Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ef732ee7-a9f6-48d5-a430-4dd2628623c4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Eddig több mint ezer madár kapott vakcinát, de ez még csak a kezdet. ","shortLead":"Eddig több mint ezer madár kapott vakcinát, de ez még csak a kezdet. ","id":"20250513_Nem-olcsok-a-flamingok-oltasi-programot-inditanak-a-magyarorszagi-allatkertekben-a-madarinfluenza-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef732ee7-a9f6-48d5-a430-4dd2628623c4.jpg","index":0,"item":"f2839d37-1948-436f-bc03-c9da0caf16ba","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_Nem-olcsok-a-flamingok-oltasi-programot-inditanak-a-magyarorszagi-allatkertekben-a-madarinfluenza-miatt","timestamp":"2025. május. 13. 17:53","title":"Drága a flamingók élete, oltási programot indult a magyarországi állatkertekben a madárinfluenza miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy előzetes jelentés szerint a hajó „rosszkor volt rossz helyen”, a legénység hiába tett meg minden tőle telhetőt, a Bayesian az időjárásnak nem tudott ellenállni.","shortLead":"Egy előzetes jelentés szerint a hajó „rosszkor volt rossz helyen”, a legénység hiába tett meg minden tőle telhetőt...","id":"20250515_Masodpercek-alatt-sullyedhetett-el-Mike-Lynch-luxusjachtja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99.jpg","index":0,"item":"f38b568c-cfb6-452b-aa97-d84476f37985","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_Masodpercek-alatt-sullyedhetett-el-Mike-Lynch-luxusjachtja","timestamp":"2025. május. 15. 05:28","title":"Másodpercek alatt süllyedhetett el Mike Lynch luxusjachtja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40bfd9a2-db84-4eea-a8b2-b96287485925","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újfajta reklámelhelyezési gyakorlat jön a YouTube-ra, a létező legbosszantóbb pillanatban fogják félbeszakítani a tartalmat.","shortLead":"Újfajta reklámelhelyezési gyakorlat jön a YouTube-ra, a létező legbosszantóbb pillanatban fogják félbeszakítani...","id":"20250515_google-youtube-reklamok-csucspont-gemini-hirdetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40bfd9a2-db84-4eea-a8b2-b96287485925.jpg","index":0,"item":"5bd88911-6ad3-4c27-90f7-72b486bdff53","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_google-youtube-reklamok-csucspont-gemini-hirdetesek","timestamp":"2025. május. 15. 09:03","title":"Ha bosszantják a reklámok a YouTube-on, van egy rossz hírünk: még idegesítőbbek lesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf7af65a-7220-4daa-aee2-a051ce050c73","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Külön, személyre szabott kormányrendelettel és a „kormányzati igazgatási hősi juttatás” jogcím bevezetésével igyekszik kárpótolni Orbán Viktor az újdörögdi gránátbaleset általa hősnek nevezett megsérült kormánytisztviselőjét, aki elvesztette mindkét kezét és más, súlyos, maradandó egészségkárosodást is szenvedett. ","shortLead":"Külön, személyre szabott kormányrendelettel és a „kormányzati igazgatási hősi juttatás” jogcím bevezetésével igyekszik...","id":"20250514_Az-ujdorogdi-granatbalesetben-serult-kormanytisztviselo-egyedi-hosi-juttatast-ingyen-allami-lakast-es-korhazi-ellatast-kap-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf7af65a-7220-4daa-aee2-a051ce050c73.jpg","index":0,"item":"54e91ce2-3208-4e14-a30b-b100b96eaf1e","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Az-ujdorogdi-granatbalesetben-serult-kormanytisztviselo-egyedi-hosi-juttatast-ingyen-allami-lakast-es-korhazi-ellatast-kap-ebx","timestamp":"2025. május. 14. 17:27","title":"Az újdörögdi gránátbalesetben megsérült kormánytisztviselő egyedi „hősi juttatást”, ingyen állami lakást és kórházi ellátást kap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0feb2a7-9e31-4733-9433-87867df59c5e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Stephen Hawking elméletének köszönhetően úgy tűnik, sokkal kevesebb ideig fog létezni a világegyetem, mint azt korábban gondolták a tudósok. Persze ez az élettartam még így is őrült nagy idő.","shortLead":"Stephen Hawking elméletének köszönhetően úgy tűnik, sokkal kevesebb ideig fog létezni a világegyetem, mint azt korábban...","id":"20250513_vilagegyetem-pusztulasa-hawking-sugarzas-univerzum-elettartama","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0feb2a7-9e31-4733-9433-87867df59c5e.jpg","index":0,"item":"e234565a-9d37-4410-9d99-28cb99a81a4b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_vilagegyetem-pusztulasa-hawking-sugarzas-univerzum-elettartama","timestamp":"2025. május. 