Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2eead8e9-bde9-4b49-9118-cfc0cd4c5f50","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A csatorna ellen emellett új eljárás is indult.","shortLead":"A csatorna ellen emellett új eljárás is indult.","id":"20250605_Tobb-millio-forintra-buntettek-meg-a-TV2-t-mert-megalazo-helyzetben-mutattak-be-egy-bantalmazott-gyermeket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2eead8e9-bde9-4b49-9118-cfc0cd4c5f50.jpg","index":0,"item":"6fbc0930-3e0b-40e3-ba5b-c2729d9b3375","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Tobb-millio-forintra-buntettek-meg-a-TV2-t-mert-megalazo-helyzetben-mutattak-be-egy-bantalmazott-gyermeket","timestamp":"2025. június. 05. 12:08","title":"Több millió forintra büntették meg a TV2-t, mert megalázó helyzetben mutattak be egy bántalmazott gyermeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10dccd36-fac1-4815-886d-2315ecd254d3","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az író egy franciaországi irodalmi fesztivál vendége lett volna, de kénytelen volt lemondani a fellépését.","shortLead":"Az író egy franciaországi irodalmi fesztivál vendége lett volna, de kénytelen volt lemondani a fellépését.","id":"20250604_krasznahorkai-covid-korhaz-marseilles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10dccd36-fac1-4815-886d-2315ecd254d3.jpg","index":0,"item":"5bef8ba0-904f-4df7-a0d4-cd4d10782041","keywords":null,"link":"/kultura/20250604_krasznahorkai-covid-korhaz-marseilles","timestamp":"2025. június. 04. 16:38","title":"Kórházba került Krasznahorkai László","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"A várakozásoknak megfelelően az Európai Bizottság az eredeti ütemezésben kívánja a helyreállítások alapokból származó kifizetéseket teljesíteni. Ez nagyon rossz hír Magyarországnak: 10 milliárd euró került közvetlen veszélybe.","shortLead":"A várakozásoknak megfelelően az Európai Bizottság az eredeti ütemezésben kívánja a helyreállítások alapokból származó...","id":"20250604_jogallamisag_unios-forrasok_europai-bizottsag_rrf","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4.jpg","index":0,"item":"67e53677-b419-48a9-be40-2483c629e6d3","keywords":null,"link":"/eurologus/20250604_jogallamisag_unios-forrasok_europai-bizottsag_rrf","timestamp":"2025. június. 04. 17:52","title":"A szakadék szélén táncol 10,4 milliárd euró uniós pénz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2c22134-f04e-4ec9-9871-a8201c7d2efc","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"kkv","description":"Matolcsy Ádámmal együtt sír, együtt nevet társtulajdonosként az MBH Bank a Magyar Strat-Alfa nevű, tavaly 2,4 milliárdos mínuszt összehozó vállalatban.","shortLead":"Matolcsy Ádámmal együtt sír, együtt nevet társtulajdonosként az MBH Bank a Magyar Strat-Alfa nevű, tavaly 2,4...","id":"20250603_mbh-mnb-matolcsy-adam-veszteseg-beszamolo-magyar-strat-alfa-gtc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2c22134-f04e-4ec9-9871-a8201c7d2efc.jpg","index":0,"item":"c31b1c46-2125-4519-b74a-9cbb129a3751","keywords":null,"link":"/kkv/20250603_mbh-mnb-matolcsy-adam-veszteseg-beszamolo-magyar-strat-alfa-gtc","timestamp":"2025. június. 04. 