Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"72e749fe-7297-44f4-b388-4e8b76afe775","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Munkáspárt elnöke még azt is megkockáztatta, hogy Magyar Péter hatalomra kerülése súlyosabb helyzetet eredményez, mint ami a szovjet megszállás alatt volt.","shortLead":"A Munkáspárt elnöke még azt is megkockáztatta, hogy Magyar Péter hatalomra kerülése súlyosabb helyzetet eredményez...","id":"20250529_thurmer-magyar-diktatura-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72e749fe-7297-44f4-b388-4e8b76afe775.jpg","index":0,"item":"4cb5cab8-888e-4860-a5e1-da0c6d8e3763","keywords":null,"link":"/elet/20250529_thurmer-magyar-diktatura-propaganda","timestamp":"2025. május. 29. 21:05","title":"Thürmer Gyulát a nácikra emlékezteti Magyar Péter, Stefka Istvánnál rettegett a diktatúrától","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Odu Store-nak már negatív a saját tőkéje, miután a működése egyetlen évében sem tudott nyereséget termelni.","shortLead":"Az Odu Store-nak már negatív a saját tőkéje, miután a működése egyetlen évében sem tudott nyereséget termelni.","id":"20250530_Orban-Rahel-bababolt-odu-store-veszteseg-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f.jpg","index":0,"item":"b89e0f43-c207-4cb7-bb37-6beba9915128","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Orban-Rahel-bababolt-odu-store-veszteseg-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 18:32","title":"Sántít a saját láb, négy év alatt negyedszer lett veszteséges Orbán Ráhel bababoltja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fcf17a7-5d6f-4c50-b057-5b184b180463","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lap úgy tudja, még nem kezdődött meg az üzemhez kapcsolódó szennyvíz- és víziközmű-fejlesztések egy részének kivitelezése, amelyek szükségesek lennének a próbagyártás startjához.","shortLead":"A lap úgy tudja, még nem kezdődött meg az üzemhez kapcsolódó szennyvíz- és víziközmű-fejlesztések egy részének...","id":"20250530_CATL-Debrecen-akkumulator-akkugyar-cellagyartas-egy-ev-csuszas-szennyviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fcf17a7-5d6f-4c50-b057-5b184b180463.jpg","index":0,"item":"b71d00ea-524f-43d7-9415-bfedc8a6e178","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_CATL-Debrecen-akkumulator-akkugyar-cellagyartas-egy-ev-csuszas-szennyviz","timestamp":"2025. május. 30. 10:22","title":"24.hu: Egy évet is csúszhat a cellagyártás indulása a debreceni CATL-akkugyárnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b171af2-935e-43ec-8799-1af6ac4e4c54","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A 24.hu szerint több mint 9 milliárd forintot inkasszóztak a lebukott cégek számláin.","shortLead":"A 24.hu szerint több mint 9 milliárd forintot inkasszóztak a lebukott cégek számláin.","id":"20250530_Budapesti-Nagybani-Piac-NAV-kommandosok-akcio-letartoztatasok-inkasszo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b171af2-935e-43ec-8799-1af6ac4e4c54.jpg","index":0,"item":"82e05a41-3662-468f-9640-36c8fdafa46d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Budapesti-Nagybani-Piac-NAV-kommandosok-akcio-letartoztatasok-inkasszo","timestamp":"2025. május. 30. 12:41","title":"Legalább 70 embert elvitt a kommandósokkal megerősített NAV-különítmény a Budapesti Nagybani Piacról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcf7bc44-8b3d-478a-ad54-720f619112de","c_author":"Hermann Veronika","category":"360","description":"Antall József – legalább szóban – 15 millió magyar miniszterelnöke akart lenni. Orbán Viktor eljutott oda, hogy megelégszik azzal, ha nem egészen kétmillió magyar miniszterelnöke. Már szóban sem próbál egy nemzethez beszélni – mutatja be elemzésében Hermann Veronika, a Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet oktatója az ELTE-n.","shortLead":"Antall József – legalább szóban – 15 millió magyar miniszterelnöke akart lenni. Orbán Viktor eljutott oda...","id":"20250531_Hermann-Veronika-Orban-arulasa-a-haza-lehet-ellenzekben-amig-o-hatalmon-maradhat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcf7bc44-8b3d-478a-ad54-720f619112de.jpg","index":0,"item":"d949a352-a832-4c72-94f4-7701d971daf4","keywords":null,"link":"/360/20250531_Hermann-Veronika-Orban-arulasa-a-haza-lehet-ellenzekben-amig-o-hatalmon-maradhat","timestamp":"2025. május. 