Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"357edc1b-9ca6-4593-b2b0-a115e136ba73","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szervezet az „átláthatósági” törvény tervezetére reagált.","shortLead":"A szervezet az „átláthatósági” törvény tervezetére reagált.","id":"20250522_szabad-europa-radio-washingtoni-kozpont-atlathatosagi-torveny-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/357edc1b-9ca6-4593-b2b0-a115e136ba73.jpg","index":0,"item":"3e497e32-412c-452b-99be-e44172efe742","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_szabad-europa-radio-washingtoni-kozpont-atlathatosagi-torveny-reakcio","timestamp":"2025. május. 22. 14:38","title":"„A független újságírás bármilyen korlátozása aggasztó” – üzente a Szabad Európa Rádió washingtoni központja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e8e11d4-6aef-4311-ab2b-f396fb7a4995","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Persze – ismeri el az elemző – nem biztos, hogy Orbán Viktor átadja a stafétát másnak a Fideszben, mert talán úgy látja, 2026 még nyerhető. És ön szerint? Szavazzon!","shortLead":"Persze – ismeri el az elemző – nem biztos, hogy Orbán Viktor átadja a stafétát másnak a Fideszben, mert talán...","id":"20250523_torok-gabor-orban-viktor-miniszterelnok-jeloltseg-fidesz-valasztas-2026","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e8e11d4-6aef-4311-ab2b-f396fb7a4995.jpg","index":0,"item":"bc7edf31-73d7-400e-817e-cfb7d939d818","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_torok-gabor-orban-viktor-miniszterelnok-jeloltseg-fidesz-valasztas-2026","timestamp":"2025. május. 23. 11:33","title":"Török Gábor: Orbánnak a saját érdekében lassan el kellene gondolkodnia a miniszterelnök-jelöltség átadásán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b843fff-0da8-43f1-9b7c-f46e628abca2","c_author":"Péter Tamás","category":"360","description":"A NER immár nemcsak uralkodni akar, hanem hinni is szeretne abban, amit állít, máskülönben egyre inkább megkérdőjeleződne saját identitása is. Ha a rendszer döntéshozói biztonsági fenyegetésként tekintenek az ellenzéki szereplőkre, a kormánykritikus sajtóra, az EU-ra vagy a civil társadalomra, akkor minden eszközt legitimnek érezhetnek velük szemben – akár a jogállamiság keretein kívül is. ","shortLead":"A NER immár nemcsak uralkodni akar, hanem hinni is szeretne abban, amit állít, máskülönben egyre inkább...","id":"20250524_uldozesi-mania-ner-titkosszolgalatok-atlathatosagi-torveny-ellensegkep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b843fff-0da8-43f1-9b7c-f46e628abca2.jpg","index":0,"item":"1d68e320-998e-435d-a611-e1fa8737182e","keywords":null,"link":"/360/20250524_uldozesi-mania-ner-titkosszolgalatok-atlathatosagi-torveny-ellensegkep","timestamp":"2025. május. 24. 07:51","title":"Üldözési mánia a NER-ben: titkosszolgálati logikával gyártják az új ellenségképeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31923f45-747a-45f5-808a-c5d2411c16a2","c_author":"Kasza János ","category":"tudomany","description":"Este 11 van, és nincs otthon élesztő? Menet közben kifogyott a pénteki házibuli üzemanyaga? Elfelejtett megvenni valamit, amire mindenképp szüksége lenne? Magyarországon eddig nem látott üzletet nyitott a Coop Szegeden – itt akár éjszaka is vásárolhat, de úgy, hogy dolgozók már nincsenek. Kipróbáltuk, mit tud az üzletlánc hibrid boltja – megmutatjuk, hogyan próbálhatja ki ön is.","shortLead":"Este 11 van, és nincs otthon élesztő? Menet közben kifogyott a pénteki házibuli üzemanyaga? Elfelejtett megvenni...","id":"20250522_szeged-coop-hibrid-szemelyzet-nelkuli-mukodes-allando-nyitvatartas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31923f45-747a-45f5-808a-c5d2411c16a2.jpg","index":0,"item":"0503cf7a-de2e-4ab1-b3a1-17210c81f9aa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_szeged-coop-hibrid-szemelyzet-nelkuli-mukodes-allando-nyitvatartas-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 16:39","title":"Megnyílt