Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2e82468c-8a83-401b-9b14-5db45fd36338","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Két másik ember is a fedélzeten volt.","shortLead":"Két másik ember is a fedélzeten volt.","id":"20250206_olaszorszag-helikopter-baleset-lorenzo-rovagnati","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e82468c-8a83-401b-9b14-5db45fd36338.jpg","index":0,"item":"cb37daad-e2b2-4ab3-aa11-ba16e7612122","keywords":null,"link":"/vilag/20250206_olaszorszag-helikopter-baleset-lorenzo-rovagnati","timestamp":"2025. február. 06. 12:03","title":"41 évesen helikopter-balesetben meghalt Parma mellett a Rovagnati cég vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c4850f6-882f-4732-aa65-46d7c455b434","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google nem kertelt, és bevallotta, hogy egy frissítés után romolhat a Pixel 4a üzemideje. Ezért akkumulátorcserét vagy pénzvisszatérítést is választhatnak a tulajdonosok; Magyarországon utóbbi opció. ","shortLead":"A Google nem kertelt, és bevallotta, hogy egy frissítés után romolhat a Pixel 4a üzemideje. Ezért akkumulátorcserét...","id":"20250205_google-pixel-4a-akkumulator-frissites-penzvisszaterites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c4850f6-882f-4732-aa65-46d7c455b434.jpg","index":0,"item":"dafb8d58-8e37-451b-981b-bf22005748b7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_google-pixel-4a-akkumulator-frissites-penzvisszaterites","timestamp":"2025. február. 05. 18:03","title":"39 ezer forint is ütheti a markát annak, aki ilyen mobilt használ – pénzvisszatérítést jelentett be a gyártója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bayer szerint, ha a demonstráció után bármilyen kormánypárti szereplőnek peres ügye lesz, és olyan bíró fogja azt tárgyalni, aki tüntetett, akkor elfogultságot kell jelenteni.","shortLead":"Bayer szerint, ha a demonstráció után bármilyen kormánypárti szereplőnek peres ügye lesz, és olyan bíró fogja azt...","id":"20250205_bayer-zsolt-lista-biro-februar-22-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32.jpg","index":0,"item":"dde0b5d6-aae8-4fe2-806e-b165db365497","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_bayer-zsolt-lista-biro-februar-22-tuntetes","timestamp":"2025. február. 05. 19:14","title":"Bayer Zsolt listázná azokat a bírókat, akik részt vesznek a február 22-i tüntetésen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b3ab849-0d5e-4305-b56c-751bbb796f76","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Kedd hajnalban volt egy 4,7-es erősségű rengés is a szigetnél.","shortLead":"Kedd hajnalban volt egy 4,7-es erősségű rengés is a szigetnél.","id":"20250204_menekules-szantorini-foldrenges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b3ab849-0d5e-4305-b56c-751bbb796f76.jpg","index":0,"item":"43e551fa-4d45-43fe-b9d6-ab8ba52ac679","keywords":null,"link":"/vilag/20250204_menekules-szantorini-foldrenges","timestamp":"2025. február. 04. 16:20","title":"Menekülnek az emberek Szantoriniről, miután az elmúlt napokban több száz földrengést észleltek a szigeten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56161ff2-dffd-4b7d-acdf-767d3979afb3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A jeges vízben, egy hajó orrán táncolt spicc cipőben Victoria Dauberville.","shortLead":"A jeges vízben, egy hajó orrán táncolt spicc cipőben Victoria Dauberville.","id":"20250204_balerina-antarktisz-tanc-ai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56161ff2-dffd-4b7d-acdf-767d3979afb3.jpg","index":0,"item":"59c7f986-9d6d-47f2-a519-5772b6b2ccda","keywords":null,"link":"/elet/20250204_balerina-antarktisz-tanc-ai","timestamp":"2025. február. 04. 