Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"21836a11-6a2f-4259-aa21-9a7c3c73f555","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Arról, hogy pontosan mi történt a szórakozóhelyen a rendőrség egyelőre nem adott bővebb tájékoztatást.","shortLead":"Arról, hogy pontosan mi történt a szórakozóhelyen a rendőrség egyelőre nem adott bővebb tájékoztatást.","id":"20250420_Balhe-volt-az-also-szaszorszagi-szorakozohelyen-a-feltetelezett-elkoveto-a-rendorokre-is-ratamadt-akik-lelottek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21836a11-6a2f-4259-aa21-9a7c3c73f555.jpg","index":0,"item":"ff9f6684-590a-4882-8458-a17be1f032f1","keywords":null,"link":"/vilag/20250420_Balhe-volt-az-also-szaszorszagi-szorakozohelyen-a-feltetelezett-elkoveto-a-rendorokre-is-ratamadt-akik-lelottek","timestamp":"2025. április. 20. 12:00","title":"Balhé volt az alsó-szászországi szórakozóhelyen, a feltételezett elkövető a rendőrökre is rátámadt, akik lelőtték","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"516f8e4d-f21e-4ed0-821c-13ffddd32cd9","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A hagyományokkal szembemenve Ferenc pápa azt kérte, hogy ne a Vatikánban temessék el. Ahogy a pápasága, a végső búcsúja is egyszerű lesz majd külsőségekben.","shortLead":"A hagyományokkal szembemenve Ferenc pápa azt kérte, hogy ne a Vatikánban temessék el. Ahogy a pápasága, a végső búcsúja...","id":"20250421_ferenc-papa-halala-temetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/516f8e4d-f21e-4ed0-821c-13ffddd32cd9.jpg","index":0,"item":"3ca10d91-be66-4b1d-b5c0-f2e9fd1cb168","keywords":null,"link":"/elet/20250421_ferenc-papa-halala-temetes-ebx","timestamp":"2025. április. 21. 11:16","title":"Ferenc pápa a saját temetésével is a rendhagyó utat választotta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az N7 Zrt. vezérigazgatójának lecserélése a húsvét előtti napra datálódik, húsvét hétfőn jelentette be szűk szavú közleményben a minisztérium.","shortLead":"Az N7 Zrt. vezérigazgatójának lecserélése a húsvét előtti napra datálódik, húsvét hétfőn jelentette be szűk szavú...","id":"20250421_Nagy-Marton-husvet-elott-fejet-cserelt-a-hadiipari-beszerzeseknel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1.jpg","index":0,"item":"496b0df6-a39b-4dbb-8dcd-3e6f6ea51949","keywords":null,"link":"/kkv/20250421_Nagy-Marton-husvet-elott-fejet-cserelt-a-hadiipari-beszerzeseknel","timestamp":"2025. április. 21. 16:18","title":"Nagy Márton húsvét előtt fejet cserélt a hadiipari beszerzéseknél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"567bae6f-2e3f-454d-a5c2-421c7a6c6692","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250420_ct-daganat-lab-erossege-fogyaszto-tabletta-android-automata-sms-facebook-ismerosok-torlese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/567bae6f-2e3f-454d-a5c2-421c7a6c6692.jpg","index":0,"item":"7d1838b7-4c0b-44f6-971a-3a92284be710","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_ct-daganat-lab-erossege-fogyaszto-tabletta-android-automata-sms-facebook-ismerosok-torlese","timestamp":"2025. április. 20. 