Új villanyautó hazánkban, itt az akár 615 kilométeres hatótávú Kia e-Niro

Új villanyautó hazánkban, itt az akár 615 kilométeres hatótávú Kia e-Niro

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
László Ferenc

Megérkeztek Magyarországra a Kia népszerű kompakt divatterepjárójának első tisztán elektromos hajtásláncú példányai.

A Kia 2016-ban dobta piacra új crossover modelljét, a Nirót. A 4,35 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,53 méter magas típus 141 lóerős, illetve 265 Nm-es, 1,56 kWh aksis normál hibrid alapmodellje 7,2 millió forinttól indul itthon, a hasonló teljesítményű, de 427 helyett csak 324 literes csomagterű, 8,9 kWh-s plugin hibrid változat alapára pedig 9,85 millió forint.

Utóbbi típus már zöld rendszámmal rendelkezik, csakúgy, mint a most hazánkba érkezett újabb változat, a 100 százalékban elektromos hajtásláncú, elsőkerék-hajtású e-Niro.

A 39,2 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt alapmodell WLTP-szabvány szerinti hatótávja 289 kilométer, a 64 kWh-s modell pedig egy feltöltéssel akár 455 kilométeres távolságot is képes megtenni. A kisebb akkumulátor 315, a nagyobb 453 kilogrammot nyom a mérlegen, és mindkettő vízhűtéses.

©
©

A normál hűtőrács nélküli, kis légellenállású felnivel szerelt kocsi városi WLTP-hatótávja a 615 kilométert is elérheti, a gyakoribb motorféküzem és így a nagyobb arányú visszatáplálás miatt. Utóbbit erősségéet egyébként a kormány mögötti fülek révén négy fokozatban lehet állítani.

Megjegyzendő, hogy a szigorúbb és életszerűbb amerikai EPA-mérés szerint a nagyobb telepes e-Niro hatótávja 382 kilométer.

©

A full LED-es fényszórókat kapott e-Niro számos technológiát használ hatótávja növelésére: ilyen a villanymotort motorféküzemben generátorként működtető regeneratív fékezés, a vitorlázó üzemmód, és a prediktív energiavezérlés. Utóbbi kettő a navigációs rendszerrel együttműködve figyelembe veszi az út vonalvezetését és a domborzati viszonyokat is, ezek alapján tesz javaslatot a vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód használatára.

©

Fontos megjegyezni továbbá, hogy a 64 kWh-s telep 100 kW-os gyorstöltéssel 54 perc alatt 80 százalékosra tölthető, illetve, hogy a csomagtartó 451 literes. Az e-Nirónak ezenkívül az utastere is méretes, tapasztalataink szerint egy 1,84 méter magas sofőr mögött kényelmesen elfér egy hasonló méretű utas.

©
©

A 39,2 kWh-s e-Niro 136 lóerős teljesítményű és 9,8 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 155 km/h. A 64 kWh-s változat már 204 lóerőt, illetve 395 Nm-t szabadít rá a kerekekre, és ennek köszönhetően ez a 167 km/h végsebességű típus akár 7,8 másodperc alatt is képes letudni a 0-100-as sprintet.

A lehető legalacsonyabb fogyasztásra kihegyezett Eco módban maximum 120 km/h-val lehet haladni.

©

A 9,2-11,8 millió forintos alapárú Hyundai Kona electric testvérmodelljének tekinthető Kia e-Niro hazánkban 9,8-11,3 millió forintos áron debütál. Az előrendeléseket hamarosan már le lehet adni a típusra, melynek első példányait a jövő év első negyedévében vehetik majd át a vásárlók. A feltűntetett összegek az elektromos autókra igényelhető 1,5 millió forintos állami támogatást már tartalmazzák.

A Kia 7 éves, 150 000 kilométeres garanciája az e-Niróra (valamint annak villanymotorjára és akkumulátorára) is korlátozás nélkül érvényes. Mint megtudtuk, a gyártó hazai képviselete jövőre 300 darab e-Niro eladásával számol.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.