Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85","c_author":"Marabu","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85.jpg","index":0,"item":"4175c8d2-8552-4854-b310-645e08c55ca4","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","timestamp":"2025. április. 17. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: NER-kullancs kategória","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33903eab-00fc-4f38-8f54-d3bb0d965461","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy igencsak bizarr ötlettel állt elő a Meta vezérigazgatója pár éve: az ismerősök évenkénti törlésével rázta volna fel a Facebookot. És nem ez lett volna az egyetlen érdekes gondolata.","shortLead":"Egy igencsak bizarr ötlettel állt elő a Meta vezérigazgatója pár éve: az ismerősök évenkénti törlésével rázta volna fel...","id":"20250416_mark-zuckerberg-meta-targyalas-facebook-ismerosok-torlese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33903eab-00fc-4f38-8f54-d3bb0d965461.jpg","index":0,"item":"e3de4b31-c0b9-4730-a832-71027d89310b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_mark-zuckerberg-meta-targyalas-facebook-ismerosok-torlese","timestamp":"2025. április. 16. 19:03","title":"Mark Zuckerberg komolyan felvetette, hogy évi egyszer mindenki ismerőseit törölni kéne a Facebookon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5992d028-5676-48e2-bdb5-629bd0b4d005","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nemzetgazdasági miniszter nem tud arról, hogy asszisztált volna az MNB-alapítványok pénzszórásához – mondta a kormányinfón.","shortLead":"A nemzetgazdasági miniszter nem tud arról, hogy asszisztált volna az MNB-alapítványok pénzszórásához – mondta...","id":"20250417_Nagy-Marton-mnb-alelnok-2015","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5992d028-5676-48e2-bdb5-629bd0b4d005.jpg","index":0,"item":"45981e27-74d4-43df-96c8-c83a8b97c969","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Nagy-Marton-mnb-alelnok-2015","timestamp":"2025. április. 17. 15:54","title":"Nagy Márton letagadta, hogy 2015-től lett volna MNB-alelnök, pedig akkor lett az","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1237404f-8348-4b6a-9dd5-8ba99065c570","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Marius Dragomir a lapban megjelent cikkében arról ír, hogy a Fidesz okkal tart attól, hogy a Tisza meg fogja verni a 2026-os országgyűlési választásokon. ","shortLead":"Marius Dragomir a lapban megjelent cikkében arról ír, hogy a Fidesz okkal tart attól, hogy a Tisza meg fogja verni...","id":"20250417_euobserver-magyarorszag-europai-unio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1237404f-8348-4b6a-9dd5-8ba99065c570.jpg","index":0,"item":"30922e66-eff8-499f-93d1-c90f3f57ba1d","keywords":null,"link":"/360/20250417_euobserver-magyarorszag-europai-unio","timestamp":"2025. április. 17. 07:30","title":"EUobserver: A következő egy év kritikus lesz Magyarország és az Európai Unió szempontjából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b33603df-4663-4d4f-b3fe-5bfca03becf3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az átlagkeresetek emelkedése 10 százalék alá lassult februárban, a reálkereset csak 3,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A nettó átlagkereset 455 ezer forint volt, a közepes nettó 371 ezer forint.","shortLead":"Az átlagkeresetek emelkedése 10 százalék alá lassult februárban, a reálkereset csak 3,5 százalékkal volt magasabb, mint...","id":"20250417_keresetek-atlagkereset-realkereset-inflacio-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b33603df-4663-4d4f-b3fe-5bfca03becf3.jpg","index":0,"item":"f551090f-b85d-4432-9d9d-d492e58de2ff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_keresetek-atlagkereset-realkereset-inflacio-februar","timestamp":"2025. április. 17. 08:30","title":"Beesett a keresetek emelkedése februárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek az okosnak mondott autókat. ","shortLead":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek...","id":"20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5.jpg","index":0,"item":"a334ac39-6127-4b58-a718-5e152eefd6a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","timestamp":"2025. április. 17. 