Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"87efb77f-24b7-4eea-a7ea-322ba9150cac","c_author":"Szentirmai Áron","category":"itthon","description":"Január eleje óta három fővel nőtt a BKK rendészeinek létszáma, de még továbbra messze a 75 fős célszám. Feladat ugyanakkor akad bőven.","shortLead":"Január eleje óta három fővel nőtt a BKK rendészeinek létszáma, de még továbbra messze a 75 fős célszám. Feladat...","id":"20250303_bkk-rendeszet-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87efb77f-24b7-4eea-a7ea-322ba9150cac.jpg","index":0,"item":"6ddb593f-ff9d-42f4-8b3c-31b5822896d1","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_bkk-rendeszet-budapest","timestamp":"2025. március. 03. 13:25","title":"Napi 50 esetben intézkednek a BKK rendészei, pedig nincsenek elegen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7dee4da-322a-4b93-b7f6-866025bce9ee","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Amennyire alapvető és hétköznapi, annyira rejtélyes és izgalmas jelenség az alvás. Ezen biológiai alapszükségletünk évezredek óta foglalkoztatja az embereket, és néhány kérdésre még a mai napig nem talált magyarázatot a tudomány. Cikkünkben annak járunk utána, mi is történik pontosan a testünkben, miközben alszunk.","shortLead":"Amennyire alapvető és hétköznapi, annyira rejtélyes és izgalmas jelenség az alvás. Ezen biológiai alapszükségletünk...","id":"20250226_mi-tortenik-alvas-kozben-a-testunkkel-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7dee4da-322a-4b93-b7f6-866025bce9ee.jpg","index":0,"item":"eb887787-f59d-436f-b3a7-799055c01ab8","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250226_mi-tortenik-alvas-kozben-a-testunkkel-sedacur","timestamp":"2025. március. 03. 07:30","title":"Az alvás rejtélyei, avagy mi történik alvás közben a testünkkel?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"5e1ce385-7d6a-49f1-ac59-b84159da80ab","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"A nyugdíjasok áfa-visszatérítésével és a két-háromgyerekesek szja-mentességével lökte be a kampányt Orbán Viktor; az amerikai-ukrán tárgyalásokat figyelte a világ, hogy aztán azok egy egész szürreális veszekedésbe torkolljanak; Donald Trump beindította a vámháborúját az EU ellen is. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"A nyugdíjasok áfa-visszatérítésével és a két-háromgyerekesek szja-mentességével lökte be a kampányt Orbán Viktor...","id":"20250302_Es-akkor-osztogatas-adomentesseg-nyugdijasok-csalad-trump-usa-ukrajna-matolcsy-paks","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e1ce385-7d6a-49f1-ac59-b84159da80ab.jpg","index":0,"item":"bdc45d22-b6c3-43ff-95d0-609951a7dd17","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250302_Es-akkor-osztogatas-adomentesseg-nyugdijasok-csalad-trump-usa-ukrajna-matolcsy-paks","timestamp":"2025. március. 02. 07:00","title":"És akkor számlaképes nagymama zöldségvásárláshoz olcsón kiadó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b14b420-eda2-4a37-93ef-10c11605dd45","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Jánosi György 71 évesen nősült meg. ","shortLead":"Jánosi György 71 évesen nősült meg. ","id":"20250303_A-volt-sportminiszter-felesegul-vette-a-not-aki-megmentette-az-eletet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b14b420-eda2-4a37-93ef-10c11605dd45.jpg","index":0,"item":"f120d712-de24-4c97-9a5b-2cd377a0a304","keywords":null,"link":"/elet/20250303_A-volt-sportminiszter-felesegul-vette-a-not-aki-megmentette-az-eletet","timestamp":"2025. március. 03. 