rétegnek is. A csak nálunk készülő Mercedes-Benz CLA Shooting Brake-nek egyébként már a faceliftjét szellőzteti a média, amikor a jelenlegi változat nálunk járt.
A Mercedes egyértelműen elérte néhány éve kitűzött stratégiai célját, hogy olyan autók legyenek a kínálatában, amelyek után fiatalok is megfordulnak. Pont a nálunk készülő a CLA/CLA Shooting Brake-kettős különösen ilyen. A Shooting Brake vagyis a „vadászkombi”orrésze is a nagy csillaggal sugárzóan magabiztos, amolyan amerikaiasan hangsúlyos, míg a hátsó, talán a keleti piacoknak kedveskedve a folyékony struktúrákkal, sokkal lágyabb. A keretnélküli ajtók, mind a szedán, mind a kombi esetében további különlegességet adnak a karakternek. A forma még csak nem is teljesen öncélú, ugyanis kiváló aerodinamikai adatokkal büszkélkedhet mindkét modell, a légellenállási együtthatója a kombinak 0,26-os értékű, ami a legjobb, a manapság utcákon futkosó kombik között.
D.P.
A CLA Shooting Brake 4630 milliméter hosszú, 1777 milliméter széles és csak 1435 milliméter magas. Bizony ez a másfél méter alatti magasság érezhető egy átlag autó mellé parkolva és odabent is, mert egy jóleső fejvakarás már nehézséget okoz, pedig itt 42 milliméter extra fejtér jut a négyajtóshoz képest. A CLA limuzint leginkább a helykínálata miatt érte kritika és ebben kérdésben a Shooting Brake sem fog igazi megváltást nyújtani.
Attól függően azért, hogyan állnak a hátsó üléstámlák a CLA Shooting Brake elég tisztességes 495-595 liter térfogatú csomagteret kínál. A plusz 100 liter a két alapadat között abból adódik, hogy a hátsó támlák akár derékszögbe is hozhatók, az ülőlaphoz viszonyítva. Ha lapjára hajtjuk a támlákat, akár 1354 liternyi tér is nyerhető. Ezek a számok papíron igazán jól festenek, de szűk nyílás miatt az értékek nem adják vissza pontosan a használhatóságot. A csomagtartó legalább opcionálisan elektromosan nyitja a fedelet, a prémium megoldás ebben elérhető.
A belső egyébként nagyjából ugyan az, mint a szedánban. Mostanra talán a többség megbékélt a tabletes infotainment-rendszerrel is, a 8 col méretű kijelzőn a Mercedes által használt Comand rendszer fut, ami ebben a kategóriában koránt sem olyan erős, mint egy osztállyal feljebb. Éles határ van a kompakt Merci és egy Mercedes-Benz C-osztály között is, így például az általunk is próbált C-osztályú C250 BluTec T-ben is egészen más színvonalú szoftver fut vélehetően komolyabb hardveren.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - galéria
D.P.
A CLA Shooting Brake 200 CDI – vagyis pontosabban már 200 d, a Mercedes átnevezési hulláma óta - egy 2,1 literes négyhengeres turbódízelt jelent, 136 lóerővel. Ahogyan várható, ez kategória még nem valódi prémium erőforrás. A motor teljesítményéhez kényelmes erő, 300 Nm-es nyomaték párosul kettős tengelykapcsolós, hétfokozatú (7G-DCT) váltóval. A Mercedes automatáját már dicsértük korábban is, a motor járását viszont nem, hideg állapotban ez a motor is kerregős, ami igazán nem illik egy ilyen kifinomult külsejű autóhoz.
A kasztniból eredő dinamizmust ez a motor még nem fogja száz százalékig visszaadni, a gyorsulása 10 másodperc körüli százas tempóra és a rugalmassága, azért bőven megoldja az átlagos fogalmi helyzetekből fakadó feladatokat. Elektromosan állítható a motor és felfüggesztés paraméterei (Eco, Sport -módókban), de ezek inkább kozmetikai jellegűek és egy 136 lóerős modellnél hiba is lenne számon kérni a valódi karakterességet.
A 300 Nm-es nyomaték egyébként 1500-as fordulattól rendelkezésre áll és a maximális teljesítmény 3200-as fordulattól megvan. A futómű talán valamivel feszesebb, mint a limuzinban, ugyanakkor a nagy kerekeken (18 colos, látványos, ikerküllős felniken, az alacsony profilú gumiabroncsokkal) sem volt szenvedés autózni. Persze ezek inkább a sportos vezetési élményt támogatják, mint a mindennapi forgalom kihívásait, ezért is esne jól némi erőtartalék.
Gazdaságossággal honorálja viszont a CLA 200 d Shooting Brake a nem túl acélos menetdinamikát, az 50 literes üzemanyag-tartályát nem kell gyakran töltögetni, átlagosan 5,6 literrel elvan száz kilométerenként, minden nehézség nélkül, ami figyelemre méltó.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - galéria
D.P.
A lapos tetővonal a meglehetősen zárt kasztni miatt bizony nagyon jól jönnek a vezetéstámogató rendszerek: a tolatókamera, a holttérfigyelő. Akármennyire is belépő a prémium világba egy ilyen kompakt, a Mercedes-Benz kötelékébe tartozva gyakorlatilag megkapjuk az összes elsővonalbeli vezetéstámogató és biztonsági rendszert. A Pre-Safe ránk húzza az övet becsatolás után, az ütközésvédelem figyelmeztet, ha nem biztonságos a távolság (Collosion Prevention Assist), nem beszélve az egyik legharmonikusabban működő adaptív tempomatról, ami nagyon finom gáz és fékreakciókkal kezel minden helyzetet.
A CLA Shooting Brake-nál a kombisága ellenére a stílus egyértelműen megelőzi a funkciót. A konkrét változat 17 millió forintba kerül, főleg az AMG csomag, több mint egymillió forintos többlete miatt, vagyis koránt sem a kombikivitel egyébként 166 ezer forintos pluszköltsége okán ilyen drága. Megjelenésében semmivel nem ad kevesebbet a limuzinnál, egyértelműen ugyan olyan kedvező fogadtatásban részesül az utcán. Akinek ez a legfontosabb vásárlási szempontja, az úgysem fog Passatot venni, vagy akár márkán belül egy E-osztályt, sőt, igazán természetes konkurense még csak nincs is.
Ha szeretne még több tesztet olvasni, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.