15:46","title":"Senki sem hitte el, hogy nem AI, annyira lenyűgöző látványt nyújtott egy balerina","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7988e77c-ed98-4327-9ec1-4fb6206f1f87","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Most már biztos, hogy lesz demonstráció az igazságügy függetlenségéért. A szervezők a jogállami igazságügyi jogalkotásért, a bírói véleménynyilvánítás szabadságáért és a hivatáshoz méltó bérért hívják utcára a bírákat, a bírósági dolgozókat és mindenkit, aki fontosnak tartja az ügyet. ","shortLead":"Most már biztos, hogy lesz demonstráció az igazságügy függetlenségéért. A szervezők a jogállami igazságügyi...","id":"20250205_A-Parlamenttol-az-Igazsagugyi-Miniszteriumig-vonulnak-elso-tuntetesukon-a-magyar-birok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7988e77c-ed98-4327-9ec1-4fb6206f1f87.jpg","index":0,"item":"5cd6c3d8-cfc1-48e5-b29c-9f8ca0dbd936","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_A-Parlamenttol-az-Igazsagugyi-Miniszteriumig-vonulnak-elso-tuntetesukon-a-magyar-birok","timestamp":"2025. február. 05. 14:01","title":"A Parlamenttől az Igazságügyi Minisztériumig vonulnak első tüntetésükön a magyar bírók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve semmihez. Pedig a fogalom maga súlyos betegséget takar, és nem mindegy, hogy felismerjük-e, illetve kezeljük-e időben a tüneteket. ","shortLead":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve...","id":"20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf.jpg","index":0,"item":"4d1ad8ef-1343-411e-905e-0f5f552f74c1","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","timestamp":"2025. február. 05. 07:30","title":"Rosszkedv vagy depresszió? Vegyük észre időben a jeleket!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta. Míg korábban úgy érezhették a kormánypártiak, hogy az igazság, az erő és a siker oldalán állnak, mára inkább ciki lett fideszesnek lenni. ","shortLead":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta...","id":"20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e.jpg","index":0,"item":"17f9353e-73a0-4c47-8b19-5752fd19149a","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","timestamp":"2025. február. 05. 06:30","title":"Egy éve állt le a gőzhenger: ma már többnyire Magyar Péter után fut a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet, hogy nem a legizgalmasabb kocsikat csinálja a Toyota, de ahogy a világot saját elképzelései szerint terelgeti, az elismerésre méltó. Ilyen például a pár éve indított offenzívája, amellyel az alsó-középkategóriát is megszállja hibridjével. És néha még meggyőzni is hagyja magát az óriás, például mostantól benzies turbómotort is kínál. Kipróbáltuk a frissített Toyota Aurist.
A Toyota hibridforradalmának nagy dobása a Prius volt, de mára ott tartunk, hogy egy úgynevezett „olcsó” szegmensben – a kis családi autók között - is övék az etalon hibridautó, ami nem akármilyen fegyvertény. Az Auris ugyanis az alsó-középkategória elsőszámú hibridje. Ennél a modellnél az alternatívhajtású eladások aránya lassan meghaladja a hagyományos belsőégésűekét, ezzel pedig a legkeresettebb hibrid Európában. (Igaz, ez darabszámban még mindig csak 68 ezer autót jelent évente, az egyébként összértékesítésben 2,2 milliós kategóriában.)
Ilyenkor szokott következni, hogy persze nyugaton minden sokkal zöldebb. De a helyzet az, hogy nálunk is szeretik. Az Aurisé a hatodik hely a kategóriájában az idei év első negyedévében, még ha a 229 darab autó nem is egy magas szám. Ugyanakkor a japánok hagyományosan erősek a magánvásárlói körben, ennek megfelelően minden második Auris magánvevőhöz kerül tőlük. Az pedig végképp nem utolsó szempont, hogy mennyire nyitottak ezek a vevők a hibridekre is: a hazai piacon minden ötödik eladott Auris alternatív hajtáslánccal fut.
Ez a trend pedig a most bemutatott, frissített modellel tovább erősödik majd. Mert az Auris-bemutató egyik legérdekesebb része éppen az, ahogyan átrendezi, ki és milyen erőforrással kéri majd új autóját.
