szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az 1600 lóerős Centodieci 13,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 300 km/h-ra.

A Bugatti 1991-ben dobta piacra az 560-612 lóerős EB 110 elnevezésű szupersportkocsit, amelyből 1995-ig 139 példány készült. A legendás autó utóda lett a Veyron, majd pedig a jelenleg is forgalmazott Chiron, és a gyártó úgy döntött, hogy az utóbbiból készít egy, az EB 110-nek emléket állító modellt.

Ez a 2019 augusztusában leleplezett a Centodieci, amelynek csak idén márciusban fejeződött be a tesztelése. Mostanra elkészült az első végleges darab, amelyet már át is adtak a tulajdonosának.

Bugatti

Az újdonság vonalvezetése egyrészt a közel 3 évtizedes múltra visszatekintő felmenőre, másrészt pedig egy sci-fi autóra emlékeztet.

Bugatti

A lemezek alatt a Chiron technikája rejtőzik, vagyis többek között egy 8 literes négyturbós W16-os motor, amely 1600 lóerős.

Bugatti
Bugatti

A Chironnál 20 kilogrammal könnyebb, 1976 kilogrammos új Bugatti nagyjából 2,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, 13,1 másodperc alatt tudja 0-ról 300-at, a végsebességét pedig elektronikusan 380 km/h-ra korlátozzák.

Bugatti
Bugatti

A legújabb Bugattiból mindössze 10 példány készül, az árcédulán pedig 8 millió eurós, vagyis átszámítva közel 3,2 milliárd forintos összeg olvasható.

Bugatti

 

Bugatti

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!