Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7d506b0a-2294-42e8-865a-3d776017f3b3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Fellebbezett az ítélet ellen, házi őrizetben marad a jogerős döntésig.","shortLead":"Fellebbezett az ítélet ellen, házi őrizetben marad a jogerős döntésig.","id":"20250313_Kilenc-ev-fegyhazra-iteltek-az-unokajat-molesztalo-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d506b0a-2294-42e8-865a-3d776017f3b3.jpg","index":0,"item":"81fd2712-0780-4b2e-957a-08203c1b37e0","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Kilenc-ev-fegyhazra-iteltek-az-unokajat-molesztalo-ferfit","timestamp":"2025. március. 13. 08:46","title":"Kilenc év fegyházra ítélték az unokáját molesztáló férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d2e59b-67c9-4d53-9ae1-ad50e13c9c0b","c_author":"Kovács Gábor","category":"itthon","description":"Bár a határon túli magyarok népszavazásokon és országgyűlési választásokon voksolhatnak, az Ukrajna EU-tagságáról tartott „véleménynyilvánító” „szavazáson” nem osztanak nekik „szavazólapot”.","shortLead":"Bár a határon túli magyarok népszavazásokon és országgyűlési választásokon voksolhatnak, az Ukrajna EU-tagságáról...","id":"20250314_Kiket-nem-kerdez-a-kormany-Ukrajna-EU-tagsagarol-Az-ukrajnai-magyarokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d2e59b-67c9-4d53-9ae1-ad50e13c9c0b.jpg","index":0,"item":"92af25bb-f62e-4189-b717-eaf0d3e21f08","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Kiket-nem-kerdez-a-kormany-Ukrajna-EU-tagsagarol-Az-ukrajnai-magyarokat","timestamp":"2025. március. 14. 17:53","title":"Kiket nem kérdez a kormány Ukrajna EU-tagságáról? Az ukrajnai magyarokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ce7ee85-1ebf-47c8-b5b2-58be817787d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hibrid technikával felvértezett új 911 GT2 RS árát alaposan megkérik majd.","shortLead":"A hibrid technikával felvértezett új 911 GT2 RS árát alaposan megkérik majd.","id":"20250314_meregdraga-lesz-az-1000-loeros-legdurvabb-porsche-911-gt2-rs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ce7ee85-1ebf-47c8-b5b2-58be817787d2.jpg","index":0,"item":"4af1925a-c3da-442d-8b1f-b9d74406eb22","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_meregdraga-lesz-az-1000-loeros-legdurvabb-porsche-911-gt2-rs","timestamp":"2025. március. 14. 08:41","title":"Méregdrága lesz az 1000 lóerős legdurvább Porsche 911","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20e734d0-28fd-4885-a7c4-4f80af3db613","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A díjazottak között van Müller Péter Sziámi is.","shortLead":"A díjazottak között van Müller Péter Sziámi is.","id":"20250314_kossuth-dij-2025-nevsor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20e734d0-28fd-4885-a7c4-4f80af3db613.jpg","index":0,"item":"ba835a12-f579-414e-b1d7-78f82d787e92","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_kossuth-dij-2025-nevsor-ebx","timestamp":"2025. március. 14. 17:57","title":"Koncz Gábor kapta idén a Kossuth-nagydíjat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa2095f6-6cdd-48fd-a887-221e36314ae7","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Fassbender egy ma már elég híres kollégáját ajánlotta maga helyett.","shortLead":"Fassbender egy ma már elég híres kollégáját ajánlotta maga helyett.","id":"20250314_Michael-Fassbendert-is-megneztek-hatha-jo-lesz-James-Bondnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa2095f6-6cdd-48fd-a887-221e36314ae7.jpg","index":0,"item":"5a7da996-01f4-46ce-abe7-19ef6c5b224c","keywords":null,"link":"/kultura/20250314_Michael-Fassbendert-is-megneztek-hatha-jo-lesz-James-Bondnak","timestamp":"2025. március. 14. 08:46","title":"Michael Fassbendert is megnézték, hátha jó lesz James Bondnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2218f7a6-9a96-4658-afe8-f8044bc3c935","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az is végleges, hogy valóban az iX3 elnevezést kapja. ","shortLead":"Az is végleges, hogy valóban az iX3 elnevezést kapja. ","id":"20250314_szeptember-elejen-debutal-a-debreceni-BMW","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2218f7a6-9a96-4658-afe8-f8044bc3c935.jpg","index":0,"item":"59dcd664-1dec-4fff-b728-bf2818617c53","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_szeptember-elejen-debutal-a-debreceni-BMW","timestamp":"2025. március. 