szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az idén júliusban az előző év azonos időszakához képest 19,2 százalékkal több, 4 359 új személygépkocsit adtak el Magyarországon a Datahouse Kft. adatai szerint.

Egy hónappal korábban még csökkent az új autó piac, júniusban 25,5 százalékkal kevesebb új járművet értékesítettek, mint 2009 júniusában. Január és július között 25 897 új autót adtak el, ami 40,4 százalékkal kevesebb, mint 2009 azonos időszakában.

Júliusban 855 új kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba, ez 49 százalékos növekedés 2009 júliusához képest, az első hét hónapban 4 653 állt forgalomba, 33 százalékkal kevesebb, mint egy éve.

Az idén január-júliusban a legnagyobb, 12,79 százalékos piaci részesedése a Fordnak volt, igaz, egy éve még a piac 14,53 százalékát birtokolta. A második helyen, 10,76 százalékkal a Volkswagen áll, egy éve még csak 7,11 százalékos részesedése volt. Az Opel piaci részesedése a tavalyi 10,68 százalékról az idén az első hét hónapban 9,83 százalékra csökkent.

Az autógyártásban azonban kedvezőbbek a jelek. A győri Audinál például bővült a létszám, és újabb szakembereket keresnek, s az első fél évben autóból és motorból is több készült, mint tavaly – közölte a Népszabadság.

Idén az első fél évben motorból 32 százalékkal, autóból 25 százalékkal több készült, mint a tavalyi év azonos időszakában. Az Audi Hungaria árbevétele 681 milliárd forint volt, ami jelentősen, 39 százalékkal meghaladja a tavalyi év azonos időszakában mértet. Az első fél évben 877 ezer motort adtak el, egy éve 661 ezerig jutottak. Autóból pedig 21 493 darab futott ki a gyártócsarnokból, a tavalyi hasonló időszaki 17 169 után.

„A 2009-es, nehezebb gazdasági év után ismét magas fordulatszámon pörög a termelésünk” – nyilatkozta a lapnak Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója, aki szerint az Audi AG a 2010-re tervezett több mint egymilliós járműkibocsátással a 2008-as rekordévet szeretné megismételni, s leányvállalatként jelentős mértékben hozzájárulnak e cél eléréséhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Még a luxemburgiak is több autót vesznek, mint a magyarok

Az európai új autó piac továbbra is az ellentétek színtere, néhány piac nő és egyes modellek sikeresek, míg mások súlyos krízissel küzdenek – derül ki a Jato Dynamics legfrissebb, júliusi elemzéséből. A magyar piac továbbra is a leggyengébb, még a lakosai számát tekintve húszszor kisebb Luxemburg is jócskán megelőzi.

hvg.hu Autó

Megelőzte a Fordot a Renault, a magyar piac az utolsó

A továbbra is csökkenő európai autópiacon a Renault bizonyult május nyertesének, derül ki a JATO Dynamics összefoglalójából. A magyar piacnál csak a görög, a német és a szlovák teljesített gyengébben Európában májusban. Éves szinten mi vagyunk a mélypont.

Biró Csongor Autó

Zuhan a német piac, lángol a kínai

A tavalyi válságos év után kezd magára találni a világ és Európa autópiaca. Egyes régiókban szárnyal az új autók eladása. Európa és az európai gyártók számára rossz hír, hogy a roncsprémiummal eddig lélegeztetőgépen tartott német piac haldoklik, ott óriási a visszaesés. Ennek ellenére a német autók jól fogynak világszerte, a német prémium márkák tőkéje egyre csak hízik. A VW az első negyedévben 95 százalékos (433 millió euró) nyereségpluszt könyvelt el.