D.P.
Az Aurisra, (amely ugye a Corolla ferdehátú változata 2006-óta) az első generáció után maga Toyoda úr pirított rá, hogy csináljanak már vele valamit, nézzen már ki valahogy. Ennek nyomán a 2012-es második generáció sokkal frissebb formatervű, eladhatóbb modell lett. Most ezt csűrték-csavarták még egy kicsit, az eredmény pedig egyáltalán nem lett rossz. Az új Auris orra olyan ugyan, mint egy beluga feje, kapott még némi alumíniumcsíkozást, megjöttek a LED-lámpák előre-hátra egyaránt. Az egyéb paraméterek nem változtak, az ötajtós maradt 360 literes csomagterű, a kombi 530 literes rakhelyet ad alapból, ügyesen variálható, egy mozdulattal is dönthető hátsó ülésekkel. És - igaz, ami igaz - maradt a szűkös hátsó lábtér is, a 2,6 méteres tengelytávú ötajtósban.
Ennél sokkal fontosabb, hogy a beltérben is sokat modernizálódott az autó. Az Auris-ban is érintőképernyős már a középkonzol (7 colos), sőt teljesen eltűntek a hagyományos gombok. A klímát leszámítva zongorafekete műanyaglapba burkolódzik minden a kezelőfelületen. A megoldás mindenképpen dicséretes előrelépés, már csak az alatta levő hardware/software-párost kéne kicsit izmosabbá tenni. A navigáció sajnos továbbra sem erőssége a csomagnak, lassú és körülményes a kezelése is. A műszeregységet is áttervezték, a dizájn most csőszerű, és középre is bekerült egy kis TFT kijelző, amely 4,2 col méretű.
Toyota Auris - galéria
D.P.
Sokkal-sokkal nagyobb újdonság, hogy a japán márka piacra dobta kis lökettérfogatú benzines turbómotorját. Az 1.2 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses motor teljes egészében Toyota fejlesztés. Ennek nyomán, a gyártó hagyományaiból is sok mindent átvittek a műszaki megoldásaiba. Megvan a széles tartományban működő, változó szelepvezérlés, és a kis egység egyszerre képes Otto-motorként üzemelni, valamint hibrides módra, úgynevezett Atkinson-ciklusú működésre. Míg az előbbi a magas fordulatszám-tartományban működik hatékonyan, amikor a turbó jobban tölt, az utóbbi a közepes terhelésnél, rövidebb sűrítési ütemmel, némi teljesítményveszteség árán, de takarékosabban üzemelteti az autót.
Az 1197 köbcentis motor 116 lóerős, a 185 Nm nyomatéka 1500-as fordulatszámtól készen áll, innentől „dízelesen, lapos fennsíkként” egész 4000-ig rendelkezésre áll a motor maximális nyomatéka. Az tesztút első körét ezzel az erőforrással szerelt modellel tettük meg. Az rögvest kiderült, hogy ez a motor is pontosan azokkal a karakterjegyekkel rendelkezik, mint más Toyoták. Csendes, kiegyensúlyozott motor, pontos és könnyen járó a hatfokozatú váltó, mind azt a megbízható műszaki minőséget sugallják, ami naggyá tette ezt a Toyota nevű autóbirodalmat.
Toyota Auris - galéria
D.P.
Nyugodt és kiegyensúlyozott marad akkor is, ha 1600-as fordulatnál szeretne valaki 40-nel, ötödikben autózni. A sportosabb vezetést forszírozva inkább azzal lehetünk elégedettek, hogy finoman fut a kocsi, stabil a kasztni, a kormányzás pedig kellően direkt. Ez utóbbiaról egyébként az átdolgozott első felfüggesztés és az átprogramozott kormánymű-elektronika gondoskodik. Az 1.2-es motorral próbált Auris tesztúton mért hét liter feletti fogyasztása ugyanakkor soknak mondható. Az 1200 kilogramm önsúlyú kocsiban főtengely fordulatszáma 2500 percenként 130-as autópálya-tempónál, ami nem indokolná ezt. Kétségtelen, egy ilyen rövid teszt nem sokszor szól a nyugodt autózásról.