06:00","title":"Kiderült a trükk, hogyan nőtt a kis Matolcsy veszteséges központi cégének értéke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"129370dc-14b6-4971-bece-d72bd484e560","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az elmúlt hónapokban ismét aktivizálta magát Európa legnagyobb tűzhányója, az Etna. A legutóbbi kitörése szerencsére nem veszélyeztetett senkit, de annál látványosabb volt – a Földről és az űrből nézve is.","shortLead":"Az elmúlt hónapokban ismét aktivizálta magát Európa legnagyobb tűzhányója, az Etna. A legutóbbi kitörése szerencsére...","id":"20250605_etna-vulkankitores-muholdkep-esa-copernicus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/129370dc-14b6-4971-bece-d72bd484e560.jpg","index":0,"item":"c1c5eb84-c232-4a57-b705-5eb665a4763a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_etna-vulkankitores-muholdkep-esa-copernicus","timestamp":"2025. június. 05. 16:03","title":"Az űrből nézve is káprázatos volt az Etna kitörése – az ESA műholdja kapta lencsevégre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"957056c2-f410-48dc-881e-d707287797b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fontos frissítést adott ki a Qualcomm, hamarosan az ön készülékén is megjelenhet – már amennyiben az adott gyártó kiadja azt.","shortLead":"Fontos frissítést adott ki a Qualcomm, hamarosan az ön készülékén is megjelenhet – már amennyiben az adott gyártó...","id":"20250604_qualcomm-nulladik-napi-hibak-biztonsagi-resek-javitas-frissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/957056c2-f410-48dc-881e-d707287797b8.jpg","index":0,"item":"25496d1c-c11c-432c-842f-73351d41d909","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_qualcomm-nulladik-napi-hibak-biztonsagi-resek-javitas-frissites","timestamp":"2025. június. 04. 17:03","title":"Hemzsegtek a hackerek a hibák körül, melyeket az egyik legnépszerűbb gyártó chipjeiben találtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"618a8c06-5b2c-4b9d-9635-d2607e97afb2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendőrség szerint az óra jóval diszkrétebb és megbízhatóbb, mint a lábbilincs.","shortLead":"A rendőrség szerint az óra jóval diszkrétebb és megbízhatóbb, mint a lábbilincs.","id":"20250605_Labbilincs-helyett-okosorat-kapnak-a-hazi-orizetben-levok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/618a8c06-5b2c-4b9d-9635-d2607e97afb2.jpg","index":0,"item":"fabc3c9b-ce10-46a7-96fb-170ba75df33c","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Labbilincs-helyett-okosorat-kapnak-a-hazi-orizetben-levok","timestamp":"2025. június. 05. 10:41","title":"Lábbilincs helyett okosórát kapnak a házi őrizetesek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3ae995e-71e4-45b5-8b18-c300c05f3fa1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar vasúttársaság vezérigazgatója szerint mindez 10 millió forintba került. ","shortLead":"A magyar vasúttársaság vezérigazgatója szerint mindez 10 millió forintba került. ","id":"20250604_mav-keses-visszaterites-vezerigazgato-hegyi-zsolt-vonat-busz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3ae995e-71e4-45b5-8b18-c300c05f3fa1.jpg","index":0,"item":"8eb00745-fd83-45c2-b786-f1acc99f6205","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_mav-keses-visszaterites-vezerigazgato-hegyi-zsolt-vonat-busz","timestamp":"2025. június. 04. 17:17","title":"Három nap alatt közel tízezer vonatjegy felét fizette vissza a MÁV a késések miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az idei év rengeteg autóipari újdonságot tartogatott számunkra, és ez 2014-ben sem lesz másképp. Összegyűjtöttünk tíz olyan modellt, ami jövőre garantáltan az érdeklődés középpontjában lesz.
1. Audi A4
Az Audinál 2013 főként az A3 sedanról és kabrióról szólt, hiszen a kompakt lépcsőshátú modellel olyan szegmensbe érkeztek a négykarikások, ahol eddig nem képviseltették magukat. Jövőre viszont sokkal otthonosabb terepen lépnek színre, érkezik ugyanis az A4 negyedik generációja, ami a B9 kódnevet viseli, és a prémium középkategória legtakarékosabb modelljének ígérkezik.
