Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"41d85e17-d0a0-4980-ac83-e6d1d5deb955","c_author":"Mátrai Anna","category":"elet","description":"Este csak bedől az ágyba, és inkább a reggeli zuhany jótékony hatásaira esküszik? Mutatunk néhány okot, amiért érdemes megfontolnia, hogy változtasson a fürdési szokásán.","shortLead":"Este csak bedől az ágyba, és inkább a reggeli zuhany jótékony hatásaira esküszik? Mutatunk néhány okot, amiért érdemes...","id":"20250223_zuhany-este-vagy-reggel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41d85e17-d0a0-4980-ac83-e6d1d5deb955.jpg","index":0,"item":"2e2f40a5-46d0-47e0-900a-11ee2e2c8861","keywords":null,"link":"/elet/20250223_zuhany-este-vagy-reggel","timestamp":"2025. február. 23. 09:11","title":"Többet tesz az egészségéért, ha este zuhanyzik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84175356-0afa-4039-9e0d-1f9ac28f43ee","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kormánypropaganda által pedofilmosdatással megvádolt Puzsér Róbert több tízmilliós kárról beszél azután, hogy a Tisza Párt elnöke lemondta vele a beszélgetést.","shortLead":"A kormánypropaganda által pedofilmosdatással megvádolt Puzsér Róbert több tízmilliós kárról beszél azután, hogy a Tisza...","id":"20250221_puzser-robert-reakcio-magyar-peter-sznobjektiv-lemondta-pedofil-propaganda-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84175356-0afa-4039-9e0d-1f9ac28f43ee.jpg","index":0,"item":"186ce09b-580f-4210-b01b-123079c41321","keywords":null,"link":"/elet/20250221_puzser-robert-reakcio-magyar-peter-sznobjektiv-lemondta-pedofil-propaganda-media","timestamp":"2025. február. 21. 19:40","title":"Puzsér megszólalt a botrányról: Bizarr látványt nyújt Magyar Péter, amint megretten Rogán Antaltól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0cce0520-3d08-4e96-84df-7874f0081d25","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Scorsese és DiCaprio fantáziát látnak Johnson filmtervében. ","shortLead":"Scorsese és DiCaprio fantáziát látnak Johnson filmtervében. ","id":"20250221_Martin-Scorsese-beszallna-Dwayne-Johnson-filmjebe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0cce0520-3d08-4e96-84df-7874f0081d25.jpg","index":0,"item":"3f08bb40-2b01-416e-9eed-cf5f1c05e9ae","keywords":null,"link":"/kultura/20250221_Martin-Scorsese-beszallna-Dwayne-Johnson-filmjebe","timestamp":"2025. február. 21. 11:52","title":"Martin Scorsese beszállna Dwayne Johnson filmjébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"34fbc4c1-711e-4d60-ae3a-a397f952083e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Két olyan antifa-támadó pere kezdődött el a Fővárosi Törvényszéken, akik két éve részt vettek szélsőjobboldalinak vélt emberek megverésében Budapesten. A bíróság előtt tüntetés volt, a tárgyalóteremben pedig tapssal fogadták a vádlottakat.","shortLead":"Két olyan antifa-támadó pere kezdődött el a Fővárosi Törvényszéken, akik két éve részt vettek szélsőjobboldalinak vélt...","id":"20250221_antifa-tamadon-maja-t-fegyhaz-ugyeszseg-fovarosi-torvenyszek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34fbc4c1-711e-4d60-ae3a-a397f952083e.jpg","index":0,"item":"7cceb692-b904-42b8-9d94-cc5b56fa09b7","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_antifa-tamadon-maja-t-fegyhaz-ugyeszseg-fovarosi-torvenyszek","timestamp":"2025. február. 21. 16:38","title":"Az egyik antifa-támadóra 14 év fegyházat kért az ügyészség a Fővárosi Törvényszéken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók olyan radarrendszert fejlesztettek ki, amelyek egyes egységeit fillérekből meg lehet építeni. Ehhez képest a repülőtéri nagy radarállomások ára a 10 millió dollárt is elérheti.","shortLead":"Amerikai kutatók olyan radarrendszert fejlesztettek ki, amelyek egyes egységeit fillérekből meg lehet építeni. Ehhez...","id":"20250221_dron-radar-eszleles-nyomon-kovetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975.jpg","index":0,"item":"ff614aa2-8a98-4e8c-8884-cb0c9dd9b6da","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_dron-radar-eszleles-nyomon-kovetes","timestamp":"2025. február. 