az első olyan bolt az országban, ahova akkor is bemehet vásárolni, amikor a dolgozók már hazamentek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b027a72-5f0a-4025-b932-0cce291757ee","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A felnőtt ruházati cikkek és cipők 2-10 dollárral drágulnak.","shortLead":"A felnőtt ruházati cikkek és cipők 2-10 dollárral drágulnak.","id":"20250522_nike-aremeles-dragulas-egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b027a72-5f0a-4025-b932-0cce291757ee.jpg","index":0,"item":"f691c5df-a973-4310-a95b-9a4e62ab1f63","keywords":null,"link":"/kkv/20250522_nike-aremeles-dragulas-egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru","timestamp":"2025. május. 22. 15:22","title":"Árat emel Amerikában a Nike a Trump-vámok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1c69c81-589c-4a5d-bc14-77ca6b053e3f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokat tud, kéznél van, kényelmes, így nem csoda, ha gyakran használják a diákok házi feladataik készítésénél a mesterséges intelligenciát, ami – tanáraik szerint – egyfajta csalás. De mi van akkor, ha éppen a tanár az, aki nem boldogul a MI nélkül?","shortLead":"Sokat tud, kéznél van, kényelmes, így nem csoda, ha gyakran használják a diákok házi feladataik készítésénél...","id":"20250523_tandij-visszaterites-boston-tanar-mesterseges-intelligencia-chatgpt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1c69c81-589c-4a5d-bc14-77ca6b053e3f.jpg","index":0,"item":"c8d2c16f-f06d-41ce-868e-260475b589c7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_tandij-visszaterites-boston-tanar-mesterseges-intelligencia-chatgpt","timestamp":"2025. május. 23. 08:03","title":"Visszakövetelte a tandíjat egy diák, miután kiderült, hogy a tanár ChatGPT-t használt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b828de9-c80d-4839-8f15-9faf5d37379d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Vajon értesült-e róla, hogy Orbán Viktor feltámasztotta a klubot?","shortLead":"Vajon értesült-e róla, hogy Orbán Viktor feltámasztotta a klubot?","id":"20250524_Brad-Pitt-Harcosok-klubja-frizura-haj-szemuveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b828de9-c80d-4839-8f15-9faf5d37379d.jpg","index":0,"item":"35179c1d-f4b0-4bbc-9b78-fc372e387567","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_Brad-Pitt-Harcosok-klubja-frizura-haj-szemuveg","timestamp":"2025. május. 24. 11:29","title":"Hajmeresztő időzítés: Brad Pittet harcosok klubjás frizurával és szemüveggel látták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5437c1cc-9d7c-4c00-96a8-e179d5d0277f","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"Ma harminc éve jelent meg a Common People, az a dal, amely után a Blur vagy Oasis kérdésre jobb körökben az a válasz, hogy a Pulp. Jarvis Cocker zenekarának slágere egy gyorsan jött, annál is gyorsabban ment, ám máig ható brit őrület himnusza, csajozásba bújtatott osztályőrület és ami még fontosabb: remek diszkósláger.","shortLead":"Ma harminc éve jelent meg a Common People, az a dal, amely után a Blur vagy Oasis kérdésre jobb körökben az a válasz...","id":"20250522_pulp-common-people-evfordulo-britpop-cool-britannia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5437c1cc-9d7c-4c00-96a8-e179d5d0277f.jpg","index":0,"item":"3edfa572-9eec-4e67-8707-684be8460891","keywords":null,"link":"/360/20250522_pulp-common-people-evfordulo-britpop-cool-britannia","timestamp":"2025. május. 22. 20:02","title":"Egyetemi buliból a diszkonton át a lepukkant diszkóig: hogyan lett a Pulp slágere egy korszak himnusza?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Negyedik generációjába lépett a harmincéves múlttal büszkélkedő Nissan Micra. A kisautó feladta korábbi merész formáját, de megőrizte értékeit: olcsó fenntartás, gazdag felszereltség, takarékos és megbízható motor, kényelmes vezetés, praktikus kivitel. Egyféle motorral, két váltóval és három felszereltségben választható, a magyar piacra szabott áron.
