Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ebc50093-8efe-487d-88e1-99b42feb4e69","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Lelkesek az első kritikák a Machine Head régóta várt új albumáról, amelyet hamarosan Budapesten is bemutatnak, ráadásul a műfajban szintén legendás Fear Factoryval együtt.","shortLead":"Lelkesek az első kritikák a Machine Head régóta várt új albumáról, amelyet hamarosan Budapesten is bemutatnak, ráadásul...","id":"20250507_machine-head-koncert-budapest-unatoned-fear-factory-barba-negra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebc50093-8efe-487d-88e1-99b42feb4e69.jpg","index":0,"item":"ff268783-7300-42c3-9523-7bc908bf7a90","keywords":null,"link":"/kultura/20250507_machine-head-koncert-budapest-unatoned-fear-factory-barba-negra","timestamp":"2025. május. 07. 15:01","title":"„Olyan durva, hogy orvosi alkalmassági kéne hozzá” – sikeres lemezzel érkezik a metállegenda Budapestre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23c79790-8677-499a-a579-7de1089e9f85","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A pilóta és a fegyverzetet kezelő tiszt sikeresen katapultált.","shortLead":"A pilóta és a fegyverzetet kezelő tiszt sikeresen katapultált.","id":"20250507_repulogep-hordozo-fa-18-super-hornet-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23c79790-8677-499a-a579-7de1089e9f85.jpg","index":0,"item":"08e89faf-4b48-4be7-9b4c-28b5831c7a9f","keywords":null,"link":"/vilag/20250507_repulogep-hordozo-fa-18-super-hornet-baleset","timestamp":"2025. május. 07. 12:45","title":"Néhány napon belül a második amerikai F/A-18-as harci repülőgép zuhant a tengerbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db83cb87-ba5a-45d0-85a9-b2edfbcb2f16","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Darabszámban is a globális elitbe tartanak.","shortLead":"Darabszámban is a globális elitbe tartanak.","id":"20250509_BYD-globalis-terjeszkedes-Toyota-10-millio-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db83cb87-ba5a-45d0-85a9-b2edfbcb2f16.jpg","index":0,"item":"7dcd6410-0c97-4608-b207-bf8cc6481f95","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_BYD-globalis-terjeszkedes-Toyota-10-millio-auto","timestamp":"2025. május. 09. 08:16","title":"Úgy számol a BYD, hogy öt éven belül minden második autójukat Kínán kívül adják el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99b836af-ef9e-4750-845c-b7cbe4447c16","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A filmtámogatási rendszer által az utóbbi években leginkább támogatott producerrel, az SZFE kuratóriumi tagsággal is jutalmazott Lajos Tamással közölt hosszabb interjút a Mandiner.","shortLead":"A filmtámogatási rendszer által az utóbbi években leginkább támogatott producerrel, az SZFE kuratóriumi tagsággal is...","id":"20250508_Lajos-Tamas-a-Blokad-Goncz-keperol-Maganbeszelgetesekben-a-vele-egy-oldalon-allok-is-igazat-adtak-nekunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99b836af-ef9e-4750-845c-b7cbe4447c16.jpg","index":0,"item":"0dce123e-348e-460e-aded-7f16fffabced","keywords":null,"link":"/kultura/20250508_Lajos-Tamas-a-Blokad-Goncz-keperol-Maganbeszelgetesekben-a-vele-egy-oldalon-allok-is-igazat-adtak-nekunk","timestamp":"2025. május. 08. 11:20","title":"A Blokád című film producere szerint olyan hiteles volt a Göncz Árpád-ábrázolásuk, hogy azt a volt elnök oldalán állók is elismerték","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt írja benne, hogy támogatják Ukrajna uniós csatlakozását, de nem értenek egyet azzal, hogy gyorsított eljárásban vegyék fel.","shortLead":"Azt írja benne, hogy támogatják Ukrajna uniós csatlakozását, de nem értenek egyet azzal, hogy gyorsított eljárásban...","id":"20250507_Magyar-Peter-nyilt-levelet-irt-Manfred-Webernek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4.jpg","index":0,"item":"594ac160-b24a-43c6-92a2-e78b44ce7b16","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_Magyar-Peter-nyilt-levelet-irt-Manfred-Webernek","timestamp":"2025. május. 