szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német csúcslimuzin egyetlen teljesen kész prototípusát elővette titkos gyűjteményéből a gyártó.

Húsz éve dobta piacra a Volkswagen a Phaetont, amivel a népautó státuszból a luxusszegmensbe is bemerészkedett a német márka. Az évforduló alkalmából az autógyártó megmutatta azt a projektautót, amely az elsőgenerációs Phaetont váltotta volna, ha megéri a bemutatkozását.

A Phaeton volt a kétezres évek elején az 1001 lóerős Bugatti Veyron mellett a Volkswagen-konszern presztízsprojektje. Az exkluzív limuzin azonban kudarcot vallott, mert hamar kiderült, a luxuskategóriában fontos az embléma, nem elég egy Audi szintű Volkswagent kínálni.

Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen

A modellt szerény eladásai és az összetettségéből adódó meghibásodások miatt számos kritika érte. Végül a dízelbotrány alatt, váratlanul megszüntették a gyártást 2016-ban. Most a Volkswagen megmutatta, milyen lett volna a D2 kódnéven futó második generáció. A prototípus 2016-ban készült és mai szemmel is igen modern: digitális pilótafülkét és enyhén ívelt infotainment képernyőt kapott.

Volkswagen
Volkswagen

Érdemes felidézni azt is, hogy a Phaeton gyára sem volt hétköznapi. Drezdában, egy üvegfalú üzemben készült, hogy látni lehessen az összeszerelését. A Phaeton motorjai szintén nem számítottak hétköznapinak, a csúcsváltozatokat 6.0 literes W12-es benzines 420 lóerős egységgel lehetett kérni, illetve 5.0 literes V10-es, gigantikus nyomatékú turbódízellel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!