08:47","title":"A volt sportminiszter feleségül vette a nőt, aki megmentette az életét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4324b4b8-0e6a-4d0c-983a-6b04cd36c4f2","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"A kentaurok azért tudták ideiglenesen elfoglalni az emberek világát, mert az emberek nem hitték el, hogy a kentaurok a valóságban is léteznek – így reflektál Péterfy Gergely a hét legfontosabb világpolitikai eseményére. Az írót Az én hetem című sorozatunkban kértük fel arra, írja le, hogyan élte meg az elmúlt napokat. Ehhez most a következő szavakból meríthetett ihletet: ","shortLead":"A kentaurok azért tudták ideiglenesen elfoglalni az emberek világát, mert az emberek nem hitték el, hogy a kentaurok...","id":"20250302_az-en-hetem-peterfy-gergely-hogyan-csapjuk-agyon-a-kentaurt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4324b4b8-0e6a-4d0c-983a-6b04cd36c4f2.jpg","index":0,"item":"78a007a7-7c92-45fe-b6b6-d120cfe94d75","keywords":null,"link":"/360/20250302_az-en-hetem-peterfy-gergely-hogyan-csapjuk-agyon-a-kentaurt","timestamp":"2025. március. 02. 17:30","title":"Az én hetem Péterfy Gergellyel: Hogyan csapjuk agyon a kentaurt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d26a7565-be84-4e69-a4f7-99d12db90e12","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Csak úgy röpködnek a százmilliárdok, ha belenézünk az MNB alapítványainak pénzügyeibe. Bár próbálnak mindent eltitkolni, néhány ügyleten keresztül szépen lekövethető, hogyan veszítették el közpénz jellegüket a milliárdok és jutottak a Matolcsy-családhoz köthető körökhöz.","shortLead":"Csak úgy röpködnek a százmilliárdok, ha belenézünk az MNB alapítványainak pénzügyeibe. Bár próbálnak mindent...","id":"20250303_hvg-matolcsy-adam-mnb-vagyonosodas-pallasathene-alapitvanyok-matolcsy-kor-kozpenz-elso-verig","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d26a7565-be84-4e69-a4f7-99d12db90e12.jpg","index":0,"item":"4063f3c6-cf7a-4bfe-aff4-a5ad5019cbe4","keywords":null,"link":"/360/20250303_hvg-matolcsy-adam-mnb-vagyonosodas-pallasathene-alapitvanyok-matolcsy-kor-kozpenz-elso-verig","timestamp":"2025. március. 03. 12:00","title":"Így futotta a közpénzjellegét elveszítő százmilliárdokból Matolcsy György fia és barátai luxuséletmódjára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99bbc049-fc88-4d58-af9c-fb8544e1793b","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Úgy győzött hetesekkel a Ferencváros, hogy a kapusparádét hozó meccsen csupán egyszer vezetett, a legelején.","shortLead":"Úgy győzött hetesekkel a Ferencváros, hogy a kapusparádét hozó meccsen csupán egyszer vezetett, a legelején.","id":"20250302_kezilabda-magyar-kupa-gyor-ferencvaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99bbc049-fc88-4d58-af9c-fb8544e1793b.jpg","index":0,"item":"67539c6b-7c13-491e-bf82-191ebc4dee50","keywords":null,"link":"/sport/20250302_kezilabda-magyar-kupa-gyor-ferencvaros","timestamp":"2025. március. 02. 17:34","title":"Negyedszer sem bírt a Győr a Fradival a kézilabda-kupadöntőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29496dd0-889e-4292-80c2-415717ff1c2b","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"A progresszív ellenzéki populizmust ki kellene használni. Azt kell mondani: ez a galád, aljas, tolvaj kormány majd annyi pénzt akar adni a gazdagoknak, mint a legnehezebben élőknek, mi azonban ezt a gyalázatot nem tűrjük. Vélemény.","shortLead":"A progresszív ellenzéki populizmust ki kellene használni. Azt kell mondani: ez a galád, aljas, tolvaj kormány majd...","id":"20250303_revesz-sandor-A-kormany-ellen-fordithato-a-valasztasok-elotti-igeretcunami","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29496dd0-889e-4292-80c2-415717ff1c2b.jpg","index":0,"item":"ced50eb7-d70d-4ac3-8dca-6543ed477834","keywords":null,"link":"/360/20250303_revesz-sandor-A-kormany-ellen-fordithato-a-valasztasok-elotti-igeretcunami","timestamp":"2025. március. 03. 10:30","title":"Révész Sándor: A kormány ellen fordítható a választások előtti ígéretcunami","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elektromos BMW, teljesen magyar Audi és Merci, Amerika új kedvence, a Ferrari izom-demonstrátora és néhány más exkluzív sportautó. Szubjektív lista, amely alapján jó kis évünk lehet.
