szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Február végétől a jelenleginél jóval transzparesebb lehet a Facebook hirdetési rendszere. Hamarosan azt is megnézhetjük, ki adta át a hirdetőnek az adatainkat.

Az elmúlt években nagyon sok kritika érte a Facebookot azért, mert a hirdetési rendszerük nem átlátható. Emiatt aztán nem volt tiszta az sem a felhasználóknak, hogy egy bizonyos hirdetés miért jelenik meg a hírfolyamukban. A Facebook erre találta ki a Miért látom ezt? menüpontot, ami megmutatta, hogy melyik hirdető és milyen célcsoportnak szeretné elérhetővé tenni a reklámját. Most úgy tűnik, hamarosan ennél jóval többet tudhatunk majd meg az adataink használatáról.

A TechCrunch egy (privát) Facebook-bejegyzésre hivatkozva azt írja, február 28-tól már nemcsak azt láthatjuk a fent említett menüpontra kattintva, hogy ki hirdet és milyen célcsoportban, hanem azt is, hogy hogyan jutottak el a hirdetőhöz a mi adataink. Ezeket lehet, hogy maga a hirdető szerezte meg, de az is lehet, hogy egy külsős partnercéget bízott meg azzal, hogy összegyűjtse a szükséges információkat.

Facebook / Advertiser Hub

Ez összességében nem jelenti azt, hogy biztosan nem élnek majd vissza bizonyos cégek a felhasználók adataival. Ugyanakkor a jövőben meg kell magyarázniuk, miként jutottak hozzá az adatokhoz, ez pedig transzparensebbé teheti a közösségi oldalt és annak hirdetési rendszerét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!