Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"24b4085e-6afe-4cba-9541-439dab877dcb","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A kifejlett hím vörös kenguruk közel 90 kilót is nyomhatnak, és akár 180 centi magasra is megnőhetnek.","shortLead":"A kifejlett hím vörös kenguruk közel 90 kilót is nyomhatnak, és akár 180 centi magasra is megnőhetnek.","id":"20250512_del-karolina-allatkert-kenguru-gyilkossag-gondozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24b4085e-6afe-4cba-9541-439dab877dcb.jpg","index":0,"item":"bbacaa8c-2499-4f89-a0db-e5765d8e3bd3","keywords":null,"link":"/elet/20250512_del-karolina-allatkert-kenguru-gyilkossag-gondozo","timestamp":"2025. május. 12. 21:02","title":"Kenguru ölte meg a gondozóját egy amerikai állatkertben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9692ee54-0e4f-48d5-ae23-480a47c256c9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ukrajnában a katonai infrastruktúrát és közvéleményt felmérő állítólagos kémeket tartóztattak le. Kijev szerint a magyar katonai hírszerző szolgálat akciójáról van szó – konkrét tervekkel Ukrajna inváziójára.","shortLead":"Ukrajnában a katonai infrastruktúrát és közvéleményt felmérő állítólagos kémeket tartóztattak le. Kijev szerint...","id":"20250512_die-welt-ukrajna-magyarorszag-kemugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9692ee54-0e4f-48d5-ae23-480a47c256c9.jpg","index":0,"item":"3ea778fa-c571-4a3e-8ce2-65e868e3a015","keywords":null,"link":"/360/20250512_die-welt-ukrajna-magyarorszag-kemugy","timestamp":"2025. május. 12. 06:45","title":"Die Welt-beszámoló: a magyar–ukrán kémügynek egyetlen olvasata van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f5ad181-0dff-4bcd-81b1-3350ac0adaba","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Debrecen–Tiszalök vonalon hosszabb eljutási időkre és pótlóbuszos közlekedésre kell számítani.","shortLead":"A Debrecen–Tiszalök vonalon hosszabb eljutási időkre és pótlóbuszos közlekedésre kell számítani.","id":"20250512_kamion-tiszavasvari-vonat-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f5ad181-0dff-4bcd-81b1-3350ac0adaba.jpg","index":0,"item":"543918a5-7dfe-4906-ae34-c7c534bb4d61","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_kamion-tiszavasvari-vonat-baleset","timestamp":"2025. május. 12. 14:24","title":"Kamionnal ütközött, kisiklott egy vonat Tiszavasváriban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19ac363f-b688-4ff4-973d-f13c54c69ea3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Mészáros Lőrinc felesége cége Andrássy úti székházához ment a luxusautót vezetve.","shortLead":"Mészáros Lőrinc felesége cége Andrássy úti székházához ment a luxusautót vezetve.","id":"20250512_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-bentley-continental-whitedog-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19ac363f-b688-4ff4-973d-f13c54c69ea3.jpg","index":0,"item":"68661c5a-111f-467b-b58f-2d9fdfa93121","keywords":null,"link":"/elet/20250512_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-bentley-continental-whitedog-media","timestamp":"2025. május. 12. 21:33","title":"Várkonyi Andreát egy 120 milliós Bentley-ből kiszállva fotózták le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"695e7db7-1c6f-4c31-83e1-644dd10aca0a","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Óceánon innen és túl egyaránt erőteljesen hat a propaganda, ami még egy nagyhatalomban is megosztottságot szül. Nehéz átfogó képet alkotni arról, milyen ma az Egyesült Államokban élni, a HVG ennek ellenére igyekezett feltérképezni a helyzetet: megszólaltattunk egyetemistát, könyvelőt, világbankost és ablaktisztítót is. Bár továbbra is a lehetőségek országaként tekintenek az USA-ra, akadtak, akik attól tartanak, hogy épp azok a jelenségek szivárognak vissza a mindennapjaikba, amelyek elől egykor elmenekültek Magyarországról. ","shortLead":"Óceánon innen és túl egyaránt erőteljesen hat a propaganda, ami még egy nagyhatalomban is megosztottságot szül. Nehéz...","id":"20250512_kulfoldon-elo-magyarok-USA-amerika-Donald-Trump-megelhetes-vizum-egeszsegugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/695e7db7-1c6f-4c31-83e1-644dd10aca0a.jpg","index":0,"item":"762ed84b-5f60-4175-8e33-c4bc94fc2a08","keywords":null,"link":"/360/20250512_kulfoldon-elo-magyarok-USA-amerika-Donald-Trump-megelhetes-vizum-egeszsegugy","timestamp":"2025. május. 