Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Két kocsi hajtott egymásba Mosonudvarnál.","shortLead":"Két kocsi hajtott egymásba Mosonudvarnál.","id":"20250420_Autobaleset-86-os-ut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"5db54dc2-c97c-4ac0-ad17-32b75eeb1dd5","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Autobaleset-86-os-ut","timestamp":"2025. április. 20. 21:43","title":"Fejre állva landolt az árokban egy autó a 86-oson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","shortLead":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","id":"20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78.jpg","index":0,"item":"3cbbc53e-6e21-45c5-b248-d53ae9364142","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","timestamp":"2025. április. 19. 17:53","title":"Centiken múlt az élete egy férfinak, aki egykerekűvel hajtott át a Bajcsy-Zsilinszky úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0b18572-9ff8-40d7-a1ea-8680b6e70fe5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Változékony időjárás húsvét után. ","shortLead":"Változékony időjárás húsvét után. ","id":"20250420_Jovo-het-idojaras-husvet-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0b18572-9ff8-40d7-a1ea-8680b6e70fe5.jpg","index":0,"item":"39fbe116-9611-4441-b252-8927350a7a08","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Jovo-het-idojaras-husvet-utan","timestamp":"2025. április. 20. 14:04","title":"Jövő hét hétfőn még 27, vasárnap már csak 17 fok lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"34fef52b-d8fd-4ff6-9ff1-3331eeeed3a4","c_author":"Puszta Dóra","category":"360","description":"A március 3-ai kiírás óta kétszer is módosult az ezerfősnél kisebb településeken működő, „italüzlet, bár” kategóriába sorolt egységek versenyképességének erősítését ígérő kocsmapályázat. HVG-Ténytár.","shortLead":"A március 3-ai kiírás óta kétszer is módosult az ezerfősnél kisebb településeken működő, „italüzlet, bár” kategóriába...","id":"20250419_hvg-kocsmatamogatas-kistelepulesek-tenytar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34fef52b-d8fd-4ff6-9ff1-3331eeeed3a4.jpg","index":0,"item":"2f24177a-a0f8-4c7f-be81-6230f5eb26ae","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-kocsmatamogatas-kistelepulesek-tenytar","timestamp":"2025. április. 19. 09:30","title":"Nincs italbolt, nincs támogatás: a kistelepülések nagy része labdába sem rúghat a kocsmapályázaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d02ce538-103e-4262-8831-6b3a8d312e49","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Singer Magdolna gyásztanácsadó Veszteségek ajándéka című interjúkötetének szereplői nem csupán elszenvedői életük tragikus eseményeinek, hanem képesek beépíteni személyiségükbe mindezek hozadékait is. Történetük megmutatja, miként állíthatjuk fejlődésünk szolgálatába a bennünket érő csapásokat. A kiadvány a szerző kétrészes – 2012-ben és 2024-ben írt – vallomásával zárul. Az alábbiakban ennek szerkesztett kivonatát olvashatják.","shortLead":"Singer Magdolna gyásztanácsadó Veszteségek ajándéka című interjúkötetének szereplői nem csupán elszenvedői életük...","id":"20250419_Singer-Magdolna-Mire-tanitanak-eletunk-vesztesegei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d02ce538-103e-4262-8831-6b3a8d312e49.jpg","index":0,"item":"b94679c9-2c05-4fbb-b0d4-130f2b52eec0","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250419_Singer-Magdolna-Mire-tanitanak-eletunk-vesztesegei","timestamp":"2025. április. 19. 19:15","title":"Singer Magdolna: Mire tanítanak életünk veszteségei?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11635a59-e6eb-42a5-b62f-020db2c4a9f5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Barnard-csillag alig 6 fényévre található a Földtől, és eddig szinte semmit nem lehetett tudni a környezetéről.","shortLead":"A Barnard-csillag alig 6 fényévre található a Földtől, és eddig szinte semmit nem lehetett tudni a környezetéről.","id":"20250420_barnard-csillag-exobolygok-csillagaszat-felfedezes-naprendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11635a59-e6eb-42a5-b62f-020db2c4a9f5.jpg","index":0,"item":"a2bd936b-3971-4879-a37e-6bec7c1dc4d7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_barnard-csillag-exobolygok-csillagaszat-felfedezes-naprendszer","timestamp":"2025. április. 