szerző:
Tetszett a cikk?

A Saint Tropez-i időjárás jobban passzolt volna a nyitott tetős kocsihoz, mint a budapesti, de így is komoly élmény volt kipróbálni a Méharit.

A Louis de Funes nevével fémjelzett "Saint Tropez-i csendőr" filmekből nemcsak a normál "Kacsa", vagyis a Citroën 2CV lehet ismerős, hanem egy erre a francia típusra nagyon hasonlító, csak éppen tető nélküli kisautó is. Ez nem más, mint a "Lütyő őrmester" által előszeretettel használt Citroën Méhari, melynek egyik patika állapotú példányát nemrégiben Budapesten volt alkalmunk egy rövid út erejéig kipróbálnunk.
László Ferenc

Az egyik tevefajtáról elnevezett Méhari 1968-ban látta meg a napvilágot és az ezt követő 20 esztendőben közel 145 ezer példány készült belőle. A Dyane 6 platformra épülő vászontetős kompakt járgány karosszériája műanyagból készült, így a tömege alig 535 kilogramm.

László Ferenc

Ennek ellenére nem éppen versenyautóként viselkedik a rendkívül puha, 2CV-rugózású Méhari, melynek motorházteteje alatt egy mindössze 602 köbcentiméteres kéthengeres léghűtéses boxermotor található. A 29 lóerős és 39 Nm nyomatékú erőforrás egy négyfokozatú kéziváltón keresztül adja le teljesítményét a kerekekre.

László Ferenc

A rövid próbaút során a 121 km/h-s elméleti végsebesség közelébe sem merészkedtünk, aminek több oka is volt. Egyrészt egy oldtimer korú járművel nem igazán illik padlógázzal közlekedni, másrészt a derékig érő és csak részben biztonsági öves ülésekben négy felnőtt foglalt helyet, ami jelentősen megnövelte a jármű pillekönnyű alaptömegét. Harmadrészt a 0 Celsius fok körüli hőmérséklet és a hószállingózás sem volt éppen ideális a nagy sebességű haladáshoz.

László Ferenc

Érdekesség, hogy 1980 és 1983 között egy rövid ideig négykerékhajtású változatban is készült a Méhari, ebből a remek terepjáróképességű kivitelből azonban csak 1300 példány hagyta el a gyártósorokat.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!