Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"08c3ffda-6a8d-4339-ad37-e332eadc662c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A távozó amerikai elnök a Washington Postban arról biztosít mindenkit, hogy ma, <strong>amikor a Kongresszus megerősíti a szabad és tisztességes választás eredményét</strong>, nem kell lázadástól tartani, mint az 2021-ben történt. Vagyis a hatalomátadás ezúttal békés lesz, a rendőrség vigyáz a demokrácia citadellájára.","shortLead":"A távozó amerikai elnök a Washington Postban arról biztosít mindenkit, hogy ma, <strong>amikor a Kongresszus megerősíti...","id":"20250106_Joe-Biden-vendegkommentar-Washington-Post","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08c3ffda-6a8d-4339-ad37-e332eadc662c.jpg","index":0,"item":"e359bf21-1c03-4b23-93bc-2737ee1cf5cc","keywords":null,"link":"/360/20250106_Joe-Biden-vendegkommentar-Washington-Post","timestamp":"2025. január. 06. 07:15","title":"\"Négy évvel ezelőtt demokráciánkat próbára tették, és győzött\" – Joe Biden vendégkommentárja a Washington Postban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07278fe6-f982-4d6b-9ac0-af6526306059","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Magyarországon sem lenne rossz ötlet, olyan hosszúak a várólisták.","shortLead":"Magyarországon sem lenne rossz ötlet, olyan hosszúak a várólisták.","id":"20250106_Mosas-vagas-terapia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07278fe6-f982-4d6b-9ac0-af6526306059.jpg","index":0,"item":"489cd624-40d2-4995-a6da-bf560dac2c0c","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250106_Mosas-vagas-terapia","timestamp":"2025. január. 06. 12:46","title":"Mosás, vágás, terápia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3b592fb-bd63-4fbc-8784-c9068d54e27a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Wahingtonban szakad a hó, azt kérte a polgármester a lakosságtól, hogy maradjanak otthon.","shortLead":"Wahingtonban szakad a hó, azt kérte a polgármester a lakosságtól, hogy maradjanak otthon.","id":"20250106_usa-vihar-repulojarat-torles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3b592fb-bd63-4fbc-8784-c9068d54e27a.jpg","index":0,"item":"193ae0b0-cdbe-4cad-bfec-287d5c5c7e85","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_usa-vihar-repulojarat-torles","timestamp":"2025. január. 06. 16:55","title":"Akkora vihar van az USA-ban, hogy töröltek 1300 repülőjáratot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"174ba2eb-6a15-4c18-8043-c8ecaa254958","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína még 2024 novemberében tesztelt egy erős lángszórót, a fegyverről azonban nem árult el részleteket.","shortLead":"Kína még 2024 novemberében tesztelt egy erős lángszórót, a fegyverről azonban nem árult el részleteket.","id":"20250105_langszoro-kinai-hadsereg-type-74","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/174ba2eb-6a15-4c18-8043-c8ecaa254958.jpg","index":0,"item":"f76dea39-29a5-4f7e-9edf-ce5707e2f137","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_langszoro-kinai-hadsereg-type-74","timestamp":"2025. január. 05. 18:57","title":"Olyan lángszóróval gyakorlatozik Kína, ami megolvasztja az emberi húst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a62c0dc2-3787-4ea2-8a9c-e73f4dd0ce78","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nagyon egyszerű magyarázata van annak, miért keletkezik por egy olyan lakásban is, amelyben nem jár senki, és nincsenek is nyitva az ablakai.","shortLead":"Nagyon egyszerű magyarázata van annak, miért keletkezik por egy olyan lakásban is, amelyben nem jár senki, és nincsenek...","id":"20250106_hogyan-keletkezik-a-por-zart-lakasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a62c0dc2-3787-4ea2-8a9c-e73f4dd0ce78.jpg","index":0,"item":"3e0f2d69-a291-487f-8ae2-1efd3ae5a01f","keywords":null,"link":"/elet/20250106_hogyan-keletkezik-a-por-zart-lakasban","timestamp":"2025. január. 