1. BMW i3
Rendhagyó módon a sort nem is egy belsőégésű motorossal kezdenénk, de talán érthető lesz miért. Ritkán lehet olyan kisautóval találkozni, amely a hajnali mínusz 7 fok ellenére induláskor sem füstöl egyáltalán. A telematricázott háromajtós, amit egy ausztriai BMW-s rendezvény parkolójában sikerült lefotózni még decemberben, nem lehetett más, mint a bajor márka legnagyobb dobása jövőre: a BMW i3 Coupé.
Ilyennek láttuk - fent, és ilyen lesz - lent. Képek.
A koncepciót a Los Angeles-i autószalonon már testközelből is megismerhették a látogatók, hogy közúton is találkozni vele, jelzi, nagyon közel a valódi premier. A hírek szerint hamarosan utcán lehet a bajorok városi autóinak új nemzedékét megtestesítő BMW i3. Egészen új dolgokra kell felkészülnünk a márkától. A kocsi csak megújuló anyagokból készül, csupa fa, szénszál-erősítésű váz és gyapjú. A hatótávolsága meghaladja a 150 kilométert, gyorstöltőről 30 perc alatt tölthető fel 80 százalékra. A motor teljesítménye 170 lóerő, 250 Nm-es maximális nyomatékkal. Az ára az előzetes várakozások szerint 25 ezer euró körül lehet.
2. Audi A3 Sedan
Kémfotókon, kiállításon koncepcióként megcsodálhattuk, jövőre már meg is vásárolható a győri Audi-gyár bővítésének első teljes egészében saját gyümölcse: az A3-as limuzin. Az autó gyakorlatilag kész – mondta el egy december közepi sajtóeseményen Thomas Faustmann, az Audi Hungária Kft. vezetője. A kocsit a VW-konszern vezetése a szokásoknak megfelelően már tesztelte is az elmúlt hetekben. A cég vezetője elárulta azt is, hogy a modell nemzetközi sajtóbemutatóját is Magyarországra tervezik, így az A3 szedán több szempontból is kiemelt jelentőséggel bír a győri gyár életében. A kocsi a nagyközönség számára a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be.
3. Mercedes CLA
Mint ismeretes a modell szintén nálunk, a csillagos márka kecskeméti üzemében készül majd: a próbagyártáson már túl van a létesítmény, az elkészült tesztpéldányokat pedig – eddig némi álcázással - előszeretettel próbálgatták hónapokon át a gyár munkatársai. Egy pár napja azonban vége a találgatásoknak, megjelentek a hivatalos fotók a januári Detroiti Autószalonra időzített újdonságról.
A CLA több mint 30 centiméterrel hosszabb, mint a ferdehátú A-osztály, ugyanakkor a kupészerű ívelt tető miatt nem tűnik nagynak. Vélhetően az A-osztályból ismert négyhengeres motorokat kapja majd meg, de a 350 lóerős CLA 45 AMG csúcsmodellhez összkerékhajtás is rendelhető. A belépő motor 1,6-os turbós lehet 122 és 154 lóerővel, a kétliteres már 211 és 350 lóerőt tud. A dízelek közül az 1,5-ös 110, az 1,8-as 136, a 2,2-es 170 lóerőt teljesíthet majd.
