Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9d86e1b6-2fa8-4041-af36-0e5594843e98","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem biztos, hogy a fa túléli a mérgezést. ","shortLead":"Nem biztos, hogy a fa túléli a mérgezést. ","id":"20250130_Hetekig-faradt-olajos-mosogatovizzel-locsolt-egy-fat-az-egyik-pecsenyes-a-pecsi-adventi-vasaron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d86e1b6-2fa8-4041-af36-0e5594843e98.jpg","index":0,"item":"e0017517-5a8d-4891-a2b6-0bab92ea2493","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_Hetekig-faradt-olajos-mosogatovizzel-locsolt-egy-fat-az-egyik-pecsenyes-a-pecsi-adventi-vasaron","timestamp":"2025. január. 30. 16:23","title":"Egy lacipecsenyés heteken át mérgezett egy fát fáradt sütőolajjal a pécsi adventi vásáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a2c11e-48b5-4571-9b1c-397370cb151b","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak a cégnek, amelyik hirdetni akar az NFL-döntő alatt.","shortLead":"Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak a cégnek, amelyik hirdetni akar az NFL-döntő alatt.","id":"20250129_amerikai-foci-nfl-super-bowl-reklam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a2c11e-48b5-4571-9b1c-397370cb151b.jpg","index":0,"item":"7d54221b-df38-4086-8241-273ac86a6e8f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_amerikai-foci-nfl-super-bowl-reklam","timestamp":"2025. január. 29. 15:59","title":"Soha nem volt olyan drága fél percnyi reklám a Super Bowlon, mint most","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"312f1bc1-49f4-47f1-9c0c-2e981aed7b2d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai Castelion a védelmi iparban vetné meg a lábát, ahol olyan nagy szereplőket találni, mint a Lockheed Martin vagy a Raytheon.","shortLead":"Az amerikai Castelion a védelmi iparban vetné meg a lábát, ahol olyan nagy szereplőket találni, mint a Lockheed Martin...","id":"20250131_olcso-hiperszonikus-raketa-egyesult-allamok-castelion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/312f1bc1-49f4-47f1-9c0c-2e981aed7b2d.jpg","index":0,"item":"bac5be94-6457-448c-9ae2-f10a76b13906","keywords":null,"link":"/tudomany/20250131_olcso-hiperszonikus-raketa-egyesult-allamok-castelion","timestamp":"2025. január. 31. 12:03","title":"Olcsó hiperszonikus rakétát fejlesztenek a SpaceX volt dolgozói, elrettentésnek szánják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f77f287b-12c9-485d-a12a-fd3655907710","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfi fellebbezett, de a törvényszék elutasította a kérését.","shortLead":"A férfi fellebbezett, de a törvényszék elutasította a kérését.","id":"20250130_till-tamas-gyilkossag-borton-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f77f287b-12c9-485d-a12a-fd3655907710.jpg","index":0,"item":"89cfb146-2b5c-4f6a-a0fe-2b43372b7f6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_till-tamas-gyilkossag-borton-letartoztatas","timestamp":"2025. január. 30. 13:50","title":"Április közepéig biztosan letartóztatásban marad Till Tamás feltételezett gyilkosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fdc0cbf-62f4-4544-8c93-7516a4d75f39","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Száz évvel ezelőtt, 1925. január 29-én született Budapesten az utolsó magyar vándorbábos, az igazságosztó ököljog, a magyar huszárvirtus népi örökségét hordozó Vitéz Lászlót a galiciáner zsidó nagyapjától megöröklő Kemény Henrik. Minden rezsimben megkeserítették az életét, és minden rezsimben imádta a közönség. Nyolcvan évet töltött el a paraván mögött.","shortLead":"Száz évvel ezelőtt, 1925. január 29-én született Budapesten az utolsó magyar vándorbábos, az igazságosztó ököljog...","id":"20250129_100-evvel-ezelott-szuletett-Kemeny-Henrik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fdc0cbf-62f4-4544-8c93-7516a4d75f39.jpg","index":0,"item":"7e18867e-747b-465a-9a94-0604b92a7148","keywords":null,"link":"/360/20250129_100-evvel-ezelott-szuletett-Kemeny-Henrik","timestamp":"2025. január. 29. 