Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c501d686-e619-45df-8741-a041d588518c","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"A NEUrologus, az EUrologus új, európai uniós ügyekkel és külpolitikával foglalkozó podcastjának első részében az EUrologus újságírója, Kuglics Sarolta Takácsy Dorka Oroszország-szakértővel és Tábor Áron kül- és biztonságpolitikai szakértővel beszélgetett. Oroszországról, Ukrajnáról, a Trump-elnökségről és a világpolitika változásainak a magyar politikára és kormányzati kommunikációra gyakorolt hatásáról.","shortLead":"A NEUrologus, az EUrologus új, európai uniós ügyekkel és külpolitikával foglalkozó podcastjának első részében...","id":"20250524_neurologus-podcast-mit-latunk-itthon-ukrajnabol-kormanypropaganda-vs-kulpolitikai-valosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c501d686-e619-45df-8741-a041d588518c.jpg","index":0,"item":"5552fcea-9c6f-40a3-94bc-d95ba9cd9bad","keywords":null,"link":"/eurologus/20250524_neurologus-podcast-mit-latunk-itthon-ukrajnabol-kormanypropaganda-vs-kulpolitikai-valosag","timestamp":"2025. május. 24. 09:45","title":"NEUrologus Podcast: Mit látunk itthon Ukrajnából? A kormánypropaganda és a külpolitikai valóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5af69e8f-267b-4e6b-874f-d07cb24254bb","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Néhány képviselő elismerte, hogy ott volt, de állításuk szerint nem tudták, hogy a kínai cég hívta meg őket. ","shortLead":"Néhány képviselő elismerte, hogy ott volt, de állításuk szerint nem tudták, hogy a kínai cég hívta meg őket. ","id":"20250523_A-belgak-lehallgattak-a-Huawei-Anderlechtnel-berelt-paholyat-hogy-korrupt-EP-kepviseloket-buktassanak-le","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5af69e8f-267b-4e6b-874f-d07cb24254bb.jpg","index":0,"item":"7c226b4a-6b9d-493f-9bfa-af779db09de9","keywords":null,"link":"/kkv/20250523_A-belgak-lehallgattak-a-Huawei-Anderlechtnel-berelt-paholyat-hogy-korrupt-EP-kepviseloket-buktassanak-le","timestamp":"2025. május. 23. 13:17","title":"Lehallgatták a Huawei Anderlechtnél bérelt páholyát a belgák, hogy korrupt EP-képviselőket buktassanak le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d701e406-a00a-463e-b13b-8a6905f6c751","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kínai mérnökök speciális nanorészecskével ellátott lágy kontanktlencsét készítettek, ami úgy teszi láthatóvá az infravörös fényt, hogy külső áramforrás sem kell hozzá.","shortLead":"Kínai mérnökök speciális nanorészecskével ellátott lágy kontanktlencsét készítettek, ami úgy teszi láthatóvá...","id":"20250523_szuperlatas-kontaktlencse-infravoros-feny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d701e406-a00a-463e-b13b-8a6905f6c751.jpg","index":0,"item":"9fef4830-295d-4410-b711-2f7c7a28834d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_szuperlatas-kontaktlencse-infravoros-feny","timestamp":"2025. május. 23. 20:03","title":"Szuperlátást ad az embernek az új kínai kontaktlencse","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"145d2fbf-7d73-43bd-b159-55c5e3193d05","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A KFT-ből kilépő Laár András azt monda, évekig tűrte a zenésztársai neheztelő, korholó hozzáállást, akik őt tartották az együttes leggyengébb láncszemének.","shortLead":"A KFT-ből kilépő Laár András azt monda, évekig tűrte a zenésztársai neheztelő, korholó hozzáállást, akik őt tartották...","id":"20250524_laar-andras-kft-kilepes-oka-konfliktus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/145d2fbf-7d73-43bd-b159-55c5e3193d05.jpg","index":0,"item":"9b5e8bd6-7788-4246-9265-9fc58e97c0b6","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_laar-andras-kft-kilepes-oka-konfliktus","timestamp":"2025. május. 24. 