21. 20:03","title":"100 000-szer olcsóbb az új radar, ami elől ráadásul már nem nagyon lehet elbújni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"47e544c9-3c30-4531-90a4-b6764fd2cabc","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Lengyelországban nemrég kirúgták a logisztikai támogatási rendszer irányításáért felelős Artur Kępczynski tábornokot miután egy helyi IKEA raktárából előkerült néhány elveszettnek hitt tankelhárító akna. Az eset számos kérdést vet fel, például azt, mit kezdtek volna a veszélyes csomaggal a futárszolgálatok, hogyan nézett volna ki az összeszerelési útmutató és mit lehet kezdeni férfiként a Machu Picchut ábrázoló tangabugyikkal? ","shortLead":"Lengyelországban nemrég kirúgták a logisztikai támogatási rendszer irányításáért felelős Artur Kępczynski tábornokot...","id":"20250222_duma-aktual-lengyel-tabornok-akna-ikea-menesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/47e544c9-3c30-4531-90a4-b6764fd2cabc.jpg","index":0,"item":"2feb4498-0ed2-4415-a0b2-ce15e1651d55","keywords":null,"link":"/360/20250222_duma-aktual-lengyel-tabornok-akna-ikea-menesztes","timestamp":"2025. február. 22. 17:30","title":"Duma Aktuál: Aknaszállítás az első zárható ajtóig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c458de2b-4fa0-4835-82e8-1e09a5b07fb9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jelek szerint ismét csavarna egyet az X működésén Musk. A platformon egyre több a valótlanság, de egy funkció miatt eddig a valóság is eljuthatott az emberekhez. Ami azonban nem tetszik a milliárdosnak, így változást ígér.","shortLead":"A jelek szerint ismét csavarna egyet az X működésén Musk. A platformon egyre több a valótlanság, de egy funkció miatt...","id":"20250222_elon-musk-x-kozossegi-megjegyzesek-atalakitas-valotlansagok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c458de2b-4fa0-4835-82e8-1e09a5b07fb9.jpg","index":0,"item":"540a2b4e-84f4-40bd-a530-9212ed849057","keywords":null,"link":"/tudomany/20250222_elon-musk-x-kozossegi-megjegyzesek-atalakitas-valotlansagok","timestamp":"2025. február. 22. 12:03","title":"Zavarja Elon Muskot, hogy a saját platformján javítják ki a hazugságait – de már dolgozik a „megoldáson”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41da6e78-d3d2-4013-a9d9-6da3fb3933c6","c_author":"Galicza Dorina","category":"kkv","description":"Tényleg hirtelen jött ötlet, hogy betiltják a sütögetést a fővárosi aluljárókban? Min múlik, hogy melyik üzlet maradhat és melyiknek kell mennie? Elég, ha lekerülnek az étlapról az olajban sült ételek? És egyáltalán, miért lett hirtelen akkora gond a büfék működése? Most mindent elmagyarázunk. ","shortLead":"Tényleg hirtelen jött ötlet, hogy betiltják a sütögetést a fővárosi aluljárókban? Min múlik, hogy melyik üzlet maradhat...","id":"20250222_aluljaro-sutes-langos-bufe-Budapest-Nyugati-fovarosi-onkormanyzat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41da6e78-d3d2-4013-a9d9-6da3fb3933c6.jpg","index":0,"item":"af253d99-d092-4901-82d2-a0b3882b4ffe","keywords":null,"link":"/kkv/20250222_aluljaro-sutes-langos-bufe-Budapest-Nyugati-fovarosi-onkormanyzat-ebx","timestamp":"2025. február. 22. 11:00","title":"Hogy kaphatok még mindig lángost, ha tilos a sütés az aluljáróban? – minden, amit az új fővárosi intézkedésről eddig tudni lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Feltűnő színe ellenére meggyőző munkaautó a Hyundai nyolcszemélyes busza. Gazdaságosan üzemeltethető, olcsó, kényelmes, de az ülései nem szedhetők ki, így praktikuma korlátozott.