20. 16:03","title":"Előkerült négy új bolygó, nem is olyan messze a Naprendszertől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az állam erre az évre 89 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást követel Budapesttől, az első részletet inkasszózta. ","shortLead":"Az állam erre az évre 89 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást követel Budapesttől, az első részletet...","id":"20250419_fovarosi-onkormanyzat-koltsegvetes-hiany-folyoszamlahitel-szolidaritasi-hozzajarulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1.jpg","index":0,"item":"dd19c4cf-335c-4ab0-b175-0792fdb4892b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250419_fovarosi-onkormanyzat-koltsegvetes-hiany-folyoszamlahitel-szolidaritasi-hozzajarulas","timestamp":"2025. április. 19. 14:28","title":"31 milliárdos mínuszba csúszott, őszig folyószámlahitelből gazdálkodik a főváros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21f68071-da1a-4029-81bb-543d7275a61d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A lábadozó egyházfő pár percet szánt J.D. Vance-re, majd kitolták a Szent Péter térre.","shortLead":"A lábadozó egyházfő pár percet szánt J.D. Vance-re, majd kitolták a Szent Péter térre.","id":"20250420_Ferenc-papa-Vatikan-JD-Vance-talalkozo-husvet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21f68071-da1a-4029-81bb-543d7275a61d.jpg","index":0,"item":"5c64891d-4f0b-4f73-bfbd-579460d433fe","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Ferenc-papa-Vatikan-JD-Vance-talalkozo-husvet","timestamp":"2025. április. 20. 15:10","title":"Ferenc pápa az amerikai alelnökkel indította a húsvétvasárnapot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy "ultraluxus városi terepjáró" tökéletes imidzstermék, miközben a józan ész alapján talán nem is kéne léteznie. Akinek ilyen autója van, tulajdonképpen azt igazolja: a hagyományok arra valók, hogy átlépjünk rajtuk. Az exkluzív kategória megteremtője a Bentley Bentayga, amely nemrég megújult. Kipróbáltuk.
Túlzás lenne azt állítani, hogy tele van az utca Bentley Bentaygákkal – így aztán vélhetően soha nem vennénk észre, hogy elavult már a régi modell. Az angol márka nagyjából más modelljeinél 12 évente szánta el magát generációváltásra, és modellfrissítés is csak hét-nyolc évente volt esedékes. A Bentley Bentayga viszont alig öt éve mutatkozott be, és máris megújult. Önmagában már ez is mutatja, hogy ennél a modellnél sokkal inkább egy divatos termék gyártása a cél, mint a dedikáltan az örökkévalóságnak készült klasszikus Bentley Mulsanne Mulliner esetében.
Hogy kerek legyen a történet, egy pillanatra érdemes visszanyúlni a Bentayga eredeti koncepciójához. Nem volt éppen könnyű szülés a dél-angliai Crewe-ban működő autógyártó számára. Az ötlet, hogy egy SUV-t dobjanak piacra, példátlan volt addig a luxusautók világában. Olyannyira, hogy
Végül nagy nehezen kisimultak a homlokok, elnyerte végleges formáját a Bentayga – ami egy Kanári-szigeteki hegycsúcsról kapta nevét –, és elég gyorsan be is váltotta a hozzá fűzött reményeket. 2019-ben már a luxus SUV tette ki a Bentley eladásainak 45 százalékát.
Képgaléria
D.P.
A sikert az is jól mutatja, hogy az addig kivárásra játszó többi, hasonló hagyományokkal bíró autógyártó a Bentley után sorban adta be a derekát, és megcsinálta a maga különc arisztokrata szabadidő-autóját. Megszületett a Rolls-Royce Cullinan, az Aston Martin DBX, nem is beszélve a Mercedes GLS Maybach-ról, és az ide is sorolható Lamborghini Urusról.
Valamennyi gyártó, amely végül beleugrott ebbe hagyományokat felrúgó szegmensbe, egy csapásra megduplázta összeladását.
Rátérve a közel 215 ezer eurós nettó árú (77,8 millió forintos) autóra, amely nálunk járt néhány óra erejéig, a megújult Bentley Bentaygával szemben az első felismerés, hogy már nem is annyira polgárpukkasztó. Enyhült az a fajta sokk, amit anno a BMW X6-os is okozott mindazoknak, akik nehezen emésztették meg egy hagyományosan más vonalat képviselő márka irányváltását.
D.P.
A Bentayga második generációjában valóban felfedezhető valamiféle elegancia, és az új dizájn az egész kínálatra jó hatással volt. A Continental GT kapta meg elsőként a kecsesebb formákat, majd a Flying Spur és végül a Bentaygán is megjelentek azok a kicsit retrós jegyek, amelyek jól illenek a márkához.
