szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A svájci Stadler-csoport Szolnokon építi fel a technológiájában élenjáró alumínium vasúti kocsitest gyártó üzemét mintegy 10 milliárd forintos beruházással - jelentette be Kiss Péter kancelláriaminiszter szerdán azt követően, hogy megbeszélést folytatott Peter Spuhlerrel, a Stadler Rail Group elnök-vezérigazgatója.

A svájci befektető hosszú távon tervezi magyarországi jelenlétét, és beruházás révén induláskor több mint 100, a későbbiekben mintegy 400 új munkahelyet teremt. Kiss Péter hangsúlyozta: Magyarország a régió vasúti járműgyártásában fontos szerepet tölthet be a jövőben.

Peter Spuhler elmondta, hogy 30-40 millió euró beruházással számolnak. A tervek szerint még az idén befejezik a tervezési folyamatot, és építési engedéllyel rendelkeznek majd. A gyár 2008 utolsó negyedévében megkezdi a termelést, és 2009-ben már teljes kapacitással működik.

A Stadler elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a gyártáshoz kvalifikált munkaerő szükséges. Már megkezdték az alumíniumhegesztő szakmunkások toborzását, akiket Svájcban képeznek  ki. Induláskor 120-150 szakmunkás felvételével számolnak. 

Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy évi 200 alumínium kocsitestet fog gyártani a szolnoki üzem teljes kapacitásában. A cég jelenlegi igénye éves átlagban mintegy 500 darab kocsiszekrény, amelyből jelenleg 330-340-et a svájci cég Bussnangban lévő gyárában állítanak elő. A többi a magyarországi gyárban készül.

Peter Spuhler hangsúlyozta, hogy a Stadler további magyarországi beruházásait befolyásolhatják a régió piaci viszonyai. Jelenleg érdeklődés mutatkozik az emeletes vonatuk iránt, és ha bejönnek a számítások a régióban, akkor ilyet is gyárthatnak a jövőben Szolnokon.

Szalai Ferenc, Szolnok polgármestere elmondta: a városban a rendszerváltás óta folyamatosan csökken a nagyipar teljesítménye. A Stadler cég beruházása azt mutatja, hogy a város versenyképes a befektetőknél. A polgármester hangsúlyozta, hogy a beruházás teljes kapacitással működés esetén 400 embernek ad majd munkát, 2000 beszállítónak teremt lehetőséget, a városnak pedig jelentős adóbevételt hoz.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: korábban már született egy kormányhatározat a Stadler beruházás egyedi kormánytámogatásáról, amely más tevékenységre és más helyszínre szólt, ezért a határozat módosítását fogják kérni. Utalt arra, hogy Szolnok 40 százalékos támogatási övezetbe tartozik, vagyis a beruházás aktivált értének 40 százaléka erejéig támogatás igényelhető munkahely teremtésre, technológia fejlesztésre, szakképzésre és adókedvezményre. Ezzel a lehetőséggel a cég élni fog.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A MÁV a Bombardiertől és a Stadlertől is ajánlatot vár

A MÁV Rt. a közbeszerzési törvény illetve az esélyegyenlőség érvényesülése érdekében mindkét pályázót felkérte a döntőbizottság határozatában rögzítetteknek megfelelő ajánlattételre. A vasúttársaság közleménye szerint a MÁV Rt. beadta a Fővárosi Bíróságra a közbeszerzési döntőbizottság határozatának felülvizsgálatát kérő keresetet.

MTI Gazdaság

Bombardier: a Stadlernek nem volt érvényes bankgaranciája

Nem volt fellelhető a Stadler 2005. augusztus 1-jén, a MÁV-nak beadott ajánlati anyagai között a cég bankgaranciájának meghosszabbítását igazoló dokumentum - közölte Dian József a Bombardier MÁV Kft. ügyvezető igazgatója, az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében. A Stadler ezt az állítást cáfolta.

MTI Gazdaság

A Stadler nyert a megismételt MÁV-tenderen

A svájci Stadler nyerte a MÁV Rt. 30+30 villamos motorvonat beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatát. A másik pályázó, a Bombardier cég ajánlatát érvénytelennek minősítették a közbeszerzési törvény alapján.

MTI Gazdaság

Életbe lép a Stadler motorvonat-szerződése

A Közbeszerzési Döntőbizottság keddi határozatában elutasította a MÁV motorvonat tendere ügyében a Bombardier cég jogorvoslati kérelmét - közölte az ügyben érintett Stadler cég kedden, a KDB-től származó tájékoztatás alapján.

MTI Gazdaság

Stadler: felmondták a kooperációs szerződést a Transelektroval

A svájci Stadler AG. hétfőn felmondta a Ganz Transelektro Közlekedési Rt.-vel (GTK) kötött kooperációs szerződést, amely a MÁV-nak szállítandó 30 plusz 30 Flirt motorvonat közös gyártására vonatkozott - mondta az MTI-nek Dunai Zoltán, a Stadler 100 százalékos tulajdonában álló Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Gazdaság

Bombardier: legyen nyilvános a MÁV-Stadler szerződés!

A Bombardier az adatvédelmi törvényre hivatkozva arra kérte a Gaál Gyulát, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatóját, hogy hozza nyilvánosságra a Stadler Bussnang Rt.-vel aláírt motorvonat szerződés teljes szövegét, és a szerződéskötés körülményeit; Stromajer Andrea, a vasúttársaság kommunikációs igazgatója elmondta: megkapták a Bombardier levelét, és már válaszoltak is arra.

MTI Gazdaság

Nem adta fel a MÁV-ot a Stadler

Peter Spuhler, a svájci Stadler Rail AG elnök-tulajdonosa abban bízik, hogy cége ismét nyerni tud a MÁV motorvonat beszerzési tenderén.