szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezt az autót egyértelműen nem használati tárgyként, hanem befektetésként vásárolták meg.

A Ferrari 1987-ben dobta piacra az akkori kor egyik leggyorsabb közúti sportkocsiját, az 1992-ig mindössze 1 311 példányban gyártott F40-et. Ami az utolsó olyan Ferrari, melyet az 1988 nyarán elhunyt cégalapító, Enzo Ferrari jóváhagyásával dobtak piacra.

A Porsche 959 legfőbb riválisának tekinthető középmotoros olasz csoda 2,9 literes duplaturbós V8-as erőforrása egy ötsebességes kéziváltón keresztül nem kevesebb, mint 478 lóerős teljesítményt szabadít rá a hátsó kerekekre. Az 1350 kilogrammos járgány 4,8 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 313 km/h.

És most ebből az olasz legendából felbukkant egy eladósorba került szalonállapotú példány.

Dkeng
Dkeng
Dkeng

A mellékelt fotókon látható vörös F40-et az Egyesült Királyságban kínálják eladásra. Az ikonikus Ferrariért elkérendő összegről csak a komoly érdeklődöknek nyújtanak tájékoztatást, mindenesetre az ilyen F40-esek 500 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni.

Dkeng
Dkeng

A katalizátor nélküli Ferrari F40-et 1990 februárjában adták át első tulajdonosának, aki a 2004-ben történt első eladásáig alig 1 700 kilométert hagyott maga mögött. És a 30 esztendős legendában még most is csak 2 371 kilométer van.

Dkeng

 

Dkeng
Dkeng
Dkeng
Dkeng
Dkeng

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!