12:45","title":"Megelőzi a nagyobb bajt Kína, tilos lesz önvezetőnek hirdetni az autókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfd6f03e-8234-4405-b2be-fddaf6fdcc50","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"cegauto","description":"Talán nem véletlenül húsvét előtt jött a figyelmeztetés.","shortLead":"Talán nem véletlenül húsvét előtt jött a figyelmeztetés.","id":"20250417_Tobbmillios-koveteles-es-behajtas-is-lehet-a-vege-ha-valaki-ittasan-okoz-balesetet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfd6f03e-8234-4405-b2be-fddaf6fdcc50.jpg","index":0,"item":"504a14c0-aea7-4b91-809f-e6f1ecd9fa76","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Tobbmillios-koveteles-es-behajtas-is-lehet-a-vege-ha-valaki-ittasan-okoz-balesetet","timestamp":"2025. április. 17. 18:34","title":"Többmilliós követelés és behajtás is lehet a vége, ha valaki ittasan okoz balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig a vásáriroda vezetője, Hollósy István könyvet publikált „Visszapillantás a Budapesti Nemzetközi Vásár két évtizedes múltjára” címmel. Ebből is látszik, hogy a BNV életkora bizonytalanabb, mint egy primadonnáé. Minden aktuális hatalom a maga dicsőségét demonstrálta a Budapesti Nemzetközi Vásárral, amely az üzletemberek számára üzleti, a milliós tömegek számára szórakozási és ámulási lehetőség volt. Itt tátotta rá a száját először a nép a rádióra, a televízióra, a csuklós buszra, a Coca-Colára, az autócsodákra – mikor mire.","shortLead":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig...","id":"20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec.jpg","index":0,"item":"41c10186-dc63-4158-9a29-153c0bc274d4","keywords":null,"link":"/360/20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","timestamp":"2025. április. 18. 17:20","title":"Az állami hiúság vására – A Budapesti Nemzetközi Vásár rezsimeken átívelő 100 (vagy több) éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW 3-as Touring olyan, mint a Levi’s 501-es farmer: egyre drágább, pedig nem is a legdivatosabb, viszont kényelmes és sehol nem ciki. A BMW kínálatának egyik meghatározó darabja régóta a hármas sorozat kombi változata - különösen dízelben. Kipróbáltuk.
A prémium gyártók különösen érzékenyek arra (is), hogy saját fajtanevet adjanak a kombi autóiknak, ezért aztán már-már tilos csak úgy "lekombizni" teremékeiket. Az Audi Avant típusának neve például vitán felül megkülönbözető értékkel bír, talán hozzá foghatóan ismert a BMW-nél a Touring elnevezés is. A Mercedes-Benznél T-modellnek hívják a kombikat, ezt a nevet viszont már nem feltétlen mindenki csapná le kapásból egy tévés vetélkedőn.
A most megújult 3-as Touring (!) nagyon fontos tagja a BMW 3-as sorozat palettájának, közel 2 millió darabot gyártottak már belőle 1987-es megjelenése óta. Van, ahol nem számít igazán menőnek a 3-as kombi BMW, ilyen például Anglia, de ha valaki "olaszból” hozza használtan a mifelénk is igen népszerű 3-as BMW-ket, ne lepődjünk meg, ha csak kombikat szállít, ugyanis itt a piaci részarányuk 75 százalékos a típuscsaládon belül.
Képgaléria.
D.P.
A BMW 3-as mostani dizájnkódja a korábbi, a kétezres évek elejének hármasán, az E46-on alapszik. A "táskás szemű fényszórók” meghatározzák a kocsi elejét. A kombi vonalvezetése elég áramvonalas, még ha a 0,27-es légellenállási érték nem is számít kiemelkedőnek. Hátul a némileg szélesebbé vált hátsó szélvédőt lehet kiemelni, amelytől optikailag masszívabbnak tűnik az új Touring. Sokkal fontosabb részlet, hogy szériában jár már a LED-es fényszóró is a kocsihoz, de a lézeres technológiáért még vaskosan kell fizetni, más extrákkal összecsomagolva is 2 milliós extra a high-tech világítás.
D.P.
A méretek viszonylag jelentősen változtak az elődmodellhez képest, mert 76 milliméterrel nagyobb lett a Touring hossza, már 4,71 méteres, szélesebb is lett 16 milliméterrel. Magassága viszont nagyjából hasonló, mint az elődé volt. Alapból 500 literes a csomagtere, amelynek plusz 5 litere maximum pár extra sört jelent pakolhatóság szempontjából. A csomagtér teljes kapacitása 1510 literes lehet. Fontos és jó, hogy a raktér nyílása 125 milliméterrel nagyobb lett, mint korábban volt.
Egy kombi esetében a variálhatóság különösen lényeges, érdemes is a legpraktikusabb 40:20:40 arányban dönthető hátsótámlás megoldást választani belőle. Érdekes újdonság a csúszásgátló sín a csomagtér padlózatán, amely miután bezártuk a csomagtér-ajtót, kiemelkedik és megfogja a kisebb csomagokat. Természetesen automatikus a csomagtérnyitó mechanizmus, amely láblengetésre is reagál. A csomagtérben található az a kezelőgomb is, amely a maga komótos módján motorosan nyitja a vonóhorgot a kocsi alá – 371 ezer forintos opcióként.
D.P.
