Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c18a1638-fa15-4799-ba4b-6ab9370ac386","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kanadai miniszterelnök válaszolt Trump felvetésére, hogy legyen a hazája az 51. tagállam.","shortLead":"A kanadai miniszterelnök válaszolt Trump felvetésére, hogy legyen a hazája az 51. tagállam.","id":"20250108_trudeau-Kanada-Egyesult-Allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c18a1638-fa15-4799-ba4b-6ab9370ac386.jpg","index":0,"item":"89a36646-c96d-49a4-a932-acde6666ce99","keywords":null,"link":"/vilag/20250108_trudeau-Kanada-Egyesult-Allamok","timestamp":"2025. január. 08. 07:09","title":"Trudeau: Annyi esélye sincs, mint egy hólabdának a pokolban, hogy Kanada az Egyesült Államok része legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4aa690f-cff0-4fd4-a304-4160dbbc0021","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A főutakon is nehezítetté vált a közlekedés, több településről ki kellett menteni az árvíz miatt veszélybe került embereket.","shortLead":"A főutakon is nehezítetté vált a közlekedés, több településről ki kellett menteni az árvíz miatt veszélybe került...","id":"20250107_Arvizriasztas-miatt-allt-le-ket-repuloter-az-Egyesult-Kiralysagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4aa690f-cff0-4fd4-a304-4160dbbc0021.jpg","index":0,"item":"7efdc4a7-e570-4222-9426-c0fea9ea6cb1","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_Arvizriasztas-miatt-allt-le-ket-repuloter-az-Egyesult-Kiralysagban","timestamp":"2025. január. 07. 11:33","title":"Árvízriasztás miatt állt le két repülőtér az Egyesült Királyságban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae7bcee0-c6ee-4490-a198-5a1caccb008b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Változik a jogi helyzet – ezzel magyarázta a McDonald’s azt, hogy visszavonta a sokszínűségi célkitűzéseit.","shortLead":"Változik a jogi helyzet – ezzel magyarázta a McDonald’s azt, hogy visszavonta a sokszínűségi célkitűzéseit.","id":"20250107_McDonalds-sokszinusegi-celok-dei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae7bcee0-c6ee-4490-a198-5a1caccb008b.jpg","index":0,"item":"cbc20504-928f-4be4-8f4c-64507c4f2456","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_McDonalds-sokszinusegi-celok-dei","timestamp":"2025. január. 07. 14:01","title":"Trump még hivatalba sem lépett, a McDonald’s máris visszavonta a sokszínűségi céljait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09cfee37-088b-4a3d-bd04-bb516b0fa1de","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A gépészmérnök végzettségű Fülöp Péter 1988-ban nyitotta meg legendás, Concerto nevű lemezboltját a Dob utcában, de néhány év után akkor bezárt, és csak 2023-ban nyitott újra, ezúttal a Hollán Ernő utcában. Fülöphöz több, a világon egyedülálló dolog létrehozása köthető, legnagyobb sikerét Torontóban érte el. Németi Sándor interjúja.","shortLead":"A gépészmérnök végzettségű Fülöp Péter 1988-ban nyitotta meg legendás, Concerto nevű lemezboltját a Dob utcában, de...","id":"20241212_Concerto-Fulop-Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09cfee37-088b-4a3d-bd04-bb516b0fa1de.jpg","index":0,"item":"d82903ef-c150-4429-ad38-50e22dd01da2","keywords":null,"link":"/kultura/20241212_Concerto-Fulop-Peter","timestamp":"2025. január. 07. 10:47","title":"\"A magyar főváros kulturális pezsgése hiányzott\" – interjú az újranyitott Concerto tulajdonosával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c5d892f-1946-4f80-96d8-4c0f1cdc2517","c_author":"HVG","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20250107_hvg-paolo-sorrentino-parthenope-napoly-szepe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c5d892f-1946-4f80-96d8-4c0f1cdc2517.jpg","index":0,"item":"a8f84026-e84e-4f35-a560-de8c2b60566b","keywords":null,"link":"/360/20250107_hvg-paolo-sorrentino-parthenope-napoly-szepe","timestamp":"2025. január. 07. 