19:30","title":"Palacsintasütővel az ördög és a halál ellen – 100 évvel ezelőtt született Kemény Henrik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e05dd05-9716-4fd0-9f0f-d4b37217d060","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250130_Marabu-Feknyuz-Hasznos-es-haszontalan-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e05dd05-9716-4fd0-9f0f-d4b37217d060.jpg","index":0,"item":"e7dfb5e8-167d-4fec-a689-b361c0b0d4ec","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_Marabu-Feknyuz-Hasznos-es-haszontalan-szankciok","timestamp":"2025. január. 30. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Hasznos és haszontalan szankciók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Sose volt még olyan nézettsége miniszterelnöknek, mint amit Bindzsisztáné produkált.","shortLead":"Sose volt még olyan nézettsége miniszterelnöknek, mint amit Bindzsisztáné produkált.","id":"20250129_majka-csurran-cseppen-nezettseg-10-millio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c.jpg","index":0,"item":"481a7409-a33e-464b-b647-28ca2c6da363","keywords":null,"link":"/elet/20250129_majka-csurran-cseppen-nezettseg-10-millio","timestamp":"2025. január. 29. 19:24","title":"Majka dala átlépte a 10 milliós nézettséget, új videóval ünnepelte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trumpék Orbánt istenítik, aki legfőbb vetélytársuk, Kína barátja. Trump újabb elnöksége is azt jelzi, hogy megkezdődött a liberális Davos-korszak felszámolása, de ebből nem lesz új világrend. Nemrég a világ viccnek vette Trump grönlandi terveit, ám ma már senkinek sincs kedve nevetni rajta, mi több, Európa reszket. Gondolatok a világlapok cikkeiben.","shortLead":"Trumpék Orbánt istenítik, aki legfőbb vetélytársuk, Kína barátja. Trump újabb elnöksége is azt jelzi, hogy megkezdődött...","id":"20250130_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"15780afb-f7d2-4fcf-a71f-a12d4ff26d02","keywords":null,"link":"/360/20250130_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. január. 30. 11:12","title":"Financial Times-kommentár: A világ populistái nem fognak egyesülni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elektromos BMW, teljesen magyar Audi és Merci, Amerika új kedvence, a Ferrari izom-demonstrátora és néhány más exkluzív sportautó. Szubjektív lista, amely alapján jó kis évünk lehet.
1. BMW i3
Rendhagyó módon a sort nem is egy belsőégésű motorossal kezdenénk, de talán érthető lesz miért. Ritkán lehet olyan kisautóval találkozni, amely a hajnali mínusz 7 fok ellenére induláskor sem füstöl egyáltalán. A telematricázott háromajtós, amit egy ausztriai BMW-s rendezvény parkolójában sikerült lefotózni még decemberben, nem lehetett más, mint a bajor márka legnagyobb dobása jövőre: a BMW i3 Coupé.
Ilyennek láttuk - fent, és ilyen lesz - lent. Képek.
A koncepciót a Los Angeles-i autószalonon már testközelből is megismerhették a látogatók, hogy közúton is találkozni vele, jelzi, nagyon közel a valódi premier. A hírek szerint hamarosan utcán lehet a bajorok városi autóinak új nemzedékét megtestesítő BMW i3. Egészen új dolgokra kell felkészülnünk a márkától. A kocsi csak megújuló anyagokból készül, csupa fa, szénszál-erősítésű váz és gyapjú. A hatótávolsága meghaladja a 150 kilométert, gyorstöltőről 30 perc alatt tölthető fel 80 százalékra. A motor teljesítménye 170 lóerő, 250 Nm-es maximális nyomatékkal. Az ára az előzetes várakozások szerint 25 ezer euró körül lehet.
2. Audi A3 Sedan
Kémfotókon, kiállításon koncepcióként megcsodálhattuk, jövőre már meg is vásárolható a győri Audi-gyár bővítésének első teljes egészében saját gyümölcse: az A3-as limuzin. Az autó gyakorlatilag kész – mondta el egy december közepi sajtóeseményen Thomas Faustmann, az Audi Hungária Kft. vezetője. A kocsit a VW-konszern vezetése a szokásoknak megfelelően már tesztelte is az elmúlt hetekben. A cég vezetője elárulta azt is, hogy a modell nemzetközi sajtóbemutatóját is Magyarországra tervezik, így az A3 szedán több szempontból is kiemelt jelentőséggel bír a győri gyár életében. A kocsi a nagyközönség számára a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be.
3. Mercedes CLA
Mint ismeretes a modell szintén nálunk, a csillagos márka kecskeméti üzemében készül majd: a próbagyártáson már túl van a létesítmény, az elkészült tesztpéldányokat pedig – eddig némi álcázással - előszeretettel próbálgatták hónapokon át a gyár munkatársai. Egy pár napja azonban vége a találgatásoknak, megjelentek a hivatalos fotók a januári Detroiti Autószalonra időzített újdonságról.