07. 20:53","title":"Magyar Péter nyílt levelet írt Manfred Webernek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d6300ca-02e2-4d6c-8d2e-97a4fd514538","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elfogadhatatlannak tartják, hogy az egyház vezetői eddig nem foglalkoztak a problémával, Erdő Pétert és Ferenc pápát is kritizálták.","shortLead":"Elfogadhatatlannak tartják, hogy az egyház vezetői eddig nem foglalkoztak a problémával, Erdő Pétert és Ferenc pápát is...","id":"20250507_konklave-egyhaz-bantalmazas-szexualis-visszaeles-Roma-Erdo-Peter-biborosok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d6300ca-02e2-4d6c-8d2e-97a4fd514538.jpg","index":0,"item":"c5113cca-2ad8-44fa-9c49-197dbd502d01","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_konklave-egyhaz-bantalmazas-szexualis-visszaeles-Roma-Erdo-Peter-biborosok-ebx","timestamp":"2025. május. 07. 14:37","title":"Miközben a bíborosok a konklávéra készülnek, civilek az egyházon belüli szexuális visszaélésekre hívják fel a figyelmet Rómában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c22a7f89-3a77-4ab9-96c8-224e78edf504","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A budapesti Duna-híd szerkezetét eszi a rozsda, a korrodálódott fém- és vasbeton elemeke kézzel lehet bontani.","shortLead":"A budapesti Duna-híd szerkezetét eszi a rozsda, a korrodálódott fém- és vasbeton elemeke kézzel lehet bontani.","id":"20250508_petofi-hid-korrozio-rozsda-felujitas-fovarosi-onkormanyzat-kiss-ambrus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c22a7f89-3a77-4ab9-96c8-224e78edf504.jpg","index":0,"item":"42834a12-16f9-44d7-9fb3-ff7a5ea03c99","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_petofi-hid-korrozio-rozsda-felujitas-fovarosi-onkormanyzat-kiss-ambrus","timestamp":"2025. május. 08. 06:30","title":"Nincs pénz a Petőfi híd felújítására, de még a tervpályázat kiírására sem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b2fafc0-5d3c-49f2-9cec-162301099677","c_author":"Galicza Dorina","category":"elet","description":"133 bíboros vonult be szerdán délután a Sixtus-kápolnába, hogy megválasszák a katolikus egyház új vezetőjét. Hogyan készül Róma a pápaválasztásra, mi a helyzet Erdő Péterrel és mi lett az első szavazás eredménye? – összeszedtünk mindent, amit a konklávéról tudni kell.","shortLead":"133 bíboros vonult be szerdán délután a Sixtus-kápolnába, hogy megválasszák a katolikus egyház új vezetőjét. Hogyan...","id":"20250507_konklave-papavalasztas-biboros-sixtus-kapolna-elo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b2fafc0-5d3c-49f2-9cec-162301099677.jpg","index":0,"item":"1e4899eb-e840-421b-9ab8-d59df1282714","keywords":null,"link":"/elet/20250507_konklave-papavalasztas-biboros-sixtus-kapolna-elo-ebx","timestamp":"2025. május. 07. 10:39","title":"Felszállt a fekete füst, nincs még új pápa – a konklávé első napjának összefoglalója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy hogyan teljesít a gyakorlatban a többek közt benzines, plugin hibrid és dízel hajtással is kapható Opel Astra kombi tisztán elektromos kivitele. Teszten az Astra Sports Tourer Electric.
Megszületett a döntés, stabilan elhatároztuk, hogy a jövőnket már egy tisztán elektromos hajtásláncú új autóval kívánjuk elképzelni.
Nem vágyunk ezer kilométeres hatótávra, költséghatékony és fájdalommentes módon simán meg tudjuk oldani a töltést, és hajlandóak vagyunk lenyelni a békát, hogy a zéró emissziónak vásárláskor alaposan megkérik a felárát.