12:00","title":"Ez történt: Kiderült, hogy az egyik kórházi vizsgálat rákot okoz, ha valaki sokszor igénybe veszi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db242b9b-6e6c-4c05-b936-9490b1102788","c_author":"Czeglédi Fanni","category":"360","description":"Fanyar, sötét felnőttmesék, amelyek a gyarlóságainkról, a megfelelni vágyásról és a hétköznapokban előforduló abszurditásról szólnak. Az Osztálytalálkozó és A bezzeggyerek után tavaly jelent meg Erika néni című rövidpróza-gyűjteménye, Rényi Ádám mégsem tartja írónak magát. Arról kérdeztük, könnyű-e még szórakoztatni a magyar olvasókat, és miért nem engedi meg magának, hogy elszomorítsa a közélet mostani állapota. ","shortLead":"Fanyar, sötét felnőttmesék, amelyek a gyarlóságainkról, a megfelelni vágyásról és a hétköznapokban előforduló...","id":"20250421_renyi-adam-interju-iro-gyerekneveles-kossuth-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db242b9b-6e6c-4c05-b936-9490b1102788.jpg","index":0,"item":"03df6fed-a57d-452c-b74f-81825e0f0a05","keywords":null,"link":"/360/20250421_renyi-adam-interju-iro-gyerekneveles-kossuth-dij","timestamp":"2025. április. 21. 15:30","title":"Magyarország tökéletes hely arra, hogy kínunkban röhögjünk ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c68ab77-d295-4df7-9bbe-2b41b69e956e","c_author":"Kasza János","category":"360","description":"Már nyílnak az új dimenziók a szórakoztatóipar színpadán. A főszerepben a felhasználó, a helyszín pedig a könnyed kikapcsolódást kínáló világ: a filmek és sorozatok streamelésétől a játékokon át a hagyományos tévécsatornák kínálatáig. A cél, hogy érthetőbb és emberibb legyen minden.","shortLead":"Már nyílnak az új dimenziók a szórakoztatóipar színpadán. A főszerepben a felhasználó, a helyszín pedig a könnyed...","id":"20250420_ai5-szorakoznak-velunk-streaming-gaming-atalakulas-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c68ab77-d295-4df7-9bbe-2b41b69e956e.jpg","index":0,"item":"0c5e5e4d-6c78-49fd-a0ad-0f9b2316b59d","keywords":null,"link":"/360/20250420_ai5-szorakoznak-velunk-streaming-gaming-atalakulas-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 20. 15:30","title":"Ezek tényleg szórakoznak velünk? Naná: most alakul át a Netflix, megváltoztak a játékok is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7b798da-8723-4801-9c90-c640103b48c2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Mfor szerint a műszaki vizsgákkal kaszálhat igazán nagyot.","shortLead":"Az Mfor szerint a műszaki vizsgákkal kaszálhat igazán nagyot.","id":"20250420_Autojavito-ceggel-bovitette-birodalmat-Meszaros-Lorinc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7b798da-8723-4801-9c90-c640103b48c2.jpg","index":0,"item":"8c19a8f2-257d-428a-97b9-3b4a5ab74336","keywords":null,"link":"/cegauto/20250420_Autojavito-ceggel-bovitette-birodalmat-Meszaros-Lorinc","timestamp":"2025. április. 20. 09:22","title":"Autójavító céggel bővítette birodalmát Mészáros Lőrinc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"2005-ben II. János Pál pápa temetésének napja is nemzeti gyásznap volt.","shortLead":"2005-ben II. János Pál pápa temetésének napja is nemzeti gyásznap volt.","id":"20250421_Nemzeti-gyasznap-lesz-Magyarorszagon-Ferenc-papa-temetesenek-napja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e.jpg","index":0,"item":"fe22d6d6-bc77-4573-9d2f-63d93c6042ec","keywords":null,"link":"/itthon/20250421_Nemzeti-gyasznap-lesz-Magyarorszagon-Ferenc-papa-temetesenek-napja","timestamp":"2025. április. 21. 18:58","title":"Nemzeti gyásznap lesz Magyarországon Ferenc pápa temetésének napja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy hogyan teljesít a gyakorlatban a többek közt benzines, plugin hibrid és dízel hajtással is kapható Opel Astra kombi tisztán elektromos kivitele. Teszten az Astra Sports Tourer Electric.
Megszületett a döntés, stabilan elhatároztuk, hogy a jövőnket már egy tisztán elektromos hajtásláncú új autóval kívánjuk elképzelni.
Nem vágyunk ezer kilométeres hatótávra, költséghatékony és fájdalommentes módon simán meg tudjuk oldani a töltést, és hajlandóak vagyunk lenyelni a békát, hogy a zéró emissziónak vásárláskor alaposan megkérik a felárát.
