Az amerikai magazinokban már évek óta megszokott a tejfogyasztásra buzdító kampány, a Got Milk? megszületése óta számtalan sztár segítségével próbálta rábírni az amerikai fogyasztókat, hogy igyanak minél több tejet. Az utóbbi hónapok hírességei között ott vannak a Hősök tévésorozat szereplői, a pompomlány és a japán fiút alakító színészek, valamint a legújabb popüdvöske, Rihanna is – a tejtanács láthatóan nem sajnálja a pénzt a jó nevekre.
A nyomtatott hirdetések mellett egy videókampány is folyik, amelynek egy része kifejezetten a spanyolnyelvű fogyasztókat próbálja elérni, valószínűleg ezért is lett a legfrissebb darab meglehetősen latinos, talán kissé túlzottan szenvedélyes is. Az első másodpercekben meglehetősen ijesztő reklám története szerint réges-régen egy boszorkány tartotta rettegésben a városkát, aki minden hónapban visszatért, hogy megkergesse és malaccá varázsolja a gyerekeket. A boszorkány természetesen nem volt túl szép, arcát bibircsók csúfította el. Mindez egy csapásra elmúlt és a gonosz banya kedves és szépséges nővé változott, miután elkezdett tejet inni.
Ha valakinek eddig nem esett volna le, a tejtanács szerint a nők minden hónapban boszorkánnyá változnak egy időre és megkeserítik a körülöttük élők életét a menstruációt megelőző tüneteknek köszönhetően. Viszont, ha ugyanezen nők elég tejet isznak, egyszeriben kellemessé és csinossá válnak.
Néhány, az iparággal, illetve nőkkel foglalkozó blog szerint a reklámfilm akár a tejvásárlás bojkottjához is vezethet, annyira sértőnek találják a hirdetés stílusát. A hirdetést készítő ügynökség képviselője szerint azonban nincs abban semmi sértő, hogy a nőket gonosz banyákhoz hasonlítják, akiket csak a gyártó tejterméke menthet meg.
Juan Oubina, a Grupo Gallegos kreatív igazgatója azt állítja, pont, hogy egy nő nevezte saját magát boszorkánynak a menstruációt megelőző időszakban, az egyik fókuszcsoportos kutatásukban. Oubina azt mondta, a célcsoportos nők kedvezően reagáltak a hirdetésre, mivel képesek azonosulni a problémával, amit az ügynökség könnyeden, de elkötelezetten jelenített meg saját jellemzésük szerint. Minden pont úgy történt, hogy a mesékben is szokott, a sztori erkölcsi tanulsággal zárult, amely meglepő módon az ügyfél által forgalmazott terméknek köszönhető.
Az ötlet és a film valóban látványos, de talán nem minden nő szeret magára a vasorrú bába evilági helytartójaként gondolni, aki ki van szolgáltatva hormonjainak. Ráadásul a tej áldásos hatásaival kapcsolatban a mai napig megoszlanak a vélemények. Bizonyos kutatások továbbra is azt állítják, hogy remek kálciumforrás, jót tesz a csontoknak, viszont vannak olyan vizsgálati eredmények is, amelyek pont az ellenkezőjét hangsúlyozzák.
Az egészséges életmód bizonyos követői szerint a tej rákot okozhat, a gyerekeknél elhízást és cukorbetegséget idézhet elő, allergizál és fokozza a nyálkatermelést. Mindezt alátámasztja, hogy az utóbbi években a gyerekorvosok is egyre később javasolják bevezetni a tehéntejet a kisbabák táplálékai közé és légzőszervi megbetegedések esetén kifejezetten tiltják a tejfogyasztást.