Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"73a598cf-0d39-4a99-a72b-4dd2dab1eb2c","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"tudomany","description":"Landolás közben a Hold felszínébe csapódott a japán ispace magáncég leszállóegysége – közölte pénteken a vállalat. A küldetést sikertelennek nyilvánították.","shortLead":"Landolás közben a Hold felszínébe csapódott a japán ispace magáncég leszállóegysége – közölte pénteken a vállalat...","id":"20250606_ispace-resilience-szonda-holdra-szallas-meghibasodas-becsapodas-urkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a598cf-0d39-4a99-a72b-4dd2dab1eb2c.jpg","index":0,"item":"5d395ae6-2a5a-45b1-8626-786d03f8db20","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_ispace-resilience-szonda-holdra-szallas-meghibasodas-becsapodas-urkutatas","timestamp":"2025. június. 06. 11:15","title":"A Holdnak csapódott a japán űrszonda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b578d01-a131-4831-98e1-104d8b7e5995","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Útnak indult a Red Bull Tetris verseny, amelyre bárki jelentkezhet, aki elmúlt 18 éves. A döntőre december közepén Dubajban kerül majd sor.","shortLead":"Útnak indult a Red Bull Tetris verseny, amelyre bárki jelentkezhet, aki elmúlt 18 éves. A döntőre december közepén...","id":"20250606_tetris-bajnoksag-red-bull-tetris-verseny-dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b578d01-a131-4831-98e1-104d8b7e5995.jpg","index":0,"item":"8bb394fb-c13d-43c8-b896-57884c5e4982","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_tetris-bajnoksag-red-bull-tetris-verseny-dubaj","timestamp":"2025. június. 06. 17:03","title":"Szeretne Dubajba utazni? Itt a lehetőség, csak tetrisezni kell hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat? Hogyan hat ez a női szervezetre, és milyen káros hatással lehet párkapcsolatunkra és szexuális életünkre?","shortLead":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat...","id":"20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0.jpg","index":0,"item":"5b038ed7-d203-4f9c-8b60-70d08be92d62","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","timestamp":"2025. június. 07. 19:30","title":"Önsanyargatás a tökéletes alakért? Mutatjuk, mi mindennek árthat, ha folytatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"08233205-fe3c-4cb6-b2d5-329368c88337","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Tartui Egyetem mérnökeinek megoldása segítheti a városokat a jövőben, hogy racionalizálják a tömegközlekedést, de a tengeri élővilágot is könnyebb lehet megfigyelni vele.","shortLead":"A Tartui Egyetem mérnökeinek megoldása segítheti a városokat a jövőben, hogy racionalizálják a tömegközlekedést, de...","id":"20250606_hasznalt-okostelefon-ujrahasznositas-mobil-adatkozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08233205-fe3c-4cb6-b2d5-329368c88337.jpg","index":0,"item":"69e55137-f30f-4f81-a473-75003bd5e75b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_hasznalt-okostelefon-ujrahasznositas-mobil-adatkozpont","timestamp":"2025. június. 06. 18:03","title":"3200 forintból épült új adatközpont, csak négy használt telefon kellett hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7152a972-8178-42a2-a09d-ebbec6319a83","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Bár az utcán egyre ritkábban találkozni megvesztegethető rendőrrel vagy a kórházban hálapénzt elfogadó orvossal, a felszín alatt egy sokkal szervezettebb rendszer körvonalazódik. Szerkesztett részlet Jancsics Dávid A korrupció szociológiája című könyvéből.","shortLead":"Bár az utcán egyre ritkábban találkozni megvesztegethető rendőrrel vagy a kórházban hálapénzt elfogadó orvossal...","id":"20250607_Hogyan-valhat-az-orszag-egyre-kevesbe-korruptta-mikozben-egyre-korruptabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7152a972-8178-42a2-a09d-ebbec6319a83.jpg","index":0,"item":"aecf0d23-41b1-4d98-8dbd-5af9c3ecf31b","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250607_Hogyan-valhat-az-orszag-egyre-kevesbe-korruptta-mikozben-egyre-korruptabb","timestamp":"2025. június. 