Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és élelmiszerhulladék megfelelő lakossági gyűjtése segíthet. Borsfay-Horváth Judittal, a MOHU közszolgáltatási termék és anyagáram vezetőjével beszélgettünk az ezzel kapcsolatos legfontosabb kérdésekről, a lakosság tudatosságának jelentőségéről és az ígéretes fejlesztésekről.","shortLead":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és...","id":"20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee.jpg","index":0,"item":"37b75b9b-c35a-47bf-b289-d4a8ccd735c3","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","timestamp":"2025. május. 31. 15:30","title":"Van, aminek nem a vegyes kukában kellene landolnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"990c1592-3377-423e-a2ea-a79d0dd13f6d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A rendőrség a Kúria szombati döntése után gondolta meg magát.","shortLead":"A rendőrség a Kúria szombati döntése után gondolta meg magát.","id":"20250601_Megis-megtarthato-a-vasarnap-delutani-szivarvanyos-menet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/990c1592-3377-423e-a2ea-a79d0dd13f6d.jpg","index":0,"item":"ebb0870e-2fcb-4c2b-8775-46a08d89aa2b","keywords":null,"link":"/elet/20250601_Megis-megtarthato-a-vasarnap-delutani-szivarvanyos-menet-ebx","timestamp":"2025. június. 01. 14:04","title":"Mégis megtartható a vasárnap délutáni szivárványos menet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5af54b1-5e73-4a39-a7c0-52377afbc287","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A profit alig valamicske, semmiség a régi szép időkhöz képest, de legalább nem milliárdos veszteség, mint a válás után közvetlenül.","shortLead":"A profit alig valamicske, semmiség a régi szép időkhöz képest, de legalább nem milliárdos veszteség, mint a válás után...","id":"20250531_Meszaros-Lorinc-exveje-ujra-nyereseget-tudott-csinalni-a-valas-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5af54b1-5e73-4a39-a7c0-52377afbc287.jpg","index":0,"item":"2d59603c-87d0-4195-a03e-ff7aef7a91ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Meszaros-Lorinc-exveje-ujra-nyereseget-tudott-csinalni-a-valas-utan","timestamp":"2025. május. 31. 15:35","title":"Mészáros Lőrinc pária exveje újra nyereséget tudott csinálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c22097dd-25cc-4945-b296-6a64f233218d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nehéz mérni, pedig a szén-dioxid az egyik leghatékonyabb módszere a közelgő vulkánkitörések előrejelzésének – de egy új módszerrel a jövőben akár az űrből is követni lehet majd ezeket a jeleket.","shortLead":"Nehéz mérni, pedig a szén-dioxid az egyik leghatékonyabb módszere a közelgő vulkánkitörések előrejelzésének – de egy új...","id":"20250531_vulkankitoresek-elore-jelzese-falevelek-mulhold-megfigyeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c22097dd-25cc-4945-b296-6a64f233218d.jpg","index":0,"item":"e094ed42-4dac-4f8f-987a-d2286d26d34f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_vulkankitoresek-elore-jelzese-falevelek-mulhold-megfigyeles","timestamp":"2025. május. 31. 12:03","title":"Életmentő jelzést adhatnak le a falevelek, csak tudni kell olvasni belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az eddigi legnagyobb támadását hajtotta végre Ukrajna, ráadásul orosz területről, előre elrejtett drónokkal támadták a légi bázisokat. Legalább negyven orosz harci gépet semmisítettek meg vagy tettek használhatatlanná.","shortLead":"Az eddigi legnagyobb támadását hajtotta végre Ukrajna, ráadásul orosz területről, előre elrejtett drónokkal támadták...","id":"20250601_ukrajna-oroszorszag-haboru-dron-tamadas-bombazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2.jpg","index":0,"item":"92f2837d-066e-4dc6-a60e-c9b6b60e4f8d","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_ukrajna-oroszorszag-haboru-dron-tamadas-bombazo","timestamp":"2025. június. 01. 18:44","title":"Tucatjával lőtték ki az ukránok az orosz bombázókat Oroszországba csempészett drónokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni egy magyar vállalkozás.","shortLead":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni...","id":"20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e.jpg","index":0,"item":"f4732b90-4863-41a7-a668-3ab9466b379d","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","timestamp":"2025. május. 31. 08:30","title":"Marhagázos feladat: egy startup és Balogh Petya kellett hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A 10 százalékkal csökkenő árbevétel ellenére a profit 20 százalékkal nőtt.","shortLead":"A 10 százalékkal csökkenő árbevétel ellenére a profit 20 százalékkal nőtt.","id":"20250531_interior-design-szijjarto-peter-feleseg-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"ef9abd94-4e77-40b1-9ac1-5db8ae27f716","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_interior-design-szijjarto-peter-feleseg-profit","timestamp":"2025. május. 31. 20:36","title":"Szijjártó Péter felesége tavaly 400 milliós osztalékot vett ki a kft.-jéből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. június. 01. 15:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""}]
Az Opelnél Ecoflexnek hívják a kevés károsanyag-kibocsátású és alacsony fogyasztásra ítélt környezetkímélő sorozatot. Ám, amellett, hogy az Ecoflex-program keretein belül Opelék Budaörsön fákat ültetnek, nem lett zöldebb ez a Meriva sem.