06. 05:50","title":"Miért gyűlik össze a por akkor is, ha minden ablak zárva van?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet a kozmetikai termékek használóinak. A piacra lépésre azonban egyelőre várni kell.","shortLead":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet...","id":"20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f.jpg","index":0,"item":"edd5f0a3-5f56-4027-8cc0-0a02b0282364","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","timestamp":"2025. január. 06. 16:03","title":"5 perc alatt megmondja a L'Oréal gépe, hogyan reagálhat a bőre a kozmetikumokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f10cb7e-598c-4368-b4e5-84f6133bb2c5","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Az olasz famíliában, Amerikában felnőtt színész és gasztronómus, Stanley Tucci egyik kedvenc levese a csülkös borsóleves. Íme egy recept a Tucci asztalnál című könyvből.","shortLead":"Az olasz famíliában, Amerikában felnőtt színész és gasztronómus, Stanley Tucci egyik kedvenc levese a csülkös...","id":"20250105_Kivancsi-hogy-kesziti-Stanley-Tucci-a-csulkos-borsolevest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f10cb7e-598c-4368-b4e5-84f6133bb2c5.jpg","index":0,"item":"55501ce4-324a-487c-9991-5eb53c9f1dbd","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250105_Kivancsi-hogy-kesziti-Stanley-Tucci-a-csulkos-borsolevest","timestamp":"2025. január. 05. 19:15","title":"Kíváncsi, hogy készíti Stanley Tucci a csülkös borsólevest? Íme a színész receptje!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5305e8e5-87d1-4cb6-916a-236ca8608232","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A HUN-REN Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet (HUN-REN KOKI) kutatói megfejtették, hogyan tudnak az idegsejtek egységes jeleket küldeni egymásnak. A felfedezés azért is fontos, mert ezek zavara számos problémához vezethet.","shortLead":"A HUN-REN Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet (HUN-REN KOKI) kutatói megfejtették, hogyan tudnak az idegsejtek...","id":"20250106_hun-ren-idegsejtek-felfedezes-jelek-kuldese-kommunikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5305e8e5-87d1-4cb6-916a-236ca8608232.jpg","index":0,"item":"2ee029f9-ea1a-4928-ac6c-20263577b963","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_hun-ren-idegsejtek-felfedezes-jelek-kuldese-kommunikacio","timestamp":"2025. január. 06. 15:03","title":"Az idegsejtek fontos titkát tárták fel magyar kutatók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A vásárlók, köztük a magyarok azért választják a Skoda autóit, mert olcsók és jók. Az összkerékhajtás nem tartozik a legkedveltebb extrák közé, igaz, Magyarország nagy részén túl lehet élni a telet 4x4 nélkül is. Nemzetközi tesztpróbán tapasztaltuk meg, hogy a Skodákat nem szabad lebecsülni terepen sem.
Itthon kevés Skodát adnak el 4x4 hajtással, még a Yetik közel kétharmadát (61 százalék) is csupán az első két kerék hajtja. A Superb vásárlóinak 7,8, az Octavia kombi vásárlóinak 15,5 százaléka választja a Haldex rendszert autójába. Pedig megérné. Ha kipróbálnák, milyen elmenni a végletekig, jobban bíznának autójukban és vezetői tudásukban a hétköznapokban.
Összkerékhajtású Skoda már a negyvenes években is volt, a Superb 3000 mind a négy kerekét forgatta a hajtáslánc. A következőre több mint ötven évet kellett várni, az Octavia Combi 4x4-et 1999-ben mutatták be a Haldex kuplung első és második generációjával. A 2004-es második generációs Octaviában (és a Scoutban) már a Haldex 4 dolgozik, ahogy a Yetiben és a Superb-ben is. Ez a rendszer, mint olyan sok minden ma az autóiparban – intelligens: a tapadási körülményeknek megfelelően osztja el a motor nyomatékát a tengelyek között.