07:24","title":"Laár András a KFT-ről: Látni nem akarom ezt a három embert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d2eef54-6b65-42d1-8d66-7a46b6a45d0f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az áldozatot megverték, elektromos árammal sokkolták és fenyegették, egyszer kilógatták a párkányon is. A fiatal egy óvatlan pillanatban el tudott menekülni, az utcában lévő rendőrök siettek a segítségére. ","shortLead":"Az áldozatot megverték, elektromos árammal sokkolták és fenyegették, egyszer kilógatták a párkányon is. A fiatal...","id":"20250525_kinzas-kriptovaluta-emberrablas-manhattan-new-york-bitcoin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d2eef54-6b65-42d1-8d66-7a46b6a45d0f.jpg","index":0,"item":"97fd384d-e7f5-4b32-9a7f-eb8c80af2ff8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250525_kinzas-kriptovaluta-emberrablas-manhattan-new-york-bitcoin","timestamp":"2025. május. 25. 11:30","title":"Hetekig kínoztak New Yorkban egy olasz férfit, hogy kiszedjék belőle kriptofiókjának jelszavát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb110c0e-e8c5-4bec-be19-45ff62c76c8a","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Megfelelő körülmények között szinte bárki hajlamos lehet arra, hogy tévhiteket és összeesküvés-elméleteket kövessen, nem csoda, hogy manapság már az elitben is egyre többen hangoztatnak efféle nézeteket. Mi az a tévhittölcsér és hogyan lehet lecsúszni benne? Miért hajlamosabbak a szemléletbeli eltévelyedésre azok, akik anyagi gondokkal küszködnek vagy narcisztikus személyiségek? ","shortLead":"Megfelelő körülmények között szinte bárki hajlamos lehet arra, hogy tévhiteket és összeesküvés-elméleteket kövessen...","id":"20250524_Ezert-latjuk-sokan-torz-lencsen-at-a-vilagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb110c0e-e8c5-4bec-be19-45ff62c76c8a.jpg","index":0,"item":"54cf7d60-776f-425f-8c69-06dbb791ee5a","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250524_Ezert-latjuk-sokan-torz-lencsen-at-a-vilagot","timestamp":"2025. május. 24. 18:40","title":"Ezért látjuk sokan torz lencsén át a világot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a988f6c-2379-48ce-8f16-0d38316c74ed","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egyelőre nem tudni, hogy technikai meghibásodás vagy emberi mulasztás áll-e a háttérben, sérültek nincsenek.","shortLead":"Egyelőre nem tudni, hogy technikai meghibásodás vagy emberi mulasztás áll-e a háttérben, sérültek nincsenek.","id":"20250523_Lakohaz-kertjebe-futott-partra-egy-teherhajo-norvegiaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a988f6c-2379-48ce-8f16-0d38316c74ed.jpg","index":0,"item":"b41a2006-a723-4e45-9af9-a23bf56e98c7","keywords":null,"link":"/elet/20250523_Lakohaz-kertjebe-futott-partra-egy-teherhajo-norvegiaban","timestamp":"2025. május. 23. 13:48","title":"Egy norvég férfi arra ébredt, hogy egy teherhajó áll a kertjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4fd5d38-3e77-44ab-8ccb-37922a270137","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A megállapodás hamarosan hatályba is léphet.","shortLead":"A megállapodás hamarosan hatályba is léphet.","id":"20250523_orosz-ukran-haboru-donald-trump-fogolycsere-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4fd5d38-3e77-44ab-8ccb-37922a270137.jpg","index":0,"item":"34f0d002-6515-439e-9125-81e8f8ed68ed","keywords":null,"link":"/vilag/20250523_orosz-ukran-haboru-donald-trump-fogolycsere-megallapodas","timestamp":"2025. május. 23. 13:22","title":"Trump szerint nagyszabású fogolycseréről született megállapodás az oroszok és az ukránok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden piaci rést igyekszik lefedni a Mercedes, a szabadidő-autók piacán pedig végképp nem lehet lazsálni manapság. Ezért jöttek ki tavaly a BMW X6 konkurensének szánt, ám kifinomultan ízlésesnek korántsem mondható GLE Coupéval, ahol meg úgy érezték, nem elég friss a termékük, ott teljesen megújultak. Erre példa a középméretű szabadidő-autójuk, a GLK leváltása, ami mostantól GLC néven fut.