Igen ám, de mi van akkor, ha a zöld rendszámot még vétetlenül sem egy szupertrendi, magas építésű és jellemzően pazarlóan sokat fogyasztó SUV-on szeretnénk viszont látni? Hanem mondjuk egy családi használatra tökéletesen alkalmas, visszafogott polgári megjelenésű kombin.
Nos, ez esetben sajnos jelentősen leszűkülnek a lehetőségeink, az elektromos kombik ugyanis olyan ritkák, mint a fehér holló, pláne, ha a méregdrága prémiummodelleket is kivesszük a képletből.
Míg a Volkswagen a Golf aktuális nyolcadik generációjából már nem készít elektromos változatot, és helyette az UFO-forma ID. 3 villanyautót forgalmazza, addig az Opel az Astra révén mind a belső égésű motoros, mind a villanymotoros kocsira vágyókat ki kívánja szolgálni.
Ráadásul míg az ID. 3 csak egyetlen hatchback verzióban érhető el, addig az Astra elektromos változata 5 ajtós és kombi kivitelben is készül.
26,8 centiméterrel hosszabb az 5 ajtósnál
László Ferenc
Az Astra zéró emissziós verziójának külseje és utastere lényegében teljesen megegyezik a normál Astrákéval. Az elektromos mivoltra lényegében csak a jobb hátsó lámpa alatti “e” logó utal.
Akinek kicsi az 5 ajtós Astra Electric 352-1268 literes csomagtere, annak egyértelműen jobb választás a plugin hibridhez hasonlóan 516-1553 literes puttonyú kombi, melynek raktere ráadásul könnyebben, praktikusabban pakolható.
Más kérdés, hogy a belsőégésű motoros Astra kombi továbbra is verhetetlen a maga 597-1634 literes csomagterével.
Tágas csomagtér
László Ferenc
Közel síkba dönthetők a hátsó háttámlák
László Ferenc
Csak semmi extravagancia!
Az elöl-hátul egész tágas utastér kevés meglepetéssel szolgál – aki ült már új Astrában, tökéletesen otthon fogja magát érezni.
A korrekt minőségű, de picit komor hangulatú műszerfalon két darab 10 colos kijelző trónol, a felhasználói felület egész fürgén teszi a dolgát, de valahogy kicsit lelketlen grafikájú. A testvérmodell Peugeot 308 műszerfalában egyértelműen több az élet, de persze nem mindenkinek jön be a francia i-Cockpit.
Nem sok jele a vidámságnak
László Ferenc
Alapáras tétel a 360 fokos kamerarendszer, a kétzónás klíma és a full-LED fényszóró, a kategóriaátlagnál jelentősen több, 168 apró fényforrást felvonultató Intelli-Lux LED Pixel okoslámpa viszont csak a jobban felszerelt GS példányok sajátja.
Az Astra Electricben debütált az ez esetben standard felszereltségnek számító, GPS-alapú Intelli-Drive 2.0 rendszer. Az Opel jelenlegi legfejlettebb vezetéstámogató megoldásának egyik újdonsága az adaptív kanyarsebesség funkció, mely a kanyar paraméterei és az időjárási feltételek alapján számítja ki és állítja be a sebességét.
A többi Astrában is elérhető IntelliDrive 2.0 további újdonsága a sávváltás-asszisztens, illetve az a funkció, mely az útjelző táblák alapján lassítási vagy gyorsítási javaslatot tesz.
Kiváló AGR ülések
László Ferenc
Hátul is egész jól el lehet férni
László Ferenc
Mennyire haladós?
A gépháztető alatt az az újgenerációs villanymotor található, mely nemrégiben a Corsába és Mokkába is megérkezett. A korábbi 136 helyett már 156 lóerő áll rendelkezésre, a csúcsnyomaték pedig 260-ról 270 Nm-re nőtt.
A jól hangszigetelt, igen halk utasterű Astra ST Electric messze nem versenyautó, hanem sokkal inkább egy átgondolt hajtásláncú észszerű villanyautó, mely nem feltétlenül csak városban érzi jól magát, hanem 170 km/h végsebességével Autobahn kompatibilis is egyben (ID. 3: 160 km/h).
