szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német autóklub, az ADAC Eco-teszjében 105 modellt vizsgáltak. Érdekesség, hogy a konnektoros hibridek meglehetősen leszerepeltek.

Négy elektromos autó és egy plug-in hibrid foglalja el az első öt helyet a 2017-es ADAC Eco-teszten. A 105 tesztelt járműből egyébiránt összesen 5 érte el a maximális öt csillagos jelölést.

Az élmezőnyben négy újdonság a Hyundai Ioniq Elelctric , az új VW e-Golf, az új Opel Ampera-e és az új Renault Zoe található. Közéjük ékelődött be az előkelő harmadik helyen a Toyota Prius plug-in, amely az egyetlen konnektoros, ami igazán jól teljesített. A KIA Optima 2.0 GDI plug-in hibrid, vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine igazán nem mondható takarékos járműveknek.

A lista elejére felkerült az Audi A4 Avant g-tron S-tronic, amely sűrített földgázzal megy és láthatóan nagyon tiszta rendszerű, mégsem számít igazán népszerű modellnek.

A legjobb benzines jármű a Suzuki kis mild-hibridje az 1.2 literes Ignis SHVS. Az első gázolajos a listán a 13. helyen feltűnő Mercedes E 220d T, majd a BMW 520d a 19. helyen, mindkettő "jó" besorolással. Ami meglepő, hogy az Euro-6 dízelek a valóságban nem sokkal jobbak, mint korábban. A Renault Grand Scénic 160 dCi-nél például városi területeken 1,674 mg NOx-ot mértek kilométerenként.

A pontozás lényege az alacsony fogyasztás (ezzel arányosan alacsony CO2-kibocsátás), valamint az egyéb szennyezőanyagok NOx és szállópor-részecskék mértéke. 60 pont járhat maximálisan az alacsony CO2-kibocsátásért és 50 pont az egyéb szennyezőanyagok minimális mértékéért.

ADAC

A lista végén nem meglepő módon nagyobb méretű járművek vannak, dízelmotorral és összkerék-hajtással és az itt szereplő 22 járműből 11 SUV.

Az ADAC Ecotest a 2017. szeptembertől érvényes valós körülmények melletti, úgynevezett WLTP cikluson alapul, amelyet a klub saját kritériumokkal is bővített. Például növelték a jármű hasznos terhelését és az autópálya ciklusát is nagyobb sebességre írták elő. Ezenkívül szigorúbb kritériumokat állapítottak meg a szennyezőanyag-kibocsátás és a CO2-kibocsátás tekintetében.

Nyilván furcsa, hogy a nulla közvetlen CO2 kibocsátású járművek sem érik el a 60 pontot a szén-dioxid kibocsátásra, ez azért van, mert az ADAC-tesztben a töltéshez használt energia forrását is figyelmebe veszik. Ez a németországi átlagos energia mixet figyelembe véve a Tesla Model X 100D esetében például 139 g/km-es CO2 értéknek felel meg. Mert bizony a Tesla nem túl takarékos, még ha közvetlenül nem is szennyez.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!