szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Németországban 2009 után tavaly is a Volkswagen (VW) volt a legnagyobb árbevételű vállalat a Die Welt című napilap hétfőn megjelent összeállítása szerint, amely az 500 legnagyobb céget sorolja fel.

A kiadványban az 1 milliárd eurót meghaladó árbevétellel rendelkező társaságokat rangsorolták. A névadó VW-től a Skodán keresztül a Bentley-ig márkák egész sorát egyesítő VW konszern 126,9 milliárd eurós - az előző évinél 20,6 százalékkal nagyobb és Magyarország egy teljes évi hazai össztermékét (GDP) bőven meghaladó - bevétellel őrizte meg az elsőséget.

AP

A német járműipar meghatározó erejét mutatja, hogy a második helyre is autógyártó került: a Daimler az E.ON energetikai óriáscég helyét vette át. A Kecskeméten Mercedes-gyárat építő társaság 97,8 milliárd euró bevételt ért el 2010-ben, 23,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Magyarországon ugyancsak érdekelt E.ON árbevétele 13,5 százalékkal 92,9 milliárd euróra nőtt.

A Die Welt Top-500 melléklete szerint a legnagyobb német cégek bevétele átlagosan 11,8 százalékkal nőtt tavaly. A válságos 2009-ben még 8 százalékkal csökkent az árbevétel. A 2010-esnél nagyobb mértékű növekedést legutóbb tíz évvel korábban, 2000-ben mértek, akkor 17,1 százalékkal ugrott meg a vezető német vállalkozások bevétele.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Volkswagen Touran teszt: féltem, hogy sokat fogyaszt

Ha a szürkeség hangot adna, akkor az új Volkswagen Touran ordítana. És nem azért, mert ezüst a színe. Steril családi autó, de ennél több rosszat nem mondhatunk róla. Kétgyerekes családoknak ideális kocsi, de akár hét személy szállítására is alkalmas. 1,4 literes kettős feltöltésű motorja könnyedén mozgatja, fogyasztása normális.

Autó

Mennyit kell várni az új autóra?

A magyar autópiac siralmas helyzetét rontja, hogy a nem készleten lévő, gyártásból megrendelt új autókra hónapokat kell várni. Az Autómenedzser.hu annak járt utána, mi ennek a jelenségnek az oka, illetve egyes márkáknál és típusoknál milyen hosszú idő, míg megérkezik a kifizetett autó.

Biró Csongor Autó

Vezettük az új Volkswagen Eost – teszt

Azt még nem tudjuk, hogy Magyarországon kapható lesz-e az új Golf kabrió, de az biztos, hogy a megújult Volkswagen Eos már a hazai kereskedésekben várja napfürdőre vágyó vásárlóit. Az Eos is egy Golf kabrió, amitől csak különleges, kemény, napfénytetővel kombinált, mozgatható fedele különbözteti meg.

Biró Csongor Autó

VW Amarok teszt: luxus trágyahordó

A Volkswagen ezúttal elkésett, de nem késett le semmiről. Bár korábban volt platós autója (VW Caddy, VW Taro), a modern pickupok piacára utolsóként lépett. A jól bejáratott japánokra ráijesztett a VW az Amarokkal, a sok tekintetben különleges haszon- és élvezeti jármű kapásból a kínálat tetejére mászott fel. Teszteltük a csúcsmodellt.

MTI Gazdaság

Eladásban rekordokat döntöget a Skoda autógyár

A cseh Skoda Auto autógyár májusban 78.100 személygépkocsit adott el, ez éves szinten 19,5 százalékos emelkedés. A Skoda történelmében ez májusi rekordnak számít - közölte a cseh cég honlapján.

MTI Gazdaság

Leáll hétfőn egy szlovák autógyár

Leállítja a nagyszombati (Trnava) PSA Peugeot Citroen autógyár hétfőn a termelését, a hét további munkanapjain pedig egy műszakban működik tovább. A kényszerleállás a japán természeti katasztrófával függ össze, hiányoznak a szigetországban gyártott alkatrészek - írja az Új Szó című pozsonyi napilap hétfői számában.

Biró Csongor Autó

Teszt: mennyit fogyaszt a legtakarékosabb Volkswagen?

Ilyen gyenge autóban rég ültem. Alig megy, hangos, és mindenki megelőzi. Mégis győztes. Mégis bajnok. Nem a gumiszaggatásban, vagy a tempós kanyarokban és nem a Váci úton az első, hanem a fogyasztásban. 4,3 liter 100 kilométerenként – ez a legjobb teszteredmény az Autómenedzser.hu ötéves történetében.

MTI Karrier

A VW 4 ezer euró jutalmat fizet németországi dolgozóinak

A Volkswagen AG 4 ezer euró (megközelítőleg 1,09 millió forint) jutalmat fizet a cég hat németországi gyárában dolgozóknak a tavalyi eredmény alapján. Ezt a VW igazgatótanácsa és a dolgozókat tömörítő szakszervezet megállapodása után jelentették be hétfőn.

Biró Csongor Autó

VW Passat teszt: minden maradt a régi, szerencsére

Sokan csalódtak az új Passat bemutatásakor, a népszerű Volkswagen nem változott jelentősen az elődhöz képest, lényege maradt, ami volt: alaphelyzetben puritán, de a végletekig felextrázható, kényelmes, gondoskodó, takarékos és dinamikus vezetői autó.