Bár alapvetően női autó, az új Micra semlegesebb vonásokat kapott, a gyártó szerint az előd egy kissé nőiesre sikeredett. A nemi szerep hangsúlyozása azt is jelenti, hogy nem lesz az új Micrából izmos változat, az egyelőre 1,2 literes, 80 lovas, háromhengeres erőforrás mellé jövőre érkezik 99 lovas kompresszoros társa.
A Nissannál kijelölték az új irányt, ez a volumengazdálkodás. A cél négy gyártási helyszínen (Kína, India, Thaiföld és Mexikó), három kisautóval 2013-tól szeretné elérni az éves egymilliós darabszámot. Ez az a mennyiség, amivel a japánok 2013-tól lerohanják a világot. A három, V-platformra épülő kisautóból az első a Micra. Nem lesz belőle háromajtós, nem lesz dízel, nem lesz hibrid és nem valószínű a kabrió sem. Az európai piacra szánt Micrák az indiai Chennaiban készülnek, a világ 160 országában forgalmazzák majd az újdonságot.
am
Olcsó autónak tervezték a Micrát, hogy valóban az-e, azt majd a vásárlók fogják eldönteni. A Micrából havi 40 eladását tervezi az importőr, alapára 2,789 millió forint. Alapfelszereltsége (Visia): ABS, EBD, fékasszisztens, 6 légzsák, ESP, első ablakemelők, szervokormány, távirányítású központi zár, fedélzeti számítógép. A magasabb, Acenta szint tartalma: 15-ös kerekek, automatikus légkondícionáló, tempomat, elektromos tükrök, bőr kormány, kartámasz, négy hangszórós CD-mp3-lejátszó, Bluetooth, Aux-csatlakozó, 60/40 arányban dönthető hátsó üléspad és állítható magasságú vezetőülés. A legmagasabb Tekna felszereltségben érhető el szériában a Nissan Connect navigációs multimédia rendszer Bluetooth-szal, USB-csatlakozással, tolatóradar és parkolóhely-mérő rendszer, 15-ös könnyűfém kerekek, elektromosan behajtható tükrük, automatikus világítás, esőszenzor. Ezen felül üvegtető és kulcsbnélküli ajtónyitás és motorindítás rendelhető az autóhoz. Csomagtartója méretéhez képest elfogadható, 265 literes, a hátsó ülések előredöntésével 1132 literre növelhető a maximális térfogata.
A tervezés és gyártás során a legfontosabb szempont az volt, hogy egy használható, olcsón fenntartható, gazdaságos kisautót építsenek. Ehhez elsősorban a jármű tömegét kellett csökkenteni. A kis motor révén adott volt a kisebb fogyasztás, a mérnököknek már csak az volt a dolga, hogy fokozzák a károsanyag-kibocsátás csökkentését. Ez sikerült nekik, az új Micra 35 kilóval könnyebb a K12 kódjelű, Angliában gyártott elődjénél, miközben láthatóan megnőtt. Hat centivel hosszabb az autó, szélessége fél centivel, tengelytávja 2 centivel nőtt, magassága 1 centivel csökkent. A tömegcsökkentés során a kipufogórendszer 3,2 kilót (a korábbi 27 százaléka), benzintank 2,2 kilót (18 százalék) adott le, az első felfüggesztés 9 kilogrammtól (15 százalék) szabadult meg.