A Mercedes-Benz annyira nem tétlenkedik, hogy nemcsak a modellpalettáját szabta át, hanem az autói elnevezését is. Mostantól minden terepjáró/szabadidő-autójuk elnevezése GL, plusz a méretosztály jelölése, ami jelen esetben a C-osztályé. A GLC tehát egy középméretű SUV. Ráadásul a stuttgartiak nemcsak névben, de dizájnban is összefésülték, ami összetartozik: a sarkos GLK-ból így lett lágy formákkal operáló GLC.
A középkategóriás szabadidő-autó, a GLC premierje amúgy lassan fél éves, kár, hogy ugyanakkor hozták ki, mint a sokkal nagyobbat szóló, nagyméretű Mercedes-Benz GLE és GLE Coupé párost, amelyből utóbbi végre válasz volt a bajorok rombolójára, a BMW X6-osra.
E kettősnek köszönhetően a GLC valamelyest árnyékban maradt, pedig a Mercedes itt hozta vissza azt, amit a másik kettő esetében az elegancia oltárán feláldoztak.
Mercedes-Benz GLC - galéria
D.P.
Az alap itt a Mercedes jelenlegi palettájának talán leginkább sikerült darabja, a C-osztály, amelyet limuzin és kombi változatban is teszteltünk mi is, ráadásul ugyanezzel a motorral. Ebben az osztályban amúgy az a nagyszerű, hogy ami a kis mercikben még véleményes (a dizájn, az erőforrások, a multimédiás-egység), a luxuskategóriában pedig szinte értelmezhetetlen, az a középkategóriájú autóikban tökéletesre csiszolt és nagyon erős csomagot ad.
A Mercedesnek a GLC-vel sikerült egy nem azonnali, zsigeri irigységet kiváltó, ám jól használható és közben elegáns autót csinálnia. Mindehhez persze legalább olyan nagyvonalúan kell az opciós listán kezelni a százezres tételeket tartalmazó kis rovátkákat, mint ezen a GLC 250 d 4MATIC tesztautón is tették.
Mercedes-Benz GLC - galéria
D.P.
A GLC valamelyest nőtt az elődjéhez képest, a tengelytávban nyert arasznyi távot pedig jól hasznosítja, sem elöl, sem hátul nem kell szorongania senkinek. A kulcsparaméterekben (hátsó lábtér, könyök- és válltér) átlagosan 4-5 centit nyertek a GLK-hoz képest. A csomagtér kifejezetten jó méretű, alapból 550 liter, ráadásul felsőbbrendűségét adó extra, hogy gombnyomásra a GLC fara megsüllyed pakoláshoz, miközben a csomagtérajtó akár a hátsó ütköző alatti láblengetésre nyílik.
Beülve, alapvetően a C-osztályt megidéző minden: varrottbőr műszerfal, Burmester-audiorendszer, bőrkárpit ülések, amelyek itt olyan finomságokkal egészülnek ki, mint a kesztyűtartóban rejtőző es folyamatos virágillatot adagoló parfümpalack, amit ráadásul ionizált levegő befúvásával támogathatunk meg. Mostanra a korábban sok kritikával illetett tabletes központi egység is felzárkózott a körülötte lévő minőséghez. Elsősorban az információk tálalásában – például képernyőgrafikában – lett nagyon erős a Mercedes infotainment-rendszere, leszámítva talán az egyébként új fejlesztésű touchpades kezelőfelületet, amihez hozzá kell edződni. De számtalan gombot is tettek a kezelőegység mellé, ami nehezíti a kezelhetőséget.
A mostani Mercedes-paletta, sokszor megírtuk mi is, az Intelligent Drive néven, a vezetési asszisztensek jelenleg talán legátfogóbb rendszerét nyújtja az autóiparban. A rendszer fejlődését egy-egy új stuttgarti modellben leginkább a beépített eszközök egyre finomabb, összetettebb, mondjuk úgy, "okosabb" működésében érzékelhetjük.
A GLC-ben "ülő" automata pilótára tulajdonképpen már simán rábíznánk a járművet. A városi dugóban araszolást például tökéletesen kezeli. Át lehet vele kocsikázni a csúcsforgalmon anélkül, hogy a gáz/fékpedálhoz érnénk, mi több, a kormányhoz nyúlnánk fél órán keresztül. A féktávolságok, a gáz-fék reakciók, az önállóan kormányzás, a jármű figyelmeztető jelzései, vagy az, ahogy a Start&Stop-rendszert kezeli, először produkált összességében olyan élményt, amely alapján már semmiképp sem mondható sci-fi-szerűnek egy ilyen rendszer rutinszerű használata.