13. 15:03","title":"Kiszámolták, mikor pusztul el a világegyetem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bac69ce3-b4a5-44d1-a97a-6ff7614757ad","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Mindenféle felvezetés nélkül, csütörtökön megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel, amelyen szerepel a Nemzeti dal trapesített verziója, a Ne gyere a seggembe című szerzemény a követési távolságot nem tartó autósokról, de még az ingatlanosok is külön dalt kaptak.","shortLead":"Mindenféle felvezetés nélkül, csütörtökön megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel, amelyen szerepel...","id":"20250515_Hirtelen-megjelent-egy-uj-Belga-lemez-a-Nemzeti-dal-is-rajta-van-de-az-ajton-bearamlo-szunyogok-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bac69ce3-b4a5-44d1-a97a-6ff7614757ad.jpg","index":0,"item":"199a7017-6e12-4651-89d2-81f56bed2572","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Hirtelen-megjelent-egy-uj-Belga-lemez-a-Nemzeti-dal-is-rajta-van-de-az-ajton-bearamlo-szunyogok-is","timestamp":"2025. május. 15. 11:50","title":"Hirtelen megjelent egy új Bëlga-lemez, a Nemzeti dal is rajta van, de az ajtón beáramló szúnyogok is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"894d7e24-5057-4d00-a56e-9e4bdc14d32b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke a terve szerint napi 25-33 kilométeres távolságokat gyalogol majd. Az akcióhoz bárki csatlakozhat, de a határt legfeljebb egy húszfős csoporttal akarják átlépni.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke a terve szerint napi 25-33 kilométeres távolságokat gyalogol majd. Az akcióhoz bárki csatlakozhat...","id":"20250514_Magyar-Peter-gyalogut-Nagyvarad-indulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/894d7e24-5057-4d00-a56e-9e4bdc14d32b.jpg","index":0,"item":"f0deafec-ae4f-4d74-9c17-b0d18a881b31","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Magyar-Peter-gyalogut-Nagyvarad-indulas","timestamp":"2025. május. 14. 11:55","title":"Magyar Péter a Bazilika lépcsőjén aláírta az Orbán ellen tett feljelentést, majd gyalog elindult Nagyváradra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"934dc9c4-95b7-43ab-b14f-cae27c15c4af","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"Az állat Adam Sandler egyik filmjében aratta legnagyobb sikerét.","shortLead":"Az állat Adam Sandler egyik filmjében aratta legnagyobb sikerét.","id":"20250515_film-aligator-morris-elpusztult","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/934dc9c4-95b7-43ab-b14f-cae27c15c4af.jpg","index":0,"item":"e9b2aa29-28d3-4e99-bd17-9a1cda7a581e","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_film-aligator-morris-elpusztult","timestamp":"2025. május. 15. 12:55","title":"Nyolcvanévesen elpusztult Morris, a filmsztár aligátor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A vásárlók, köztük a magyarok azért választják a Skoda autóit, mert olcsók és jók. Az összkerékhajtás nem tartozik a legkedveltebb extrák közé, igaz, Magyarország nagy részén túl lehet élni a telet 4x4 nélkül is. Nemzetközi tesztpróbán tapasztaltuk meg, hogy a Skodákat nem szabad lebecsülni terepen sem.
Itthon kevés Skodát adnak el 4x4 hajtással, még a Yetik közel kétharmadát (61 százalék) is csupán az első két kerék hajtja. A Superb vásárlóinak 7,8, az Octavia kombi vásárlóinak 15,5 százaléka választja a Haldex rendszert autójába. Pedig megérné. Ha kipróbálnák, milyen elmenni a végletekig, jobban bíznának autójukban és vezetői tudásukban a hétköznapokban.
Összkerékhajtású Skoda már a negyvenes években is volt, a Superb 3000 mind a négy kerekét forgatta a hajtáslánc. A következőre több mint ötven évet kellett várni, az Octavia Combi 4x4-et 1999-ben mutatták be a Haldex kuplung első és második generációjával. A 2004-es második generációs Octaviában (és a Scoutban) már a Haldex 4 dolgozik, ahogy a Yetiben és a Superb-ben is. Ez a rendszer, mint olyan sok minden ma az autóiparban – intelligens: a tapadási körülményeknek megfelelően osztja el a motor nyomatékát a tengelyek között.