4. Alfa Romeo 4C
Úgy néz ki tényleg lesz valami az Alfa Romeo pillekönnyű újdonságából. Évek óta rendre felbukkant a hírekben az Alfa új kupéja, a 4C, amelyre első sorban az amerikai piacon reagáltak felfokozott érdeklődéssel. Most a gyár közzé tette az első hivatalos PR-anyagot is a kocsiról, nem szerénykedve a jelzőkkel: "A kocsi, amely minden mást maga mögött hagy."
A kocsi képességeiről már korábban kiszivárogtak adatok, így a 4C várhatóan egy 1750 köbcentis 230 lóerős motorral lesz szerelve, amelynek erejét egy duplakuplungos tengelykapcsoló viszi tovább a kerekek felé. A 0-100 Km/h sprinthez alig 5 másodperc, míg a kis Alfa végsebessége 250 km/h-nál lesz majd.
5. Suzuki S-Cross
Először úgy volt, a S-Cross típus váltja majd a jelenlegi esztergomi SX4-et közel nyolc év után. Mint kiderült ez nem így lesz, az SX4 mellett jelenik majd meg a modernebb crossover. A Suzuki a dizájnt úgy jelöli, hogy az érzelmek, a minőség és az aerodinamika szorzata az S-Cross. A S-Cross fizikai paraméterei szerint 4,31 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,6 m magas és 2,6 m tengelytáv alapján a nagyobb is lesz, mint az SX4-es.
Suzuki
A nagy kérdés a modell kihozatala előtt még az volt, hogy megállítja-e a japán márka amerikai zsugorodó piaci jelenlétét. A kérdés már költői, mivel a Suzuki visszavonulót fújt az államokban. Szerencsére a világ piaca manapság Kínát preferálja, ahol az S-Cross már el is nyerte a kantoni autóvásár legígéretesebb autója címet. Mindenesetre a hírek szerint a kocsi 2013 év vége táján már feltűnhet a kereskedésekben, főleg ha Suzuki tartani akarja a maga által tett ígéretét, hogy minden évben egy-egy új modellel jelentkezik az elkövetkező években.
6. Ferrari F150
Minden kétség kizáróan a szupersportkocsi-szegmens legnagyobb durranásának ígérkezik a maranellói gyártó új csúcsragadozója. A korábban F70 néven emlegetett, a hivatalos források szerint azonban már F150-re átkeresztelt modellt 7,3 literes, V12-es, 800 lóerős motor hajtja majd, amit a Forma-1-ben is használt KERS-rendszer rendszer további 120-130 lóerővel told meg, így az újdonság várhatóan a gyár történelmének legerősebb alkotása lesz, méltó az alapító nevét viselő nagy elődhöz, az Enzóhoz. Sokat szerencsére nem kell várni, az autó a január 14-én induló Detroiti Autószalonon mutatkozik be.
GT Spirit
7. McLaren P1
Tovább bővül a Forma-1-es istállójáról nevezetes brit gyártó közúti kínálata, a P1-es igazán kifinomult szuperverdának ígérkezik. Noha a hajtóerőre sem lehet panasz, mert az MP4-12C-ben használt 3,8 literes, V8-as erőforrásból állítólag 800 lóerőt préselnek ki a wokingi mérnökök, amihez további 160 lóerőt tesz majd hozzá a KERS, a P1-es valódi erőssége az aerodinamika lesz.
McLaren
Nem titkolt célja a versenypályák után a közúton is a Ferrari babérjaira törő szigetországi márkának, hogy – mint Anthony Sheriff ügyvezető igazgató leszögezte – ’a leggyorsabb és a legjobb sorozatban gyártott utcai autót’ alkossák meg. A kémfotókon- és videókon már számtalanszor látott modell végleges változatáról előreláthatólag március elején, a Genfi Autószalonon hull le a lepel.
8. Volkswagen Polo W WRC
A világ legnagyobb autógyártója a világ egyik legnagyobb autóverseny szériájába készül: aligha lehet kétséges, hogy ez lesz a jövő évi autósport-idény egyik legnagyobb durranása. A tesztekről készült fotókról, videókról a Polo R WRC-t a legtöbb rajongó már megcsodálhatta, január 16-19-én, a Monte-Carlo-ralin pedig kiderül, hogy mire lesz képes Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala az évek óta domináló, de a korona ékkövének számító Sebastien Loeböt elveszítő gyári Citroen, valamint a gyár támogatását hosszú évek után elveszítő, de a Ford Fiesta RS WRC-k mellett kitartó M-Sport ellen.