Skoda
Amint az útviszonyok indokolják, a Haldex rendszer - együttműködve az ESP érzékelőivel - dinamikusan osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, miközben az elektronikus differenciálzár (EDS) a kerekek egyenkénti fékezésével segít az akadályok mielőbbi leküzdésében. Ha sík aszfalton közlekedik a Skoda, 96 százalék nyomatékot kap az első tengely, de ahogy az útviszonyok megváltoznak (emelkedő, csúszós út), a másodperc törtrésze alatt reagál a hajtás és a nyomaték akár 90 százalékát a hátsó tengelyre helyezi át. Az optimális útfogásban az elektronikus menetstabilizáló és az off-road ABS segít. Az előbbi átveszi az irányítást a 4x4 fölött (bevatkozik az elektronikus differenciál, az EDS), az utóbbi kikapcsolja a Haldexet. Ha elindulásnál kipörögne mindkét első kerekék, a Haldex kuplung zár és a nyomatékot a hátsó kerekek kapják, ha csak az egyik csúszik, az elektronikus diffi közbelép, lefékezi a csúszó kereket, az első tengely maradék nyomatéka áthelyeződik a hajtott kerékre és abban a pillanatban a Haldex a nyomaték többségét hátra küldi a tapadó kerekekre.
[[ Oldaltörés (Superb, Yeti, Scout, Octavia – közös bennük a 4x4) ]]
Superb 4x4
Az emberek többsége nem vezet jól, itt a jó vezetésen az autóversenyzőktől megkövetelt pontos vezetést értem. Ez derült ki abból a feladatból is, amelyen a San Padró-i tesztpályán Skoda Superbekkel kellett forgolódni egy ügyességi pályán, bizonyítva az összkerékhajtás felsőbbrendűségét. A gyakorlat során az autó mozgását egy telematikai rendszer mérte, a vezető viselkedését pedig kamerák kísérték. Az eredmény többek számára lesújtó volt, erőltetett menetben nem túl jól reagálnak a sofőrök a váratlan helyzetekre Ilyenkor jön jól az összkerékhajtás, amely a másodperc törtrésze alatt fogja meg a kicsúszó, vagy megpördülő autót, úgy, hogy a vezető ebből nem érez semmit. Csak azt, hogy az autót nem lehet lelökni az ívről.
bcs
A hét próba közül ez volt az egyetlen, amit kihagytam. Nem voltam kíváncsi arra, mennyire rosszul vezetek, ám valójában rosszul voltam a Montserrat hegy szerpentinjein tapasztalt keresztgyorsulások miatt. A Superb kombi 160 lovas 1,8 literes turbós motorja kézi sebességváltóval, összkerékhajtással igazi kanyargyilkos, már akkor forgott velem a világ, amikor én vezettem, az anyósülésen nem forgott, összeomlott. Az elején még élvezetes volt a kanyarvadászat, ám az ezer méteres szintkülönbség legyőzése komoly feladatnak bizonyult. Nem a Skoda Superbnek. Az igazi örömöt a V6-os nyújtja a maga 260 lóerejével, de a szervezők csak egy kocsit állítottak be a parkba, amelyet a svájci kollégák kibéreltek maguknak. Dízelben is elérhető az összkerékhajtás: a 140 lovas kétliteres egységet DSG-váltóval kínálják, a 170 lovas kétliteres TDI-hez hatsebességes manuális váltó jár.
Skoda Superb 4x4 7 420 000 forinttól vihető haza (Comfort felszereltséggel, 1.8 TSI 160 LE motorral), a kombi 266 000 forinttal drágább.
Yeti 4x4 Be kell vallanom, egyik kedvenc autóm a Skoda Yeti. Ha nem fulladtam volna bele a svájci hitelben, egyszer ilyenre cseréltem volna autómat. 1,2-es elsőkerékhajtású turbóra. Most, hogy már nem lesz rá pénzem, akár összkerekesről is álmodhatnék, 1,8 TSI motorral, vagy kétliteres, 140 lovas dízelről, DSG duplakuplungos váltóval. A Yeti kapható 110 lovas és 170 lovas közös nyomócsöves turbódízel változatban is, A 180 milliméteres hasmagasságot nem illik lebecsülni, mert a sarkakba kitolt kerekeivel nagyon ügyesen lavírozik a legvadabb sziklaszirteken is. Olyan túrára vittek minket a Yetikkel, amelyre nem is gondoltunk. Felázott agyag, köves, sziklás, bozótos, meredek kapaszkodók, éles siralomfalak mind részét képezték a kiképzésnek. Volt olyan feladat, amelyet csak bemondásra hajtottam végre (teljes gázzal, mert ha nem, leborulsz – ennyi volt az utasítás) – fogalmam sem volt, mi fog történni. A Yeti azonban zokszó nélkül tűrte a durvábbnál-durvább próbákat, soha egyetlen terepes teszten sem kaptak ennyit az autók. Terepgumik nem, csak normál téli gumik voltak az autókon, ennek ellenére a mély a sártengeren is áteveztünk. A hosszú hegyi szakasz után épített pályán is kipróbáltuk a Yetit, ahol tornamutatványokat végeztünk: a szokásos, hátsó kerék a levegőben feladatot hajtottuk végre többféleképpen. Jó volt látni, a Haldex működését élőben: amint a kerék elveszített tapadását a földdel, egy negyed fordulat után nem forgott tovább, helyette a többi dolgozott.