A CLA több mint 30 centiméterrel hosszabb, mint a ferdehátú A-osztály, ugyanakkor a kupészerű ívelt tető miatt nem tűnik nagynak. Vélhetően az A-osztályból ismert négyhengeres motorokat kapja majd meg, de a 350 lóerős CLA 45 AMG csúcsmodellhez összkerékhajtás is rendelhető. A belépő motor 1,6-os turbós lehet 122 és 154 lóerővel, a kétliteres már 211 és 350 lóerőt tud. A dízelek közül az 1,5-ös 110, az 1,8-as 136, a 2,2-es 170 lóerőt teljesíthet majd.
4. Alfa Romeo 4C
Úgy néz ki tényleg lesz valami az Alfa Romeo pillekönnyű újdonságából. Évek óta rendre felbukkant a hírekben az Alfa új kupéja, a 4C, amelyre első sorban az amerikai piacon reagáltak felfokozott érdeklődéssel. Most a gyár közzé tette az első hivatalos PR-anyagot is a kocsiról, nem szerénykedve a jelzőkkel: "A kocsi, amely minden mást maga mögött hagy."
A kocsi képességeiről már korábban kiszivárogtak adatok, így a 4C várhatóan egy 1750 köbcentis 230 lóerős motorral lesz szerelve, amelynek erejét egy duplakuplungos tengelykapcsoló viszi tovább a kerekek felé. A 0-100 Km/h sprinthez alig 5 másodperc, míg a kis Alfa végsebessége 250 km/h-nál lesz majd.
5. Suzuki S-Cross
Először úgy volt, a S-Cross típus váltja majd a jelenlegi esztergomi SX4-et közel nyolc év után. Mint kiderült ez nem így lesz, az SX4 mellett jelenik majd meg a modernebb crossover. A Suzuki a dizájnt úgy jelöli, hogy az érzelmek, a minőség és az aerodinamika szorzata az S-Cross. A S-Cross fizikai paraméterei szerint 4,31 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,6 m magas és 2,6 m tengelytáv alapján a nagyobb is lesz, mint az SX4-es.
Suzuki
A nagy kérdés a modell kihozatala előtt még az volt, hogy megállítja-e a japán márka amerikai zsugorodó piaci jelenlétét. A kérdés már költői, mivel a Suzuki visszavonulót fújt az államokban. Szerencsére a világ piaca manapság Kínát preferálja, ahol az S-Cross már el is nyerte a kantoni autóvásár legígéretesebb autója címet. Mindenesetre a hírek szerint a kocsi 2013 év vége táján már feltűnhet a kereskedésekben, főleg ha Suzuki tartani akarja a maga által tett ígéretét, hogy minden évben egy-egy új modellel jelentkezik az elkövetkező években.
6. Ferrari F150
Minden kétség kizáróan a szupersportkocsi-szegmens legnagyobb durranásának ígérkezik a maranellói gyártó új csúcsragadozója. A korábban F70 néven emlegetett, a hivatalos források szerint azonban már F150-re átkeresztelt modellt 7,3 literes, V12-es, 800 lóerős motor hajtja majd, amit a Forma-1-ben is használt KERS-rendszer rendszer további 120-130 lóerővel told meg, így az újdonság várhatóan a gyár történelmének legerősebb alkotása lesz, méltó az alapító nevét viselő nagy elődhöz, az Enzóhoz. Sokat szerencsére nem kell várni, az autó a január 14-én induló Detroiti Autószalonon mutatkozik be.
GT Spirit
7. McLaren P1
Tovább bővül a Forma-1-es istállójáról nevezetes brit gyártó közúti kínálata, a P1-es igazán kifinomult szuperverdának ígérkezik. Noha a hajtóerőre sem lehet panasz, mert az MP4-12C-ben használt 3,8 literes, V8-as erőforrásból állítólag 800 lóerőt préselnek ki a wokingi mérnökök, amihez további 160 lóerőt tesz majd hozzá a KERS, a P1-es valódi erőssége az aerodinamika lesz.
McLaren
Nem titkolt célja a versenypályák után a közúton is a Ferrari babérjaira törő szigetországi márkának, hogy – mint Anthony Sheriff ügyvezető igazgató leszögezte – ’a leggyorsabb és a legjobb sorozatban gyártott utcai autót’ alkossák meg. A kémfotókon- és videókon már számtalanszor látott modell végleges változatáról előreláthatólag március elején, a Genfi Autószalonon hull le a lepel.