A kiszivárgott információk szerint az autótípus a mostaninál 100 kilogrammal könnyebb, ami alacsonyabb fogyasztást tesz lehetővé. Mindezt főként a 2.0 literes TDI motorral a középpontban, ami 122-től egészen 200 lóerős teljesítményig lesz elérhető, továbbá benzines fronton az 1.4-es, 1.8-as és 2.0 literes TFSI, valamint egy konnektorról is tölthető, hibrid változat lesz a kínálatban.
2. BMW 2-es sorozat Active Tourer
A bajor márka kiemelten fontos évet zár idén, hiszen sorozatgyártásba került az elektromos hajtásláncú i3, és a hibrid i8, melyek közül mindkettő osztatlan sikert aratott. Részben ennek köszönhetően hamarosan érkezik a nyitható tetejű i8 is, ami szintén kuriózumnak számít, de csak kevesek kiváltsága lehet, ezért a figyelmet most inkább az 2-es sorozat Active Tourer modelljének szenteljük.
Az említett újdonság két szempontból is kakukktojás: ez lesz az első fronthajtású modell a bajorok kínálatában, továbbá az első egyterű is, amit a márkafanatikusok valószínűleg szentségtörésként tartanak. Ez persze csak keveseket fog elriasztani a vásárlástól, hiszen az itthon (is) gyártott Mercedes-Benz B-osztály a példa rá, hogy Nyugat-Európában nagy a kereslet az ilyen típusú modellek iránt. A 2-es Active Tourer már a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozhat, a motorpalettáján pedig garantáltan szerepelni fog az új fejlesztésű, háromhengeres, 1.5 literes motorcsalád.
3. Ford Mondeo
Európába már idén meg kellett volna érkeznie az új Ford Mondeónak, helyette viszont csak a Vignale tanulmányautót mutatták be, megelőlegezve egy új felszereltségi szintet, amihez különleges szolgáltatások járnak. Jövőre viszont már kénytelenek lesznek előrukkolni a szériamodellel, ha tartani akarják az ütemtervet, miszerint 2014-ben 23 új modellről rántják le a leplet, köztük a Mondeóról, az új Káról, az Európában is elérhető Mustangról, valamint a Ecosport szabadidőautóról.
4. Honda Civic Type R
Az aktuális Honda Civic közel két éve van piacon, idén a kombit is bemutatták, a Type R sportverzióra azonban még várnunk kell, ami nem feltétlenül baj, hiszen a japánok a leggyorsabb hot hatch modellt szeretnék megalkotni. Ebben pedig, ha közvetve is, de Michelisz Norbi is részt vett, hiszen a WTCC versenyautóval szerzett tapasztalatok az utcai verzióba is beépülnek, arról nem is beszélve, hogy a gyári pilóták, köztük Gabriele Tarquini aktív közreműködésével fejlesztik az autót.
Takanobu Ito, a Honda vezérigazgatója azt ígéri, hogy az új Civic Type R lesz a leggyorsabb fronthajtású szériaautó a Nürburgringen, amihez a Renault Mégane RS 265 Trophy 8 perc 7 másodperces idejét kell túlszárnyalni. Ez nem lesz könnyű feladat, de már az előjelekből is érezhető, hogy a japánok komolyan gondolják a dolgot, hiszen az új Type R lesz az első turbós modell a típus történetében, ugyanis megkapja az új fejlesztésű 2.0 literes VTEC Turbo erőforrást, melynek teljesítménye meghaladja majd a 280 lóerőt.
5. Lamborghini Huracan
Kevés olyan autót mutattak be manapság, amivel kapcsolatban az egyik rejtély maga a névválasztás volt, de úgy tűnik, hogy az olaszok élen járnak ebben, elég csak furán hangzó Ferrari LaFerrarira gondolni, vagy a Lamborghini Gallardo utódjának szánt Huracanra, ami korábban Cabrera néven forgott közszájon. A bemutatóhoz közeledve viszont lecserélték, ami végülis jelentéktelen tényező, ha az autó ennyire jól néz ki, és a V10-es motorja is 610 lóerős.