Színe miatt nevezték DHL-es, lego-, iskola-, Volán-busznak, az biztos, hogy eléggé feltűnő jelenség. A maga kategóriájában kifejezetten szép látvány.
Elektromos ablakemelők, kétoldalt oldalajtók, tologatható középső sor, elöl és hátul is állítható manuális klíma, két légzsák, ESP, elektromos tükrök, ködlámpa és Pioneer CD-s rádió. Nagyjából ennyiben ki is merültek a legjobban felszerelt Hyundai kisbusz extrái. A szerény felszereltséghez szerény ár is társul, ilyen áron nem lehet ma Magyarországon 8 személyes kisbuszt vásárolni.
Autómenedzser.hu
Valamennyi H1-ben a Hyundai öt előremeneti fokozattal rendelkező, strapabíró, manuális sebességváltója található, amely könnyedén megbirkózik a motor teljes nyomatékával. Cserében viszont gyakran eldobja a hármas fokozatot, olyan rövid a váltóút, hogy egyenletes haladásnál, miközben gurul az autó, hirtelen üresbe ugrik. Nem egyszer csinálta, naponta. Váltója merev és darabos, erőből váltunk. Az egyest gyakran nem veszi be, de szerencsére a nyomatékos 2,5 literes motor kettesben is könnyedén indul.
Versenytársak (hosszú tengelytávval, 8 személyes kivitelben ESP-vel, két tolóajtóval)
Mercedes-Benz Viano 2,2 CDI (150 LE) 9,51 millió Ft Toyota Hiace 2,5 D-4D (117 LE) 7,5 millió Ft Ford Transit 2,4 TDCi (140 LE) 10,132 millió Ft VW T5 Caravelle 2,0 CR TDI (140 LE) 10,958 millió Ft Citroen Jumpy 2,0 HDi (136 LE) 7,7 millió Ft Peugeot Expert Tepee 2,0 HDi (136 LE) 9,2 millió Ft Fiat Scudo 2,0 (137 LE) 7,969 millió Ft Opel Vivaro 2,5 CDTi (146 LE) 7,787 millió Ft Renault Traffic 2,5 dCi (150 LE) 8,07 millió Ft
Praktikus megoldás, hogy a könnyen kezelhető sebességváltókar a puritán középkonzolon kapott helyet. Az ideális súlyeloszlás, tapadás és teherbírás érdekében a H1 hátsókerékmeghajtású, de erről csak vizes burkolaton és murvás talajon vehetünk tudomást, a 136 lóerő kevés a drifteléshez. Annál is inkább, mert az ódivatú ESP rögtön közbelép, és jelentősen elveszi a gázt.
Elöl MacPherson rugóstagokból, hátul ötlengőkaros tekercsrugókból áll a felfüggesztés, bírja a terhelést, mégis komfortos utazást biztosít. De csak jó minőségű úton. Rossz, kátyús úton teherautósan viselkedik, dobál, csattog, üt és kellemetlen a futómű, csak győzzük a rodeót. Macskaköves úton terheletlenül egyenesen borzasztó. Igaz, nem luxus egyterű, hanem egyszerű kisbusz, haszongépjármű génekkel.
Fedélzeti számítógépe kis tudású, fogyasztást például nem mér. Mi megmértük: a városban, autópályán és országúton megtett 700 kilométer során 8,4 literes átlagot mértünk úgy, hogy a H1-en téli gumik voltak, gyakran öt személlyel, gyakran telepakolva autóztunk.
A vezető nem sok helyre pakolhat, az ajtózsebek szűkek, de egy nagyobb palack elfér az alsó tartóban, a kesztyűtartó két rekeszből áll, a pohártartók sötétben nehezen megközelíthetőek. Könyöktámasz nincs, a hátsó sorokban ülők is csak a csomagtartó méretében bízhatnak, az szerencsére elég nagy ahhoz, hogy rövid utazásokhoz akár mind a nyolcunk cuccát befogadja.
