szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megint a borravalókkal van a gond.

Újabb vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Hellopay Zrt. ellen, mert a társaság vélhetően tisztességtelen nyomást gyakorolt a fogyasztókra az elvárt borravaló mértékéről – írta szerdán a versenyhatóság.

A HelloPay rendszerei jellemzően fesztiválokon, koncerthelyszíneken érhetők el, bankkártyás terminálok képében. A hatóság gyanúja szerint – a korábbi bírságok ellenére – úgy vannak ezek a gépek beállítva, hogy a borravaló-választási folyamat során gyakorlatilag többlet-döntéshozatalra kényszerítik a fogyasztókat.

A GVH először 2019 végén büntette a céget, akkor 20 millió forintra azért, mert a pénztárgépein alapbeállítás volt a tízszázalékos borravaló. 2021 végén újabb eljárás indult, akkor pedig 6 millió forintos büntetést kaptak, mert továbbra is alapból be volt állítva a tízszázalékos borravaló a kifizetéseknél.

Most ismét a borravalókkal van a gond, azonban már nem azzal, hogy alapból be van-e állítva, vagy sem. A GVH szerint megtévesztő, hogy a terminál szinte kötelezővé teszi a borravaló beállítását a vásárlóknak (pl: "Kérjük állítsa be a borravaló mértékét: 0-20 százalék") ez szerintük ugyanis gátolhatja a fogyasztókat abban, hogy önállóan, befolyásmentesen dönthessenek.

A GVH szerint nincs rendben, hogy kötelező a borravaló a Festipay és a HelloPay rendszerében

A versenyhatóság szerint pszichés nyomás alá helyezik a fogyasztókat.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!