8. Volkswagen Polo W WRC
A világ legnagyobb autógyártója a világ egyik legnagyobb autóverseny szériájába készül: aligha lehet kétséges, hogy ez lesz a jövő évi autósport-idény egyik legnagyobb durranása. A tesztekről készült fotókról, videókról a Polo R WRC-t a legtöbb rajongó már megcsodálhatta, január 16-19-én, a Monte-Carlo-ralin pedig kiderül, hogy mire lesz képes Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala az évek óta domináló, de a korona ékkövének számító Sebastien Loeböt elveszítő gyári Citroen, valamint a gyár támogatását hosszú évek után elveszítő, de a Ford Fiesta RS WRC-k mellett kitartó M-Sport ellen.
Volkswagen
Külön öröm, hogy a VW rali-vb-s szereplésének magyar kötődése is lesz: a gyártó úgy döntött, hogy szereplését a rali-vb hivatalos évkönyveit is készítő kiváló magyar fotós, Bálint Richárd képein keresztül kívánja megmutatni a nagyvilágnak.
9. Bentley Continental GT
Az idei év végének egyik legörvendetesebb fejleménye volt versenyzés frontján, hogy a Bentley eldöntötte: a Le Mans-i 24 óráson aratott 2003-as győzelem után először visszatér az autósport világába. A versenygép a Continental GT leggyorsabb, Speed változatának alapjaira épített GT3-as specifikációjú modell lesz, amelyet a rali-vb-ről ismert M-Sport szakmai közreműködésével fejlesztenek.
Bentley
Már a prototípusról közzétett első fotók is elárulják, hogy az autó egy igazi fenevad lesz, s ismerve a Bentley hagyományait, biztosak lehetünk abban, hogy eredmények tekintetében is magasra teszik a mércét. Azt egyelőre nem lehet pontosan tudni, hogy az ügyfelek kiszolgálása mellett a gyári csapat milyen összeállítású lesz, s mely futamokon indul majd, az viszont a gazdasági nehézségek közepette mindenképpen örvendetes, hogy egy ilyen patinás gyártóval gyarapodik a motorsport színes kavalkádja.
10. Chevrolet C7
A reklámipar legdrágább pillanataiban az amerikai profi futballiga döntőjének félidei show-jában fog feltűnni az amerikai autóipar egyik legismertebb modelljének hetedik generációja. A Corvette C7-vel a hírek szerint Beyonce fog előadni valamit. Az azért nem valószínű, hogy az énekesnő a pálya gyepét fogja kiforgatni a 6,2 literes V8-as motor 470 lóerős, 610 Nm-es nyomatékú géppel.
A képek alapján a vörös színben feltűnt C7 egyébként igencsak Ferrarisra sikeredett, mégha igyekeztek az eredeti formajegyeket is megőrizni. A végtelenül hosszú motorteret, amelyben középen lakik a V8-as, hátsókerék-hajtással párosítva. A 60. születésnapját ünneplő modell a Super Bowl előtt is feltűnik már, a detroiti autószalonon januárban.
+ 1. A Ferrari új Forma-1-es autója
Ugyan idén kissé későn mutatkozott meg a Newey-faktor a Red Bullnál, ami végül meghozta az energiaitalosok zsinórban harmadik vb-címeit, így sincs semmi kétségünk afelől, hogy a hagyományos körző-vonalzó-tervezőasztal kombót preferáló brit mester 2013-ra is nagyot alkot. Komolyan az elvárások a McLarennel szemben is, a legérdekesebbnek azonban a Ferrari ígérkezik: az idei autó, a főként a kvalifikáción botladozó F2012-es megkeserítette Fernando Alonso életét, a pályafutása legjobb formáját produkáló spanyol kétségkívül emiatt bukta el a bajnokságot. Luca di Montezemolo azóta az asztalra csapott, így a sportosztály vállán minden korábbinál nagyobb a nyomás. Január végén, a tesztelések február 5-i kezdetén meglátjuk, mit alkottak az alig változó technikai szabályrendszer mellett, igaz, a teljesítményről a márciusi szezonkezdetig biztosan csak találgatni lehet majd.
Próbálta megmagyarázni a minden várakozást alulmúló gazdasági adatokat szokásos pénteki interjújában a miniszterelnök, aki szerint mindenről Brüsszel tehet.