Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c64e8ee0-6186-489b-bdb7-f44fd84700a6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A politikai elemző azt mondta Orbán Viktorról beszélve, hogy “az ilyen, régen hatalmon lévő emberek sorra buknak meg”, a bukás veszélye már közvetlen a kormányfőre nézve.","shortLead":"A politikai elemző azt mondta Orbán Viktorról beszélve, hogy “az ilyen, régen hatalmon lévő emberek sorra buknak...","id":"20250517_Tolgyessy-elmondta-miert-adhattak-be-pont-most-a-kulfoldi-tamogatasokat-ellehetetlenito-torvenyjavaslatot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c64e8ee0-6186-489b-bdb7-f44fd84700a6.jpg","index":0,"item":"389f68b4-8551-4042-beaf-d95db0b41f0e","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Tolgyessy-elmondta-miert-adhattak-be-pont-most-a-kulfoldi-tamogatasokat-ellehetetlenito-torvenyjavaslatot","timestamp":"2025. május. 17. 12:28","title":"Tölgyessy: Megbillenőben a Fidesz, a veszély hatalmas érzete miatt jöttek elő a törvényjavaslattal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00141597-d12c-4aeb-a2bf-4cde188ee157","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A kapitány kiment mosdóba, a másodpilóta pedig elvesztette eszméletét, így a több mint 200 utast szállító járat perceken keresztül irányítás nélkül maradt.","shortLead":"A kapitány kiment mosdóba, a másodpilóta pedig elvesztette eszméletét, így a több mint 200 utast szállító járat...","id":"20250517_lufthansa-repulogep-pilota-rosszullet-frankfurt-sevilla","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00141597-d12c-4aeb-a2bf-4cde188ee157.jpg","index":0,"item":"1d97ddd6-fa0c-485e-b0b6-c8d3721619e8","keywords":null,"link":"/elet/20250517_lufthansa-repulogep-pilota-rosszullet-frankfurt-sevilla","timestamp":"2025. május. 17. 15:28","title":"Tíz percen át pilóta nélkül repült a Lufthansa egyik járata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Lánczi Tamás által vezetett Szuverenitásvédelmi Hivatal sokallja az Átlátszó által kért sérelemdíjat, továbbá azt állítja, hogy a jelentésében megfogalmazottak véleménynek számítanak, ráadásul csak azt írták le, amit korábban már mások is.","shortLead":"A Lánczi Tamás által vezetett Szuverenitásvédelmi Hivatal sokallja az Átlátszó által kért sérelemdíjat, továbbá azt...","id":"20250517_szuverenitasvedelmi-hivatal-lanczi-tamas-atlatszo-fovarosi-torvenyszek-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829.jpg","index":0,"item":"d0ad7473-d6c4-477b-b7ea-2f6b946ea5b7","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_szuverenitasvedelmi-hivatal-lanczi-tamas-atlatszo-fovarosi-torvenyszek-per","timestamp":"2025. május. 17. 16:53","title":"A Szuverenitásvédelmi Hivatal az Átlátszó által ellene indított per megszüntetését kéri a bíróságtól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7930555b-30dc-4eac-a86e-d61b3dbd31c2","c_author":"Varga Ferenc - Onozó Róbert (Cannes)","category":"kultura","description":"Az egyik legnagyobb hollywoodi dobásnak szánt film Joaquin Phoenix és Pedro Pascal főszereplésével felsült a Croisette-en. Láttunk viszont kisebb csodákat Tajvanból és Belgiumból, a szerény idei magyar jelenlétet pedig Szabó István legnagyobb nemzetközi sikere biztosította a klasszikusok szekciójában. Folytatódik a helyszíni podcast tudósításunk Cannes-ból.","shortLead":"Az egyik legnagyobb hollywoodi dobásnak szánt film Joaquin Phoenix és Pedro Pascal főszereplésével felsült...","id":"20250518_cannes-filmfesztival-joaquin-phoenix-szabo-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7930555b-30dc-4eac-a86e-d61b3dbd31c2.jpg","index":0,"item":"b50d94f4-5aa0-46d2-9f4b-5d78dc9667eb","keywords":null,"link":"/kultura/20250518_cannes-filmfesztival-joaquin-phoenix-szabo-istvan","timestamp":"2025. május. 18. 