Skoda
Amint az útviszonyok indokolják, a Haldex rendszer - együttműködve az ESP érzékelőivel - dinamikusan osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, miközben az elektronikus differenciálzár (EDS) a kerekek egyenkénti fékezésével segít az akadályok mielőbbi leküzdésében. Ha sík aszfalton közlekedik a Skoda, 96 százalék nyomatékot kap az első tengely, de ahogy az útviszonyok megváltoznak (emelkedő, csúszós út), a másodperc törtrésze alatt reagál a hajtás és a nyomaték akár 90 százalékát a hátsó tengelyre helyezi át. Az optimális útfogásban az elektronikus menetstabilizáló és az off-road ABS segít. Az előbbi átveszi az irányítást a 4x4 fölött (bevatkozik az elektronikus differenciál, az EDS), az utóbbi kikapcsolja a Haldexet. Ha elindulásnál kipörögne mindkét első kerekék, a Haldex kuplung zár és a nyomatékot a hátsó kerekek kapják, ha csak az egyik csúszik, az elektronikus diffi közbelép, lefékezi a csúszó kereket, az első tengely maradék nyomatéka áthelyeződik a hajtott kerékre és abban a pillanatban a Haldex a nyomaték többségét hátra küldi a tapadó kerekekre.
[[ Oldaltörés (Superb, Yeti, Scout, Octavia – közös bennük a 4x4) ]]
Superb 4x4
Az emberek többsége nem vezet jól, itt a jó vezetésen az autóversenyzőktől megkövetelt pontos vezetést értem. Ez derült ki abból a feladatból is, amelyen a San Padró-i tesztpályán Skoda Superbekkel kellett forgolódni egy ügyességi pályán, bizonyítva az összkerékhajtás felsőbbrendűségét. A gyakorlat során az autó mozgását egy telematikai rendszer mérte, a vezető viselkedését pedig kamerák kísérték. Az eredmény többek számára lesújtó volt, erőltetett menetben nem túl jól reagálnak a sofőrök a váratlan helyzetekre Ilyenkor jön jól az összkerékhajtás, amely a másodperc törtrésze alatt fogja meg a kicsúszó, vagy megpördülő autót, úgy, hogy a vezető ebből nem érez semmit. Csak azt, hogy az autót nem lehet lelökni az ívről.
bcs
A hét próba közül ez volt az egyetlen, amit kihagytam. Nem voltam kíváncsi arra, mennyire rosszul vezetek, ám valójában rosszul voltam a Montserrat hegy szerpentinjein tapasztalt keresztgyorsulások miatt. A Superb kombi 160 lovas 1,8 literes turbós motorja kézi sebességváltóval, összkerékhajtással igazi kanyargyilkos, már akkor forgott velem a világ, amikor én vezettem, az anyósülésen nem forgott, összeomlott. Az elején még élvezetes volt a kanyarvadászat, ám az ezer méteres szintkülönbség legyőzése komoly feladatnak bizonyult. Nem a Skoda Superbnek. Az igazi örömöt a V6-os nyújtja a maga 260 lóerejével, de a szervezők csak egy kocsit állítottak be a parkba, amelyet a svájci kollégák kibéreltek maguknak. Dízelben is elérhető az összkerékhajtás: a 140 lovas kétliteres egységet DSG-váltóval kínálják, a 170 lovas kétliteres TDI-hez hatsebességes manuális váltó jár.
Skoda Superb 4x4 7 420 000 forinttól vihető haza (Comfort felszereltséggel, 1.8 TSI 160 LE motorral), a kombi 266 000 forinttal drágább.