bcs
A Yeti, mint a Škoda első SUV modellje, a Haldexen túl más funkciókkal is segíti az autózást az épített utakon túl. Csak az off-road gombot kell megnyomni a műszerfalon, és az autó összes elektronikus rendszere máris virtuális terep-üzemmódba kapcsol. Az off-road üzemmód számos funkciót foglal magában, mint például a lejtmenet asszisztenst vagy a hegymenet asszisztenst, valamint az ABS, ASR és EDS elektronikus rendszerek áthangolását a különleges vezetési körülményekre. Az ABS például úgy fékezget, hogy a kerekek előtt ékeket építsen a talajból. A lejtmenet vezérlő tanulékony, ha fékezünk, csökkenti a lefelé kúszás sebességét, ha gázt adunk, növeli azt, megcsúszni azonban nem engedi a kocsit. Akkor is működik, ha kikapcsoljuk a motort (de a gyújtást rajta hagyjuk). Ezt kipróbáltam, mókás volt, ahogy önállóan fékezte az autót.
Akár kéttonnás terhet vontatni képes Yeti 4x4-et 6 057 000 forintért kapunk (Active felszereltséggel, 1.8 TSI 160 LE motorral), DSG váltó csak a 140 lovas dízelhez rendelhető.
Scout
Skoda
A Scout a luxus Skoda Octavia Combi. LED-es nappali fénnyel, különleges felszereltséggel, megnövelt hasmagassággal (179 milliméter, 39 milliméterrel nagyobb, mint a 4x2-es Octaviáké) terepes kiegészítőkkel, jókora majrévassal a kesztyűtartón és természetesen összkerékhajtással kapható. Csomagtartója 605 literes (1655 literesre növelhető), terhelhetősége 675 kilogramm. Igazi különc járgány, Skoda ínyenceknek. Arról, hogy terepen sem vall szégyent, megbizonyosodtunk egy a Yeti-próbánál rövidebb hegyi szakaszon. Hosszabb tengelytávja miatt (terepszögei: 16,5/13,6 fok), kevésbé durva pályán haladtunk, de olyanon, amire én se saját, se tesztautóval nem szívesen vállalkoznék. Dagonyáztunk sárban, másztunk köves kapaszkodón, de a lejtmenetvezérlő hiányában meredek oldalakon nem kaptattunk le. A dízel változat felező nélkül is szépen kúszik fel a hegyen, ezres fordulaton egyesben gáz nélkül kapaszkodik.
Legolcsóbban Octavia Combi Scout 4x4-hez 7 976 000 forintért juthatunk (egyedi felszereltséggel és kiegészítőkkel, valamint 1.8 TSI 160 LE motorral). Kétféle erőforrás közül választhatunk, a kétliteres, 140 lovas dízel DSG váltóval is rendelhető.
Octavia Combi 4x4 Az Octaviákkal a 4x4-es tapadás előnyeit ismertük meg. Nyolcas alakú pályán téptünk egy profi autóversenyző mögött, aki megmutatta, hogyan kell(ene) versenypályán az optimális íven autózni. Míg mögötte voltam, tudtam követni, ám harmadikként össze-vissza bóklásztam a pályán 80-95 kilométer/órás sebességgel. Ráadásul kézi váltós kocsit választottam, így még a váltással is időt veszítettem, pedig az instruktor azt mondta, hármasban végigcsinálhatom. Jó volt nekem a bóják közt és a visszafordítóban a kettes is. Az autó kiválóan tapadt, egy jobbos, majd egy hirtelen balos kanyarban arra kellett ügyelni, hogy ne adjunk gázt, mert akkor kitolta volna az orrát és meglátogatjuk a Scouttal kolbászoló csoportot. A meredek emelkedőkön nagy tempónál is másodperceket verhetünk az elsőkerékhajtású autókra, a 4x4-es Octaviákat bátran csikorogtattuk, csúszásveszély nem fenyegetett. Jól gyorsul, kanyarban nagyon stabil. Terepen nem bántottuk az Octaviákat, az autó szabad hasmagassága 163 milliméter, 25-tel nagyobb, mint a sima kombié, üzemanyagtankja 60 literes.
