szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Leszámol a teljes képernyőt kitakaró, mindenkit zavaró hirdetésekkel az Android érkezőben lévő új verziója.

A Google-nél is tudják, hogy a teljes képernyőn elterülő reklámok mindenkit zavarnak, és tesznek is érte, hogy csak azok az alkalmazások tudjanak ilyet küldeni, amelynél a felhasználó engedélyt ad rá.

A GSMArena magyarázza, hogy az ilyen reklámok mögött az Android operációs rendszer USE_FULL_SCREEN_INTENT nevű jogosultsága áll. Ezt nem azért találták ki, hogy könnyen lehessen idegesíteni a felhasználókat, ez a jogosultság szükséges például a hívásokat bonyolító alkalmazásnak ahhoz, hogy teljes képernyőn megjelenhessen, ha befut egy telefonhívás. A gondot az jelenti, hogy néhány alkalmazásfejlesztő szívesen visszaél ezzel a jogosultsággal, hogy a tartalmat egy az egyben kitakaró hirdetéseket jelenítsen meg.

Az Android 14-re frissítő felhasználók könnyen tehetnek majd az ilyen visszaélések ellen: alkalmazásonként lehet majd engedélyezni/tiltani a jogosultságot. Amikor felkerül a mobilra egy új alkalmazás, akkor – a hívásokat és riasztásokat kezelő appok kivételével – alaphelyzetben tiltva lesz a jogosultság, tehát a felhasználó kifejezett engedélye után tudnak csak ilyesmit csinálni a programok. A már a mobilon lévő appoknál kézzel lehet majd megvonni a jogosultságot.

X / @MishaalRahman

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!