szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tavaly év végi ráncfelvarrás után az Audi A6 még vonzóbb. Akinek a LED-technikás szemfényvesztés kevés lenne, próbálja ki az új benzinmotorral, a háromliteres, 290 lovas erőforrás kihozza az állatot az emberből.

 

© Autómenedzser
Nagyon csendes a motor, hajlamosak vagyunk járás közben is ráindítani. Ha a forgalom lendülete megengedi, versenyautóként törtet előre és utasít maga mögé minden halandó autóst. A 3.0T mindenkiben a 3.0 TDI beidegződést ébreszti fel, látni a megdöbbenést, amikor simán állva hagyjuk a BMW 530d-t a lámpánál. A benzinkutas is rám szólt, jó szándékkal: nem lesz baj, ha benzint tankol bele?

© Autómenedzser
Ha alapjáraton kellemes csendje nyugtat, akkor 3-4 ezres percenkénti fordulaton belzebubi dorombolása ráz fel. Magas sebességtartományban, 130 kilométer/óra fölött legszebb a dallama, de akkor már nem lehet révedezve hallgatni, akkor munka van. Kétkezes meló: vezetés. A szó legnemesebb értelmében. Öröm uralni, belekényszeríteni a kanyarokba. Ha elegünk van mindenből, elég csak sportállásba tolni a váltót, egy kemény gázfröccsel kiautózunk a világból, gyomorszorítóan dinamikus az autó. Mintha két lábbal taposnánk a gázpedált. Utoljára akkor remegtem ennyire a gyönyörtől egy Audi volánjánál, amikor az RS6-os vaskos kormányába kapaszkodtam. Ez a kompresszoros motor arra emlékeztet.

© Autómenedzser
A típusjelben szereplő „T” a feltöltésre utal. A kompresszor alkalmazása nem eredményez többletfogyasztást, ám a rövid szívócsatornák révén rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosít. A 213 kilowattos motor már alacsony fordulatszámoktól teljes erőkifejtéssel működhet, 2500 és 4850 percenkénti fordulat között a forgatónyomaték görbéje mindvégig az igen magas, 420 newtonméteres fennsíkon halad. A nyomaték nem azonnal érkezik, de egy másodpercnyi tétovázás után már repülünk.

A tiptronic váltóműhöz, illetve a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozó 3.0 TFSI mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órás tempóra az A6 limuzint, a száguldásnak az elektronikus szabályozás 250 kilométer/óránál vet véget, amit természetesen nem próbáltunk ki.

Extrák, méretek, fogyasztás, árak (Oldaltörés)

© Autómenedzser
Ha egy A6-osról beszélünk, nagyjából tudjuk, hogy szinte minden létező extrával fel lehet szerelni. Természetes tartozék a quattro összkerékhajtás, a xenonfény (a kanyarodó fény feláras, 150 ezer forintot kérnek érte), a tempomat, a LED-es nappali világítás (több mint 100 diódával, elöl 6-6-tal), az ESP, a kétzónás klíma. Ehhez a motorhoz kormányról is kapcsolható hatfokozatú tiptronic automatikus váltó jár. A kocsi alapára 16,3 millió forint. Tesztautónk nem fapados, de nem is túlcsicsázott, nézzük, mit tett bele az importőr: S-line sportcsomag (futómű, kiegészítők, sportülések, kárpit – 760 ezer forint), kanyarodó fény, CD-váltó, DVD-lejátszó, 3D-s, hanggal is utasítható navigációs rendszerrel (700 ezerért), fény- és esőszenzor (42 ezer forint), 19 hüvelykes könnyűfém kerekek (580 ezer forint), Bluetooth-telefonelőkészítés (190 ezer forint), elektromosan állítható és fűthető első ülések (500 ezerért). Mindez azonban kevés lehet egy pénzügyminiszternek, az övében valószínűleg van légrugózás, napfénytető, tévé, vezetést segítő asszisztensek (holttér-figyelmeztető, sávváltásra figyelő rendszerek, távolságtartó tempomat), masszázs az ülésben, ülésszellőzés stb.

Nagy autó az A6, kényelmes elöl és hátul is, akár öt személlyel is bevállalhatunk egy nagyobb utazást. A csomagtérre sem lehet panasz. Robert de Niro erre is elmondhatná, amit az A8 csomagtartójáról mondott a Jackie Brown-ban. Hogy ne legyen minden nagyon szép és nagyon jó, egy pici légy ebbe a finom levesbe is beleesett: a multimédiás rendszer váltó mögötti kezelőpultján az egyik gomb (az autó alapbeállításait – parkolási segéd, keréknyomás-mérő, szerviz intervallum, ajtók zárása, külső és belső világítás – irányító egység) beragadt.

Mint minden, ami vele kapcsolatos, az Audi A6 3,0 T fogyasztása is brutális. 16 litert mértünk az ötszáz kilométeres vegyes használat alatt száz kilométeres átlagban. Közel nyolcvan liter benzint nyelt el a hatalmas tank. 

B. Cs.
Autómenedzser

Műszaki adatok



Audi A6 3,0 T quattro S-line
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2995
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő290 lóerő 4850-6800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 420 Nm 2500-4850-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2843
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4927 / 1855 / 1459
Csomagtér546 liter
Saját tömeg (kg) 1800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)5,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes9,4
Országúti7,1
Városi13,2
Tesztfogyasztás16
CO2 kibocsátás (g/Km) 219
ÁRA A tesztautó ára kb. 18,5 millió Ft
Az autó alapára 16,2496 millió Ft





HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kipróbáltuk a világ legerősebb luxus-terepjáróját

Az Audi a többi gyártót fricskázza az új erőművel. A luxusterepjáróba a Le Mans-i háromszoros győztes dízel versenyautó motorját építették be, megalkotva így a világ legerősebb SUV-ját. Csodálatos autó, ám bármennyire lenyűgöző a vezetése, értelmetlen teremtmény, egyetlen dolga a világban, hogy hirdesse, a teljesítmény hajszolásában nincs megállás.

hvg.hu Autó

Jó az új Audi-kombi, de én megvárnám a Q5-öst

Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.

hvg.hu Autó

Kaszálni fog a Q5-tel az Audi - vezettük

Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.

hvg.hu Autó

Audi Q5 teszt: überautó

Nincs mese, ez ma a létező legjobb Audi. Senkit nem ismerek, akinek ne tetszene. Harmónia, kiegyensúlyozott méretek, kupészerű hobbiterepes forma, ultramodern technika, 20 hüvelykes kerekek, 240 lovas, izmos motor. Ára brutális, három hasonszőrű terepest is kapnánk érte. Igazi luxus.

hvg.hu Autó

Vezettük a világ leggyorsabb limuzinját

Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.

hvg.hu Autó

Audi S8: rálépünk a gázra, bedugul a fülünk

Remegő inakkal, félve és büszkén ültem be az autózás, az autóipar egyik csúcsának számító remekműbe, az Audi S8-asba. Kevés autó tudja azt, hogy ha rálépünk a gázra bedugul a fülünk, miközben gyakorlott kezecskék masszírozzák a derekunkat. Mellette a miniszterelnöki A8-as fapados cégautó.

hvg.hu Autó

A3-teszt: felsőbbrendű kisautó

A legkisebb autóját is felcicomázta az Audi, a nappali fénycsík a látványról, a közös nyomócsöves dízelmotor a sportos és takarékos menetről gondoskodik.