2009 legjobb internetes poénjai

2009 legjobb internetes poénjai

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
techline.hu

Bár az „internet meme” kifejezést a magyar nyelvben még nem nagyon használjuk, a sima "mém" kifejezést annál inkább.

 Bár az „internet meme” kifejezést a magyar nyelvben még nem nagyon használjuk, a sima "mém" kifejezést annál inkább. Az internet hype és az internetes hájp írásmódjához hasonlóan megoszlanak a vélemények arról, hogy az angol "internet meme" (lásd. Wiki), - ami poénos, az interneten gyorsan terjedő képet/médiát/beszólást jelent - írásmodjára is vontakozik-e a hagyományos Dawkins-féle mém (lásd. Wiki) írásmódja. Nevezzük őket bárhogyan, a lényeg, hogy ezek az internetes poénok valóban nagyon érdekesek. Az egyik első (itthoni) ilyen volt a Szalacsi mester féle őrület, de ide sorolható a telefontréfának induló, ám azóta sztárkarriert befutó „ne fürdjé le” beszólás, vagy éppen a nálunk is szép pályát befutott Leroy Jenkins.

Lássuk a tavalyi év nyerteseit!

A kanadai mókus
A kanadai Melissa Brandts csak egy családi fotót szeretett volna készíteni a Banff Nemzeti Parkban. Ez sikerült is neki – a képen azonban, pontosan a fókuszban egy mókus volt látható, akit valószínűleg nagyon érdekelt a fotómasina, vagy ki tudja mi… A lényeg, hogy belenézett a képbe, majd a fotó internetre kerülése után rögtön sztárrá változott.

Az internetes szlengben csak „cut&paste crowd”-nak hívott jelenség szárnyára kapta a mókust, így az eredeti, poénos fotót követően ezrével készültek a Photoshoppal manipulált még poénosabb fotók. 2009-ben, a híres Banff-mókus mindenféle képeken feltűnt: Obama mögött és előtt, Lincolnnal tárgyalva, az utolsó vacsora repróján, de belenézett a lencsébe a holdjárós fotókon vagy éppen bezavart Tiger Woods koncentrálásába.

Valószínűleg ez a név nélküli mókus az internet (és a világ) leghíresebb mókusa – az is fog maradni egészen addig, amíg a jókedvű netezők nem találnak újabb sztárt maguknak.

Dávid a fogorvos után
„David after the dentist” – egy ártatlan Youtube videó, amit egy mókás kedvű apuka pakolt fel a netre. Azóta már saját weboldala is lett, ahol pólókat, levonókat és sapkákat vehetünk – az üzleti érzék mindenekelőtt.

A videó amúgy valóban mókás, olyan azóta már világhírű beszólások hallhatóak benne, mint az „is this real life?” A videó Youtube-ra kerülése utáni másnap már hárommillió nézőt hagyott a háta mögött, a főszereplőt pedig azóta számos talk show-ban láthattuk, és persze készülnek a hamis/átírt „David” videók is.

Auto-tuning őrület
Nem a szó szoros értelmében vett autó-tuning, a dolognak ugyanis semmi köze az autókhoz. Az eredeti auto-tuning (pontosabban Auto-Tune) ötlet a Gregory testvérektől származik még 2009 áprilisából. Ők egyébként ismert Youtube-arcok, és a híres Chad Vaderral és még jó pár emberrel együtt abból élnek, hogy videókat tesznek a Youtube-ra, kvázi „Youtube-sztárok”. A Gregory testvérek készítettek pár paródiát, ahol ismert hírműsorok bemondói láthatók, miközben ők mindenféle montázsok segítségével kifigurázták az illető mondókáját, mindezt zenei köntösbe öltöztetve.

Innen az auto-tune (tune angolul dallam, hangsor) kifejezés: a politikusok, ismert emberek dalra fakadnak, miközben mondandójuk a régi marad. Politika, zene, vallás –  azóta minden átesett már egy ilyen „auto-tune” műveleten, és persze ezrével készültek a különböző auto-tune videók is. Az egyik legjobb, amikor egy TV-shop műsort alakítottak át rap-számmá
 
Három farkas és telihold - póló
Kinek van szüksége egy pólóra, amelyen három farkas és egy telihold látható? Többnyire senkinek. Hogyan lett mégis ez a póló az Amazon.com eladási listájának egyik első helyezettje

Nos, mindez úgy történt, hogy egy unatkozó netező vásárolt egy példányt az említett pólóból, majd (valószínűleg poénból, de az is lehet, hogy komolyan gondolta), írt egy „hivatalos” Amazon értékelést a termék oldalán. Alaposan, pontosan, konkrétan. Az értékelés (amely formai szempontból tökéletes volt) így nézett ki:

Előnyök:
Passzol a girhes alkatomra, vannak rajta farkasok, vonzza a nőket.
Hátrányok:
Csak három farkas (lehetne rajta több), nem látszódnak a farkasok ha keresztbe tett kézzel leülök, ha a sötétben világítanának, még jobb lenne.

Több sem kellett a hírhedten jó humorérzékkel rendelkező internetezőknek: a mókás értékelést olvasva egyrészt rengeteget eladtak a „Háromfarkastelihold” pólóból, ráadásul az Amazonon és több más oldalon is egyre-másra jelennek meg a komolyan megfogalmazott, szakmai értékelések, ilyen „farkasos” stílusban.
A póló azóta is hihetetlenül népszerű (csak írjuk be Youtube-on hogy „three wolf moon” és nem fogunk hinni a szemünknek), az USA-ban még a híradókba is bekerült a „póló őrület” - a póló készítője pedig degeszre kereste magát.

Hozzászólások