Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Marco Rubio éppen azt jelentette be, hogy bezárják a külföldi dezinformáció ellen küzdő szolgálatot. Ezt azzal indokolta, hogy „meg kell védeni az amerikaiak véleménynyilvánítási szabadságát”. ","shortLead":"Marco Rubio éppen azt jelentette be, hogy bezárják a külföldi dezinformáció ellen küzdő szolgálatot. Ezt azzal...","id":"20250417_rubio-dezinformacio-szolasszabadsag-komment-borton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885.jpg","index":0,"item":"219e87ba-5133-46ed-9928-67e05c435cb9","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_rubio-dezinformacio-szolasszabadsag-komment-borton","timestamp":"2025. április. 17. 09:34","title":"Az amerikai külügyminiszter szerint Európában egy internetes véleményért is 60 nap börtön járhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gép kigyulladt.","shortLead":"A gép kigyulladt.","id":"20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72.jpg","index":0,"item":"e13b022f-6c20-4624-9d32-ca6ce493f038","keywords":null,"link":"/elet/20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","timestamp":"2025. április. 17. 14:51","title":"Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító az USA-ban, mert nyúl került a hajtóműbe – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75c5fd62-b943-4682-b2e2-8931d04c9c86","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Vagy a kutya, vagy az iskolai végzettség – a kettő között kellett döntenie.","shortLead":"Vagy a kutya, vagy az iskolai végzettség – a kettő között kellett döntenie.","id":"20250417_Kitiltottak-a-vakvezeto-kutyas-diakot-az-iskolajabol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75c5fd62-b943-4682-b2e2-8931d04c9c86.jpg","index":0,"item":"fd0274a7-b1a6-47d3-b338-53d8224af359","keywords":null,"link":"/elet/20250417_Kitiltottak-a-vakvezeto-kutyas-diakot-az-iskolajabol","timestamp":"2025. április. 17. 08:12","title":"Kitiltották a vakvezető kutyás diákot az iskolájából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85","c_author":"Marabu","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85.jpg","index":0,"item":"4175c8d2-8552-4854-b310-645e08c55ca4","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","timestamp":"2025. április. 17. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: NER-kullancs kategória","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42dfe9b0-6b65-4220-a4c7-5ad7ad32d6e3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Kilencedik kihívás.","shortLead":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250416_Gondolkozz-velunk-Kotogetes-Szexi-a-matek-9","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42dfe9b0-6b65-4220-a4c7-5ad7ad32d6e3.jpg","index":0,"item":"aab52764-b8ad-4357-b7d9-d00c3ab2716d","keywords":null,"link":"/elet/20250416_Gondolkozz-velunk-Kotogetes-Szexi-a-matek-9","timestamp":"2025. április. 17. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Kötögetés – Szexi a matek 9.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9bab96c6-79a4-4974-bd40-377aa7c146ff","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250416_Marabu-Feknyuz-Mostantol-Tiborcz-az-o-veje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bab96c6-79a4-4974-bd40-377aa7c146ff.jpg","index":0,"item":"0dd5abe9-573c-4cda-b94e-9157ba42860e","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Marabu-Feknyuz-Mostantol-Tiborcz-az-o-veje","timestamp":"2025. április. 16. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Mostantól Tiborcz az ő veje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e84ef544-0838-45ed-889f-bf5c009a7607","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A csatorna munkatársa kellemetlen helyzetbe került.","shortLead":"A csatorna munkatársa kellemetlen helyzetbe került.","id":"20250416_Le-kellett-allitani-a-Hir-Tv-elo-kozvetiteset-hadhazyiek-tuntetesen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e84ef544-0838-45ed-889f-bf5c009a7607.jpg","index":0,"item":"8f222b90-7315-41df-9ff7-64c08de79ecc","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Le-kellett-allitani-a-Hir-Tv-elo-kozvetiteset-hadhazyiek-tuntetesen","timestamp":"2025. április. 16. 11:50","title":"„Hazudik a tévé!” – kiabálták a Hír Tv élő adásában a tüntetők, majd a csatorna leállította a közvetítést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4348e655-d0f5-4cc1-bef1-21906ae8ad2d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A zivatarok miatt szinte az egész országra veszélyjelzést adtak ki.","shortLead":"A zivatarok miatt szinte az egész országra veszélyjelzést adtak ki.","id":"20250417_idojaras-napsutes-meleg-zapor-zivatar-veszlyjelzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4348e655-d0f5-4cc1-bef1-21906ae8ad2d.jpg","index":0,"item":"7b4281c0-0f6e-4011-9991-8cd4fcb943e4","keywords":null,"link":"/elet/20250417_idojaras-napsutes-meleg-zapor-zivatar-veszlyjelzes","timestamp":"2025. április. 17. 06:22","title":"Napközben néhol 30 fok is lehet, aztán jönnek a zivatarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon csendes a motor, hajlamosak vagyunk járás közben is ráindítani.
am
am
Nagyon csendes a motor, hajlamosak vagyunk járás közben is ráindítani. Ha a forgalom lendülete megengedi, versenyautóként törtet előre és utasít maga mögé minden halandó autóst. A 3.0T mindenkiben a 3.0 TDI beidegződést ébreszti fel, látni a megdöbbenést, amikor simán állva hagyjuk az BMW 530d-t a lámpánál. A benzinkutas is rám szólt, jó szándékkal: nem lesz baj, ha benzint tankol bele?
