szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A limitált szériás E30-as M3 2,3 literes szívómotorja 215 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre.

A BMW az 1985-ös Frankfurti Autószalonon tárta először a nagyközönség elé az első M3-as modelljét. Az E30-as típusjelzésű 3-as BMW-re épülő relatíve könnyű sportkocsi motorházteteje alatt egy 2,3 literes benzinmotor található, mely S14B23-as erőforrás kiviteltől függően 195-220 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre.

Az E30-as M3-as BMW-ből összesen 16 202 példány hagyta el a gyártósorokat, ezek közül azonban csak 505 volt olyan Cecotto kivitel, mint amilyen most éppen új gazdára vár. Ez konkrétan a 46-os sorszámú autó:

Autoscout24.ch
Autoscout24.ch

A 130 ezer svájci frankos (45,8 millió forint) áron eladásra kínált metálkék példány 1989 júniusában lett forgalomba helyezve és azóta mintegy 98 700 kilométert tettek meg vele. Összehasonlításképp, egy vadonatúj 510 lóerős M3 Competition itthon 30,5 millió forintos alapárral rendelkezik.

Autoscout24.ch
Autoscout24.ch

A DTM-ben versenyzett Johnny Cecottóról elnevezett Cecotto Edition volt az E30-as BMW első olyan modellje, melyben már 215 lóerőt tudott a 2,3 literes S14-es szívómotor. A 0-ról 100-ra 6,7 másodperc alatt felgyorsuló kocsi végsebessége 241 km/h.

Autoscout24.ch
Autoscout24.ch

A mindössze három színben készült limitált széria különlegessége többek közt a rendkívül vékony hátsó szélvédő, a króm kipufogóvég, a fekete 16 colos könnyűfém keréktárcsa, illetve a speciális légterelő szett.

Autoscout24.ch
Autoscout24.ch

Nem sokkal később 238 lóerős 2,5 literes motor is került a típusba, ez volt a manapság már messze 60 millió forint felett jegyzett M3 Sport Evolution, melyből 600 darab látta meg a napvilágot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!