Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8625edd0-dee6-4049-97be-ac973230bb5c","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Alapvető változások jönnek a Magyar Nemzeti Bank felső vezetésében, mindez egy gazdaságilag viszontagságos időszakban, egy választást megelőzően. Spekulálunk: milyen lesz a Varga Mihály által vezetett jegybank, megítélésében és szakmai preferenciáiban.","shortLead":"Alapvető változások jönnek a Magyar Nemzeti Bank felső vezetésében, mindez egy gazdaságilag viszontagságos időszakban...","id":"20250303_Varga-Mihaly-MNB-jegybank-Matolcsy-Gyorgy-gazdasagpolitika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8625edd0-dee6-4049-97be-ac973230bb5c.jpg","index":0,"item":"9c671102-f323-48c2-bb05-ecaaa9beb444","keywords":null,"link":"/360/20250303_Varga-Mihaly-MNB-jegybank-Matolcsy-Gyorgy-gazdasagpolitika","timestamp":"2025. március. 03. 06:30","title":"Varga Mihály a jegybank élén: a kormány fiókvállalatává válik az MNB?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb2e10bb-cef3-487a-ac12-f79497ddeb35","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"László András felvette a kapcsolatot az amerikai partnerekkel, az a célja, hogy mielőbb kiutazhasson.","shortLead":"László András felvette a kapcsolatot az amerikai partnerekkel, az a célja, hogy mielőbb kiutazhasson.","id":"20250302_A-magyar-USAID-kormanybiztos-mar-nagyon-szeretne-levagdosni-a-Magyarorszagra-bejott-korrupcios-csapokat-Laszlo-Andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb2e10bb-cef3-487a-ac12-f79497ddeb35.jpg","index":0,"item":"195403de-5e3d-4cf8-8ab6-d73bbde1e374","keywords":null,"link":"/itthon/20250302_A-magyar-USAID-kormanybiztos-mar-nagyon-szeretne-levagdosni-a-Magyarorszagra-bejott-korrupcios-csapokat-Laszlo-Andras","timestamp":"2025. március. 02. 11:44","title":"A magyar USAID-kormánybiztos már nagyon szeretné levagdosni a \"Magyarországra bejött korrupciós csápokat\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"elet","description":"A katolikus egyházfő írott üzenetet küldött.","shortLead":"A katolikus egyházfő írott üzenetet küldött.","id":"20250302_A-korhazbol-uzent-Ferenc-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e.jpg","index":0,"item":"0f5787e4-cc8c-4ebe-8430-8c9ea5af5cec","keywords":null,"link":"/elet/20250302_A-korhazbol-uzent-Ferenc-papa","timestamp":"2025. március. 02. 15:31","title":"A kórházból üzent Ferenc pápa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"454ba7b5-de36-4448-9d49-9558a9d9616a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az orosz külügyminiszter szerint az elmúlt 500 évben a világ összes tragédiája Európából eredt. ","shortLead":"Az orosz külügyminiszter szerint az elmúlt 500 évben a világ összes tragédiája Európából eredt. ","id":"20250302_szergej-lavrov-donald-trump-europa-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/454ba7b5-de36-4448-9d49-9558a9d9616a.jpg","index":0,"item":"a233b64c-335a-4a17-b835-3df3f50429bb","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_szergej-lavrov-donald-trump-europa-haboru","timestamp":"2025. március. 02. 21:51","title":"Lavrov: Donald Trump mindent ért, Európa viszont háborút akar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e2c1daf-9a78-487e-bae7-fea7d235cfc7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hétvége után ismét lejjebb mennek az árak.","shortLead":"A hétvége után ismét lejjebb mennek az árak.","id":"20250303_benzin-gazolaj-arcsokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e2c1daf-9a78-487e-bae7-fea7d235cfc7.jpg","index":0,"item":"b73aa306-43c7-4223-86ac-757939d6e97e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_benzin-gazolaj-arcsokkenes","timestamp":"2025. március. 