A kocsi elejét nézve nem is jelentős a változás. A Matrix LED-es első lámpák és jellegzetes Bentley hűtőmaszk továbbra sem visszafogott, de a hátulja – az új kagylóhéjszerű csomagtérajtóval és ovális hátsó lámpákkal – sokkal esztétikusabb lett. A tervezők végre nem abból indultak ki, hogy egy SUV-nak hogyan kell kinéznie, hanem abból, hogy egy Bentleyhez mi illik.
D.P.
A belső teret már inkább korszerűsítették, az egyes apró részleteket végigbogarászni is hosszú órákba telik. A fehérkesztyűs hangulat nagyon erős, a katalógus gyors átlapozása után kiderül: 63 külső színből, 15 különböző árnyalatú bőrrel és 8 mindenféle műszerfalba ágyazott dekorbetéttel lehet rendelni a Bentaygát.
Az összetevőkön is mindig lehet csiszolni, a kárpitozás minősége mindig lehet még extrább, ahogyan a hifi-rendszer is egyre inkább hangversenytermi szintű. Az előbbire jó példa, hogy a Bentley most dobta piacra a skótkockás tweed mintázatú autóbelsőt. És ha létezik igazán brit dolgok listája, akkor a tweed biztos fent van rajta.
Vagy ott az egészen exkluzív brit márka, a Naim sztereó hangrendszere, amellyel a Klubrádió is úgy szól, mintha ott ülne a jobb egyben Bolgár György.
Igaz, ha valakinek ez a kívánsága, az közel 3 millió forintba kerül.
D.P.
Mára már "csak" 5,0 literes, V8-as az alapmotor még egy ilyen autóban is. Így tesztautónkban is ilyen volt. De a háromhengeres autók világában mindezzel ki lehet egyezni, mert 550 lóerőt produkál, és ritkán kell több. A vicc az egészben, hogy kíméletes használat mellett négyet le is állíthat a hengerek közül, hogy növelje a gazdaságosságot, de 20 literes átlagfogyasztás mellett mindez inkább csak iparági tréfának tűnik.
Mindenesetre elementáris élmény, ahogyan egy ekkora testű autó képes megindulni. A hatalmas, 770 Nm motornyomatéknak köszönhetően az 5,13 méteres monolit tömeg mindössze 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és a digitális sebességmérő csak 300 km/h felett áll meg. Nyilván ilyesmit forszírozni itthon nem lehet, de a Bentayga 285 km/h-val egy videón már bizonyított.
D.P.
Ha ezen az élményen túlestünk, akkor sokkal értelmesebb "B-re" állítani a vezetési módot, amit maga a Bentley fejlesztői is ajánlanak.
Nincs min vitatkozni, minden csak morzsányi problémának tűnik a külvilágban, teljes a csend, suhanunk.
Az mostani generációs Bentley Flying Spurt is kipróbálhattuk még idén tavasszal, amiben még W12-es motor dolgozik. A két autót összemérve nem mondhatnánk, hogy Bentayga nem megy eléggé, vagy bármiben kevesebbet adna.A Bentayga sem imbolyog az úton, erről gondoskodik a külön vezérléssel és saját villanymotorokkal ellátott futómű. Mindezeket muszáj beépítenie a gyártónak, hogy ne azt érezze a vevő, csak egy felokosított Audi Q7-est hajt. A két luxuskategóriás autó között leginkább a kulturális kontextusuk miatt van különbség: a Flying Spurnek vannak hagyományai, alapvető esztétikája, és érezhetően nem csak a piaci divat tartja életben 100 éve. Egy SUV kapcsán ezt így még nem lehet kijelenteni.
A márka jövőjét nem nagyon fenyegeti semmi. A kereslet egyáltalán nem csappant meg, és maradjon is ez így, ugyanis természetesen több magyar szála is van a Bentleyk gyártásának. A motorok mellett már az Audi itthoni új karosszéria-üzemében csinálnak motorháztetőket, csomagtérajtókat, sárvédőket a Bentleyk számára is.
Az új Defender nagyon más lett, mint az egészen a második világháború utáni évekig visszaeredeztethető elődje, de valahogy mégis megőrzött valamennyit annak semmi máshoz sem hasonlítható karakteréből.
Ha kell, a nyugalom négykeréken gördülő szigete, és ha kell, akkor mindent letaglózó dízelmozdony. Mindennel együtt belefér egy komplett család. Ráadásul a teljesítményéhez képest szinte semmit sem fogyaszt. Csak győzzük kifizetni a vételárát.