12. 10:00","title":"Itt most az kezdődik, ami elől eljöttem – így élnek a magyarok Trump Amerikájában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50351e14-c9f3-445a-ba26-9a0e6bd5e797","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Budapest legromosabb romkocsmája 21 év után húzza le a rolót.","shortLead":"Budapest legromosabb romkocsmája 21 év után húzza le a rolót.","id":"20250512_vittula-bezaras-kertesz-utca-kocsma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50351e14-c9f3-445a-ba26-9a0e6bd5e797.jpg","index":0,"item":"d6a908dd-33b3-4da5-bb2d-391db9a5dd04","keywords":null,"link":"/kultura/20250512_vittula-bezaras-kertesz-utca-kocsma","timestamp":"2025. május. 12. 12:29","title":"Bezár a Vittula","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2d092d4-0eb8-4bc8-8a01-bb4c5cf8f896","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Tóth Endre szerint a rendszerváltás érdekében egyéni áldozatokat kell hozni.","shortLead":"Tóth Endre szerint a rendszerváltás érdekében egyéni áldozatokat kell hozni.","id":"20250512_momentum-mozgalom-toth-endre-orszaggyulesi-kepviselo-nem-indul-2026-valaszas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2d092d4-0eb8-4bc8-8a01-bb4c5cf8f896.jpg","index":0,"item":"3fb3c715-d069-4eef-a011-4d2ae793898c","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_momentum-mozgalom-toth-endre-orszaggyulesi-kepviselo-nem-indul-2026-valaszas","timestamp":"2025. május. 12. 20:03","title":"Újabb momentumos képviselő jelentette be, hogy nem indul a 2026-os országgyűlési választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Világszerte szorul vissza a demokrácia, mind több országból lesz szép csendben autokrácia. Putyin átverni készül az európaiakat, változatlanul ragaszkodik az ukrán kapitulációhoz. Az új német kancellár a jelek szerint kész cselekedni, nem csupán a száját járatja. Trump nagyon téved, amikor azt hiszi, hogy ő alakítja a Közel-Kelet sorsát, mert valójában az Öböl-menti államok diktálnak neki. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Világszerte szorul vissza a demokrácia, mind több országból lesz szép csendben autokrácia. Putyin átverni készül...","id":"20250512_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"efe1f22e-6b6f-41bb-aea0-84a49de0ddc3","keywords":null,"link":"/360/20250512_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 12. 10:30","title":"Orbán összeesküvés-játéka: egy érthető tagadás másképp néz ki – a Frankfurter Allgemeine Zeitung a magyar–ukrán kémügyről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nehéz dolga van a duplakabinos Partnernek: nem tud partnert találni.
am
Nehéz dolga van a duplakabinos Partnernek: nem tud partnert találni. 5,2 milliós (most akciósan 4,8 millió forint) listaáron kínálják. Nettó 3,7 millióért megérné, csak az ÁFA bukás. És ki szeret bukni manapság? Pedig azt adja a Partner, amit ígér. Málhás öszvér, teherautó, amelybe a brigadérosok is beférnek. Ideális kisebb csapatok mindennapi hurcolására, befér a talicska, a létra, a csőgörény, a csákány, a csempevágó, a láncfűrész és több mázsa cement is.
A hosszított 4,628 méteres változat (L2) rendelhető csak a Gurau cég által szállított – gyári garanciával - ötletesen összecsukható 36 kilós második üléssorral. A raktér mérete összehajtott üléspad esetén 3,35 köbméter, ötszemélyesként csak 2,4 köbméternyi áru fér be. 716 kilogrammnyi cuccot képes cipelni a Partner, megengedett össztömege 2195 kilogramm.
1999. január 1-jétől az áfa-kötelezettség szempontjából, így a gépjárművek személygépkocsivá történő minősítésénél a Kereskedelmi Vámtarifába történő besorolást (VTSZ-számot) kell alapul venni. Személygépkocsinak minősül minden VTSZ 8703-as termékcsoportba tartozó termék. A közlekedési hatóság álláspontja szerint a duplakabinos furgonok, mint a Partner L2 8703 VTSZ-besorolást kapnak, így regisztrációsadó- és áfakötelesek. Ez az adózási besorolás független attól, hogy a forgalmiban a gépkocsi fajtája tehergépkocsi, menetlevél jár hozzá (persze nem töltögettem). Mindez azért, mert az autó megfelel az N1 járműkategóriára vonatkozó feltételeknek.