Skoda
A 4x4 kombi erőssége, hogy a Haldex kuplung révén nem veszít egyetlen decilitert sem a csomagérből, amely ugyanúgy 605 literes, mint a normál kombi Octaviáé. Négyféle motorral kapható, a Scout kínálatához képest újdonság, hogy az 1,6 literes 105 lovas dízellel is választható. Octavia Combit 4x4-es hajtással 6 797 000 forintért vihetünk haza (Ambiente felszereltséggel, 1.6 TDI 105 LE motorral).
Feltétel nélküli szeretet jellemezte eddig a Skoda Yetihez fűződő viszonyomat. A dízel csúcsmodell azonban nem lett a szívem csücske, sokkal inkább megelégednék egy kevésbé csicsás benzines változattal.
Ha a realitások szilárd talaján állunk, nincs különb autó a Skoda Octavia RS-nél: izmos benzinmotor, látványos külső, kényelmes belső, biztonságos és megbízható működés, csipetnyi vezetési élmény – mindez baráti áron. Ezúttal hosszú úton tettük próbára, fagyban, jégben, hóviharban, lehetetlen küldetésként átmásztunk vele a didergő Hargitán is.
Elegancia, teherautókat idéző csomagtér, kifinomult technika, A8-ast megszégyenítő lábtér, izmos és nyomatékos turbómotor, kényelmes és nyugodt haladást biztosító DSG-váltó, jó hifi, átlagosnál gyengébb futómű, kiváló ár és magas szintű megbízhatóság – ez a legnagyobb Skoda dióhéjban.
Az ötödik Skoda igazi csodabogár: izgalmas a külseje, parádés a technikája, kényelmes, gyors és vidám. Városi autó, de a könnyű tereptől sem riad vissza. Az ára riasztó, 160 lovas benzinmotorral a fogyasztása is.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
Már értem, miért olyan vidám emberek a ralipilóták, miért tapadt Herczig Norbert arcára mosolya. Két perc csupán, ennyi volt, de felért azzal az élménnyel, amit életem eddigi legnagyobb G-terhelése okozott a torinói bobpályán. Akkor nagyon féltem, most nagyon boldog voltam.
A Skoda Yeti már első találkozásunkkor lenyűgözött. Aztán még kétszer, amikor az 1,8-as benzines és a kétliteres dízelt vezethettem. Magas ára mindkétszer letaglózott. Negyedszerre sikerült a Yeti alapváltozatát kipróbálni. Az 1,2-es elsőkerékhajtású Skoda Yeti megnyugtatott: különleges autó normális áron.
A ráncfelvarrott Skoda Fabia 1,2 TSI nemes ötvözete egy jó formájú, használható, praktikus, értékálló és értéktartó kisautónak, valamint egy modern, korszerű, könnyű, gazdaságos, dinamikus és takarékos motornak. A test és lélek egysége nem csupán prózai, élmény az autó vezetése. És ez komoly dicséret egy nem sportos kisautónak.
A környezetvédelmi kényszer és az unió nyomására lépett a VW-csoport, amikor bevezette modelljeiben az 1,6-os turbódízelt. Az Euro 5 normát teljesítő erőforrás immár az Octaviában is elérhető. Cégautónak kiváló választás, ám motorja hangos, vezetése unalmas.
A Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a Nissan Qashqai és a Suzuki Grand Vitara mellé fészkeli be magát az autópiacon a Skoda Yeti, a cseh márka első igazi szabadidőautója. Terepen és városban, országúton és autópályán egyaránt kiemelkedő, az alsó-középkategóriájú limuzinoktól semmiben el nem maradó menettulajdonságai mellett praktikummal, gazdag alap- és extrafelszerelésekkel, valamint új motorokkal is csábítja vásárlóit. Alapára 4,6 millió forint.