szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajor gyártónál a jelek szerint az M5 és az M5 Competition felett is van élet.

A BMW nemrégiben leplezte le a ráncfelvarrt új 5-ös sorozatot, és nem sokkal később a faceliftes M5-ről is lehullott a lepel. Utóbbi nem lett erősebb, maradt kereken 600 lóerős és 750 Nm nyomatékú, és az eddigi non-plus-ultra változat, a mellékelt fotókon látható M5 Competition sem lépte át a korábbi 625 lóerős, illetve 750 Nm-es határt.

BMW

Az utóbbi időkben több pletyka is felröppent azzal kapcsolatban, hogy az M5 Competition fölé érkezik egy még sportosabb M5-ös kivitel, és a BMW Blog most ismét azt valószínűsíti, hogy már nem kell sokat várnunk az abszolút csúcsmodell M5 CS érkezésére.

Az újdonság motorházteteje alatt rejtőző 4,4 literes biturbó V8-as erőforrás a várakozások szerint 650 lóerős teljesítményt, illetve 800 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre. A hajtás természetesen ez esetben is lekapcsolható lesz az első kerekekről.

BMW

A tömeg csökkentése és a tömegközéppont süllyesztése érdekében a tetőt várhatóan szénszál erősítésű műanyagból készítik, ezenkívül pedig a karbonszálas új hátsó szárny, illetve a nagyteljesítményű karbonkerámia fékek mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Nem tudni, hogy a menetteljesítmények mennyivel javulnak majd. Emlékzetetőül, az M5 Competition 3,3 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 305 km/h.

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!