szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A modell ugyanarra az alapra épülhet, mint az elektromos Renault 5-ös és Nissan Micra.

A Renault, a Nissan és a Mitsubishi alkotta szövetség a napokban ismertette stratégiai programját, amelynek keretében a következő öt évben 23 milliárd eurót költenek modellfejlesztésre. 2030-ra a szövetség 35 zéró emissziós modellt kíván piacra dobni. Ezeket öt közös platformon fejlesztik, ezek egyike, a CMF-BEV lenne a román márka jövőbeli elektromos járművének alapja – írja a Ziarul Financiar oldal.

Arról műszaki platformról van szó, amelyre az új Renault R5 E-Tech és a Nissan Micra utódja is épül majd. Ez azt jelenti, hogy a Dacia jövőbeli elektromos modellje nagyobb lesz, mint a jelenlegi egyetlen elektromos modelljük, a Spring.

A Renault szerint a hamarosan debütáló új platformjuk akár 33 százalékkal csökkenti a gyártási költségeket. Az új rendszerre épülő autók sorozatának első tagja minden bizonnyal a Renault 5 lesz, amely 2024-ben mutatkozik be és akár 400 kilométeres hatótávolságot kínál majd. Összehasonlításképpen: a Dacia Spring városi üzemmódban egy töltéssel 295 kilométert képes megtenni.

A jövő új, százszázalékban elektromos autójának megjelenéséig a Dacia 2023-ban piacra dobja az új Jogger „full-hibrid” változatát, majd két évvel később a Bigster SUV debütál a mioveni gyártó kínálatában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!