18:30","title":"Paolo Sorrentino ugyanazzal dolgozik, mint az istenek – legújabb csodatételének tárgya Nápoly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0f6f7eb-d177-4916-933f-b9f7446fa759","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szenzorok, a kamerák és a mesterséges intelligencia az újszülöttek gondozásában is segíthet – gondolták a Bosch mérnökei, és elkészítettek egy okos babaágyat.","shortLead":"A szenzorok, a kamerák és a mesterséges intelligencia az újszülöttek gondozásában is segíthet – gondolták a Bosch...","id":"20250108_bosch-revol-intelligens-babaagy-kisagy-babamonitor-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0f6f7eb-d177-4916-933f-b9f7446fa759.jpg","index":0,"item":"7b4cfd27-bd79-47ce-a87d-b26ee8bdfa17","keywords":null,"link":"/tudomany/20250108_bosch-revol-intelligens-babaagy-kisagy-babamonitor-ces-2025","timestamp":"2025. január. 08. 06:03","title":"Babáknak való, szülőknek szól: intelligens kiságyat mutatott be a Bosch","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bc8ea4b-c4dc-4158-8fae-f91e402425c9","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Óriási poén, hogy Rogán lenne a korrupció középpontja. Amerika így viccel.","shortLead":"Óriási poén, hogy Rogán lenne a korrupció középpontja. Amerika így viccel.","id":"20250108_A-kemenyen-szankcionalt-kisember-tota-w","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bc8ea4b-c4dc-4158-8fae-f91e402425c9.jpg","index":0,"item":"76511355-d50f-4e65-8c31-cd5b2b9f47e0","keywords":null,"link":"/360/20250108_A-kemenyen-szankcionalt-kisember-tota-w","timestamp":"2025. január. 08. 08:58","title":"Tóta W. Árpád: Rogán, a keményen szankcionált kisember","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi útjainak díjai között. A nemzetgazdasági miniszter lehajolt az apróért is, a diplomaták 40 eurós kiküldetési napidíját is lelkiismeretesen felvette.","shortLead":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi...","id":"20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f.jpg","index":0,"item":"a9552394-c7b3-4192-8aa3-6d788b4f32a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","timestamp":"2025. január. 07. 09:32","title":"Magánrepülő Svájcba 15 millió forintért, szállás Párizsban 3,4 millióért – közzétették Nagy Márton utazásainak költségeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fiatalon, de még inkább tiniként, talán a legfontosabb, attraktívnak lenni. Hogy aktuálisan iszonyú divatosnak érezzük magunkat. Aztán tíz év múlva, amikor egy korabeli kép előkerül, érezzük "ú, ezt lehet nem kellett volna". Kicsit benne van ez a faktor a mai CLA, CLA Shooting Brake párosban is, hogy milyen lesz jó pár év múlva, pedig kétségtelen, hogy most nincs látványosabb kombi a Merciénél.
Azt nem lehet mondani, hogy Stuttgartban nem elég találékonyak, hogyan adják el ugyanazt másképp. A Mercedes mára a kompakt osztályban osztódással szaporodik. Van ugye az „alap” az A-osztály, a kis egyterű a B-osztály, az emelthasú GLA, a négyajtós limuzin a CLA és végül a sport kombi a CLA Shooting Brake. Ez utóbbival, ráadásul egy igazán direkt konkurencia nélküli autót sikerült csinálni, még ha elég speciális rétegnek is. A csak nálunk készülő Mercedes-Benz CLA Shooting Brake-nek egyébként már a faceliftjét szellőzteti a média, amikor a jelenlegi változat nálunk járt.
A Mercedes egyértelműen elérte néhány éve kitűzött stratégiai célját, hogy olyan autók legyenek a kínálatában, amelyek után fiatalok is megfordulnak. Pont a nálunk készülő a CLA/CLA Shooting Brake-kettős különösen ilyen. A Shooting Brake vagyis a „vadászkombi”orrésze is a nagy csillaggal sugárzóan magabiztos, amolyan amerikaiasan hangsúlyos, míg a hátsó, talán a keleti piacoknak kedveskedve a folyékony struktúrákkal, sokkal lágyabb. A keretnélküli ajtók, mind a szedán, mind a kombi esetében további különlegességet adnak a karakternek. A forma még csak nem is teljesen öncélú, ugyanis kiváló aerodinamikai adatokkal büszkélkedhet mindkét modell, a légellenállási együtthatója a kombinak 0,26-os értékű, ami a legjobb, a manapság utcákon futkosó kombik között.
D.P.
A CLA Shooting Brake 4630 milliméter hosszú, 1777 milliméter széles és csak 1435 milliméter magas. Bizony ez a másfél méter alatti magasság érezhető egy átlag autó mellé parkolva és odabent is, mert egy jóleső fejvakarás már nehézséget okoz, pedig itt 42 milliméter extra fejtér jut a négyajtóshoz képest. A CLA limuzint leginkább a helykínálata miatt érte kritika és ebben kérdésben a Shooting Brake sem fog igazi megváltást nyújtani.