A tesztelésre kapott autó egyik legextrémebb részlete a kék bőrkárpit volt. Nem egy konzervatív választás. Az ülések persze BMW-sen komolyak, nagyon masszívnak érződnek. Teljesen digitális műszerfal. Ez a legfőbb újdonsága a kabintérnek, ami különben a tipikus bajor légkört sugározza: egyszerű, letisztult, sofőrorientált. Ezen nem is mennénk végig újra, a szedán bemutatóján már végigvettük.
A sofőr előtt 12,3 colos képernyő van, míg középen egy 10,25 colos panel – ez az úgynevezett Live Cockpit. Érdekesség, hogy már USB C-foglalatokkal rakták tele a kocsit, csak egy normál USB marad, talán biztonsági tartaléknak.
D.P.
A 7. generációs iDrive rendszer már kiforrott, de például a műszerfal közepén lévő térképpel igazán nem tudtuk kitalálni, mit kezdjünk. Ahogy a BMW által néhány éve bevezetett gesztusvezérlé sem igazán áll kézre, bárt tény, hogy frissült, újabb mozdulatokat is felismer, például hüvelykujjunk jobbra mozgatásával zeneszámokat is váltogathatunk már.
Érdekes lesz majd az a fejlesztés is, amelyet egyelőre nálunk nem lehet használni jogi akadályok miatt, mégpedig hogy a kocsi kamera képeit elmentik egy szerveren. Előbb utóbb a biztosítók, ha érdekük úgy szolgálja, biztos kiharcolják, hogy lehessen ezt üzletileg is használni. Az autósok sem feltétlen járnak rosszul, ha a kamerafelvételek bizonyító ereje miatt, ezt beárazza nekik a biztosító az ajánlatába.
Régi jó dolog ez a sorhat
A tesztre kapott 330d xDrive a csúcsmodellnél csak egy durvább van, a benzines M340i, amely 374 lóerős, de az alapból 4 millióval többe is kerül. Persze a dízel sem egy szerény darab.
Az M-pakettes csomaggal érkezett autó egy vérbeli rendes hathengeres BMW. A 3.0 literes dízellel közlekedni egészen fenséges – az autózás még pár évvel ezelőtt is követett értékei szerint, amikor a dízelautók voltak a királyok. Akkortájt a nagypresztízsű autókban sem számított már cikinek egy-egy dízel, mert nem feltétlen volt borzalmas hangjuk, de brutál erősek voltak és alig fogyasztottak 7-8 litert. Egyértelműen az elektromos és hibridautózás világa előtti korszak csúcstermékei voltak.
D.P.
Ebben az értelemben ez az új 3-as Touring még mindig etalon. A turbódízel motor és a 8-fokozatú váltó mára olyan összhangban van, hogy szinte nulláról húz az 580 Nm-es nyomatékkal és 265 lóerős teljesítménnyel az autó 4000-es fordulatnál lévő teljesítmény csúcsig és a közel 1700 kilogrammos teste ellenére agilis bármilyen sebességről is kell elgyorsulni. Persze már kell bele az AdBlue adalék. A párnapos teszt alapján a fogyasztása százon 7,3 liter volt, ami továbbra is lenyűgöző egy ilyen erős, dinamikus és összkerékhajtású autótól, amely még az 59 literes tankjával is elmegy 800 kilométert.
Az a fajta feszesség, ami az M Sport csomag egy centis ültetéséből fakad, itt a téli abroncs még ellensúlyozta is, kényelmes és zajtalan még a rosszabb állapotú mellékutakon is. Persze nincs az a precíz és jó futómű, amelyet a magyar utak ne viselnének meg hosszabb távon, de addig, egy olyan kifinomult és pontosan irányítható autót kapunk, amely a legtöbb ma már 300 lóerő környékén teljesítő élményautóval is felveszi a versenyt.
Árak, összegzés
D.P.
Nyilván egy négyhengeres, 190 lóerős BMW 320d Touring is bőségesen elég mindenre, úgymond az a józan választás ebben a kategóriában. A hathengeres 330d elsősorban már nem a praktikumról szól, hanem a prémium fölényről, amellyel rendelkezik is.
A BMW 330d xDrive indulóára 15,7 millió forint, ehhez egy sima M Sport csomag azonnal hozzá is csapódott, 2,1 millió forint extra kiadásként. Igaz, ezen tényleg nem érdemes spórolni, talán ezt honorálja a legjobban az összes BMW-s extra közül a használt piac is. A panoráma üvegtető, vagy a 2,1 millióért belekerült innovációs csomag – melyben a gesztusvezérlés és a Head-Up kijelző is benne foglaltatik – már nem feltétlen tartja az árát. Így talán könnyebben értelmezhető, hogyan jön össze 10,7 millió forintnyi extra, amellyel számolva máris 26,2 millió forintra jön ki a végösszeg az általunk hajtott 330d esetében is.