Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cc36e3ac-dd74-4938-8870-1a7a17266d83","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A követeléseik első pontja Koós Pál távozása.","shortLead":"A követeléseik első pontja Koós Pál távozása.","id":"20250206_moholy-nagy-muveszeti-egyetem-mome-hallgatok-targyalas-rektor-koos-pal-boszormenyi-nagy-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc36e3ac-dd74-4938-8870-1a7a17266d83.jpg","index":0,"item":"1ab7442a-1242-4e3e-8a42-58be149d6d69","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_moholy-nagy-muveszeti-egyetem-mome-hallgatok-targyalas-rektor-koos-pal-boszormenyi-nagy-gergely","timestamp":"2025. február. 06. 06:04","title":"Nem tárgyalnak a MOME hallgatói, amíg a rektor le nem mond","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9d1c748-f9de-4a59-8f55-67f57f34a512","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ez a péntek reggel is Orbán Viktor-interjúval kezdődött a Kossuth rádióban. A miniszterelnök szerint eljött a pillanat, hogy kisöpörjék a Soros-hálózatot, szankcionálni kell minden szervezetet, amely pénzt fogadott el Amerikából.","shortLead":"Ez a péntek reggel is Orbán Viktor-interjúval kezdődött a Kossuth rádióban. A miniszterelnök szerint eljött a pillanat...","id":"20250207_Orban-penteki-interju-a-Kossuth-radioban-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9d1c748-f9de-4a59-8f55-67f57f34a512.jpg","index":0,"item":"49f8a8be-9343-4c88-b364-138d2b541eec","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_Orban-penteki-interju-a-Kossuth-radioban-ebx","timestamp":"2025. február. 07. 07:39","title":"Orbán: A peep show kedvelőknek óriási lehetőségek nyílnak ki, most be lehet kukucskálni a politika boszorkánykonyhájába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc8149db-2845-4f29-9307-b58367527d7c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A HVG egyebek mellett a japán nő meggyilkolásának ügyéről, Mini-Dubajról és az iskolai bombariadókról is kérdezte Gulyás Gergely minisztert a kormányinfón. ","shortLead":"A HVG egyebek mellett a japán nő meggyilkolásának ügyéről, Mini-Dubajról és az iskolai bombariadókról is kérdezte...","id":"20250206_gulyas-gergely-hvg-kormanyinfo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc8149db-2845-4f29-9307-b58367527d7c.jpg","index":0,"item":"9dda509c-932f-4946-ac3a-e63349747105","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_gulyas-gergely-hvg-kormanyinfo","timestamp":"2025. február. 06. 13:34","title":"Gulyás a kormányinfón a belvárosi gyilkosságról: Pintér Sándor távozása szóba sem került, az Isztambuli egyezményt pedig továbbra sem ratifikálják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"418996f9-e242-4e4f-ae6c-ecc1c7e60ac2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nagy bejelentésre nem érdemes számítani, várhatóan egy sajtóközlemény formájában, de napokon belül bemutatkozhat az Apple legolcsóbb mobilja. Ami drágább is lehet, mint az eddigi generációk.","shortLead":"Nagy bejelentésre nem érdemes számítani, várhatóan egy sajtóközlemény formájában, de napokon belül bemutatkozhat...","id":"20250207_apple-uj-iphone-se-megjelenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/418996f9-e242-4e4f-ae6c-ecc1c7e60ac2.jpg","index":0,"item":"2fd9ff0e-e966-40d4-974c-de4a2f0672dc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250207_apple-uj-iphone-se-megjelenes","timestamp":"2025. február. 07. 10:03","title":"Már csak párat kell aludni, és megérkezhet az alapjaiban megújult iPhone SE – drágábban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Annak a fővárosnak kellene egy Magyarországon még példátlan ingatlanfejlesztést levezényelni, amelynek hat év nem volt elég, hogy saját hátsó udvarában egy csöppnyi parkot felépítsen.","shortLead":"Annak a fővárosnak kellene egy Magyarországon még példátlan ingatlanfejlesztést levezényelni, amelynek hat év nem volt...","id":"20250206_mini-dubaj-elovasarlasi-jog-gulyas-gergely-karacsony-gergely-kormany-vs-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1.jpg","index":0,"item":"90059fe9-f146-4ea6-8b97-994939f6ab78","keywords":null,"link":"/360/20250206_mini-dubaj-elovasarlasi-jog-gulyas-gergely-karacsony-gergely-kormany-vs-budapest","timestamp":"2025. február. 