Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6b5a7084-6c49-4482-8b28-1ea7e013d573","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Alex Mashinskyt, a Celsius Network alapítóját börtönbüntetésre ítélték, mert több százezer ügyfelet vert át magas kamatozású digitáliseszköz-betétekkel.","shortLead":"Alex Mashinskyt, a Celsius Network alapítóját börtönbüntetésre ítélték, mert több százezer ügyfelet vert át magas...","id":"20250509_kripto-csod-atveres-borton-befektetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b5a7084-6c49-4482-8b28-1ea7e013d573.jpg","index":0,"item":"00f1ed42-a296-4101-bbee-b1bcbc3608ae","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_kripto-csod-atveres-borton-befektetes","timestamp":"2025. május. 09. 13:14","title":"Nagyban csalt a kriptóval, elbukott, és most tizenkét év börtön vár rá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","shortLead":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","id":"20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0.jpg","index":0,"item":"f47bd76b-85cd-40ab-86d4-4f6731550a0b","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","timestamp":"2025. május. 09. 20:50","title":"Egy pilóta összecseréltre a kezeit a kifutópályán, emiatt kigyulladt egy Vancouverbe tartó brit repülőgép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c22a7f89-3a77-4ab9-96c8-224e78edf504","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A budapesti Duna-híd szerkezetét eszi a rozsda, a korrodálódott fém- és vasbeton elemeke kézzel lehet bontani.","shortLead":"A budapesti Duna-híd szerkezetét eszi a rozsda, a korrodálódott fém- és vasbeton elemeke kézzel lehet bontani.","id":"20250508_petofi-hid-korrozio-rozsda-felujitas-fovarosi-onkormanyzat-kiss-ambrus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c22a7f89-3a77-4ab9-96c8-224e78edf504.jpg","index":0,"item":"42834a12-16f9-44d7-9fb3-ff7a5ea03c99","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_petofi-hid-korrozio-rozsda-felujitas-fovarosi-onkormanyzat-kiss-ambrus","timestamp":"2025. május. 08. 06:30","title":"Nincs pénz a Petőfi híd felújítására, de még a tervpályázat kiírására sem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"769eec1a-e25d-4483-9440-adafa69f8360","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"A sikeres élet tele van kudarcokkal, ezek határozzák meg, mire viszi az ember – mondja Csányi Vilmos etológus, aki méltató szavak, vastaps és kedves ismerősök közepette ünnepelte közönség előtt 90. születésnapját. Miért nevezték Véres Vilmosnak a diákjai, miben hasonlítanak a kutyák a kereskedelmi televíziók nézőihez, és hogyan kell intellektuálisan gátlástalannak lenni?","shortLead":"A sikeres élet tele van kudarcokkal, ezek határozzák meg, mire viszi az ember – mondja Csányi Vilmos etológus, aki...","id":"20250509_csanyi-vilmos-90-eves-szuletesnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/769eec1a-e25d-4483-9440-adafa69f8360.jpg","index":0,"item":"672ca834-58e0-478c-8518-c5f19521d5ba","keywords":null,"link":"/360/20250509_csanyi-vilmos-90-eves-szuletesnap","timestamp":"2025. május. 09. 17:43","title":"„Az életnek nincsen értelme, az életnek gyönyörűsége van” – 90 éves lett Csányi Vilmos, akit a kíváncsiság tart fiatalon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d4c96ee-cccb-4c0b-b118-7dc4086683a2","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A sofőr többeket elütött, az egyik sérült állapota válságos.","shortLead":"A sofőr többeket elütött, az egyik sérült állapota válságos.","id":"20250508_psg-bajnokok-ligaja-elodonto-gyozelem-unneples-gazolas-rendorok-felgyujtott-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d4c96ee-cccb-4c0b-b118-7dc4086683a2.jpg","index":0,"item":"890d47f4-abd1-4666-96a8-399ba2356c61","keywords":null,"link":"/sport/20250508_psg-bajnokok-ligaja-elodonto-gyozelem-unneples-gazolas-rendorok-felgyujtott-auto","timestamp":"2025. május. 08. 