Yeti 4x4 Be kell vallanom, egyik kedvenc autóm a Skoda Yeti. Ha nem fulladtam volna bele a svájci hitelben, egyszer ilyenre cseréltem volna autómat. 1,2-es elsőkerékhajtású turbóra. Most, hogy már nem lesz rá pénzem, akár összkerekesről is álmodhatnék, 1,8 TSI motorral, vagy kétliteres, 140 lovas dízelről, DSG duplakuplungos váltóval. A Yeti kapható 110 lovas és 170 lovas közös nyomócsöves turbódízel változatban is, A 180 milliméteres hasmagasságot nem illik lebecsülni, mert a sarkakba kitolt kerekeivel nagyon ügyesen lavírozik a legvadabb sziklaszirteken is. Olyan túrára vittek minket a Yetikkel, amelyre nem is gondoltunk. Felázott agyag, köves, sziklás, bozótos, meredek kapaszkodók, éles siralomfalak mind részét képezték a kiképzésnek. Volt olyan feladat, amelyet csak bemondásra hajtottam végre (teljes gázzal, mert ha nem, leborulsz – ennyi volt az utasítás) – fogalmam sem volt, mi fog történni. A Yeti azonban zokszó nélkül tűrte a durvábbnál-durvább próbákat, soha egyetlen terepes teszten sem kaptak ennyit az autók. Terepgumik nem, csak normál téli gumik voltak az autókon, ennek ellenére a mély a sártengeren is áteveztünk. A hosszú hegyi szakasz után épített pályán is kipróbáltuk a Yetit, ahol tornamutatványokat végeztünk: a szokásos, hátsó kerék a levegőben feladatot hajtottuk végre többféleképpen. Jó volt látni, a Haldex működését élőben: amint a kerék elveszített tapadását a földdel, egy negyed fordulat után nem forgott tovább, helyette a többi dolgozott.
bcs
A Yeti, mint a Škoda első SUV modellje, a Haldexen túl más funkciókkal is segíti az autózást az épített utakon túl. Csak az off-road gombot kell megnyomni a műszerfalon, és az autó összes elektronikus rendszere máris virtuális terep-üzemmódba kapcsol. Az off-road üzemmód számos funkciót foglal magában, mint például a lejtmenet asszisztenst vagy a hegymenet asszisztenst, valamint az ABS, ASR és EDS elektronikus rendszerek áthangolását a különleges vezetési körülményekre. Az ABS például úgy fékezget, hogy a kerekek előtt ékeket építsen a talajból. A lejtmenet vezérlő tanulékony, ha fékezünk, csökkenti a lefelé kúszás sebességét, ha gázt adunk, növeli azt, megcsúszni azonban nem engedi a kocsit. Akkor is működik, ha kikapcsoljuk a motort (de a gyújtást rajta hagyjuk). Ezt kipróbáltam, mókás volt, ahogy önállóan fékezte az autót.
Akár kéttonnás terhet vontatni képes Yeti 4x4-et 6 057 000 forintért kapunk (Active felszereltséggel, 1.8 TSI 160 LE motorral), DSG váltó csak a 140 lovas dízelhez rendelhető.
Scout
Skoda
A Scout a luxus Skoda Octavia Combi. LED-es nappali fénnyel, különleges felszereltséggel, megnövelt hasmagassággal (179 milliméter, 39 milliméterrel nagyobb, mint a 4x2-es Octaviáké) terepes kiegészítőkkel, jókora majrévassal a kesztyűtartón és természetesen összkerékhajtással kapható. Csomagtartója 605 literes (1655 literesre növelhető), terhelhetősége 675 kilogramm. Igazi különc járgány, Skoda ínyenceknek. Arról, hogy terepen sem vall szégyent, megbizonyosodtunk egy a Yeti-próbánál rövidebb hegyi szakaszon. Hosszabb tengelytávja miatt (terepszögei: 16,5/13,6 fok), kevésbé durva pályán haladtunk, de olyanon, amire én se saját, se tesztautóval nem szívesen vállalkoznék. Dagonyáztunk sárban, másztunk köves kapaszkodón, de a lejtmenetvezérlő hiányában meredek oldalakon nem kaptattunk le. A dízel változat felező nélkül is szépen kúszik fel a hegyen, ezres fordulaton egyesben gáz nélkül kapaszkodik.
Legolcsóbban Octavia Combi Scout 4x4-hez 7 976 000 forintért juthatunk (egyedi felszereltséggel és kiegészítőkkel, valamint 1.8 TSI 160 LE motorral). Kétféle erőforrás közül választhatunk, a kétliteres, 140 lovas dízel DSG váltóval is rendelhető.
Octavia Combi 4x4 Az Octaviákkal a 4x4-es tapadás előnyeit ismertük meg. Nyolcas alakú pályán téptünk egy profi autóversenyző mögött, aki megmutatta, hogyan kell(ene) versenypályán az optimális íven autózni. Míg mögötte voltam, tudtam követni, ám harmadikként össze-vissza bóklásztam a pályán 80-95 kilométer/órás sebességgel. Ráadásul kézi váltós kocsit választottam, így még a váltással is időt veszítettem, pedig az instruktor azt mondta, hármasban végigcsinálhatom. Jó volt nekem a bóják közt és a visszafordítóban a kettes is. Az autó kiválóan tapadt, egy jobbos, majd egy hirtelen balos kanyarban arra kellett ügyelni, hogy ne adjunk gázt, mert akkor kitolta volna az orrát és meglátogatjuk a Scouttal kolbászoló csoportot. A meredek emelkedőkön nagy tempónál is másodperceket verhetünk az elsőkerékhajtású autókra, a 4x4-es Octaviákat bátran csikorogtattuk, csúszásveszély nem fenyegetett. Jól gyorsul, kanyarban nagyon stabil. Terepen nem bántottuk az Octaviákat, az autó szabad hasmagassága 163 milliméter, 25-tel nagyobb, mint a sima kombié, üzemanyagtankja 60 literes.