06. 14:10","title":"Mini-Dubaj: Most van bajban Karácsony!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24fe95c0-cd0a-4cbc-9769-68d706ea83f1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A dollárral, az euróval és a régió devizáival szemben is gyengült csütörtök délelőtt.","shortLead":"A dollárral, az euróval és a régió devizáival szemben is gyengült csütörtök délelőtt.","id":"20250206_Melyrepulorajtot-vett-a-forint-csutortokon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24fe95c0-cd0a-4cbc-9769-68d706ea83f1.jpg","index":0,"item":"66fa2d60-8b83-4df0-af40-4a13c52942ac","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Melyrepulorajtot-vett-a-forint-csutortokon","timestamp":"2025. február. 06. 10:08","title":"Mélyrepülőrajtot vett a forint csütörtökön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5374c9db-3504-43a1-9098-3efc82387855","c_author":"HVG","category":"360","description":"A kínai multi Magyarországon alkatrészeket gyárt és kutatás-fejlesztési részleget működtet, most fióktelepet is létrehozott.","shortLead":"A kínai multi Magyarországon alkatrészeket gyárt és kutatás-fejlesztési részleget működtet, most fióktelepet is...","id":"20250207_hvg-cegvilag-fioktelep-taksony-kinai-kuka-csoport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5374c9db-3504-43a1-9098-3efc82387855.jpg","index":0,"item":"495a271f-ef80-44c4-aa98-1b0705f3bc6e","keywords":null,"link":"/360/20250207_hvg-cegvilag-fioktelep-taksony-kinai-kuka-csoport","timestamp":"2025. február. 07. 12:15","title":"Magyarországon is terjeszkedik a nagy német robotgyártót lenyelő kínai Kuka-csoport","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0672467-dff1-4640-8a42-a33b597d2f8e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Súlyos állapotban találták meg az 50 év körüli férfit, jelenleg kórházban ápolják.","shortLead":"Súlyos állapotban találták meg az 50 év körüli férfit, jelenleg kórházban ápolják.","id":"20250205_magyar-turista-vulkan-ojos-del-salado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0672467-dff1-4640-8a42-a33b597d2f8e.jpg","index":0,"item":"00144a49-66e3-4153-8c93-9ab889f2dbcd","keywords":null,"link":"/elet/20250205_magyar-turista-vulkan-ojos-del-salado","timestamp":"2025. február. 05. 15:39","title":"Bajba jutott magyar turistát mentettek meg a világ legmagasabb vulkánján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volkswagen Golfot már unalomig teszteltük. Az 1,4 literes, 122 lovas TSI motorról ódákat zengtünk. Mit lehet még kihozni egy Golf-tesztből?
A tesztelt Golf ezúttal sem okozott meglepetést: az R-Design csomagban kínált Volkswagen kiváló kocsi. Elfogadható az ára, jól néz ki, parádésan megy, nem fogyaszt sokat, imádtam vele kanyarogni és még a gumit is lehetett csikorgatni. A keményített futómű nem okozott gondot, sőt, érezhetően javult az autó úttartása, nagy tempóval is biztonságos és élvezetes a kanyarodás. A kormányzás precíz, a váltónak mind a hat fokozata pontosan és szépen követi egymást. A kuplungot szokni kell, sikerült lefulladnom kétszer.
bcs
Az 1,4 literes, turbós TSI-motor a városban könnyedén elbánik a forgalommal, de autópályán sem riad vissza, a 122 lóerő mindenre elég. A start-stop mellett nagyon hiányzott a motor és a kipufogó férfias hangja, egyedül a turbó sikítása pöckölte feljebb az adrenalinszintet.
bcs
Hatodik sebességfokozatban 120 kilométer/óránál 2500-at, 130-nál 2750-et, 150-nél 3200-at, 160-nál 3500-at forog a főtengely, a kis motorral 140-150 kilométer/óra fölött is egyenletesen gyorsul a Golf. A vezérlés 6500-as fordulat környékén, a vörös tartományban tilt le - hármasban már 110 körül tépünk, amikor muszáj váltani, mert lebólint az autó.
