szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A divatterepjáró-őrület minden korábbinál magasabb fokra hág, a Bugatti és a McLaren viszont még ellenáll a csábításnak.

A SUV-ok nem feltétlenül praktikusabbak, mint a hasonló méretű normál személyautó társaik, vezetni sem olyan jó őket, azonban mivel divatosak és sokan szeretnek magasan ülve vezetni, az eladási mutatóik elképesztően jók. Még akkor is, ha adott esetben akár 35 százalék felára is lehet a divatterepjáró kivitelnek.

Nyílt titok, hogy hamarosan már a Ferrari kínálatában is elérhető lesz egy szabadidő-autó, a szupererős motorral szerelt Purosangue, vagyis egyre kevesebb a SUV-ot nem kínáló autógyártó.

Ilyen lesz a Ferrari első szabadidő-autója
Ferrari

Nincs divatterepjáró például az Alpine, a Bugatti, a Chrysler, a Lancia, a Lucid, a McLaren, a Pagani, a Polestar és a Ram kínálatában, illetve az olyan kisebb gyártók, mint például a Caterham, a Morgan, a Dallara, a Rimac és a Koenigsegg sem forgalmaz ilyen modellt. Legalábbis egyelőre.

A legtöbb globálisan értékesített SUV modellt, tizenhetet a Toyota forgalmazza, majd pedig a tizenhatféle divatterepjárót árusító Volkswagen, illetve a tizenhárom-tizenhárom ilyen modellt kínáló Ford és Hyundai következik a sorban.

Toyota RAV4
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!