HVG
Autó
Nálunk sem szabadna, de máshol szigorúan büntetnek is az indokolatlan motormelegítést
A saját kényelmünkön kívül nincs is sok értelme.
Elgondolkodott már valaki azon, miért is potenciális veszélyforrás az, ha vezetés közben eszünk, iszunk vagy dohányzunk? – teszi fel a kérdést az Autómenedzser.hu vezetéstechnikai szakértője.
Az autó akkumulátorának minőségéről nem sokat árul el az ára. Legalábbis egy Németországban végzett teszt készítői erre a következtetésre jutottak. Az ADAC német autóklub szakemberei tíz különböző márkájú és árú akkumulátort vizsgáltak meg. A végeredmény: a legdrágább modell végzett a legrosszabb helyen.
Az olaj világpiaci árainak folyamatos növekedése miatt nem várható, hogy megáll az üzemanyagárak növekedése. Ha azonban betartja a következő tíz szabályt, benzint és pénzt takaríthat meg, ráadásul a környezetet is védheti.
Cseh vagy német nemzetiségű volt-e a csehországi nehézipar egyik megalapítója Emil Skoda? Erről robbant ki vita a közelmúltban a csehek és a németek, illetve osztrákok között.
A benzin ár ismét közelít a 300 forintos szinthez. Most a legolcsóbb benzin is többe kerül, mint egy évvel ezelőtt a legdrágább. Ezúttal azonban aligha várható állami beavatkozás.
Még mindig beszédtéma a magyar busz ausztriai balesete. A szomorú esemény három ember életébe került, de a súlyos sérültekről sem szabad megfeledkeznünk. Vezetéstechnikai tanácsok.
A modern technika, az üzemanyag-spórolós befecskendezős motor nem elég a takarékossághoz. Legnagyobb részt a sofőrön, illetve vezetési stílusán múlik, mennyit fogyaszt az autó.
Bármilyen jó autóról, bármilyen bámulatos teljesítményéről, menettulajdonságairól is legyen szó, azzal tisztában kell lennünk, hogy a legtöbb esetben a leggyengébb láncszemet a gumi jelenti a rendszerben.
Vezetéstechnikai sorozatunk újabb részében a városi vezetés rejtelmeiről, a közlekedőkre leselkedő veszélyhelyzetekről és megoldásaikról lesz szó.
Miközben a béke Nobel-díjat az ENSZ genfi székhelyű zöld szervezete és egy volt amerikai alelnök kapta idén, a politikusok, beleértve az uniós döntéshozókat, nem sokat tudnak, vagy akarnak tenni a klímaváltozás ellen. Az unió 27 tagúra bővülésével 8 százalékkal csökkent a szén-dioxid-kibocsátás a kilencvenes évekhez képest, ugyanakkor a közlekedésből adódó kibocsátás 25 százalékkal nőtt. Ezért is hangzik teljesíthetetlennek az az uniós elképzelés, miszerint 2020-ig 20 százalékkal kellene csökkenteni az unió közlekedésből adódó szén-dioxid-kibocsátását.
Kik készítenek páncélozott személyautókat? Mennyibe kerülnek? Mire használhatók? Milyen védelmet nyújtanak? E kérdéseket túl kényelmetlennek találják az autógyártók és a területre szakosodott cégek. Az információ visszatartása a téma jellegénél fogva érthető, ám bármennyire igyekeznek is az érintettek, mindent nem tarthatnak titokban.
Nem csupán az autópálya-építés, de a kartellezés is drága mulatság. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által 7 milliárd forintos bírsággal sújtott öt autópálya-építőnek a beruházó is benyújtotta a számlát: 32 milliárdos kártérítést követel. A cégek – vélhetően visszautasító – válaszai a hét közepére érkezhetnek meg. Az állam évekig futhat a pénze után.
Látni és láttatni. Sokat hangoztatott szlogen, rengeteg igazságtartalommal. Az emberi szem, sokkal előbb észreveszi a mozgó pontokat, ha fényesek, mint ha nem lennének kivilágítva. Vezetéstechnikai tanácsok a szakértőtől.
Két torony magasodik a wolfsburgi kastély szomszédságában. Nem a Vasudvar gonosz őrei és urai, füstöt okádó szörnyetegei munkálkodnak, hanem a jövő épült fel itt.
Közeleg a tél, s bár az utak még nem csúsznak, érdemes fölkészülünk a fagyos napokra. Hogyan tehetjük fűthetővé a kocsifelhajtót, ha megépítésekor elfeledkeztünk erről?
Bioetanol, napelem, tíz perc alatt újratölthető akksik, gravitációs meghajtás – számos megoldás jelentkezik az alternatív üzemanyagok világában. Válogatásunkban a különcök közül emeltünk ki tízet, figyelve a treehugger.com és a wired.com összeállításaira is. Szempontunk nemcsak az eredményesség és a különlegesség volt, hanem az is, hogy figyelemre és irigylésre méltó külsejű csodákat mutathassunk be.
Hemzsegnek az úton az elütött állatok tetemei. Leggyakrabban kutyák, macskák, sünök, rókák és más kis testű állatok múlnak ki, de néha ennél jóval nagyobb testűek is pórul járnak. És akkor az autós is. Vezetéstechnikai tanácsok.
A nézők pulzusát az egekbe kergető, akciófilmekre emlékeztető televíziós reklám: gyönyörű, fiatal nő helikopterről ereszkedik egy autót szállító kamionra. Jóváhagyólag megvizsgálja a méretes csomagtartót és a széles hátsó ülést, mielőtt beugrana a kormány mögé és lehajtana az útra. „India gyors, széles karosszériájú autója” – hirdeti a felirat, miközben a fekete szépség elviharzik.
Nincs annál felháborítóbb, amikor felelőtlen szülők szabadjára engedik gyerekeiket, hadd élvezzék állva, játszva, biztonsági öv és gyerekülés nélkül az utazást. Vezetéstechnikai tanácsok felelősségteljes szülőknek, szakértőtől.
Az autósiskolák kíméletlen konkurenciaharca, a nyomott árak, s nem az állítólagos korrupció áll a friss jogosítványosok egyre gyöngébb vezetői tudása mögött – állítja az Autómenedzser által megkérdezett szakértők java.
Menczer azt mondta Magyarnak, azért jött ide, hogy végre egy férfivel is találkozzon, mire Magyar azzal vágott vissza, hogy Menczernek büdös és habzik a szája.
Az elemző szerint politikatörténeti pillanattá vált a szócsata.
Az ellenzékiként ismert melegeknek épp máglyát rakat a hatalom a leggátlástalanabb verőembereivel. A hűséges alattvaló viszont puhára esik a huszonöt fős buliból is – írja publicistánk.
Még azelőtt döntött így, hogy szavaztak volna a kérdésben.
A feladatok jelentős részét ez év végéig, sőt „azonnal” kell elvégezni.
Orbán Balázs doktorit véd az ELTE-n. Cikkünk folyamatosan frissül.
Sok sebből vérzik Orbán Balázs tudományos fokozatszerzése, igazi 22-es csapdája, írja szerzőnk.
A DK képviselője 900 ezer forintos pénzbüntetést kapott, a parlament pedig elveszi a mandátumát. Időközi választás jön.
Magyar Péterhez hasonló, veszélyes ellenfele rég nem volt Orbán Viktornak, a Fidesz dühödt támadásai leperegnek róla – írja Paul Lendvai.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.