Attól függően azért, hogyan állnak a hátsó üléstámlák a CLA Shooting Brake elég tisztességes 495-595 liter térfogatú csomagteret kínál. A plusz 100 liter a két alapadat között abból adódik, hogy a hátsó támlák akár derékszögbe is hozhatók, az ülőlaphoz viszonyítva. Ha lapjára hajtjuk a támlákat, akár 1354 liternyi tér is nyerhető. Ezek a számok papíron igazán jól festenek, de szűk nyílás miatt az értékek nem adják vissza pontosan a használhatóságot. A csomagtartó legalább opcionálisan elektromosan nyitja a fedelet, a prémium megoldás ebben elérhető.
A belső egyébként nagyjából ugyan az, mint a szedánban. Mostanra talán a többség megbékélt a tabletes infotainment-rendszerrel is, a 8 col méretű kijelzőn a Mercedes által használt Comand rendszer fut, ami ebben a kategóriában koránt sem olyan erős, mint egy osztállyal feljebb. Éles határ van a kompakt Merci és egy Mercedes-Benz C-osztály között is, így például az általunk is próbált C-osztályú C250 BluTec T-ben is egészen más színvonalú szoftver fut vélehetően komolyabb hardveren.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - galéria
D.P.
A CLA Shooting Brake 200 CDI – vagyis pontosabban már 200 d, a Mercedes átnevezési hulláma óta - egy 2,1 literes négyhengeres turbódízelt jelent, 136 lóerővel. Ahogyan várható, ez kategória még nem valódi prémium erőforrás. A motor teljesítményéhez kényelmes erő, 300 Nm-es nyomaték párosul kettős tengelykapcsolós, hétfokozatú (7G-DCT) váltóval. A Mercedes automatáját már dicsértük korábban is, a motor járását viszont nem, hideg állapotban ez a motor is kerregős, ami igazán nem illik egy ilyen kifinomult külsejű autóhoz.
A kasztniból eredő dinamizmust ez a motor még nem fogja száz százalékig visszaadni, a gyorsulása 10 másodperc körüli százas tempóra és a rugalmassága, azért bőven megoldja az átlagos fogalmi helyzetekből fakadó feladatokat. Elektromosan állítható a motor és felfüggesztés paraméterei (Eco, Sport -módókban), de ezek inkább kozmetikai jellegűek és egy 136 lóerős modellnél hiba is lenne számon kérni a valódi karakterességet.
A 300 Nm-es nyomaték egyébként 1500-as fordulattól rendelkezésre áll és a maximális teljesítmény 3200-as fordulattól megvan. A futómű talán valamivel feszesebb, mint a limuzinban, ugyanakkor a nagy kerekeken (18 colos, látványos, ikerküllős felniken, az alacsony profilú gumiabroncsokkal) sem volt szenvedés autózni. Persze ezek inkább a sportos vezetési élményt támogatják, mint a mindennapi forgalom kihívásait, ezért is esne jól némi erőtartalék.
Gazdaságossággal honorálja viszont a CLA 200 d Shooting Brake a nem túl acélos menetdinamikát, az 50 literes üzemanyag-tartályát nem kell gyakran töltögetni, átlagosan 5,6 literrel elvan száz kilométerenként, minden nehézség nélkül, ami figyelemre méltó.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - galéria
D.P.
A lapos tetővonal a meglehetősen zárt kasztni miatt bizony nagyon jól jönnek a vezetéstámogató rendszerek: a tolatókamera, a holttérfigyelő. Akármennyire is belépő a prémium világba egy ilyen kompakt, a Mercedes-Benz kötelékébe tartozva gyakorlatilag megkapjuk az összes elsővonalbeli vezetéstámogató és biztonsági rendszert. A Pre-Safe ránk húzza az övet becsatolás után, az ütközésvédelem figyelmeztet, ha nem biztonságos a távolság (Collosion Prevention Assist), nem beszélve az egyik legharmonikusabban működő adaptív tempomatról, ami nagyon finom gáz és fékreakciókkal kezel minden helyzetet.
A CLA Shooting Brake-nál a kombisága ellenére a stílus egyértelműen megelőzi a funkciót. A konkrét változat 17 millió forintba kerül, főleg az AMG csomag, több mint egymillió forintos többlete miatt, vagyis koránt sem a kombikivitel egyébként 166 ezer forintos pluszköltsége okán ilyen drága. Megjelenésében semmivel nem ad kevesebbet a limuzinnál, egyértelműen ugyan olyan kedvező fogadtatásban részesül az utcán. Akinek ez a legfontosabb vásárlási szempontja, az úgysem fog Passatot venni, vagy akár márkán belül egy E-osztályt, sőt, igazán természetes konkurense még csak nincs is.
Ha szeretne még több tesztet olvasni, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.