6. Mazda MX-5
A világ legnépszerűbb roadstere jelenleg a harmadik generációjánál tart, és hogy őszinték legyünk, a kissé elhúzódó modellciklus ellenére sem veszített a vonzerejéből. Már ha valódi vezetési élményt keresünk, nem pedig kényeztető luxust, aminek az MX-5 híján van, ahogyan a helykínálattal is hadilábon áll. Cserébe viszont a világ legjobb manuális váltóját kapcsolgathatjuk, bármikor keresztbe rakhatjuk a fenekét egy kanyarban, és a precíz kormány-feszes futómű párossal olyat autózhatunk egy szerpentinen, hogy jelentős mennyiségű endorfin termelődjön a következő alkalomig.
Csak remélni tudjuk, hogy a közelgő, immáron az Alfa Romeóval közösen fejlesztett, negyedik generációs MX-5 megőrzi azt, amiért milliók kedvence lett. Erre minden esély megvan, pláne akkor, ha a japánok nem engedik át a műszaki részét az olaszoknak, és igazából az aktuális Kodo formanyelvvel sincsen semmi baj, sőt egy kabrión mutatna jól igazán. Most akkor minek is kell ide az Alfa?
7. Mercedes-Benz S-osztály Coupe
Magyar szemmel valószínűleg a Kecskeméten gyártásba kerülő CLA Shooting Brake iránt lesz nagyobb az érdeklődés, de 2014-ben a legnagyobb újdonság a Mercedes háza táján az S-osztály kupé változata lesz, hiszen többéves kihagyás után tér vissza a modellpalettára, és minden eddiginél elegánsabb, fényűzőbb és valószínűleg drágább lesz.
8. Subaru Impreza
A Subaru-rajongók dörzsölhetik a tenyerüket, jövőre ugyanis érkezik az Impreza legújabb generációja, ami valahogy nem tűnik olyan szépnek, mint a mára klasszikussá vált elődök, az összkerékmeghajtással és a 2.0 literes, 265 lóerős boxermotorral viszont garantálja a raliélményt mindenkinek. A japánok 50:50 arányú súlyelosztást ígérnek, továbbá 5,4 másodperces 0-100 km/órás állórajtot, hatsebességes manuális váltóval szerelve.
9. Tesla Model X
Kevesen gondolták volna, hogy egy olyan fiatal autóipari cég, mint a Tesla Motors, ekkora fejlődést tud produkálni pár éven belül, de úgy tűnik, hogy amit Elon Musk, alapító cégtulajdonos a fejébe vesz, azt meg is valósítja. Most épp a modellpaletta bővítésén dolgoznak, így a következő nagy dobásnak a Model X ígérkezik, ami egy összkerék-meghajtású szabadidő-autó lesz, elektromos hajtással.
Az újdonság kizárólag 4x4-gyel lesz elérhető, ami egy kicsit megdobja árát, de a cégvezető szerint nem kell aggódni, hiszen csak picivel lesz a Model S fölé árazva. Konkrétumokat persze nem árult el, de a Tesla jelenlegi és jövőbeni vevőkörét tekintve valószínűleg tényleg lényegtelen lesz a pár ezer dolláros eltérés.
10. Volkswagen Passat
Az aktuális Volkswagen Passat az elődjéhez képest inkább tűnt egy komolyabb ráncfelvarrásnak, mintsem generációváltásnak, így joggal várhatjuk, hogy a következő széria teljesen megújul a mostanihoz képest. Vagy legalábbis megkapja a Golffal bevezetett formai elemeket, továbbá a mostanihoz képest hosszabb tengelytávval, szélesebb nyomtávval, viszont rövidebb túlnyúlásokkal fog érkezni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.