Skoda
A 4x4 kombi erőssége, hogy a Haldex kuplung révén nem veszít egyetlen decilitert sem a csomagérből, amely ugyanúgy 605 literes, mint a normál kombi Octaviáé. Négyféle motorral kapható, a Scout kínálatához képest újdonság, hogy az 1,6 literes 105 lovas dízellel is választható. Octavia Combit 4x4-es hajtással 6 797 000 forintért vihetünk haza (Ambiente felszereltséggel, 1.6 TDI 105 LE motorral).
Feltétel nélküli szeretet jellemezte eddig a Skoda Yetihez fűződő viszonyomat. A dízel csúcsmodell azonban nem lett a szívem csücske, sokkal inkább megelégednék egy kevésbé csicsás benzines változattal.
Ha a realitások szilárd talaján állunk, nincs különb autó a Skoda Octavia RS-nél: izmos benzinmotor, látványos külső, kényelmes belső, biztonságos és megbízható működés, csipetnyi vezetési élmény – mindez baráti áron. Ezúttal hosszú úton tettük próbára, fagyban, jégben, hóviharban, lehetetlen küldetésként átmásztunk vele a didergő Hargitán is.
Elegancia, teherautókat idéző csomagtér, kifinomult technika, A8-ast megszégyenítő lábtér, izmos és nyomatékos turbómotor, kényelmes és nyugodt haladást biztosító DSG-váltó, jó hifi, átlagosnál gyengébb futómű, kiváló ár és magas szintű megbízhatóság – ez a legnagyobb Skoda dióhéjban.
Az ötödik Skoda igazi csodabogár: izgalmas a külseje, parádés a technikája, kényelmes, gyors és vidám. Városi autó, de a könnyű tereptől sem riad vissza. Az ára riasztó, 160 lovas benzinmotorral a fogyasztása is.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
Már értem, miért olyan vidám emberek a ralipilóták, miért tapadt Herczig Norbert arcára mosolya. Két perc csupán, ennyi volt, de felért azzal az élménnyel, amit életem eddigi legnagyobb G-terhelése okozott a torinói bobpályán. Akkor nagyon féltem, most nagyon boldog voltam.
A Skoda Yeti már első találkozásunkkor lenyűgözött. Aztán még kétszer, amikor az 1,8-as benzines és a kétliteres dízelt vezethettem. Magas ára mindkétszer letaglózott. Negyedszerre sikerült a Yeti alapváltozatát kipróbálni. Az 1,2-es elsőkerékhajtású Skoda Yeti megnyugtatott: különleges autó normális áron.
A ráncfelvarrott Skoda Fabia 1,2 TSI nemes ötvözete egy jó formájú, használható, praktikus, értékálló és értéktartó kisautónak, valamint egy modern, korszerű, könnyű, gazdaságos, dinamikus és takarékos motornak. A test és lélek egysége nem csupán prózai, élmény az autó vezetése. És ez komoly dicséret egy nem sportos kisautónak.
A környezetvédelmi kényszer és az unió nyomására lépett a VW-csoport, amikor bevezette modelljeiben az 1,6-os turbódízelt. Az Euro 5 normát teljesítő erőforrás immár az Octaviában is elérhető. Cégautónak kiváló választás, ám motorja hangos, vezetése unalmas.
A Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a Nissan Qashqai és a Suzuki Grand Vitara mellé fészkeli be magát az autópiacon a Skoda Yeti, a cseh márka első igazi szabadidőautója. Terepen és városban, országúton és autópályán egyaránt kiemelkedő, az alsó-középkategóriájú limuzinoktól semmiben el nem maradó menettulajdonságai mellett praktikummal, gazdag alap- és extrafelszerelésekkel, valamint új motorokkal is csábítja vásárlóit. Alapára 4,6 millió forint.
Egyértelmű, hogy az ötlet Oroszországból jött – három vendégünkkel Kacskovics Mihály Béla beszélgetett a független szervezeteket üldöző törvénytervezetről.