14. 10:29","title":"Hivatalos: Szeptember elején debütál a debreceni BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78632a65-64cc-472e-b0c1-d26cb57062f4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színész egy élő kívánságműsorban debütál. ","shortLead":"A színész egy élő kívánságműsorban debütál. ","id":"20250313_Reviczky-Gabor-Danko-Radio-hangja-Mecs-Karoly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78632a65-64cc-472e-b0c1-d26cb57062f4.jpg","index":0,"item":"84afa58f-9f39-40fb-9aec-9cbf832b6d34","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Reviczky-Gabor-Danko-Radio-hangja-Mecs-Karoly","timestamp":"2025. március. 13. 12:31","title":"Az elhunyt Mécs Károly után Reviczky Gábor lesz a Dankó Rádió hangja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6819dab3-160e-4825-9755-73b10b6c8f3c","c_author":"Bridge Budapest","category":"brandcontent","description":"A Legacy Fellowship a Bridge Budapest Legacy programjának ösztöndíja fiatal vezetők számára. Ennek a programnak a végén Soltész Attila, a Planslab pénzügyi tanácsadó cég egyik alapítója és vezetője lett a kiemelkedő résztvevő – azért nem győztes, mert fontos hangsúlyozni, hogy ez nem volt egy klasszikus verseny. ","shortLead":"A Legacy Fellowship a Bridge Budapest Legacy programjának ösztöndíja fiatal vezetők számára. Ennek a programnak a végén...","id":"20250312_Milyen-kozosseget-hagysz-magad-utan-A-Bridge-Budapest-Legacy-Fellowship-programja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6819dab3-160e-4825-9755-73b10b6c8f3c.jpg","index":0,"item":"042380f8-9ede-441b-9cdc-f4e04f20830a","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250312_Milyen-kozosseget-hagysz-magad-utan-A-Bridge-Budapest-Legacy-Fellowship-programja","timestamp":"2025. március. 14. 09:30","title":"Milyen közösséget hagysz magad után? A Bridge Budapest Legacy Fellowship programja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fiatalon, de még inkább tiniként, talán a legfontosabb, attraktívnak lenni. Hogy aktuálisan iszonyú divatosnak érezzük magunkat. Aztán tíz év múlva, amikor egy korabeli kép előkerül, érezzük "ú, ezt lehet nem kellett volna". Kicsit benne van ez a faktor a mai CLA, CLA Shooting Brake párosban is, hogy milyen lesz jó pár év múlva, pedig kétségtelen, hogy most nincs látványosabb kombi a Merciénél.
Azt nem lehet mondani, hogy Stuttgartban nem elég találékonyak, hogyan adják el ugyanazt másképp. A Mercedes mára a kompakt osztályban osztódással szaporodik. Van ugye az „alap” az A-osztály, a kis egyterű a B-osztály, az emelthasú GLA, a négyajtós limuzin a CLA és végül a sport kombi a CLA Shooting Brake. Ez utóbbival, ráadásul egy igazán direkt konkurencia nélküli autót sikerült csinálni, még ha elég speciális rétegnek is. A csak nálunk készülő Mercedes-Benz CLA Shooting Brake-nek egyébként már a faceliftjét szellőzteti a média, amikor a jelenlegi változat nálunk járt.
A Mercedes egyértelműen elérte néhány éve kitűzött stratégiai célját, hogy olyan autók legyenek a kínálatában, amelyek után fiatalok is megfordulnak. Pont a nálunk készülő a CLA/CLA Shooting Brake-kettős különösen ilyen. A Shooting Brake vagyis a „vadászkombi”orrésze is a nagy csillaggal sugárzóan magabiztos, amolyan amerikaiasan hangsúlyos, míg a hátsó, talán a keleti piacoknak kedveskedve a folyékony struktúrákkal, sokkal lágyabb. A keretnélküli ajtók, mind a szedán, mind a kombi esetében további különlegességet adnak a karakternek. A forma még csak nem is teljesen öncélú, ugyanis kiváló aerodinamikai adatokkal büszkélkedhet mindkét modell, a légellenállási együtthatója a kombinak 0,26-os értékű, ami a legjobb, a manapság utcákon futkosó kombik között.
D.P.
A CLA Shooting Brake 4630 milliméter hosszú, 1777 milliméter széles és csak 1435 milliméter magas. Bizony ez a másfél méter alatti magasság érezhető egy átlag autó mellé parkolva és odabent is, mert egy jóleső fejvakarás már nehézséget okoz, pedig itt 42 milliméter extra fejtér jut a négyajtóshoz képest. A CLA limuzint leginkább a helykínálata miatt érte kritika és ebben kérdésben a Shooting Brake sem fog igazi megváltást nyújtani.