Az 1,2-es, 12 szelepes tömegmotor szén-dioxid-kibocsátása 115 gramm/kilométer, később érkező 99 lovas, kompresszoros változata 95 grammot bocsát csak ki, miután start-stop rendszerrel is felszerelik. A háromhengeres mivoltát akár le is tagadhatná, nem hangsúlyos az azokra jellemző motorhang, csak túráztatva tűnik fel. Olyankor kifejezetten morcos.
am
A Nissan a motor két változata mellett nem tervez mást, és nem tervez dízelt sem. Úgy vélik, fogyasztásban, nyomatékban és kibocsátásban utolérték benzines erőforrásaik a dízeleket, miközben áruk jóval olcsóbb, mint azoknak. Váltóból kettőt kínálnak a Micrához, mindkettő minden felszereltséghez elérhető: az egyik ötsebességes kézi, a másik fokozatmentes (CVT) automatikus váltó.
A beltér akár kéttónusú is lehet, a kormány fogása jó, az automatikus klímával szerelt verziók műszerezettsége hangulatos és ergonomikus kialakítást kapott az SD-kártyás navigációs multimédia rendszer eleganciát és jókora technikai fölényt is kölcsönöz a kisautónak. A fordulókör sugara 4,5 méter, városban kifejezetten könnyed a közlekedés, de autópályán sem vallottunk szégyent, igaz Dániában 110 volt a legnagyobb sebesség a sztrádán.
A motor hozza a papírformát, elég nyomatékos ahhoz, hogy ötösben lassan közlekedjünk, hangja még 130-nál sincs, a CVT váltó példásan teszi a dolgát, csak a padlógázt nem tudja értelmezni. Ahhoz kicsi és gyenge a motor, hogy egy kick down nyomán orrát felemelve legyorsuljon egy S8-ast (ez utóbbi mégis megtörtént, sőt még Porsche 911 turbót is lenyomtunk, de hát ilyenek ezek a dánok), a CVT sportgombja sem segít ebben, viszont kiválóan motorfékez. Futóműve kellemes, nem pattog, és nem ráz az autó, igaz, kátyúkat nem találtunk. Nagy oldalszélben féltünk, a könnyed autó alá vészjóslóan kacsintott be néha a szél, de szerencsére nem kapta fel. Az ESP és a hat légzsák széria, ez megnyugtató.
Városban használva a fogyasztás nyolc liter körül alakult, de még mielőtt elborzadtunk volna ezen, vidéken gyorsan lecsökkent 6 liter alá. A CVT-s változatot már nyugodtabb körülmények között vezettük – a körültekintő és vezetőbarát forgalomszervezésnak (országúton 80 a megengedett legnagyobb sebesség, de településeken, koppenhágai elővárosokon belül rengeteg helyen folyamatosan 60-nal lehet közlekedni) köszönhetően elmaradt a délutáni csúcsforgalom és az ezzel járó dugó -, nem vadultunk vele, így 5,7 literes átlagfogyasztással adtuk vissza a spanyol szervezőknek.
Bár van még egy gyártó, aki használja Zorró jelét, a Z hagyományát a Nissan teremtette meg. A Porsche 911 és a Chevrolet Corvette mellett a legrégebbi, ma is aktív sportautólegenda szimbóluma. A történet 1970-ben kezdődött a 240Z-vel. 1996 és 2003 között nagy csend volt, a sztorit a 350Z-vel kezdték újraírni. A 370Z a slusszpoén, kár, hogy a brutális GT-R beárnyékolja.
Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.
Ismerős a Nissan Qashqai, több változatát teszteltük már. Ezúttal a hétszemélyes csúcsmodell, a kétliteres dízel, automata, összkerék-hajtású +2 járt nálunk. Sikerre termett, viszont ára alulról csókolja a 10 milliós határt. Nagyobb, érettebb, mint kistesója, stílusban és méretben a Muranót célozza meg.
A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.
A Nissan sokoldalú terepjárója ormótlan lett, de megőrizte elődje minden vonzerejét. A kipróbált dízelmotor automatikus váltóval rossz választás: hangos, rugalmatlan és sokat fogyaszt. Sárban dagonyázni, családot nagy távolságokra elfurikázni viszont kiváló.
A KFT-ből kilépő Laár András azt monda, évekig tűrte a zenésztársai neheztelő, korholó hozzáállást, akik őt tartották az együttes leggyengébb láncszemének.