Az új motor létjogosultságát egyébként talán nem is nálunk kell keresni, azt alacsony CO2 kibocsátás adja, amely 109 g/km, szemben a jelenlegi és nálunk továbbra is kínálatban maradó 1.6 literes turbó nélküli motor 139 g/km-se károsanyag-kibocsátásával, manuális váltós modellek esetében. Ezt az adatot tőlünk nyugatabbra viszont nagyon díjazza az adórendszer is, lényegesen alacsonyabb sarccal honorálva a tisztább üzemmódot.
A másik tesztautónk a hibrid volt, amely hajtásláncában ugyan nem tartalmaz újdonságokat, de ügyesen átvariálták a hozzá tartozó csomagokat a toyotások, hogy a hódítása még véletlenül se lassuljon. A lényeg, hogy a hibridet "még lejjebb pozícionálták”, ha valaki pénzügyi finanszírozással veszi, kijöhet ugyanannyira a havi törlesztője, mintha egy 1.6-os benzinest venne fokozatmentes váltóval. Egy hibrid pedig mára mégsem ugyanolyan presztízsű autó, mint egy sima benzines.
Aki az Auris HSD, vagyis a hibrid mellett dönt, valóban megvásárolja a 4-5 literes fogyasztást, és a tisztán elektromos közlekedés pszichológiai fegyverét (amire szokatlanul vicces reklámja is van - igaz még a modellfrissítés előttről - a Toyotának).
Viszont éppen úgy megvásárol egy-két idegesítő apróságot is. Ilyen az indokolatlanul felpörgő motor, amely nem csak a power-gomb bekapcsolására kezd visítva pörögni. Az egyébként 136 lóerő összteljesítményű autó, ha nem is válik ragadozóvá lepadlózva, de stresszmentesen lehet vele előzgetni országúton is. A városi araszolgatásban pedig 50-es tempóig használható a tisztán elektromos üzemmód (EV).
A dízel ugyan kimaradt a próbakörünkből, ám érdemes kitérni rá, mert ennek a részarányát fogja talán a legjobban érintetni az átalakuló paletta. A mostani 1.4 literes dízelesek hányada várhatóan komolyan lecsökken, hiába lett Euro 6-os (90 LE, 205 Nm). A korábbi 2.0 literes gázolajos pedig el is tűnik. Helyette itt az új egyhatos dízel már a BMW-től, 1598 köbcentiméteres llökettérfogattal és 112 lóerős teljesítménnyel. Várhatóan ez a két újdonság, az 1.2-es benzines (1.2T) és az 1.6-os (1.6D-4D) valamint a hibrid fogja lényegében felszalámizni az eddigi egyharmadot jelentő dízeles részarányt.
Toyota Auris - galéria
D.P.
Az új Auris-ra visszatérve, a Toyota a frissítéssel a biztonsági asszisztensrendszereit is teljesen „up to date” szintre hozta fel. Értelmezhető felárért - 160 ezer forint -, már lézerradaros (Lidar), kamerás ütközésmegelőző rendszer kérhető, amely több lépcsőben működve, akár 80 km/h-s tempónál is beavatkozik helyettünk. De sávelhagyás-figyelmeztető, táblafelismerés, automata távfény is van az asszisztens csomagban, amelyek maradnak Live, Active illetve Executive néven.
Ami az árakat illeti, a belépő darab továbbra is az 1.33 literes erőforrású Auris 4,14 millió forinttól. A mostani „húzónevek” közül az 1.2 literes turbós 5,71 millió forinttól indul, az új Euro 6-os dízel, 1.6 literes 6,25 millió forintról indul. A hibrid alapára 6,46 millió forint. A klasszik darab 1.6 literes szívó benzines alapára 5,11 millió forint. A kombi változatok felára nem éri el a 300 ezer forintot.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.