Frunknak nyoma sincs
László Ferenc
A 9,3 másodperces 0-100-as gyorsulás nem túl vehemens, de igazából tökéletesen élhető, a negyed mázsával könnyebb és picit kedvezőbb légellenállású 5 ajtós verzió 0,1 másodperccel szerényebb 0-100-as szintidejű.
Eco módban csak 108 lóerőt és 220 Nm-t kapunk, Normal módban 136 lóerő és 250 Nm áll rendelkezésre, a csúcsértékek Sport módban hívhatók le, illetve padlógázra minden esetben a maximális teljesítmény és nyomaték mellett gyorsulhatunk.
Egyszerű grafika
László Ferenc
Ismerős Stellantis kezelőszervek
László Ferenc
Mi a helyzet a hatótávval?
Akkumulátorból is a legújabbat kapjuk, melynek nettó kapacitása 46-ról 51 kWh-ra nőtt. A hatótáv ideális esetben 411 kilométer, de a gyakorlat persze mást mutat, főleg télen. Bár a hajtáslánc alapvetően egyáltalán nem pazarló, a fűtés sok energiát elvisz, így ilyenkor reálisan inkább 280-300 kilométer körüli hatótávra lehet számítani.
De jövünk inkább egy konkrét példával: Budapest agglomerációjából 5 fővel és némi csomaggal indulva, 20 fokra állított fűtéssel, autópályán 130-as tempóval 21,3 kWh-ra jött ki az átlagfogyasztás Balatonfüredig. Ami mindössze 240 kilométeres hatótávot jelent.
A zöld rendszám és a kis e logó az árulkodó jel
László Ferenc
A 418 kilométeres WLTP-hatótávú 5 ajtós Astra Electric tavasszal értelemszerűen sokkal jobban muzsikált nálunk, akkor jellemzően városi, elővárosi közlekedés mellett 380 kilométerre jött ki a hatótáv.
Az 1760 kilogrammos tömeg elektromos viszonylatban egész kedvezőnek mondható, a relatív könnyedség vezetés közben is érezhető, de azért nem mehetünk szó nélkül amellett, hogy a plugin hibrid verzióhoz hasonló tömegű villanyos Astra négy mázsával nehezebb a benzines alapmodellnél.
A regeneratív fékrendszert tökéletesen belőtték, sokkal jobban, finomabban használható, mint a plugin hibrid hasonló megoldása. A 17 modulban 102 cellát felvonultató akkumulátor AC-n 11, DC-n maximum 100 kW-tal tölthető – amennyiben minden klappol, akkor egy 20-ról 80 százalékra történő feltöltés akár 30 perc alatt letudható.
22 kW-os AC opció nincs
László Ferenc
Konklúzió, árak, riválisok
Az Opel Astra Sports Tourer Electric kevés meglepetéssel szolgál. Néhány apróságot leszámítva kívül-belül teljesen úgy néz ki, mint a belsőégésű motoros testvérei, melyeknél némileg kisebb a csomagtere, télen jelentősen rövidebb a hatótávja, és amelyeknél jelentősen drágább.
A 110 lóerős 3 hengeres benzines alapmodell 9,7 millió forintos, illetve a 130 lovas benzines verzió 10 millió forintos alapárához képest a 156 lóerős elektromos kombi minimum 17,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
Tetemes a villanyos hajtás felára, de legalább a kombiért csak 300 ezer forinttal kell többet fizetni, mint az 5 ajtósért.
Tipikus Astra arc
László Ferenc
Csoda, hogy még kapható dízel, a gázolajjal tankolható 130 lovas Astra kombi 11,4 millió forinttól indul. A plugin hibridek egyfajta arany középutat jelenthetnek a benzines és a tisztán elektromos világ között, azonban ezek a 180-225 lóerős 4 hengeres Astra Sports Tourerek sem olcsók a maguk 15,7-18 millió forintos árával.
Amennyiben mindenképpen elektromos kombiban gondolkozunk, akkor jó választás lehet a Stellantis konszernen belüli testvérmodell Peugeot e-308 SW, mely 16 millió forinton nyit. 11-12,6 millió forintos nyomott ára révén a MG 5 sem lenne rossz vétel, de ez a kínai villanykombi cikkünk írásakor már nem érhető el a hazai importőr konfigurátorában.