Ha alapjáraton kellemes csendje nyugtat, akkor 3-4 ezres percenkénti fordulaton belzebubi dorombolása ráz fel. Magas sebességtartományban, 130 kilométer/órás sebesség fölött legszebb a dallama, de akkor már nem lehet révedezve hallgatni, akkor munka van. Kétkezes meló: vezetés. A szó legnemesebb értelmében. Öröm uralni, belekényszeríteni a kanyarokba. Ha elegünk van mindenből, elég csak sportállásba tolni a váltót, egy kemény gázfröccsel kiautózunk a világból, gyomorszorítóan dinamikus az autó. Mintha két lábbal taposnánk a gázpedált. Utoljára akkor remegtem ennyire a gyönyörtől egy Audi volánjánál, amikor az RS6-os vaskos kormányába kapaszkodtam. Ez a kompresszoros motor arra emlékeztet.
Bíró Milán
A típusjelben szereplő „T” a feltöltésre utal. A kompresszor alkalmazása nem eredményez többletfogyasztást, ám a rövid szívócsatornák révén rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosít. A 213 kilowattos motor már alacsony fordulatszámoktól teljes erőkifejtéssel működhet, 2500 és 4850 percenkénti fordulat között a forgatónyomaték görbéje mindvégig az igen magas, 420 newtonméteres fennsíkon halad. A nyomaték nem azonnal érkezik, de egy másodpercnyi tétovázás után már repülünk.
am
A tiptronic váltóműhöz, illetve a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozó 3.0 TFSI mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órás tempóra az A6 limuzint, a száguldásnak az elektronikus leszabályozás 250 kilométer/óránál vet véget, amit természetesen nem próbáltunk ki.
Ha egy A6-osról beszélünk, nagyjából tudjuk, hogy szinte minden létező extrával fel lehet szerelni. Természetes tartozék a quattro összkerékhajtás, a xenonfény (a kanyarodó fény feláras, 150 ezer forintot kérnek érte), a tempomat, a LED-es nappali világítás (több mint 100 diódával, elöl 6-6-tal), az ESP, a kétzónás klíma. Ehhez a motorhoz kormányról is kapcsolható hatfokozatú tiptronic automatikus váltó jár. A kocsi alapára 16,3 millió forint. Tesztautónk nem fapados, de nem is túlcsicsázott, nézzük, mit tett bele az importőr: S-line sportcsomag (futómű, kiegészítők, sportülések, kárpit – 760 ezer forint), kanyarodó fény, CD-váltó, DVD-lejátszó, 3D-s, hanggal is utasítható navigációs rendszerrel (700 ezerért), fény- és esőszenzor (42 ezer forint), 19 hüvelykes könnyűfém kerekek (580 ezer forint), Bluetooth-telefonelőkészítés (190 ezer forint), elektromosan állítható és fűthető első ülések (500 ezerért). Mindez azonban kevés lehet egy pénzügyminiszternek, az övében valószínűleg van légrugózás, napfénytető, tévé, vezetést segítő asszisztensek (holttér-figyelmeztető, sávváltásra figyelő rendszerek, távolságtartó tempomat), masszázs az ülésben, ülésszellőzés stb.
am
Nagy autó az A6, kényelmes elöl és hátul is, akár öt személlyel is bevállalhatunk egy nagyobb utazást. A csomagtérre sem lehet panasz. Robert de Niro erre is elmondhatná, amit az A8 csomagtartójáról mondott a Jackie Brown-ban. Hogy ne legyen minden nagyon szép és nagyon jó, egy pici légy ebbe a finom levesbe is beleköpött: a multimédiás rendszer váltó mögötti kezelőpultján az egyik gomb (az autó alapbeállításait – parkolási segéd, keréknyomás-mérő, szerviz intervallum, ajtók zárása, külső és belső világítás – iránytó egység) beragadt.
am
Mint minden, ami vele kapcsolatos, az Audi A6 3,0T fogyasztása is brutális. 16 litert mértünk az ötszáz kilométeres vegyes használat alatt száz kilométeres átlagban. Közel nyolcvan liter benzint nyelt el a hatalmas tank. B. Cs.
Műszaki adatok
Audi A6 3,0 T quattro S-line
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2995
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
290 lóerő 4850-6800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
420 Nm 2500-4850-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2843
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4927 / 1855 / 1459
Csomagtér
546 liter
Saját tömeg (kg)
1800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
5,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
9,4
Országúti
7,1
Városi
13,2
Tesztfogyasztás
16
CO2 kibocsátás (g/Km)
219
ÁRA
A tesztautó ára kb. 18,5 millió Ft Az autó alapára 16,2496 millió Ft