szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

Hatalmas zsúfoltságra panaszkodnak a 4-es metrón utazók a Déli pályaudvar kiesése óta. A metró sűrítéséhez azonban az automata metróüzemet irányító szoftvert is módosítani kellene.

Elviselhetetlen a zsúfoltság a 4-es metróban a Déli pályaudvar lezárása miatt, írja Facebookján a Közlekedő Tömeg.

Mint mi is megírtuk, a Déli pályaudvart felújítás miatt lezárták két hétre, de a MÁV nem biztosított pótlóbuszokat az utasok számára, így nem meglepő, hogy sokkal többen használják a 4-es metrót Kelenföldről, mint eddig.

A Metróért Egyesület Facebook-bejegyzéseiből azonban kiderül, a 4-es metrót a szerelvények korlátos száma miatt jelen üzemeltetési körülmények között nem lehet sűríteni. Illetve mivel a metró automata üzemmódban közlekedik, a sűrítéshez a szerelvényeket irányító szoftvert (CBTC) is módosítani kellene.

A Közlekedő Tömeg szerint egy tartalék szerelvény forgalomba állításával, és az automata program módosításával érdemi sebességnövelést, és ezzel sűrűbb közlekedést lehetne elérni.

Az automata átprogramozása és a sebesség növelése azonban bizonyára időigényes művelet. A vágányzár október 17-én, azaz alig több mint egy hét múlva véget ér.

A 4-es metró elindulásakor még attól félt mindenki, hogy nem használják elegen a metrót, ezért Brüsszel vissza fogja kérni a megépítésére költött támogatás egy részét.

Hát tessék, erre most mennyi utas használja!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!