A hatszáz kilométeres tesztelés során főleg elővárosban vezetve a Golfot, 6,6 literes átlagfogyasztást mértünk átlagban 100 kilométerenként.
bcs
Az R-Design csomag jó példája annak, hogy lehet egy unalmasnak tűnő Golfot olcsón izgalmas ruhába öltöztetni. A csomag nem csak külső csecsebecsékkel gazdagítja a tulajdonost, hanem olyan belső értékeket is tartalmaz, mint a kétzónás klíma, vagy a sportfutómű. A sportülések kényelmesek, határozottan tartják a sofőrt. Magam mögött kényelmesen elférek, hárman szűken lennénk, de kettőnek kiváló.
Korábban R-line volt a hasonló csomag neve, ezúttal R-Designnak hívják, a Volkswagent az sem zavarta, hogy a Volvonak is van ilyen felszereltsége, igaz, R sportverziója mindkét márkának van.
[[ Oldaltörés (Mi is az az R-Design?) ]]
A Trendline felszereltség fontosabb elemei: elektromos ablakemelők elöl/hátul, elektronikus stabilitás vezérlés (ESP), fényezett külső tükörházak, függönylégzsák elöl/hátul, gumiabroncs-javító készlet, hegymenetasszisztens, isofix előkészítés hátul, klímaberendezés, elektromosan állítható külső tükrök, nappali fény, oldallégzsák elöl, osztott, dönthető hátsó üléstámla, pohártartó elöl 2 és hátul 1, por- és pollenszűrő, rádió "RCD 210" CD-/MP3-lejátszóval, rádió-távirányítású központi zár, rakodórekesz a tetőbe integrálva, tárcsafék elöl, hátul, vezető- és utasoldali légzsák elöl, zárható kesztyűtartó világítással, zöld hővédő üvegezés.
bcs
A tesztautó listaára extra felszereltség nélkül 5 millió 266 ezer magyar forint. A 285 ezer forintos R-Design csomag tartalma: 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, 205/55 R16-os abroncsok, sportfutómű, fényezett tetőspoiler, R-Design lökhárító elöl, fényezett oldalküszöbök, sötétített üvegezés a B oszloptól, gumiabroncs légnyomás kontroll-lámpa, ködfényszóró elöl kanyarfénnyel, sportülések elöl, bőr kormány/váltógomb/kézifékkar, könyöktámasz elöl/hátul, mechanikus állítható első ülések és gerinctámaszok elöl, szövet üléshuzat, kétzónás automatikus klímaberendezés.
A tesztautón további extrák is voltak: helytakarékos acél pótkerék (12 500 forint), multifunkciós kijelző plusz (12 500 forint), rádió RCD 310, CD-/MP3-lejátszóval (12 500 forint), sebességszabályzó (53 750 forint).
A tesztelt kocsi ára 5 millió 642 ezer 250 magyar forint lenne, ha nem futna egy akció a Volkswagennél, amellyel a Trendline felszereltségű 1,4 TSI motorral szerelt Golfokra használtautó beszámítási támogatással 576 ezer forint engedmény kapható. A tesztelt autó ára az akciós beszámítással és gazdag R-Design csomaggal 5 millió és 66 ezer 250 magyar forint. Ha nem kérünk virsli kereket és tempomatot, kerek ötmilliót begurítva hazagurulhatunk a szinte tökéletes VW Golffal.
Az már korábbi tesztünkből kiderült, hogy a pirinyó erőforrás biztonsággal és jó kedvvel mozgatja a VW Golf testét. Most arra kerestük a választ, hogy a TSI motor Bluemotion technikával párosítva valóban takarékos-e.
A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.
Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert korábban úgy vélték, a Touran és a Golf Plus kielégíti a nagyobb csomagterű vásárlók igényeit. A piac azonban követelte az egyszerű, nagy teherbírású és bő csomagterű Golfot, így a gyártó nem tehetett mást, a mexikói Jetta gyártósorán ontani kezdték a kombikat.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.