Feketén-fehéren: nyilvánosságra hozta számait a Netflix

Feketén-fehéren: nyilvánosságra hozta számait a Netflix

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár hazájában, az Egyesült Államokban megszorongatják, globálisan azért növekszik a Netflix. Először osztotta meg a nyilvánossággal a számait a legnépszerűbb video-streaming szolgáltató.

A Netflix minden fórumon, de leginkább a befektetőknek és a médiának hangsúlyozza globális törekvéseit, azonban most történt meg először, hogy számokkal is bemutatta, mit jelent ez. Kiderült például, hogy – a versenytársak megjelenése miatt – több mint egy évtized alatt először esett vissza amerikai előfizetőinek száma. Ezzel a ténnyel (és a körülményekkel) nem nagyon tudnak mit kezdeni, nem véletlen, hogy a szolgáltató erősen fókuszál az Amerikán kívüli régiókra. 2016 januárja óta – Kína kivételével – szinte mindenhol streamingel a világon.

E stratégia egyik gyakorlati következménye, hogy a japán vagy az amerikai felhasználók egy időben nézhetik meg például a Stranger Things legújabb részét, és olyan sorozatok is vannak, amelyek nem Amerikából indulnak hódító útjukra.

A Netflix benyújtotta számait az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelethez. Az adatok szerint míg Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 2017. március végére összesen 19,7 millió előfizetőjük volt, addig idén szeptemberben 47,4 millióra nőtt ez a szám. Bár Ázsia jelenleg a Netflix legkisebb piaca, azért gyorsan növekszik, 4,7 millió előfizetőről 14,5 millióra ugrott a szám az említett időkereten belül.

Netflix-előfizetők régiónként 2019 Q3
©

A Netflix azt is elmondta a befektetőknek, hogy mennyi pénzt szed be az előfizetőktől a világ különböző részein. Az Egyesült Államokban például havonta átlagosan 12,36 dollár bevételt generál minden ügyfél, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 10,26 dollárt. Latin-Amerikában jelentősen eltérőek az árak és a promóciók, itt csak 8,21 dollárt fizet egy felhasználó.

Átlagos havi előfizetői bevétel 2019 Q3
©

Kevésbé tetszik a befektetőknek az indiai stratégia, itt ugyanis jóval alacsonyabb árral dolgozik a szolgáltató, a mobilos előfizetés például havi 900 forint körüli összegbe kerül.

Ha érdeklik a Netflix bejelentései és újdonságai, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.