20:23","title":"Joaquin Phoenixet kiröhögték, Szabó Istvánt ünnepelték Cannes-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff6fa273-1b0b-4c5b-b418-ceb65ca69ac7","c_author":"HVG","category":"360","description":"Szingapúri kutatók bemutatták, hogyan használhatók fel megfelelő alapanyagok és a 3D-s ételnyomtatás technológiája arra, hogy mind ízben, mind állagban leutánozzák a tenger gyümölcseinek egyik fontos képviselőjét, a tintahalkarikát.","shortLead":"Szingapúri kutatók bemutatták, hogyan használhatók fel megfelelő alapanyagok és a 3D-s ételnyomtatás technológiája...","id":"20250518_hvg-3d-etelnyomtatas-tintahalkarika-laborbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff6fa273-1b0b-4c5b-b418-ceb65ca69ac7.jpg","index":0,"item":"6ff000b2-5bdd-4ef5-bae0-dd0632e5934e","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-3d-etelnyomtatas-tintahalkarika-laborbol","timestamp":"2025. május. 18. 15:45","title":"Sikerült a tintahalkarika-nyomtatás, ízre és állagra is tökéletesnek mondják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"250417b7-82a2-4cf3-87b9-3bc0df22a85a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A tavalyi influenszertüntetés több szervezője és más, ismert tartalomgyártó is felszólal az átláthatósági törvény elleni, vasárnapi tüntetésen. Ott lesz többek között Pankotai Lili, Osváth Zsolt, Lengyel Tamás és Szabó Márton Csoki is.","shortLead":"A tavalyi influenszertüntetés több szervezője és más, ismert tartalomgyártó is felszólal az átláthatósági törvény...","id":"20250517_kossuth-ter-tuntetes-atlathatosagi-torveny-mero-vera-pankotai-lili-osvath-zsolt-hodasz-andras-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/250417b7-82a2-4cf3-87b9-3bc0df22a85a.jpg","index":0,"item":"ca9aefd2-7a4a-429e-bd69-6b0f5b829e27","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_kossuth-ter-tuntetes-atlathatosagi-torveny-mero-vera-pankotai-lili-osvath-zsolt-hodasz-andras-ebx","timestamp":"2025. május. 17. 20:16","title":"Mérő Vera, Pankotai Lili, Osváth Zsolt és Hodász András is felszólal a vasárnapi, Kossuth téri tüntetésen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83768d08-a17c-48ab-a52a-984e7bdd9bd6","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250517_Marabu-Feknyuz-Az-uj-fougyesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83768d08-a17c-48ab-a52a-984e7bdd9bd6.jpg","index":0,"item":"ea885cc5-1d39-42d6-88a6-fe7fa6fd50ce","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Marabu-Feknyuz-Az-uj-fougyesz","timestamp":"2025. május. 17. 11:00","title":"Marabu Féknyúz: Az új főügyész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fec82f09-22fe-4234-9534-9a57cc9efec2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"tudomany","description":"A szombat este történt New York-i vízi balesetben 19-en megsérültek, két ember meghalt.","shortLead":"A szombat este történt New York-i vízi balesetben 19-en megsérültek, két ember meghalt.","id":"20250518_Mexikoi-vitorlas-Brooklyn-hid-utkozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fec82f09-22fe-4234-9534-9a57cc9efec2.jpg","index":0,"item":"daf6d441-0fc4-48ca-9fbc-ceb44778e25c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_Mexikoi-vitorlas-Brooklyn-hid-utkozes","timestamp":"2025. május. 18. 09:37","title":"Videón, ahogy a Brooklyn hídnak ütközik a mexikói haditengerészet hajója – két halott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokkal nagyobb, mint egy Vitara, plugin hibrid hajtáslánca zöld rendszámot ér, az ára pedig a márkától szokatlan módon csillagászati. Testközelből ismerkedtünk meg a Toyota RAV4 PHEV testvérmodelljével.
Magyarországon 18,5 millió forintba kerül a Suzuki Across szabadidő-autó.
Sokkolóan magas összeg ez az 5,3-7,1 millió forintos Vitara árakhoz szokott vásárlóknak, de sietünk hozzátenni, hogy a Suzukinak korábban is akadt már néhány furcsa mód drága és sikeresnek többek közt emiatt sem bizonyult modellje. Elég csak a 9,3 millió forintos Kizashira, vagy a 13,5 millió forintos XL7-re gondolni, ráadásul ezek az itthon is kapható modellek 10 éve kerültek ennyibe. Az XL7 említett ára az inflációval megspékelve ma közel 17 millió forintot tenne ki.