Volkswagen
Külön öröm, hogy a VW rali-vb-s szereplésének magyar kötődése is lesz: a gyártó úgy döntött, hogy szereplését a rali-vb hivatalos évkönyveit is készítő kiváló magyar fotós, Bálint Richárd képein keresztül kívánja megmutatni a nagyvilágnak.
9. Bentley Continental GT
Az idei év végének egyik legörvendetesebb fejleménye volt versenyzés frontján, hogy a Bentley eldöntötte: a Le Mans-i 24 óráson aratott 2003-as győzelem után először visszatér az autósport világába. A versenygép a Continental GT leggyorsabb, Speed változatának alapjaira épített GT3-as specifikációjú modell lesz, amelyet a rali-vb-ről ismert M-Sport szakmai közreműködésével fejlesztenek.
Bentley
Már a prototípusról közzétett első fotók is elárulják, hogy az autó egy igazi fenevad lesz, s ismerve a Bentley hagyományait, biztosak lehetünk abban, hogy eredmények tekintetében is magasra teszik a mércét. Azt egyelőre nem lehet pontosan tudni, hogy az ügyfelek kiszolgálása mellett a gyári csapat milyen összeállítású lesz, s mely futamokon indul majd, az viszont a gazdasági nehézségek közepette mindenképpen örvendetes, hogy egy ilyen patinás gyártóval gyarapodik a motorsport színes kavalkádja.
10. Chevrolet C7
A reklámipar legdrágább pillanataiban az amerikai profi futballiga döntőjének félidei show-jában fog feltűnni az amerikai autóipar egyik legismertebb modelljének hetedik generációja. A Corvette C7-vel a hírek szerint Beyonce fog előadni valamit. Az azért nem valószínű, hogy az énekesnő a pálya gyepét fogja kiforgatni a 6,2 literes V8-as motor 470 lóerős, 610 Nm-es nyomatékú géppel.
A képek alapján a vörös színben feltűnt C7 egyébként igencsak Ferrarisra sikeredett, mégha igyekeztek az eredeti formajegyeket is megőrizni. A végtelenül hosszú motorteret, amelyben középen lakik a V8-as, hátsókerék-hajtással párosítva. A 60. születésnapját ünneplő modell a Super Bowl előtt is feltűnik már, a detroiti autószalonon januárban.
+ 1. A Ferrari új Forma-1-es autója
Ugyan idén kissé későn mutatkozott meg a Newey-faktor a Red Bullnál, ami végül meghozta az energiaitalosok zsinórban harmadik vb-címeit, így sincs semmi kétségünk afelől, hogy a hagyományos körző-vonalzó-tervezőasztal kombót preferáló brit mester 2013-ra is nagyot alkot. Komolyan az elvárások a McLarennel szemben is, a legérdekesebbnek azonban a Ferrari ígérkezik: az idei autó, a főként a kvalifikáción botladozó F2012-es megkeserítette Fernando Alonso életét, a pályafutása legjobb formáját produkáló spanyol kétségkívül emiatt bukta el a bajnokságot. Luca di Montezemolo azóta az asztalra csapott, így a sportosztály vállán minden korábbinál nagyobb a nyomás. Január végén, a tesztelések február 5-i kezdetén meglátjuk, mit alkottak az alig változó technikai szabályrendszer mellett, igaz, a teljesítményről a márciusi szezonkezdetig biztosan csak találgatni lehet majd.
Trump hivatala felkérte a pénzügyminisztériumot és a külügyi tárcát, hogy állítsák össze azon szankciók listáját, amikből az amerikaiak a diplomáciai és a gazdasági kapcsolatok felélesztése érdekében engedhetnek.