07. 19:15","title":"Hogyan válhat az ország egyre kevésbé korrupttá, miközben egyre korruptabb?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elő a szelvénnyel!","shortLead":"Elő a szelvénnyel!","id":"20250607_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52.jpg","index":0,"item":"6eef071d-b005-4a44-915f-3f7b283f1b2b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250607_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 19:50","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8d130a0-473f-469b-8e48-2ed90e4128c6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester szerint Magyarország nem egyenlő a kormányával, Budapest meg végképp nem.","shortLead":"A főpolgármester szerint Magyarország nem egyenlő a kormányával, Budapest meg végképp nem.","id":"20250606_Hiaba-a-kormanyzati-tiltas-Karacsony-Gergely-kiteszi-a-Pride-zaszlot-a-budapesti-varoshazara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8d130a0-473f-469b-8e48-2ed90e4128c6.jpg","index":0,"item":"9d9d85d5-27d3-4be0-803b-3eb745637d6e","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Hiaba-a-kormanyzati-tiltas-Karacsony-Gergely-kiteszi-a-Pride-zaszlot-a-budapesti-varoshazara","timestamp":"2025. június. 06. 09:49","title":"Karácsony Gergely kiteszi a Pride-zászlót a budapesti városházára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e46d98dc-0c72-4deb-8b5a-4e685a0fdfa4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A lángok okai egyelőre ismeretlenek. ","shortLead":"A lángok okai egyelőre ismeretlenek. ","id":"20250607_A-rakparton-es-egy-Szell-Kalman-teri-dohanyboltban-is-tuz-utott-ki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e46d98dc-0c72-4deb-8b5a-4e685a0fdfa4.jpg","index":0,"item":"3bd69665-779b-4230-80e7-cf25d8c67cae","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_A-rakparton-es-egy-Szell-Kalman-teri-dohanyboltban-is-tuz-utott-ki","timestamp":"2025. június. 07. 15:57","title":"A rakparton, és egy Széll Kálmán téri dohányboltban is tűz ütött ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nehéz dolga van a duplakabinos Partnernek: nem tud partnert találni.
am
Nehéz dolga van a duplakabinos Partnernek: nem tud partnert találni. 5,2 milliós (most akciósan 4,8 millió forint) listaáron kínálják. Nettó 3,7 millióért megérné, csak az ÁFA bukás. És ki szeret bukni manapság? Pedig azt adja a Partner, amit ígér. Málhás öszvér, teherautó, amelybe a brigadérosok is beférnek. Ideális kisebb csapatok mindennapi hurcolására, befér a talicska, a létra, a csőgörény, a csákány, a csempevágó, a láncfűrész és több mázsa cement is.
A hosszított 4,628 méteres változat (L2) rendelhető csak a Gurau cég által szállított – gyári garanciával - ötletesen összecsukható 36 kilós második üléssorral. A raktér mérete összehajtott üléspad esetén 3,35 köbméter, ötszemélyesként csak 2,4 köbméternyi áru fér be. 716 kilogrammnyi cuccot képes cipelni a Partner, megengedett össztömege 2195 kilogramm.
1999. január 1-jétől az áfa-kötelezettség szempontjából, így a gépjárművek személygépkocsivá történő minősítésénél a Kereskedelmi Vámtarifába történő besorolást (VTSZ-számot) kell alapul venni. Személygépkocsinak minősül minden VTSZ 8703-as termékcsoportba tartozó termék. A közlekedési hatóság álláspontja szerint a duplakabinos furgonok, mint a Partner L2 8703 VTSZ-besorolást kapnak, így regisztrációsadó- és áfakötelesek. Ez az adózási besorolás független attól, hogy a forgalmiban a gépkocsi fajtája tehergépkocsi, menetlevél jár hozzá (persze nem töltögettem). Mindez azért, mert az autó megfelel az N1 járműkategóriára vonatkozó feltételeknek.
"Nem tekintendő a személygépkocsi kategóriába tartozónak az gépkocsi, amely megfelel az alábbi feltételeknek: P-(M+Nx68)>Nx68, ahol: P = a műszakilag megengedett össztömeg kg-ban, M = a gépkocsi menetkész tömege N = az ülések száma a vezetőülésen kívül.