Igen ám, de mi van akkor, ha a zöld rendszámot még vétetlenül sem egy szupertrendi, magas építésű és jellemzően pazarlóan sokat fogyasztó SUV-on szeretnénk viszont látni? Hanem mondjuk egy családi használatra tökéletesen alkalmas, visszafogott polgári megjelenésű kombin.
Nos, ez esetben sajnos jelentősen leszűkülnek a lehetőségeink, az elektromos kombik ugyanis olyan ritkák, mint a fehér holló, pláne, ha a méregdrága prémiummodelleket is kivesszük a képletből.
Míg a Volkswagen a Golf aktuális nyolcadik generációjából már nem készít elektromos változatot, és helyette az UFO-forma ID. 3 villanyautót forgalmazza, addig az Opel az Astra révén mind a belső égésű motoros, mind a villanymotoros kocsira vágyókat ki kívánja szolgálni.
Ráadásul míg az ID. 3 csak egyetlen hatchback verzióban érhető el, addig az Astra elektromos változata 5 ajtós és kombi kivitelben is készül.
26,8 centiméterrel hosszabb az 5 ajtósnál
László Ferenc
Az Astra zéró emissziós verziójának külseje és utastere lényegében teljesen megegyezik a normál Astrákéval. Az elektromos mivoltra lényegében csak a jobb hátsó lámpa alatti “e” logó utal.
Akinek kicsi az 5 ajtós Astra Electric 352-1268 literes csomagtere, annak egyértelműen jobb választás a plugin hibridhez hasonlóan 516-1553 literes puttonyú kombi, melynek raktere ráadásul könnyebben, praktikusabban pakolható.
Más kérdés, hogy a belsőégésű motoros Astra kombi továbbra is verhetetlen a maga 597-1634 literes csomagterével.
Tágas csomagtér
László Ferenc
Közel síkba dönthetők a hátsó háttámlák
László Ferenc
Csak semmi extravagancia!
Az elöl-hátul egész tágas utastér kevés meglepetéssel szolgál – aki ült már új Astrában, tökéletesen otthon fogja magát érezni.
A korrekt minőségű, de picit komor hangulatú műszerfalon két darab 10 colos kijelző trónol, a felhasználói felület egész fürgén teszi a dolgát, de valahogy kicsit lelketlen grafikájú. A testvérmodell Peugeot 308 műszerfalában egyértelműen több az élet, de persze nem mindenkinek jön be a francia i-Cockpit.
Nem sok jele a vidámságnak
László Ferenc
Alapáras tétel a 360 fokos kamerarendszer, a kétzónás klíma és a full-LED fényszóró, a kategóriaátlagnál jelentősen több, 168 apró fényforrást felvonultató Intelli-Lux LED Pixel okoslámpa viszont csak a jobban felszerelt GS példányok sajátja.
Az Astra Electricben debütált az ez esetben standard felszereltségnek számító, GPS-alapú Intelli-Drive 2.0 rendszer. Az Opel jelenlegi legfejlettebb vezetéstámogató megoldásának egyik újdonsága az adaptív kanyarsebesség funkció, mely a kanyar paraméterei és az időjárási feltételek alapján számítja ki és állítja be a sebességét.
A többi Astrában is elérhető IntelliDrive 2.0 további újdonsága a sávváltás-asszisztens, illetve az a funkció, mely az útjelző táblák alapján lassítási vagy gyorsítási javaslatot tesz.
Kiváló AGR ülések
László Ferenc
Hátul is egész jól el lehet férni
László Ferenc
Mennyire haladós?
A gépháztető alatt az az újgenerációs villanymotor található, mely nemrégiben a Corsába és Mokkába is megérkezett. A korábbi 136 helyett már 156 lóerő áll rendelkezésre, a csúcsnyomaték pedig 260-ról 270 Nm-re nőtt.
A jól hangszigetelt, igen halk utasterű Astra ST Electric messze nem versenyautó, hanem sokkal inkább egy átgondolt hajtásláncú észszerű villanyautó, mely nem feltétlenül csak városban érzi jól magát, hanem 170 km/h végsebességével Autobahn kompatibilis is egyben (ID. 3: 160 km/h).