11:38","title":"A PSG győzelmét ünneplők közé hajtott egy autó Párizsban, mire felgyújtották","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"789a248b-be31-4d16-ab4e-dabc13ebb4ee","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Mi Hazánk képviselője tavaly szeptemberben ragasztott feliratokat az ARC-kiállítás egyik plakátjára.","shortLead":"A Mi Hazánk képviselője tavaly szeptemberben ragasztott feliratokat az ARC-kiállítás egyik plakátjára.","id":"20250509_duro-dora-mi-hazank-arc-kiallitas-plakat-atragasztas-mentelmi-jog-lemondas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/789a248b-be31-4d16-ab4e-dabc13ebb4ee.jpg","index":0,"item":"3f879935-c5cf-43d5-a4f9-1a15e3fde550","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_duro-dora-mi-hazank-arc-kiallitas-plakat-atragasztas-mentelmi-jog-lemondas","timestamp":"2025. május. 09. 16:24","title":"Dúró Dóra lemondott a mentelmi jogáról, miután eljárás indult ellene a plakátátragasztós akciója miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Brüsszel? Ukrajna? Németország? Netán a magyar kormány elhibázott gazdaságpolitikai intézkedései?","shortLead":"Brüsszel? Ukrajna? Németország? Netán a magyar kormány elhibázott gazdaságpolitikai intézkedései?","id":"20250508_Tippeljen-ki-a-felelos-a-magyar-ipar-sorvadozasaert-Nagy-Marton-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1.jpg","index":0,"item":"5ba7ccfd-cbe0-46b1-add7-3a93cfc1ba81","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_Tippeljen-ki-a-felelos-a-magyar-ipar-sorvadozasaert-Nagy-Marton-szerint","timestamp":"2025. május. 08. 10:20","title":"Tippeljen, ki a felelős a magyar ipar sorvadozásáért Nagy Márton szerint!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"977048d4-4cd5-4f84-a809-56be797c71b2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Fellélegezhet a brit autóipar és vámmentességet kap a Boeing-repülőgépek hajtóműveit szállító Rolls-Royce is.","shortLead":"Fellélegezhet a brit autóipar és vámmentességet kap a Boeing-repülőgépek hajtóműveit szállító Rolls-Royce is.","id":"20250508_Megszuletett-a-brit-amerikai-vammegallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/977048d4-4cd5-4f84-a809-56be797c71b2.jpg","index":0,"item":"87ad1c0a-6829-44a9-a9a6-9b064aa6547f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_Megszuletett-a-brit-amerikai-vammegallapodas","timestamp":"2025. május. 08. 21:32","title":"Megszületett a brit-amerikai vámmegállapodás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fiatalon, de még inkább tiniként, talán a legfontosabb, attraktívnak lenni. Hogy aktuálisan iszonyú divatosnak érezzük magunkat. Aztán tíz év múlva, amikor egy korabeli kép előkerül, érezzük "ú, ezt lehet nem kellett volna". Kicsit benne van ez a faktor a mai CLA, CLA Shooting Brake párosban is, hogy milyen lesz jó pár év múlva, pedig kétségtelen, hogy most nincs látványosabb kombi a Merciénél.
Azt nem lehet mondani, hogy Stuttgartban nem elég találékonyak, hogyan adják el ugyanazt másképp. A Mercedes mára a kompakt osztályban osztódással szaporodik. Van ugye az „alap” az A-osztály, a kis egyterű a B-osztály, az emelthasú GLA, a négyajtós limuzin a CLA és végül a sport kombi a CLA Shooting Brake. Ez utóbbival, ráadásul egy igazán direkt konkurencia nélküli autót sikerült csinálni, még ha elég speciális rétegnek is. A csak nálunk készülő Mercedes-Benz CLA Shooting Brake-nek egyébként már a faceliftjét szellőzteti a média, amikor a jelenlegi változat nálunk járt.
A Mercedes egyértelműen elérte néhány éve kitűzött stratégiai célját, hogy olyan autók legyenek a kínálatában, amelyek után fiatalok is megfordulnak. Pont a nálunk készülő a CLA/CLA Shooting Brake-kettős különösen ilyen. A Shooting Brake vagyis a „vadászkombi”orrésze is a nagy csillaggal sugárzóan magabiztos, amolyan amerikaiasan hangsúlyos, míg a hátsó, talán a keleti piacoknak kedveskedve a folyékony struktúrákkal, sokkal lágyabb. A keretnélküli ajtók, mind a szedán, mind a kombi esetében további különlegességet adnak a karakternek. A forma még csak nem is teljesen öncélú, ugyanis kiváló aerodinamikai adatokkal büszkélkedhet mindkét modell, a légellenállási együtthatója a kombinak 0,26-os értékű, ami a legjobb, a manapság utcákon futkosó kombik között.
D.P.
A CLA Shooting Brake 4630 milliméter hosszú, 1777 milliméter széles és csak 1435 milliméter magas. Bizony ez a másfél méter alatti magasság érezhető egy átlag autó mellé parkolva és odabent is, mert egy jóleső fejvakarás már nehézséget okoz, pedig itt 42 milliméter extra fejtér jut a négyajtóshoz képest. A CLA limuzint leginkább a helykínálata miatt érte kritika és ebben kérdésben a Shooting Brake sem fog igazi megváltást nyújtani.