Attól függően azért, hogyan állnak a hátsó üléstámlák a CLA Shooting Brake elég tisztességes 495-595 liter térfogatú csomagteret kínál. A plusz 100 liter a két alapadat között abból adódik, hogy a hátsó támlák akár derékszögbe is hozhatók, az ülőlaphoz viszonyítva. Ha lapjára hajtjuk a támlákat, akár 1354 liternyi tér is nyerhető. Ezek a számok papíron igazán jól festenek, de szűk nyílás miatt az értékek nem adják vissza pontosan a használhatóságot. A csomagtartó legalább opcionálisan elektromosan nyitja a fedelet, a prémium megoldás ebben elérhető.
A belső egyébként nagyjából ugyan az, mint a szedánban. Mostanra talán a többség megbékélt a tabletes infotainment-rendszerrel is, a 8 col méretű kijelzőn a Mercedes által használt Comand rendszer fut, ami ebben a kategóriában koránt sem olyan erős, mint egy osztállyal feljebb. Éles határ van a kompakt Merci és egy Mercedes-Benz C-osztály között is, így például az általunk is próbált C-osztályú C250 BluTec T-ben is egészen más színvonalú szoftver fut vélehetően komolyabb hardveren.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - galéria
D.P.
A CLA Shooting Brake 200 CDI – vagyis pontosabban már 200 d, a Mercedes átnevezési hulláma óta - egy 2,1 literes négyhengeres turbódízelt jelent, 136 lóerővel. Ahogyan várható, ez kategória még nem valódi prémium erőforrás. A motor teljesítményéhez kényelmes erő, 300 Nm-es nyomaték párosul kettős tengelykapcsolós, hétfokozatú (7G-DCT) váltóval. A Mercedes automatáját már dicsértük korábban is, a motor járását viszont nem, hideg állapotban ez a motor is kerregős, ami igazán nem illik egy ilyen kifinomult külsejű autóhoz.
A kasztniból eredő dinamizmust ez a motor még nem fogja száz százalékig visszaadni, a gyorsulása 10 másodperc körüli százas tempóra és a rugalmassága, azért bőven megoldja az átlagos fogalmi helyzetekből fakadó feladatokat. Elektromosan állítható a motor és felfüggesztés paraméterei (Eco, Sport -módókban), de ezek inkább kozmetikai jellegűek és egy 136 lóerős modellnél hiba is lenne számon kérni a valódi karakterességet.
A 300 Nm-es nyomaték egyébként 1500-as fordulattól rendelkezésre áll és a maximális teljesítmény 3200-as fordulattól megvan. A futómű talán valamivel feszesebb, mint a limuzinban, ugyanakkor a nagy kerekeken (18 colos, látványos, ikerküllős felniken, az alacsony profilú gumiabroncsokkal) sem volt szenvedés autózni. Persze ezek inkább a sportos vezetési élményt támogatják, mint a mindennapi forgalom kihívásait, ezért is esne jól némi erőtartalék.
Gazdaságossággal honorálja viszont a CLA 200 d Shooting Brake a nem túl acélos menetdinamikát, az 50 literes üzemanyag-tartályát nem kell gyakran töltögetni, átlagosan 5,6 literrel elvan száz kilométerenként, minden nehézség nélkül, ami figyelemre méltó.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - galéria
D.P.
A lapos tetővonal a meglehetősen zárt kasztni miatt bizony nagyon jól jönnek a vezetéstámogató rendszerek: a tolatókamera, a holttérfigyelő. Akármennyire is belépő a prémium világba egy ilyen kompakt, a Mercedes-Benz kötelékébe tartozva gyakorlatilag megkapjuk az összes elsővonalbeli vezetéstámogató és biztonsági rendszert. A Pre-Safe ránk húzza az övet becsatolás után, az ütközésvédelem figyelmeztet, ha nem biztonságos a távolság (Collosion Prevention Assist), nem beszélve az egyik legharmonikusabban működő adaptív tempomatról, ami nagyon finom gáz és fékreakciókkal kezel minden helyzetet.
A CLA Shooting Brake-nál a kombisága ellenére a stílus egyértelműen megelőzi a funkciót. A konkrét változat 17 millió forintba kerül, főleg az AMG csomag, több mint egymillió forintos többlete miatt, vagyis koránt sem a kombikivitel egyébként 166 ezer forintos pluszköltsége okán ilyen drága. Megjelenésében semmivel nem ad kevesebbet a limuzinnál, egyértelműen ugyan olyan kedvező fogadtatásban részesül az utcán. Akinek ez a legfontosabb vásárlási szempontja, az úgysem fog Passatot venni, vagy akár márkán belül egy E-osztályt, sőt, igazán természetes konkurense még csak nincs is.
Ha szeretne még több tesztet olvasni, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.