03. 13:03","title":"Nincs vége az árcsökkenésnek a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e49834e-598e-48cd-8757-9faa93613d0e","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Lancia Delta S4 Stradale eleve igazi ritkaság, hát még az előszériás verzió.","shortLead":"A Lancia Delta S4 Stradale eleve igazi ritkaság, hát még az előszériás verzió.","id":"20250302_elkepeszto-lancia-delta-s4-szuperritka-kozuti-szornyeteg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e49834e-598e-48cd-8757-9faa93613d0e.jpg","index":0,"item":"712bc148-bdc7-43c1-960e-dc4310d90708","keywords":null,"link":"/cegauto/20250302_elkepeszto-lancia-delta-s4-szuperritka-kozuti-szornyeteg","timestamp":"2025. március. 02. 07:21","title":"Elképesztő Lanciába botlottunk, körbefotóztuk a szuperritka közúti szörnyeteget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f25d9e7-960f-4355-8cd2-391d816bd81b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kulturális és innovációs miniszter hivatalában fogadta a 80 éves zenészt.","shortLead":"A kulturális és innovációs miniszter hivatalában fogadta a 80 éves zenészt.","id":"20250303_Igeretet-tett-Hanko-Balazs-Szorenyi-Leventenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f25d9e7-960f-4355-8cd2-391d816bd81b.jpg","index":0,"item":"afa7bb51-491b-4b1b-ab4d-a1d22282611a","keywords":null,"link":"/elet/20250303_Igeretet-tett-Hanko-Balazs-Szorenyi-Leventenek","timestamp":"2025. március. 03. 14:19","title":"Ígéretet tett Hankó Balázs Szörényi Leventének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eeffbdb0-9c01-413b-a63b-0cc7040e4eb3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Jelentősebb mennyiségben lesznek olyanok is, amelyek kifejezetten teherautó-töltők. ","shortLead":"Jelentősebb mennyiségben lesznek olyanok is, amelyek kifejezetten teherautó-töltők. ","id":"20250303_eu-tamogatas-elektromos-toltopont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eeffbdb0-9c01-413b-a63b-0cc7040e4eb3.jpg","index":0,"item":"fd664e77-3b5e-487a-9476-fd622ad3fae1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_eu-tamogatas-elektromos-toltopont","timestamp":"2025. március. 03. 10:42","title":"Több mint 200 új elektromos töltőpont épül itthon uniós pénzből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ez az egyik leggyorsabb Opel, de a lehető legrosszabb időpontban látta meg a napvilágot. Kipróbáltuk a néhány év múlva várhatóan a gyűjtők kedvencévé váló legmorcosabb Insigniát.
Jelen történetünk 35 évvel ezelőtt kezdődött, amikor - sok rajongó örömére - az Opel válaszolt az akkor már jó ideje piacon lévő Volkswagen Golf GTI-re. 1984-ben ugyanis kijött a márka GSi (Grand Sport Injection) jelöléssel ellátott Kadettje, illetve Mantája, melyeknél akkoriban, illetve az elkövetkezendő években kevés menőbb, elérhető árú sportos autó jelent meg.
A történet következő fejezetét 1997-ben nyitották meg, amikor létrejött az OPC (Opel Performance Center), melynek gondozásában 1999-ben utcára gördült a korábbi GSi-knél is sportosabb első Astra G OPC, amit aztán OPC kivitelű Corsák, Vectrák, Insigniák, sőt Merivák és Zafirák követtek.
Az OPC a közelmúltban sajnos eltűnt a süllyesztőben, viszont visszatért a még 2019-ben is jól csengő GSi név, mi pedig kipróbáltuk, mit tud a gyakorlatban az Opel legerősebb Insignia GSi-je.