Frunknak nyoma sincs
László Ferenc
A 9,3 másodperces 0-100-as gyorsulás nem túl vehemens, de igazából tökéletesen élhető, a negyed mázsával könnyebb és picit kedvezőbb légellenállású 5 ajtós verzió 0,1 másodperccel szerényebb 0-100-as szintidejű.
Eco módban csak 108 lóerőt és 220 Nm-t kapunk, Normal módban 136 lóerő és 250 Nm áll rendelkezésre, a csúcsértékek Sport módban hívhatók le, illetve padlógázra minden esetben a maximális teljesítmény és nyomaték mellett gyorsulhatunk.
Egyszerű grafika
László Ferenc
Ismerős Stellantis kezelőszervek
László Ferenc
Mi a helyzet a hatótávval?
Akkumulátorból is a legújabbat kapjuk, melynek nettó kapacitása 46-ról 51 kWh-ra nőtt. A hatótáv ideális esetben 411 kilométer, de a gyakorlat persze mást mutat, főleg télen. Bár a hajtáslánc alapvetően egyáltalán nem pazarló, a fűtés sok energiát elvisz, így ilyenkor reálisan inkább 280-300 kilométer körüli hatótávra lehet számítani.
De jövünk inkább egy konkrét példával: Budapest agglomerációjából 5 fővel és némi csomaggal indulva, 20 fokra állított fűtéssel, autópályán 130-as tempóval 21,3 kWh-ra jött ki az átlagfogyasztás Balatonfüredig. Ami mindössze 240 kilométeres hatótávot jelent.
A zöld rendszám és a kis e logó az árulkodó jel
László Ferenc
A 418 kilométeres WLTP-hatótávú 5 ajtós Astra Electric tavasszal értelemszerűen sokkal jobban muzsikált nálunk, akkor jellemzően városi, elővárosi közlekedés mellett 380 kilométerre jött ki a hatótáv.
Az 1760 kilogrammos tömeg elektromos viszonylatban egész kedvezőnek mondható, a relatív könnyedség vezetés közben is érezhető, de azért nem mehetünk szó nélkül amellett, hogy a plugin hibrid verzióhoz hasonló tömegű villanyos Astra négy mázsával nehezebb a benzines alapmodellnél.
A regeneratív fékrendszert tökéletesen belőtték, sokkal jobban, finomabban használható, mint a plugin hibrid hasonló megoldása. A 17 modulban 102 cellát felvonultató akkumulátor AC-n 11, DC-n maximum 100 kW-tal tölthető – amennyiben minden klappol, akkor egy 20-ról 80 százalékra történő feltöltés akár 30 perc alatt letudható.
22 kW-os AC opció nincs
László Ferenc
Konklúzió, árak, riválisok
Az Opel Astra Sports Tourer Electric kevés meglepetéssel szolgál. Néhány apróságot leszámítva kívül-belül teljesen úgy néz ki, mint a belsőégésű motoros testvérei, melyeknél némileg kisebb a csomagtere, télen jelentősen rövidebb a hatótávja, és amelyeknél jelentősen drágább.
A 110 lóerős 3 hengeres benzines alapmodell 9,7 millió forintos, illetve a 130 lovas benzines verzió 10 millió forintos alapárához képest a 156 lóerős elektromos kombi minimum 17,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
Tetemes a villanyos hajtás felára, de legalább a kombiért csak 300 ezer forinttal kell többet fizetni, mint az 5 ajtósért.
Tipikus Astra arc
László Ferenc
Csoda, hogy még kapható dízel, a gázolajjal tankolható 130 lovas Astra kombi 11,4 millió forinttól indul. A plugin hibridek egyfajta arany középutat jelenthetnek a benzines és a tisztán elektromos világ között, azonban ezek a 180-225 lóerős 4 hengeres Astra Sports Tourerek sem olcsók a maguk 15,7-18 millió forintos árával.
Amennyiben mindenképpen elektromos kombiban gondolkozunk, akkor jó választás lehet a Stellantis konszernen belüli testvérmodell Peugeot e-308 SW, mely 16 millió forinton nyit. 11-12,6 millió forintos nyomott ára révén a MG 5 sem lenne rossz vétel, de ez a kínai villanykombi cikkünk írásakor már nem érhető el a hazai importőr konfigurátorában.