Ha a fenti összefüggésből (a jármű terhelhetőségét figyelembe véve) a szállítható személyek tömege nagyobb a rakomány tömegénél akkor a járművet a VTSZ szerint 87.03 kategóriába soroltnak kell minősíteni " – mondja a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Osztottam, soroztam és az jött ki, hogy 444 nagyobb, mint 272. Tehát az egyenlet szerint a Partner cabine approfondie (francia nevén) személyautó.
[[ Oldaltörés (Spártai körülmények) ]]
További képek a galériában
am
Teherautós fapadossága arcul ütött, a rádió hiánya fájt. Klíma, elektromos első ablakok és elektromos tükör, elektromosan zárható raktér ugyanakkor volt. Mégiscsak munkáról szól ez a gép, nem a szórakozásról. De a melós is ember, és ha van mobilja, iPodja és egy kihangosítója, van zenéje is. Percek alatt autóhifit szereltem a Partnerbe, sőt, ha a telefonomat dugtam rá a kis hangszórómra, kéz nélkül is tudtam telefonálni. Ilyen a falusi Bluetooth.
A vezető előtti tér, valamint a vezető kényelme megegyezik a személyszállító változatéval. A hátsó sorban ülők, azonban nem túl kényelmesen, egyenes háttal, beszorított lábbal ülnek és biztosan nem alszanak el. A jéghideg lemezborítás szinte éget, ha nekidől a fej, oda is ragad. A tetőkárpitot egy mozdulattal elvágták és nem dolgozták el, így tökéletesen ki lehet bélelni a vezető fölötti teret rántott hússal vagy egyéb maradékokkal. De akár kisebb rágcsálók is beköltözhetnek a tetőtérbe. Az oldalsó ajtók eltolható oldalajtók, a ki- és a beszállás egyszerű, a raktér ajtaja kétszárnyú, és kibiztosítható. Fűtés van, kell is, mert hátul odafagy a borvirág a brigadéros orrára.
A második üléssor kihajtása és összecsukása pofon egyszerű, ám veszélyes művelet, gyerekek ne legyenek a közelben, mert a 36 kilós guillotine rémisztően csattan. A gyerekek amúgy szereik az ilyen többcélú autókat, bár a Partner rakterében nem lehetett a helyszűke miatt focizni. A tesztautó ugyanakkor kisebb csalódást is okozott a gyerekeinknek, ugyanis korcsolyázni mentünk volna vele. Két apa és három gyerek. Simán befértünk, hátra mentek egy táskába a korik. Indultunk volna, amikor kiderült, hogy egy gyerekkel többen vagyunk. A középső biztonsági öv ugyanis mozdíthatatlanul beszorult. Kipakoltunk, aztán elmentünk a barátom Skodájával. A fiam ennek ellenére bánta, amikor visszavittem a kocsit.
am
Én csak azt bántam, hogy az alig kétezer kilométeres tesztautóban halott az ablakmosó-folyadék szivattyúja. Locs-pocs időben elég kellemetlen így közlekedni. Valószínűleg a nagy hidegben befagyhatott, aztán az erőltetéstől megadta magát a kis motor. Lehet, hogy csak biztosítékot kell cserélni, a lényeg az, hogy szárazon, hóban és esőben nem volt gond, sáros és vizes úton azonban gyakran kellett felkeresnem benzinkutakat, hogy kilássak a szélvédőn.
Tankolás végett nem sokat kell kútra járnunk, az 1,6 literes 90 lovas dízel keveset fogyaszt, a közel 600 kilométeres tesztelés során téli üzemben 6,4 liter gázolajat evett száz kilométerenként. A motorral nincs baj, húz, pont amennyire kell. Néha zavaró, ahogy a kisautók le akarnak nyomni, úgy érzik, a kisteherautó azért megy lassan előttük, hogy idegesítse őket. Aztán nekiindulnak, kínlódnak, füstölnek – persze én hagyom, nem kekeckedek velük, csak egy Mégane kombi idegesített fel a nulláson, amikor levillogott. Akkor egy kicsit ráléptem a gázra, de hamar kitisztult az agyam és beugrott, hogy a Partner mégiscsak egy teherautó, vezessük is úgy. Dacára a 90 lóerőnek.