László Ferenc
Megvadítva
Az Insigniából már a korábban kijött OPC Line (nem összekeverendő a még korábbi normál OPC-vel) változat is igen sportosan nézett ki, de az újabb fejlesztésű GSi kicsit még jobban megdobogtatja a dinamikus haladás szerelmeseinek szívét. Minden együtt van ahhoz, hogy az Insignia GSi közúti sportkocsinak nézzen ki: mélyre eresztett lökhárítók, diszkrét oldalsó szoknyák, 20 colos kerekek, két méretes króm kipufogóvég és egy szolid kis hátsó szárny az ötödik ajtón.
Ha betekintünk a hatalmas könnyűfém felnik mögé, ott 345 milliméteres Brembo sportfékekre lehetünk figyelmesek, melyek ereje egyrészt kiválóan adagolható, másrészt olyan erősek, hogy padlófékre azonnal külön életet kezdenek élni a belső szerveink. A 10 milliméteres ültetésnek köszönhetően hajszálnyival lejjebb került a tömegközéppont ,és kicsit sportosabban viselkedik az autó.
László Ferenc
Tapadásból nincs hiány, sőt! Olyan érzésünk támad a volán mögött ülve, hogy szinte bármeddig feszítjük a húrt, a tapadás valahogy sohasem akar elfogyni. A fizika törvényei persze a GSi-re is vonatkoznak, de a 245 milliméter széles Michelin Pilot Sport 4S sportgumik, illetve az alapáron járó nyomatékvektoros összkerékhajtás - kis túlzással élve - sínautóvá varázsolják a csúcs Insigniát.
Ez egyrészt remek dolog, azonban a haladó sofőrök hiányolhatják a kizárólag hátul hajtó riválisokban szunnyadó játékosságot. Utóbbi valamilyen szinten úgy csalogatható elő a GSi-ből, hogy eljátszunk egy picit a két fokozatban állítható menetstabilizátorral, de ezt persze mindenki a saját felelősségére tegye meg.
László Ferenc
Milyen belül?
Az utastérben is maximálisan érzékelhető a sportosság. Itt van rögtön a kiváló fogású és remekül áttételezett sportkormány, az alumínium pedálszett, illetve a sportülések, melyek akár egy külön bekezdést is megérdemelnének. Az egy dolog, hogy nagyon vagányul néznek ki, de az oldaltartásuk is szerethető, ésa sportosság oltárán ezúttal abszolút nem áldozták fel a kényelmet.
A kellemes tapintású bőrfotelek elektromosan állíthatók, memóriásak és még a masszázs sem hiányzik belőlük. Utóbbi picit lehetne erősebb és fantáziadúsabb, de legalább elérhető, a hosszú utakat jelentősen kényelmesebbé tudja tenni. Az igazán zseniális pedig az az egészben, hogy az új sportos-komfortos ülések 2 kilogrammal könnyebbek a szimplán csak sportos OPC elődeiknél. Cserébe viszont több mint 1 millió forint a feláruk.
László Ferenc
A kormány mögött a mai teljesen digitális panelek korában már konzervatívnak nevezhető analóg/digitális műszeregység található, ezen kívül pedig a fűthető szélvédőre vetítő HUD-ot, illetve Apple CarPlay-, valamint Android Auto-kompatibilis, 8 colos középső érintőkijelzőt is kapunk. Említést érdemel továbbá az automata vészfékező, az aktív sávtartó segéd, a parkoló asszisztens, a hátsó keresztforgalom-figyelő, illetve a 400 méterre elvilágító mátrixos LED fényszóró.
A helykínálat alapvetően rendben van, panasszal egyedül talán a hátul ülő magasabb utasok élhetnek. A sofőr pedig amiatt moroghat, hogy hátrafelé elég bunkerszerű a kilátás, a tolatókamera képminősége pedig meglehetősen gyatra.
László Ferenc
Motor, váltó, tömeg
A motorháztető alatt egy 2 literes turbós benzinmotor rejtőzik, mely 5300-as percenkénti fordulatszámon adja le - 260 lóerős -legnagyobb teljesítményét (Astra J OPC: 2 literes turbó, 280 lóerő), a 400 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2500 és 4000 között áll rendelkezésre. Mindez 7,2 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 250 km/h végsebességhez elegendő.