31. 08:45","title":"Orbán árulása: a haza lehet ellenzékben, a gyűlölőknek odavetve, amíg ő hatalmon maradhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c165325-f4a4-4ac2-a807-68e5fdb98f76","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A részvényárfolyamokra vonatkozó feltétel teljesült, már csak ki kell húznia három évig a légitársaság élén.","shortLead":"A részvényárfolyamokra vonatkozó feltétel teljesült, már csak ki kell húznia három évig a légitársaság élén.","id":"20250529_ryanair-oleary-bonusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c165325-f4a4-4ac2-a807-68e5fdb98f76.jpg","index":0,"item":"b6ed89ef-7c28-407d-b9d2-8c0970a53dda","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_ryanair-oleary-bonusz","timestamp":"2025. május. 29. 20:35","title":"Hatalmas bónuszra vált jogosulttá a Ryanair-vezér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7444c331-8d44-4bbe-a5c7-a9bafa030717","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A sorozatos bírságok utáni átmeneti üzembezárás nem tett jót a dél-koreai cég működésének.","shortLead":"A sorozatos bírságok utáni átmeneti üzembezárás nem tett jót a dél-koreai cég működésének.","id":"20250529_Oriasit-zuhant-tavaly-a-mergezesekrol-es-halalos-baleseteirol-hirhedt-SungEel-akkufeldolgozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7444c331-8d44-4bbe-a5c7-a9bafa030717.jpg","index":0,"item":"4ad1943e-b8ae-4566-9be3-b29aa3b5cdb5","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_Oriasit-zuhant-tavaly-a-mergezesekrol-es-halalos-baleseteirol-hirhedt-SungEel-akkufeldolgozo","timestamp":"2025. május. 29. 15:18","title":"Óriásit zuhant tavaly a mérgezésekről és halálos balesetekről hírhedt SungEel akkufeldolgozó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"224e9858-b914-43d5-b100-8fd5b0988e5c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Megszavaztattuk olvasóinkat Török Gábor elméletéről, hogy vajon Orbán Viktornak át kell-e adnia a miniszterelnök-jelöltséget valaki másnak a 2026-os választás előtt. Íme az eredmény.","shortLead":"Megszavaztattuk olvasóinkat Török Gábor elméletéről, hogy vajon Orbán Viktornak át kell-e adnia...","id":"20250530_hvg-szavazas-orban-viktor-miniszterelnok-jeloltseg-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/224e9858-b914-43d5-b100-8fd5b0988e5c.jpg","index":0,"item":"3799df30-a056-406d-9002-5a6cb339e8d8","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_hvg-szavazas-orban-viktor-miniszterelnok-jeloltseg-valasztas","timestamp":"2025. május. 30. 13:19","title":"A HVG szavazása szerint Orbán bukóban van, jobban járna a Fidesz, ha mással vágna neki a jövő évi választásnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.
Jól felszerelt, ízléses beltérrel megáldott példánnyal hozott össze a sors: a világos barna fautánzat, a puha műanyagból készült bézs színű műanyag borítás, az alumínium hatású betétek harmóniában vannak egymással és a prérifarkas-szürke, jól bordázott, sportos tartású ülésekkel. Az elektromosan mozgatható bőr/alcantara ülés háttámlája tökéletesen tartotta bennem a lelket, az ülőlap oldalmerevítései viszont nyomták a hátsómat, túl szűk, túl keskeny. Sok vevő panaszkodik is emiatt a kereskedőknek.
Extralistáján minden olyan tartozék szerepel, ami egy üzleti autóhoz elengedhetetlen: multifunkciós szervokormány, kétzónás automatikus klíma, Bluetooth-kihangosítás (nem sikerült a saját telefonommal társítani), beépített mobiltelefon, ülésfűtés, négy elektromos ablakemelő, elektromosan behajtható és állítható tükrök, bi-xenon fényszórók kanyarfénnyel, parkolássegítő radarok elöl és hátul, elektromosan mozgatható hátsó árnyékoló roló, akár 20 kilométer/órás sebességet is tartó, könnyen irányítható tempomat.
Ilyen technikai arzenállal, valamint az összerakás minőségével, menetdinamikájával, a vezetés komfortjával nem csak, hogy bekopogott a prémium autók ajtaján a Passat, de jócskán be is lépett az exkluzív klub ajtaján.