Még sosem voltam autóstul megmérve, ennek is eljött az ideje: a H1-gyel akáctőkéért mentünk egy fatelepre, ahol megmázsáltak minket. A fiammal együtt 2280 kilót nyomtam a H1-ben. A tuskókkal 100 kilóval többet.
Az osztott középső pad tologatása révén hatalmas a lábtér, sétálni lehet az üléssorok között. A hatalmas autó legnagyobb hátránya a rögzített harmadik sor. Az üléseket még ledönteni sem lehet, kiszedni sem, így az a nagyság előnye minimálisra csökken, ha variálni szeretnénk. A H1 nyolcszemélyes kisbusz és kész, bútort, kerékpárt, motort szállítani nem alkalmas. Egy kisebb költöztetést azért bevállaltam, két fuvarral minden befért, persze nagyobb bútorok nem. Telepakolva sem változott a lendület, autópályán is kényelmesen és gyorsan közlekedtünk, a kisebbik motorral is (a nagyobb 170 lovas).
Nincs hátsó ablaktörlő, esőben, rossz időben ez jelentősen korlátozza a kilátást, szerencsére valamelyest kárpótolnak a méretes külső visszapillantó tükrök. Biztonsági arzenálja szegényes, a két légzsák sem túl biztató. A biztonsági öv bekötésére nem figyelmeztet.
Nem csak egy Ferrari Enzo lehet egyedi, nem csak egy Audi R8 Spyderben érezhetjük magunkat kiemelt személynek. Elég, ha egy olyan Hyundai i30-ast vezetünk, amely nincs is rajta a hivatalos árlistán. Csak különleges megrendelésre kapható, kétliteres turbódízel, 136 lóerős motorral.
Mit szeretne a fuvarozó? Olcsón, sokat szállítani. Milyen az ideális teherautó? Kényelmes, praktikus, ergonomikus, biztonságos, gyors, halk és jól felszerelt. Ilyen az Opel és a Renault új fejlesztése, az Opel Movano.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.
Kis lépésekben haladt, mégis hamar a csúcsra jutott a Hyundai. Az ix35 feledteti a Tucson darabosságát, kényelme, technikája, kialakítása komoly zavart okozhat a divatterepjárók kifutóján.
Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.
Jóllehet, teszteltük már a magyarországi autóipar egyik büszkeségét, a megújult TT Roadstert, de azt gondoltuk, érdemes lenne egy hosszabb, kétszemélyes kiránduláson is kipróbálni a német élményautót. Nem akarunk irányjelzés nélkül a dolgok elébe vágni, de nem kellett csalódnunk.
Semmi bajom a Mazda3 szedánnal, de a kétliteres motor még az i-stoppal sem kellene: lomha és iszákos. Az autó az előnyére változott, sokkal szebb lett, mint versenytársaihoz szürkült elődje. A négyajtós változat erősen emlékeztet a hatosra.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
Harmadik az isten igaza, három a magyar igazság. Pár héten belül a harmadik Mazda3-ast teszteljük, a kétliteres stop-startos szedán és a 260 lóerős izompacsirta MPS után ezúttal az 1,6 literes dízel változatban kerestük a boldogság titkát. És megtaláltuk az eddigi legkisebb fogyasztású Mazdát.
Brutális külseje ellenére kezes a legerősebb Mazda3-as, 260 lóereje tekintélyt parancsol az utakon, magas ára és hatalmas étvágya az ínyenceknek kedvez. Óvjuk és vigyázzunk rá, kihalóban lévő faj, a hot hatchek kora leáldozóban van.
A miniszterelnök évértékelő beszéde alapján hajtóvadászatról, fenyegetésről, betiltásról és alamizsnáról szól majd a kampány. Nem rukkolt elő vonzó ajánlattal a miniszterelnök.
Este csak bedől az ágyba, és inkább a reggeli zuhany jótékony hatásaira esküszik? Mutatunk néhány okot, amiért érdemes megfontolnia, hogy változtasson a fürdési szokásán.