szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

18 év óta a legrosszabb eredménnyel zárult az aktuális gyerekülésteszt Németországban. Az ülések kicsúsztak a rögzítésből, sőt, némelyik el is tört. A tíz tesztelt gyerekülés fele - köztük drágák is - a nem ajánlott minősítést kapta.

Ezt közölte a tesztet elvégző müncheni TÜV-Süd, valamint az auto motor und sport autós szaklap. Rossz minősítést kaptak a viszonylag drágának számító márkás ülések is. A 100 eurós Storchenmühle My Seat CL, a 229 eurós Chicco Key 1 és a 260 eurós Concorde Transformer modelleknél eltört a háttámla és az ülés váza a szimulált ütközésben. A két isofix-rögzítés egyike kinyílt a Recaro Polaric modellnél (299 euró). A Storchenmühle Twin One a nyakra eső magas terhelés miatt a nem ajánlott minősítést kapta.

Az ülések között három éves korig a Besafe Izi Combi X2 (359 euró) és a Maxi Cosi Tobi (300 euró) lettek a tesztgyőztesek. A Feltételesen ajánlottként sorolták be a 150 eurós Römer Eclipse-et. A 36 kilogrammig használható kategóriában csak két modell volt elég meggyőző: a Cybex Solution X-fix (150 euró) és a Kiddy Discovery pro (170 euró).

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Visszahívások: az Audi sorsára jut a Toyota?

Gázpedál, szőnyeg, fékhatás - a Toyota több millió autót hív vissza világszerte. A legnagyobb pánikot az okozta, hogy az USA-ban sok bejelentés érkezett olyan esetekről, amikor az autó akaratlanul is gyorsítani kezd a gázpedál beragadása miatt. Az elmúlt harminc évben számtalan esetről hallottunk, amikor a gázpedál önálló útra tért. Az Egyesült Államokban, ahol szinte minden jármű automata, gyakoriak az ilyen jellegű meghibásodások. És nem csupán Lexus, Toyota, Chrysler vagy Jeep esetében. Volt idő, amikor az Audi került a szőnyeg szélére.

MTI Autó

Hol ül a legbiztonságosabb helyen a gyerek az autóban?

Közel a felére csökkentheti a baleseti sérülés kockázatát a gyerekülésben elhelyezett kicsiknél, ha az ülésük a hátsó ülés közepén van rögzítve - állította egy májusban közzétett amerikai tanulmány.

hvg.hu/MTI Autó

Mit tegyen, ha autója hirtelen felgyorsul?

Váratlan helyzetben általában csökken a problémamegoldó képesség, mivel a megriadt, pánikba esett emberek gyakran a legegyszerűbb dolgokra sem képesek emlékezni.

hvg.hu Autó

Értékállósági ranglista: nem német és nem japán az első

Az autóvásárlók elsősorban a minőségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetűnőbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevőelégedettségi listáiból válogattunk.

hvg.hu Autó

Búcsú a dízelautóktól?

A roncsprémium bevezetésének évében a németországi autóvásárlók olyan kevés dízel autót vásároltak, mint 2000 óta soha. Ferdinand Dudenhöffer autószakértő tanulmánya szerint az összes Németországban eladott új autó 30,6 százaléka volt dízel a múlt évben.

hvg.hu Autó

Féljenek a gyalogosok a terepjáróktól?

Tesztek bizonyítják, hogy a modern egyterű terepjárók (SUV) jobban védik a gyalogosokat, mint elődeik. Az ADAC német autóklub összevetette a legfrissebb törésteszt eredményeket.