"Nem tekintendő a személygépkocsi kategóriába tartozónak az gépkocsi, amely megfelel az alábbi feltételeknek: P-(M+Nx68)>Nx68, ahol: P = a műszakilag megengedett össztömeg kg-ban, M = a gépkocsi menetkész tömege N = az ülések száma a vezetőülésen kívül.
Ha a fenti összefüggésből (a jármű terhelhetőségét figyelembe véve) a szállítható személyek tömege nagyobb a rakomány tömegénél akkor a járművet a VTSZ szerint 87.03 kategóriába soroltnak kell minősíteni " – mondja a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Osztottam, soroztam és az jött ki, hogy 444 nagyobb, mint 272. Tehát az egyenlet szerint a Partner cabine approfondie (francia nevén) személyautó.
[[ Oldaltörés (Spártai körülmények) ]]
További képek a galériában
am
Teherautós fapadossága arcul ütött, a rádió hiánya fájt. Klíma, elektromos első ablakok és elektromos tükör, elektromosan zárható raktér ugyanakkor volt. Mégiscsak munkáról szól ez a gép, nem a szórakozásról. De a melós is ember, és ha van mobilja, iPodja és egy kihangosítója, van zenéje is. Percek alatt autóhifit szereltem a Partnerbe, sőt, ha a telefonomat dugtam rá a kis hangszórómra, kéz nélkül is tudtam telefonálni. Ilyen a falusi Bluetooth.
A vezető előtti tér, valamint a vezető kényelme megegyezik a személyszállító változatéval. A hátsó sorban ülők, azonban nem túl kényelmesen, egyenes háttal, beszorított lábbal ülnek és biztosan nem alszanak el. A jéghideg lemezborítás szinte éget, ha nekidől a fej, oda is ragad. A tetőkárpitot egy mozdulattal elvágták és nem dolgozták el, így tökéletesen ki lehet bélelni a vezető fölötti teret rántott hússal vagy egyéb maradékokkal. De akár kisebb rágcsálók is beköltözhetnek a tetőtérbe. Az oldalsó ajtók eltolható oldalajtók, a ki- és a beszállás egyszerű, a raktér ajtaja kétszárnyú, és kibiztosítható. Fűtés van, kell is, mert hátul odafagy a borvirág a brigadéros orrára.
A második üléssor kihajtása és összecsukása pofon egyszerű, ám veszélyes művelet, gyerekek ne legyenek a közelben, mert a 36 kilós guillotine rémisztően csattan. A gyerekek amúgy szereik az ilyen többcélú autókat, bár a Partner rakterében nem lehetett a helyszűke miatt focizni. A tesztautó ugyanakkor kisebb csalódást is okozott a gyerekeinknek, ugyanis korcsolyázni mentünk volna vele. Két apa és három gyerek. Simán befértünk, hátra mentek egy táskába a korik. Indultunk volna, amikor kiderült, hogy egy gyerekkel többen vagyunk. A középső biztonsági öv ugyanis mozdíthatatlanul beszorult. Kipakoltunk, aztán elmentünk a barátom Skodájával. A fiam ennek ellenére bánta, amikor visszavittem a kocsit.
am
Én csak azt bántam, hogy az alig kétezer kilométeres tesztautóban halott az ablakmosó-folyadék szivattyúja. Locs-pocs időben elég kellemetlen így közlekedni. Valószínűleg a nagy hidegben befagyhatott, aztán az erőltetéstől megadta magát a kis motor. Lehet, hogy csak biztosítékot kell cserélni, a lényeg az, hogy szárazon, hóban és esőben nem volt gond, sáros és vizes úton azonban gyakran kellett felkeresnem benzinkutakat, hogy kilássak a szélvédőn.
Tankolás végett nem sokat kell kútra járnunk, az 1,6 literes 90 lovas dízel keveset fogyaszt, a közel 600 kilométeres tesztelés során téli üzemben 6,4 liter gázolajat evett száz kilométerenként. A motorral nincs baj, húz, pont amennyire kell. Néha zavaró, ahogy a kisautók le akarnak nyomni, úgy érzik, a kisteherautó azért megy lassan előttük, hogy idegesítse őket. Aztán nekiindulnak, kínlódnak, füstölnek – persze én hagyom, nem kekeckedek velük, csak egy Mégane kombi idegesített fel a nulláson, amikor levillogott. Akkor egy kicsit ráléptem a gázra, de hamar kitisztult az agyam és beugrott, hogy a Partner mégiscsak egy teherautó, vezessük is úgy. Dacára a 90 lóerőnek.