A GSi a gyakorlatban nagyot lép, de az érzékszerveinket valahogy annyira tompított formában érik a különböző behatások, hogy mégsem jön át a hamisítatlan sportélmény. Elsősorban hangból kaphatnánk többet, az adaptív sportkipufogó még sport üzemmódban is túlságosan finomkodó, udvarias produkciót ad elő. Az üzemmód-váltó a kipufogón kívül egyébként a gázreakción, illetve a váltón is hangol egy keveset.
László Ferenc
A nyolcfokozatú Aisin automataváltó inkább finoman, mint szupersportosan vált, és ha mi magunk is bele akarunk szólni a működésébe, akkor arra ott vannak a kormány mögötti váltófülek. A fogyasztással nem igazán lehetünk elégedettek, ugyanis a GSi még akkor is 10,5-11 liternyi benzint nyakalt be, amikor a gázpedál alá tojásokat képzeltünk oda. Az üzemanyagtartály 62 literes.
Az előző Insigniából készített OPC-hez képest hatalmas előrelépést jelent a 160 kilogrammal csökkentett tömeg. Ellenben az abban lévő 2,8 literes V6-os egységet, illetve annak 325 lóerős, 435 Nm-es produkcióját mindenképpen visszasírjuk. Némi vigasz, hogy az új GSi a Nordschleifén 12 másodpercet képes verni a jelentősen erősebb elődjére.
László Ferenc
Tiszavirág életű
A kipróbált benzines Insignia GSi mindössze 3 hónapig volt rendelhető, a modellel szinte csettintésre végzett a korábbiaknál szigorúbb WLTP-szabvány. Ennek pedig az immár francia PSA tulajdonban lévő márka nem akarta megfelelteni a még GM-eredetű erőforrást.
A downsizing folytatódik, a 2,8 literes OPC turbómotort a nemrégiben halálra ítélt 2 literes egység váltotta, most pedig már csak 1,6 literes az Insignia legnagyobb benzinmotorja. Ez 200 lóerőt és 280 Nm-t tud, természetesen turbóval megfújva.
A GSi jelenleg csak dízelmotorral rendelhető. A konszern 2 literes 4 hengeres gázolajos egysége két turbó segítségével 210 lóerőt, illetve 480 Nm-t ad le, ami 7,9 másodperces 0-100-as szintidőhöz elég. És ez a korrekt fogyasztású erőforrás remekül kombinálható akár a praktikus kombi karosszériával is.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : sportos külcsín és utastér, korrekt dinamika, csökkentett tömeg, kiváló ülések, jól pakolható csomagtér.
–: a benzines GSi már nem érhető el, nagy fogyasztás, a kipufogó lehetne sportosabb, hátrafelé rossz kilátás, gagyi tolatókamera.
Információnk szerint Magyarországon 15, egész Európában pedig valamivel több, mint 1200 darabot adtak el a 260 lóerős Insignia GSi-ből. Ezzel pedig az autó a gyűjtők által keresett legkülönlegesebb Opelek közé avanzsálhat.
Az inkább kényelmesen haladós, semmint kőkeményen sportos Insignia GSi jelenleg 11,3 millió forintból úszható meg a legolcsóbban, ennyibe kerül ugyanis egy alapfelszereltségű 210 lovas dízel változat. Amit persze könnyen 14 millió forint magasságába lehet extrázni.
A két éve kijött új Insignia alapára 7 millió forint, ezért egy 140 lóerős, 1,5 literes turbós benzinmotoros kivitel vezethető haza. A 200 lóerős 1,6 literes turbós benzines verzió alapára 8,2 millió forint.
Trump hivatala felkérte a pénzügyminisztériumot és a külügyi tárcát, hogy állítsák össze azon szankciók listáját, amikből az amerikaiak a diplomáciai és a gazdasági kapcsolatok felélesztése érdekében engedhetnek.