Adott egy jól ismert, 1,25 literes motor, amelyet előszeretettel hívnak az Opelnél 1,3-asnak, étvágya alaphangon is barátságos. Nem is várunk el mást egy 75 lóerős kis öngyulladóstól. Az Ecoflex-modellek esetében a jó motor mellé hosszú váltóáttételeket (70-nél 2000 alatt pörög a főtengely, 100-nál 2200-vel) társítottak, így akár folyamatosan ötödik sebességben autózhatunk 40 és 140 kilométer/órás sebesség között. Ez nagyon kényelmessé teszi az autózást, feltéve, ha ráérünk, a gyorsulás ugyanis nem az erőssége. Városban dinamikus, alapjáraton, autópályán és emelkedőn borzasztóan hangos. Tesztautómon 15-ös Pirelli téli gumik voltak.
A gyengécske motor ellenére jól éreztem magam a Merivában, a kisautó, kis motor, nagy tér elv jó kedvre derített. Szinte egész héten siettem ide-oda, ezért direkt vadabban hajtottam az öregecske mini egyterűt. Eljárt a Meriva fölött az idő, mert bár volt egy kis ráncfelvarrása 2006-ban, 2002-óta szinte változatlan formában rója az utakat. Valójában nem más, mint egy felfújt régi Corsa variálható ülésekkel. Ebben nagy a Meriva, a Zafirához hasonlóan könnyedén és logikusan variálható a beltere: a hátsó ülések padlóba süllyeszthetők, tologathatók, négyszemélyessé is alakítható az autó, sőt, az anyósülés lefektetésével akár 2,4 méteres tárgyakat is szállíthatunk. A csomagtartó elég a mindennapokra, van rögzítő háló és a pótkerék fölött egy kisebb rejtett rekesz.
Az együtt eltöltött egy hét során kis piaci felmérést végeztem a Meriva-sofőrökről. Kiderült, hogy ezt az autót többnyire nők vezetik: 16 megfigyelt autóból 10-ben a gyengébbik nem képviselője (62,5 százalék) fogta a volánt. Jellemzően 30 körüli gyermekes anyákat ismertem fel bennük.
Cosmo felszereltséggel tesztelhettem a Merivát, fedélzeti számítógép nem volt a kocsiban, légzsákból is csak kettő, az ESP is hiányzott (160 ezer forint a felára), ám volt Twin Audio rendszer (klímával, deréktámasszal egy csomagban 162 ezerért vihetjük). Ez arra szolgál, hogy az elöl zenét vagy rádiót hallgatóktól függetlenül a hátsó sorban helyet foglalók fülhallgatóval saját muzsikát élvezhetnek. Felejtős történet, hisz a mai világban már van mp3-lejátszó és zenemobil is, inkább az ESP-re költsünk vagy plusz négy légzsákra (183 ezer forint). Van négy elektromos ablakemelő, elektromos tükrök (13 ezer forint), szervokormány és ABS. Futóműve kemény, rossz úton dobál. Hátul sem rossz ülni, a fejtér minden pozícióban nagy, akár kétméteres cingár férfiak is kényelmesen vezethetik.
Az beltér fakó, az ülések valószínűleg hamar elhasználódnak, a karfa nekem útban volt. A kapcsolók elrendezése ergonomikus, a CD-rádió a kormányról is vezérelhető. Az autóból a kilátás jó, nem hiányzott a tolatóradar. Az első ülések fejtámláinak a hátsó fele műanyag, a biztonsági öveket már csak ezért is ajánlott bekapcsolni hátul is, erős fékezésnél garantált a monokli vagy az orrtörés. A biztonsági övek becsatolására nem figyelmeztet a tesztelt Meriva. Az EuroNCAP töréstesztjén 2003-ban négy csillagot kapott az autó.
Fogyasztásával nem vert hátba a Meriva, kedvezőbbre számítottam. Száz kilométerenként 6,2 literes átlagot mértem. Mentségére legyen mondva, főként városban használtam és siettem. Ecoflex jellege a nulla forintos felszereltségi szintben, a fenekén lévő feliratban és a színes fordulatszámmérőben kimerül. Ez utóbbi egyébként hasznos, zölddel jelöli azt a tartományt, ahol gazdaságos a vezetés, pirossal, ahol nem. Merivához legolcsóbban 3,3 millióért juthatunk hozzá, a kipróbált dízel változat félmillióval drágább alapáron.
Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.
Barátságos és variálható az Opel Zafira, az egyterű autózás első ikonjának legújabb reinkarnációja. Egyszerű vonalai elegánsak és lényegre törnek: ez az autó a családnak készült. Alapmotorja nagyon gyenge.
Ez az idő is eljött: lecserélik a Vectrát. Szép történet volt, az utóbbi évtizedek legnemesebb Opeljét búcsúztatja el az Insignia. Meglepően jó autó született, extralistáján megjelent az innováció és az ára is kedvező. 2009-től még olvasni is tud. Vezettük.
Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.
Nem hagyományos tartós teszten volt nálunk az icike-picikét megújult Opel Astra, hanem csak egy hosszú túrán, 2500 kilométert tettünk meg nyolc nap alatt itthon és külföldön.
Állítólag sokat dolgoztak a német mérnökök, hogy opelesítsék a koreai Captiva édes testvérét. A műtét sikerült, a kocsinak valóban Opel szaga van, de nagy benzines motorja nem győzött meg. 150 lovas dízelben az igazi.