De mi értelme egy 18,5 millió forintos Suzukinak 2020-ban Magyarországon? Nyílt titok, hogy néhány tucatnál többet nem fognak eladni belőle, ezen mennyiség nagy része is vélhetően a hazai kereskedők tulajdonába kerül. Az Across amellett, hogy picit színesíti a gyártó kínálatát, elsősorban azért született meg, hogy a gyártó be tudja tartani az egyre szigorodó európai környezetvédelmi-előírásokat. És ily módon abban segíti a Suzukit, hogy ne kelljen komoly pénzbüntetéseket fizetnie CO2-kvóta fronton.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Elég csak néhány pillantást vetni az Acrossra, hogy szinte még a laikusok számára is azonnal kiderüljön: ez itt bizony egy minimálisan átkozmetikázott, lényegében átbrandelt Toyota RAV4. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy ha utóbbi modell már 9,3 millió forinttól kapható, akkor miért ennyivel drágább a Suzuki változat?
Nos azért, mert az Across még csak nem is 10,9 millió forinttól induló hibrid RAV4-re épül, hanem arra a plugin hibrid változatra, aminek az Acrosstól eltérően egyelőre még mindig nem ismert a magyar listaára. És amelyből még egyetlen darab sem érkezett Magyarországra, ellentétben az Across-szal.
László Ferenc
László Ferenc
A Japánból importált Across több mint egy kategóriával nagyobb az Esztergomban készülő Vitaránál, és ez nemcsak a külső méretein, hanem az utastér tágasságán is érződik. "Személyében" egy a Vitaránál 46 centiméterrel hosszabb, 8 centiméterrel szélesebb és magasabb, valamint 19 centiméterrel magasabb divatterepjáróhoz van szerencsénk.
A hibrid technológia nem könnyű, így vélhetően senki sem lepődik meg az 1,94 tonnás tömegen, cserébe viszont a csomagtartóba 115 literrel több fér, mint a Vitara esetében.
Across vs. Vitara
László Ferenc
Ami a külsőségeket illeti, az Acrosson a RAV4-étől eltérő lámpák és lökhárítók találhatók, no és persze Toyota helyett Suzuki-emblémákat és Across feliratokat találunk kívül, belül.
László Ferenc
László Ferenc
Míg a Vitara legfrissebb 48 V-os lágyhibrid kivitele egy 130 lóerős 1,4 literes turbós benzinmotor és egy 13 lóerős villanymotort vonultat fel, addig a teljesen más ligában focizó, fokozatmentes automata váltós Across összteljesítménye eléri a 306 lóerőt.
A 2,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor 184 lóerős teljesítményt, illetve 227 Nm-es nyomatékot ad le, mellette pedig egy 182 lóerős és 270 Nm-es, valamint egy 54 lóerős és 121 Nm-es villanymotor is az alapáron összkerekes hajtáslánc részét képezi.
László Ferenc
A lítium-ion akkumulátor 18,1 kWh kapacitású. A 0-ról 100-ra 6 másodperc alatt felgyorsuló újdonság elektromos módban maximum 135 km/h-val képes gurulni, villanymotoros hatótávolsága pedig eléri a 75 kilométert.
A vásárlóknak nincs más dolguk, mint a fényezés színének kiválasztása, opciók ikszelgetésével egyáltalán nem lehet, nem is kell foglalkozniuk.
A Magyarországra egyetlen felszereltségi szinttel, alapáron jól felextrázott változatban érkező Across kapcsán említést érdemel többek közt a 19 colos könnyűfém felni, a 235/55-ös Yokohama gumi, a LED-fényszóró, az elektromos első ülésállítás, a fűthető első és hátsó ülések, az ugyancsak fűhető kormány, az adaptív tempomat, az aktív sávtartó, a parkolóradar és a tolatókamera. A hátsó ülések ledöntésével 1604 literesre bővíthető csomagtér ajtaja elektromos mozgatású.
László Ferenc
László Ferenc
Hamarosan várhatóan ugyancsak hazánkba érkezik a Toyota Corolla kombi kivitelének Suzuki változata, a Németországban átszámítva mintegy 11 millió forintba kerülő, nálunk pedig előreláthatólag 9 millió forint magasságában debütáló Swace. Ez a normál hibrid hajtásláncú, tehát külsőleg nem tölthető modell hazánkban nem kaphat zöld rendszámot.