Attól függően azért, hogyan állnak a hátsó üléstámlák a CLA Shooting Brake elég tisztességes 495-595 liter térfogatú csomagteret kínál. A plusz 100 liter a két alapadat között abból adódik, hogy a hátsó támlák akár derékszögbe is hozhatók, az ülőlaphoz viszonyítva. Ha lapjára hajtjuk a támlákat, akár 1354 liternyi tér is nyerhető. Ezek a számok papíron igazán jól festenek, de szűk nyílás miatt az értékek nem adják vissza pontosan a használhatóságot. A csomagtartó legalább opcionálisan elektromosan nyitja a fedelet, a prémium megoldás ebben elérhető.
A belső egyébként nagyjából ugyan az, mint a szedánban. Mostanra talán a többség megbékélt a tabletes infotainment-rendszerrel is, a 8 col méretű kijelzőn a Mercedes által használt Comand rendszer fut, ami ebben a kategóriában koránt sem olyan erős, mint egy osztállyal feljebb. Éles határ van a kompakt Merci és egy Mercedes-Benz C-osztály között is, így például az általunk is próbált C-osztályú C250 BluTec T-ben is egészen más színvonalú szoftver fut vélehetően komolyabb hardveren.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - galéria
D.P.
A CLA Shooting Brake 200 CDI – vagyis pontosabban már 200 d, a Mercedes átnevezési hulláma óta - egy 2,1 literes négyhengeres turbódízelt jelent, 136 lóerővel. Ahogyan várható, ez kategória még nem valódi prémium erőforrás. A motor teljesítményéhez kényelmes erő, 300 Nm-es nyomaték párosul kettős tengelykapcsolós, hétfokozatú (7G-DCT) váltóval. A Mercedes automatáját már dicsértük korábban is, a motor járását viszont nem, hideg állapotban ez a motor is kerregős, ami igazán nem illik egy ilyen kifinomult külsejű autóhoz.
A kasztniból eredő dinamizmust ez a motor még nem fogja száz százalékig visszaadni, a gyorsulása 10 másodperc körüli százas tempóra és a rugalmassága, azért bőven megoldja az átlagos fogalmi helyzetekből fakadó feladatokat. Elektromosan állítható a motor és felfüggesztés paraméterei (Eco, Sport -módókban), de ezek inkább kozmetikai jellegűek és egy 136 lóerős modellnél hiba is lenne számon kérni a valódi karakterességet.
A 300 Nm-es nyomaték egyébként 1500-as fordulattól rendelkezésre áll és a maximális teljesítmény 3200-as fordulattól megvan. A futómű talán valamivel feszesebb, mint a limuzinban, ugyanakkor a nagy kerekeken (18 colos, látványos, ikerküllős felniken, az alacsony profilú gumiabroncsokkal) sem volt szenvedés autózni. Persze ezek inkább a sportos vezetési élményt támogatják, mint a mindennapi forgalom kihívásait, ezért is esne jól némi erőtartalék.
Gazdaságossággal honorálja viszont a CLA 200 d Shooting Brake a nem túl acélos menetdinamikát, az 50 literes üzemanyag-tartályát nem kell gyakran töltögetni, átlagosan 5,6 literrel elvan száz kilométerenként, minden nehézség nélkül, ami figyelemre méltó.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - galéria
D.P.
A lapos tetővonal a meglehetősen zárt kasztni miatt bizony nagyon jól jönnek a vezetéstámogató rendszerek: a tolatókamera, a holttérfigyelő. Akármennyire is belépő a prémium világba egy ilyen kompakt, a Mercedes-Benz kötelékébe tartozva gyakorlatilag megkapjuk az összes elsővonalbeli vezetéstámogató és biztonsági rendszert. A Pre-Safe ránk húzza az övet becsatolás után, az ütközésvédelem figyelmeztet, ha nem biztonságos a távolság (Collosion Prevention Assist), nem beszélve az egyik legharmonikusabban működő adaptív tempomatról, ami nagyon finom gáz és fékreakciókkal kezel minden helyzetet.
A CLA Shooting Brake-nál a kombisága ellenére a stílus egyértelműen megelőzi a funkciót. A konkrét változat 17 millió forintba kerül, főleg az AMG csomag, több mint egymillió forintos többlete miatt, vagyis koránt sem a kombikivitel egyébként 166 ezer forintos pluszköltsége okán ilyen drága. Megjelenésében semmivel nem ad kevesebbet a limuzinnál, egyértelműen ugyan olyan kedvező fogadtatásban részesül az utcán. Akinek ez a legfontosabb vásárlási szempontja, az úgysem fog Passatot venni, vagy akár márkán belül egy E-osztályt, sőt, igazán természetes konkurense még csak nincs is.
Ha szeretne még több tesztet olvasni, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.