szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Counterpoint új kutatása szerint a nagyobb gyártók közül a Nokia frissíti leggyorsabban eszközeit a legújabb Androidra.

Ha globálisan nézzük, a Nokia a leggyorsabb a piacon, amelyik hozzáférhetővé teszi a friss oprendszert felhasználói számára. A vállalat sok telefonja már jelenleg is Android Pie rendszerrel működik, vagy legalábbis a gyártó kiadta a frissítést hozzá. Mindez a Counterpoint legfrissebb kutatásából derül ki. A társaság 10 legnagyobb mobilgyártót vizsgálta.

A Nokia és a Lenovo kivételével ebben a tekintetben a többi gyártó elég gyengén teljesített. Ez azért is aggasztó, mert a felhasználók új készülékvásárlási ritmusa lassul, egyre tovább használják készülékeiket. Emellett viszont hajlandók valamivel többet fizetni az új modellért, amikor úgy határoznak, hogy lecserélik a régit. A csúcskészülékek csereperiódusa világszerte növekszik, igaz ez Kínára, Európára, ahogy az Amerikai Egyesült Államokra is. Mostanra az átlagos készüléktartási idő eléri a 30 hónapot.

Counterpoint

Mindezek miatt különösen fontos, hogy a készülékeket támogassa a gyártó és szoftveres, illetve biztonsági frissítéseket adjon ki rendszeresen, hogy a fogyasztók a teljes életciklus alatt megfelelő teljesítményt és biztonságot élvezhessenek. Azok a gyártók, amelyek nem figyelnek a terméktámogatásra, amikor megtervezik az adott modellek életútját, könnyen vásárlókat veszthetnek.

„Az operációs rendszerekkel és a biztonsággal összefüggő frissítések relatív kis figyelmet kapnak az androidos okostelefonok esetében. Az iparági felmérésünk során azt tapasztaltuk, hogy csak néhány gyártó számára fontos ez a terület. Ezzel együtt jár az is, hogy mivel a gyártók nem foglalkoznak túl sokat a témával, a fogyasztók érdeklődése is alacsony marad. Olyannyira, a kutatásunk rámutatott arra is, hogy ez nem volt benne a top 10 elvárásban, melyek a legfontosabbnak számítanak a fogyasztók körében” – mondta a kutatás eredményeiről Peter Richardson, a Counterpoint kutatási igazgatója.

„A fentiek fényében nem túl meglepő, hogy a top gyártók elég kevés energiát ölnek a rendszeres frissítésekbe és a hibajavításokba, miközben ez egy kritikus eleme az okostelefonok folyamatos, biztonságos használatának. Sok olyan alapvető dolog, mint az akkumulátor üzemideje, a processzor, a kamera, vagy éppen a memória szoros összefüggésben áll az operációs rendszer teljesítményével. Álláspontunk szerint ez egy fontos szempont a fogyasztói élmények szempontjából, és ezt szélesebb körben fel kellene ismerni” – tette hozzá.

A 2018. harmadik negyedévétől kezdődően kiadott okostelefonok piacát nézve a top 10 gyártó közül a Nokia vezet 96 százalékkal, azaz a készülékeik ekkora hányadán fut a legfrissebb Android, a Pie – vagy legalábbis a gyártó kiadta a frissítést. Őket követi a Samsung 89 százalékkal, a harmadik helyen pedig a Xiaomi áll 84 százalékkal. A Xiaomi egyébként is jól áll a középkategóriás telefonok piacán, a készülékek jelentős része már a legfrissebb Androiddal érkezett.

Counterpoint

Pathak azt is hozzátette: „Sok tényező játszik szerepet egy szoftverfrissítésben. Néhány márka azonban lényegesen többet tesz az átlagnál azért, hogy a lehető leggyorsabban kiadja a legújabb Android-verziókat az összes készülékére. Csak néhány márka van ma a piacon, akiknek fontos, hogy mindig a lehető legújabb Android fusson a készülékeiken. A Nokia volt a leggyorsabb márka ebben a tekintetben, hiszen a teljes portfóliójuk 94 százaléka egy éven belül frissült a legújabb Android verzió kiadásához képest.

Tarun Path, a Counterpoint társigazgatója szerint jellemzően a drágább modellek kapják meg elsőként a frissítéseket, de a legújabb, legmegbízhatóbb szoftver igénye ugyanolyan fontos a közép- és alsókategóriás termékek esetében is, mint a csúcskészülékeknél. A Counterpoint kutatásában éppen ezért a gyártók teljesítményét árkategóriák alapján is vizsgálták. Ez az elemzés ismét a Nokiát hozta ki győztesnek.

A Xiaomi és a Lenovo szintén jól szerepelt, míg a „leglustábbnak” az Alcatel és a hazánkban kevésbé ismert Tecno bizonyult. Abbilash Kumar, a Counterpoint kutatási elemzője szerint ez leginkább azért lehet, mert ezeknek a márkáknak széles portfóliója van, az egyes modellek életciklusa pedig rövid. A termékeik gyakran a megjelenéstől kezdve alig hat hónapot élnek, ami azt jelenti, hogy kevésbé éri meg hosszú távú frissítéseket biztosítani hozzájuk.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Kivár a Huawei az Android lecserélésével

További haladékot kapott az Egyesült Államoktól a Huawei, talán ez is közrejátszik abban, hogy nyugodtan késleltetheti saját operációs rendszerének bevetését.