D.P.
A GLC-vel leginkább olyan kiegyensúlyozott stílusban érdemes autózni, amennyire maga a jármű is az. A már jól ismert, kétfokozatú turbóval ellátott, 2143 köbcentis, négyhengeres, direktbefecskendezéses motor itt a 250 d jelölést viseli. Ez jelenleg a GLC-hez kapható legerősebb dízel-erőforrású egység, 204 lóerővel és 500 Nm-es nyomatékkal, amelyből a második adat alapvetően meggyőző. Ugyanakkor ez a kasztni is bőven megérdemelne egy V6-os dízel erőforrást, ez nem is kérdés.
Persze az irányvonal – és ez egyre jobban látszik – nem ez, jönnek a plug-in hibridek, a dízelek pedig alighanem mennek. A GLC-ből 350 e 4Matic néven van konnektoros változat, 330 lóerő körüli teljesítménnyel, hat másodperces 0–100 km/h-val, valamint 3 literes fogyasztással. (Valamint ingyenparkolás és adómentesség, hazai extraként.)
De visszatérve a jelenlegi darabra, a 250 d-re, a hajtásláncban itt már az átdolgozott 9G-Tronic váltó adagolja a kilenc fokozatot az összkerékhajtás alá, és a tapasztalatok alapján sokat „tanult” a rendszer. Korábban, az E-osztály kombijában próbálva, még sok bizonytalanságot tapasztaltunk, leginkább abban a tipikus helyzetben, amikor egy kereszteződésben gyorsan kéne kilőni: ott összevissza pakolt fokozatokkal szenvedett a kilences váltó. Szerencsére ezt itt már nem jellemző, a váltó határozottan rakja akár 4 fokozattal is vissza magát.
D.P.
A tesztautó légrugós, Air Body Control névre hallgató futóművének előnyei hamar jelentkeznek, akárcsak az összkerékhajtásé, amely alapból a hátsó hajtást preferálja a nyomaték 55 százalékának oda küldésével. Így a kocsi akár sportos vezetésnél is beválik. A GLC rendszere amúgy, ha a menetmód választót Sport módba kapcsoljuk, 1,5 centit enged a kocsi hasmagasságából, ami meglepően sokat számít egy magasabb felépítmény esetén. És a GLC Sport módban kanyarogva is nagyon stabil.
A motor és váltó összhangja mégis inkább a komfort fokozatot szolgálja ki élvezhetőbben, ráadásul a futómű-elektronika 60 ezred másodperc alatt dinamikusan alkalmazkodik ilyenkor az útviszonyokhoz. A légrugózással az átlagos fekvőrendőrökön olyan finoman lépked át a GLC, ami ritkaság. Az érzéset fokozta, hogy nálunk már téli gumikkal szerelt autó volt, "csak" 18-as felnikkel és 235/60-as abroncsokkal. Igazából ez talán minden esetre ideális választás.
Bár mostanság a gyári fogyasztás mítosza kissé megkopóban, ám a 10,5 liter gázolaj 100 kilométeren, még így is túlzás, akár az állandó összkerékhajtás mellett is. Pedig a kilencfokozatú váltóval, 130-as tempónál 1600-at forog percenként a főtengely, és a kocsi menetkész tömege is 80 kilóval kevesebb, mint az előd GLK volt. Igaz, még így is 1845 kilogrammos gépjármű, ami azért magyarázat az emberes fogyasztásra.
Mercedes-Benz GLC - galéria
D.P.
Ami az árazást illeti, tulajdonképpen itt is szolgál meglepetéssel a GLC. A márkáról kialakult vélemény, hogy azonos típusok összehasonlításában általában meghaladják a konkurencia árait. Itt optimális esetben nincs így. Hasonló teljesítményű és felszereltségű modellt választva, a stuttgartiaké lehet a nyerő, csak legyen kellő türelme optimálisan konfigurálni a vevőjelöltnek. Persze a modellek 13 milliós alapára még csak tájékozódási pontnak sem tekinthető, ha a tesztautó 21 milliós, tényleges árát nézzük.
További autós tesztekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.