Esti használatban vörös/kék fények orgiája kápráztatja el a bent ülőket, ám a kinti világot is kápráztattam rendesen, igaz, akaratomon kívül. Tesztautóm xenon-izzói ugyanis nem nyughattak, és miután a vezérlő elektronika a megfelelő magasságba beállította, indulás után gondolt egyet a rendszer és tompított helyett távolságiként működött. Minden szemből jövő autó villogott. Első este nem értettem ezt a felzúdulást és viszont vakítottam őket a távolságival. A kertben derült ki, hogy a kelleténél jobban sugárzik a kocsi, úgy bevilágította a teret, hogy a szomszéd utcában párzó egereket is jól lehetett látni. Második este már lincselős hangulat vett körbe a Pestről kivezető utakon, jobbnak láttam inkább nappal használni a kocsit. A probléma egyébként könnyen orvosolható, csak házilag kivitelezhetetlen, egy szervizlátogatás elég a gyógyuláshoz, ahol műszerrel beállítják a helyes szórási magasságot.
Futóműve tetszett, bár kicsit feszes, a kisebb úthibákon kellemesen átsiklik, a nagyokban ráz, kanyarokban jó az útfogása. Motorja elképesztően csendes. Ilyen kulturált és halk dízellel ritkán találkozni. A megdöbbentő az benne, hogy mindezt egy Passatról mondom, amelynek cicegő, rotyogó, kvartyogó és kattogó dízelhangjára még a lázas csecsemő is felébredt, ha megállt a taxi a lakótelepen. Nagy szerencséjük van azoknak, akik már a közös nyomócsöves turbóval vihetik haza jó pénzért megvásárolt autójukat, és fájhat a fejük azoknak, akik fél éve vették át új Passatjukat, még a TDI-k fúvókás őskorszakából.
A common-rail technika (CR) a Tiguan után a Passat kínálatába is megérkezett. Forgatónyomatékának 320 newtonméteres maximális értéke 1800 és 2500 percenkénti fordulatszám között áll a vezető rendelkezésére. A 140 lovas teljesítményű Passat 2.0 TDI csúcssebessége 206 kilométer/óra, miközben átlagfogyasztása gyári adatok alapján 6,4 liter 100 kilométerenként. Nálam városi használatban, a háromszáz kilométeres tesztelés során 7,5 liter gázolajat kajált száz kilométerenként az autó.
A CR TDI mellett a DSG érdemel külön figyelmet, a hatsebességes, kettős tengelykapcsolós váltószerkezet pontosan és rázkódásmentesen dolgozik, ráadásul sokkal gyorsabban, mint ahogy azt az ember tenné. Eleinte szokni kell azt, hogy az automatákkal ellentétben itt nem kell folyamatosan nyomni a gázt, hanem együtt kell érezni a váltás örömét az autóval, néha felengedni a pedált, hagyni, hogy ugorjon egyet a sebesség, majd újra odalépni neki. Szinkronban a géppel, ezt kívánja meg a technika ördöge. Erős gázra jól reagál a váltó és a motor, az autó sportosan meglódul, sportfokozatban csikorgó kerekekkel indul.
A Passat a német vásárlók legkedveltebb középkategóriájú modellje, 2007-ben 20,3 százalékos piaci részesedéssel szegmense legsikeresebb modelljének számított. A 2.0 TDI motor szintén „bestseller”, amelyet átlagosan minden második Passat-vásárló választ.
Generációról-generációra egyre jobb, mind közelebbről támadja a konszern topmodelljét, az A4-es Audit. Természetesen csak a minőségben, hisz méreteiben már túlszárnyalta amazt, elég csak az 565 literes csomagtartóra gondolni. A pakolást síalagút és síkban dönthető háttámlák teszik teljessé, az ülések hátul kényelmesek, a beszállás és a kiszállás fájdalommentes.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
Az Év Cégautójának választották a Volkswagen Passat Variant és a Seat Leon típusokat. Az évente megtartott versengést a Firmenauto szaklap és a Dekra hirdette meg. A Volkswagen konszern két típusa szerezte meg az első helyezést a 40, illetve a 20 ezer euró alatti kategóriában.
Hiába az 5,8 milliárd forint támogatás, 760 millió forint veszteséget hozott össze a Megafon. A személyi kiadások nagyot ugrottak, 877 millió forintról 1,3 milliárdra.