szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A gyönyörű Mercedes 500 E-ért pontosan annyi pénzt kérnek, amennyibe egy új Mercedes-AMG S 63 E Performance kerül.

A Mercedes 1984 és 1995 között több mint 2,2 millió példányban gyártotta a W124-es típust, melyet elsőként hívtak E-osztálynak.

A 4,75 méter hosszú luxusautóból számos különböző változat készült, de mind közül talán az 500 E-nek (később E 500) volt a legnagyobb tekintélye. Leszámítva persze az igen ritka, 381 lóerős 6 literes motorral szerelt E 60 AMG-t.

Manapság egyre nehezebb keveset futott, megkímélt állapotú 500 E-t találni, most azonban feltűnt a színen egy éppen új gazdára váró ilyen példány.

Mercedes 500 E
Auto Leitner
Mercedes 500 E
Auto Leitner

A mellékelt fotókon látható kocsi 1991-ben látta meg a napvilágot, tehát egy elég korai példányhoz van szerencsénk.

A 34 éves sportszedán eddig mindössze 17 ezer kilométert hagyott maga mögött, az árcéduláján pedig 229 500 eurós összeg szerepel.

Mercedes 500 E
Auto Leitner
Mercedes 500 E
Auto Leitner
Mercedes 500 E
Auto Leitner

Ez körülbelül 92 millió forintot jelent, mely tetemes summából akár egy vadonatúj Mercedes-AMG S 63 E Performance is kijön: ez az általunk nemrégiben alaposan letesztelt biturbó V8-as plugin hibrid 802 lóerős teljesítményű és 3,3 másodperces 0–100-as gyorsulású.

Az 500 E motorházteteje alatt egy 5 literes 8 hengeres szívó benzinmotor található, mely egy 5 sebességes automata váltón keresztül juttatja el 326 lóerős teljesítményét a hátsó kerekekre.

A 0–100-as sprint alig 6,1 másodpercig tart, a végsebesség 250 km/h.

Mercedes 500 E
Auto Leitner

A német autógyártás aranykorába visszarepítő, Porsche-génekkel is rendelkező igazi élménybomba 500 E-ből és E 500-ból kevesebb, mint 11 ezer darab hagyta el a gyártósort.

Egy 70 ezer kilométert futott 1994-es Limited példányt a közelmúltban sikerült rendesen meghajtanunk.

Mercedes E 500 Limited
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!